[30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
- Knot
Re: [30-08-2010]DF @ CPZ deel XI
Luco,
Dat is aan het DF bestuur wat ze ermee willen maar zo afgeven op elkaar werkt ook niet.
En dacht je nou echt dat ik om hulp kom vragen bij iemand die zo reageert.... vriendelijk bedankt, maar nee.
Dat is aan het DF bestuur wat ze ermee willen maar zo afgeven op elkaar werkt ook niet.
En dacht je nou echt dat ik om hulp kom vragen bij iemand die zo reageert.... vriendelijk bedankt, maar nee.
-
Haha het gaat weer mooi hier.
Ja wat die seat daar moest snap ik ook. Luchtkriks diffusers etc etc. Die man had allang een bmw racer moeten hebben.
Een FWD raceauto voelt aan als je een lekkerwijf aan het naaien bent en dat je er dan achter komt dat ze geen klit heeft en dat je dus eigenlijk aan het stoten bent op een dooie mus.

PS
Wat ik wel vaak tegenkom op dit soort trackdays is dat men op hun straat auto s de remmen niet voorelkaar heeft.
Orginele remolie gaat vanaf een rondje of 5 al richting het kookpunt (hangt af van hoelang het er reeds al inzit anders nog eerder.) Dat betekend heel simpel pedaal op de vloer en geen remvertraging meer.
Orginele remblokken kan als je 2 a 3 ronden doet en dan cooling downlap en alles laten afkoelen. Wil je 10 ronden achter elkaar hoef je dat niet te proberen met orginele blokken deze kunnen zeker niet lang hoge temperaturen aan en uiteindelijk krijg je fading en dus ook geen vertraging meer.
Dus wil je met je remmen iets langer rijden. SRF remvloeistof en pak PFC 01 of 06 in je standaard klauw en zorg ervoor dat je remschijven niet zo dun zijn als bierviltjes.
Ja wat die seat daar moest snap ik ook. Luchtkriks diffusers etc etc. Die man had allang een bmw racer moeten hebben.

Een FWD raceauto voelt aan als je een lekkerwijf aan het naaien bent en dat je er dan achter komt dat ze geen klit heeft en dat je dus eigenlijk aan het stoten bent op een dooie mus.

PS
Wat ik wel vaak tegenkom op dit soort trackdays is dat men op hun straat auto s de remmen niet voorelkaar heeft.
Orginele remolie gaat vanaf een rondje of 5 al richting het kookpunt (hangt af van hoelang het er reeds al inzit anders nog eerder.) Dat betekend heel simpel pedaal op de vloer en geen remvertraging meer.
Orginele remblokken kan als je 2 a 3 ronden doet en dan cooling downlap en alles laten afkoelen. Wil je 10 ronden achter elkaar hoef je dat niet te proberen met orginele blokken deze kunnen zeker niet lang hoge temperaturen aan en uiteindelijk krijg je fading en dus ook geen vertraging meer.
Dus wil je met je remmen iets langer rijden. SRF remvloeistof en pak PFC 01 of 06 in je standaard klauw en zorg ervoor dat je remschijven niet zo dun zijn als bierviltjes.
- Petrolhead Tom
ik heb op mijn auto ook pas geleden de rem olie nog vervangen voor een iets hogere dot verhouding. Bij mijn auto merk ik vooral dat het de straatbanden zijn die het na een paar rondjes opgeven, voordat de remmen er geen zin meer in hebben. Al denk ik wel dat dat voor het grootste deel komt omdat mijn snelheden zo laag zijn dat de remmen tijd zat hebben om af te koelen 

-
Maar tom met een nissan micra kom je met 90km per uur op de tarzan bocht aan dan hoef je helemaal niet te remmen even gas los bij wind tegen en insturen.

- Petrolhead Tom
Andre schreef:Maar tom met een nissan micra kom je met 90km per uur op de tarzan bocht aan dan hoef je helemaal niet te remmen even gas los bij wind tegen en insturen.
volgens mijn laptimer haal ik 145 kilometer per uu. :jenna:
- Knot
LOL.. tegenwind.
Over die banden... zal zo ff een rondje online zetten in mn 328i topic van afgelopen woensdag.. weet nou niet of die PS2 het zo slecht doen.... kan altijd beter maar toch.
Over die banden... zal zo ff een rondje online zetten in mn 328i topic van afgelopen woensdag.. weet nou niet of die PS2 het zo slecht doen.... kan altijd beter maar toch.
-
Standaard remvloeistof houdt het prima uit als het vers is. Bij de Movits op de Alfa en CSLs iig. Heb het in een pomp zitten en spoel het voor elk evenement door. Vind het onzin 40 piek per liter uit te geven aan iets wat niet kookt. Alleen op Zolder zit er SRF in.Andre schreef: Wat ik wel vaak tegenkom op dit soort trackdays is dat men op hun straat auto s de remmen niet voorelkaar heeft.
Ben het wel eens met de rest van de rem-commentaren. Met blokken van 3mm heb je niks op de baan te zoeken, zeker niet als het in standaard schuifklauwen zit.
- gijzbed-opc
Het gaat erom dat we een Trackday aan het rijden zijn!
Het eerste belang is hierbij dat je geen schade wilt rijden aan je mede track genoten.
Of je nu met een gepimpte racer of een gepimpte astra rijdt er mag nooit een competitie zijn.
Je kan eens met elkaar oprijden en kijken wie er sneller bepaalde stukken is, maar zo gauw er een situatie ontstaat wat penibel kan zijn ben je al verkeerd bezig!
Zorg dat er altijd ée'n verstandig is.
De fanatiekheid van het mazda filmpje is werkelijk z'n voorbeeld en hoort niet op een tackday thuis.
Het gaat er niet om dat het een racer is ,maar dat je, niet iemand zit op te jagen omdat jij zo goed wel de bochten kan nemen.
Dit kan gebeuren met een racer zowel met een straatauto heeft niets te maken met wat voor auto maar
met de persoon die rijdt.
De schade's die gereden zijn waren tot voorkort alleen de personen zelf die fouten maakten en hun auto stuk reden.
Maar wat maandag gebeurde mag gewoon niet meer op een trackday voorkomen.
Het is nu eenmaal niet zo dat je hem er maar overal tussen kan gooien,je moet altijd rekening houden met rijders die onervaren zijn.
Even eens het op een Tarzanbocht af rijden waar al andere deelnemers bezig zijn af te remmen of de bocht te nemen.
Je moet dan al tijdig afremmen en de veiligheid in acht nemen. Geen risico's nooit
En desnoods een technische controle op het voertuig invoeren net als bij de motordagen.
Mvgr.Peter.
Het eerste belang is hierbij dat je geen schade wilt rijden aan je mede track genoten.
Of je nu met een gepimpte racer of een gepimpte astra rijdt er mag nooit een competitie zijn.
Je kan eens met elkaar oprijden en kijken wie er sneller bepaalde stukken is, maar zo gauw er een situatie ontstaat wat penibel kan zijn ben je al verkeerd bezig!
Zorg dat er altijd ée'n verstandig is.
De fanatiekheid van het mazda filmpje is werkelijk z'n voorbeeld en hoort niet op een tackday thuis.
Het gaat er niet om dat het een racer is ,maar dat je, niet iemand zit op te jagen omdat jij zo goed wel de bochten kan nemen.
Dit kan gebeuren met een racer zowel met een straatauto heeft niets te maken met wat voor auto maar
met de persoon die rijdt.
De schade's die gereden zijn waren tot voorkort alleen de personen zelf die fouten maakten en hun auto stuk reden.
Maar wat maandag gebeurde mag gewoon niet meer op een trackday voorkomen.
Het is nu eenmaal niet zo dat je hem er maar overal tussen kan gooien,je moet altijd rekening houden met rijders die onervaren zijn.
Even eens het op een Tarzanbocht af rijden waar al andere deelnemers bezig zijn af te remmen of de bocht te nemen.
Je moet dan al tijdig afremmen en de veiligheid in acht nemen. Geen risico's nooit
En desnoods een technische controle op het voertuig invoeren net als bij de motordagen.
Mvgr.Peter.
- David R.
Zo Steve dat is de eerste keer dat we het met elkaar eens zijn.
- GTRene
belangrijkste is de bestuurder en weet wat de auto kan en hijzelf op de momenten en inzicht in/op heeft 
- Linc (Bas)
Gewoon een lighthweight kopen, mijn auto weegt maar 590 kilo hoeven de remmen ook niet zo hard te werken 

Wie begint er nu persoonlijk af te geven op andere rijders zonder inhoudelijk te reageren, volgens mij jij hoor, ik zou eens in de spiegel kijken en een leesbril kopenKnot schreef:Luco,

- GTRene
zou best een Donkervoort D8 GT willen kopenLinc (Bas) schreef:Gewoon een lighthweight kopen, mijn auto weegt maar 590 kilo hoeven de remmen ook niet zo hard te werken
maar de centjes er niet voor en 2de hands niet aangeboden, althans nog niet tegen gekomen....maar dat lijkt me wel een leuk ding, to and on the circuit.
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Vind het wel een toegevoegde waarde dat er racers mee doen.
- Kan advies krijgen
- Een keer meerijden
Mijn ervaring is dat ik het meeste leer op een circuitdag als er een Schumacher naast me zit die tips en trucs geeft.
- Kan advies krijgen
- Een keer meerijden
Mijn ervaring is dat ik het meeste leer op een circuitdag als er een Schumacher naast me zit die tips en trucs geeft.
Liever een dooie mus neuken dan een lelijke grijze dakduif met uitgewoond sterretjeAndre schreef:Haha het gaat weer mooi hier.

-
Nou ik klop meestal liever aan de voordeur. 

Laatst gewijzigd door Andre op 03 sep 2010, 15:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFabian
Andre schreef:Rooekoeeeee, roeeekooeeeeeee

-
laat maar. ik slaap 

- Corvette
Viel me op dat er maar een paar auto's waren die boven de 200 kwamen, volgens de CPZ indicator.
b.v. Tijd terug met Cor in de Z06 moeiteloos 240 op de teller van de Z06 gezet, maar heb hem nu niet boven de 180 gezien volgens de meter van CPZ.
Allemachtig Prachtige dag mannuh.
Aan het eind van de dag ( 16.45 uur ) heb ik 1 keer op 220 gezeten op de CPZ teller. Daarvoor niet te gek gedaan en zat enkele keren tussen de 180 en 200, maar na het zien van de snelheid van die snelle BMW dacht ik bij mezelf "dat moet de Corvette toch ook kunnen halen" en inderdaad het lukte. Moet dan wel aardig remmen voor de tarzan. De eindsnelheid begint eigenlijk al voor de laatste bocht, want als je daar lekker kan aanzetten zonder te veel verkeer wat op dat moment de baan gaat verlaten ( dat gebeurt nogal eens rommelig) is de snelheid bij het opkomen van het rechte stuk al 170 a 180 km/uur en op het eind is dan 220 goed te doen.
Al met al een hele leuke middag gehad en nog een paar keer met andere snelle auto's samen opgereden.
Na 80 jaar ook eens een paar rondjes samen op gereden met HonZ06. Wel leuk met 2 van de vettes. Die van Hans loopt trouwens als een beer en dat voor een bijna standaard auto. Tenminste voor wat de motor betreft. Voor de rest lijkt het ook niet veel meer op standaard. Trouwens hoe ging het met de banden Hans??? Bevallen die Toyo's???
Gr.
Corvette
b.v. Tijd terug met Cor in de Z06 moeiteloos 240 op de teller van de Z06 gezet, maar heb hem nu niet boven de 180 gezien volgens de meter van CPZ.
Allemachtig Prachtige dag mannuh.
Aan het eind van de dag ( 16.45 uur ) heb ik 1 keer op 220 gezeten op de CPZ teller. Daarvoor niet te gek gedaan en zat enkele keren tussen de 180 en 200, maar na het zien van de snelheid van die snelle BMW dacht ik bij mezelf "dat moet de Corvette toch ook kunnen halen" en inderdaad het lukte. Moet dan wel aardig remmen voor de tarzan. De eindsnelheid begint eigenlijk al voor de laatste bocht, want als je daar lekker kan aanzetten zonder te veel verkeer wat op dat moment de baan gaat verlaten ( dat gebeurt nogal eens rommelig) is de snelheid bij het opkomen van het rechte stuk al 170 a 180 km/uur en op het eind is dan 220 goed te doen.
Al met al een hele leuke middag gehad en nog een paar keer met andere snelle auto's samen opgereden.
Na 80 jaar ook eens een paar rondjes samen op gereden met HonZ06. Wel leuk met 2 van de vettes. Die van Hans loopt trouwens als een beer en dat voor een bijna standaard auto. Tenminste voor wat de motor betreft. Voor de rest lijkt het ook niet veel meer op standaard. Trouwens hoe ging het met de banden Hans??? Bevallen die Toyo's???
Gr.
Corvette
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Geen last van met de straatautoAndre schreef:Haha het gaat weer mooi hier.

Maakt niet uit of er racers tussen zitten het snelheidsverschil is vaak wel een stuk groter tussen een Mirca en een 130i racers (gelukkig maar) dat zij beide op moeten letten lijkt mij duidelijk alleen moeten ze je niet gaan zitten opduwen in het scheivlak met koude banden (opwarmronde van de Westfield) dat is gewoon super irritant tuurlijk ga ik opzij als dat kan, maar 5cm achter mijn achterbumper.. ehn.. uitlaat hangen (ik heb geen bumper) is niet nodig en daardoor ga je teveel spiegelen in die bocht en mis je gewoon je apex en of concentratie.. mijn ronde ook verpest. Hou gewoon een beetje afstand en ga er langs als dat kan, zo moeilijk is dat toch niet!
Ik doel nu dus op die Westfield en niet op Andre, of David dat ging prima.
- Corvette
Niet te veel zeiken over hoe er gereden werd.
Zelf vond ik dat er goed werd gereden en mij viel het op dat de langzame auto's goed het snelle verkeer in de gaten hielden en zelfs erg veel ruimte maakten om te laten passeren. Dat hoeft voor mij niet. Laat ze gewoon proberen om de ideale lijnen te rijden en de snelle mannen zoeken het maar uit hoe ze er voorbij komen.
Je kunt met z'n allen wel afspreken dat er bij de eerst volgende trackday iets meer op elkaar wordt gelet.
Dus uit remmen zoals die Porsche met de MBW vlak voor de Tarzan moet eigenlijk niet. Wat er van kan komen hebben we nu gezien en dat is natuurlijk gewoon KUT. Zonde van die prachtige wagens, toch?
Als er technische mankementen zijn is dat toch anders dan een stomme aanrijding.
De opmerking van "HET IS EEN CLUB DAG EN GEEN CUP DAG" moet hoog in het vaandel staan.
Gr.
Corvette
Zelf vond ik dat er goed werd gereden en mij viel het op dat de langzame auto's goed het snelle verkeer in de gaten hielden en zelfs erg veel ruimte maakten om te laten passeren. Dat hoeft voor mij niet. Laat ze gewoon proberen om de ideale lijnen te rijden en de snelle mannen zoeken het maar uit hoe ze er voorbij komen.
Je kunt met z'n allen wel afspreken dat er bij de eerst volgende trackday iets meer op elkaar wordt gelet.
Dus uit remmen zoals die Porsche met de MBW vlak voor de Tarzan moet eigenlijk niet. Wat er van kan komen hebben we nu gezien en dat is natuurlijk gewoon KUT. Zonde van die prachtige wagens, toch?
Als er technische mankementen zijn is dat toch anders dan een stomme aanrijding.
De opmerking van "HET IS EEN CLUB DAG EN GEEN CUP DAG" moet hoog in het vaandel staan.
Gr.
Corvette
- Elmar
Hey Cor, schiet nu maar op....de BBQ brand al!
-
hahahahahaha maar hij heeft wel gelijk 8)
- Bert ///M3
Ben het er wel mee eens, het is maar net wat voor maat schijven je hebt en hoeveel koeling, en met wat voor tempo je over de baan gaat, buitentemperatuur, varieert nogal. Eerste keer rijden met E36 M3 geen probleem, maar naar gestaag het sneller ging had ik SRF zelfs aan de kook, dat is over sinds de stofplaten er af zijn maar ik blijf toch bij SRF. Als je optelt wat het allemaal kost voor een dag dan heb ik voor die paar tientjes graag die veiligheidsmargesteve smith schreef:Standaard remvloeistof houdt het prima uit als het vers is. Bij de Movits op de Alfa en CSLs iig. Heb het in een pomp zitten en spoel het voor elk evenement door. Vind het onzin 40 piek per liter uit te geven aan iets wat niet kookt. Alleen op Zolder zit er SRF in.Andre schreef: Wat ik wel vaak tegenkom op dit soort trackdays is dat men op hun straat auto s de remmen niet voorelkaar heeft.

Plus op 1 of andere manier heb ik toch altijd het idee dat die SRF minder compressibility heeft. Op de gele M3 altijd een superhard rempedaal. In de rode heb ik een tijd SRF gehad en die had ook altijd een superhard rempedaal, nu zit er een goedkope 5.1 in omdat ik er toch niet mee op een circuit rijd maar dat is na een paar keer vervangen en remblokken wisselen nog steeds niet naar mijn zin. Natuurlijk heeft de gele 4 pots klauwen maar ook daarvoor was de rode beter wat dat betreft.
-
OnlineTi-Tourist (Erik)
Aansluitend op de andere commentaren: Het is niet van belang in welk projectiel je rijdt (straatauto of racer), de aap die bediening doet blijft de sleutel in het geheel. Zit die mentaal gezien een beetje fris in elkaar - kan hij / zij een stukje van z'n ego opofferen voor het algemene belang van iedereen plezier laten hebben / leven & laten leven - dan komt het op een trackday prima voor elkaar.
Heb de indruk dat de meerderheid die op een DF day komt, de insteek & ethos wel snapt en de juiste bijbehorende instelling heeft. Van de racers waar ik naast heb gezeten (Peter, Elmar, Laurens, Luco & Tom H.) ging dat prima. Straatauto's ook trouwens.
Als het een vaste club is, kan er wel een inschatting gemaakt worden van hoe iemand rijdt. Met de enorme aanwas van nieuwe mensen & racers is het moeilijk vooraf in te schatten of er een idioot tussen zit.
Sleutel gaat 'm zitten in de handhaving van de normen bij zo'n grote groep. Denk dat het nu nog te vrijblijvend is & "laat maar gaan". Heb niet gemerkt of gehoord dat er wel eens iemand op de dag gecorrigeerd is of vooraf is geweigerd. Het lijkt me dat als Peter ineens J. van den Ende of SKRD (bij wijze van spreken - niet doelbewust) of iemand die op een eerdere DF dag het bont heeft gemaakt op de inschrijvingslijst heeft staan, dat hij die dan wel beleefd zal vragen om hun kunsten elders te vertonen.
De "donderpreken van Dik" van de BDC zijn voor de kenners redelijk legendarisch. Als je daar iets niet goed doet, wordt je wel zodanig vierkant ondersteboven gescholden dat de boodschap blijft hangen. Zou misschien voor DF ook niet verkeerd zijn. Snap best dat Peter & consorten liever geen politie-agentje spelen, maar graag zelf ook willen rijden & genieten, maar mogelijkerwijs is het toch nuttig, zeker gezien de groei die het geheel doormaakt.
Enkel EUR 0,02 van deze zijde.
Heb de indruk dat de meerderheid die op een DF day komt, de insteek & ethos wel snapt en de juiste bijbehorende instelling heeft. Van de racers waar ik naast heb gezeten (Peter, Elmar, Laurens, Luco & Tom H.) ging dat prima. Straatauto's ook trouwens.
Als het een vaste club is, kan er wel een inschatting gemaakt worden van hoe iemand rijdt. Met de enorme aanwas van nieuwe mensen & racers is het moeilijk vooraf in te schatten of er een idioot tussen zit.
Sleutel gaat 'm zitten in de handhaving van de normen bij zo'n grote groep. Denk dat het nu nog te vrijblijvend is & "laat maar gaan". Heb niet gemerkt of gehoord dat er wel eens iemand op de dag gecorrigeerd is of vooraf is geweigerd. Het lijkt me dat als Peter ineens J. van den Ende of SKRD (bij wijze van spreken - niet doelbewust) of iemand die op een eerdere DF dag het bont heeft gemaakt op de inschrijvingslijst heeft staan, dat hij die dan wel beleefd zal vragen om hun kunsten elders te vertonen.
De "donderpreken van Dik" van de BDC zijn voor de kenners redelijk legendarisch. Als je daar iets niet goed doet, wordt je wel zodanig vierkant ondersteboven gescholden dat de boodschap blijft hangen. Zou misschien voor DF ook niet verkeerd zijn. Snap best dat Peter & consorten liever geen politie-agentje spelen, maar graag zelf ook willen rijden & genieten, maar mogelijkerwijs is het toch nuttig, zeker gezien de groei die het geheel doormaakt.
Enkel EUR 0,02 van deze zijde.