Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Fernando

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Fernando » 06 mar 2010, 12:49

@ Snipe

Geen van beide. Maar ik ben atheist dus ze zouden me beide gestolen kunnen worden. :)
Maar hij bedoelde dus "nieuwe" kerken, okee overheen gelezen. Maar volgens mij worden er tegenwoordig geen kerken meer gebouwd met een uitstraling zoals die van vroeger. Het zijn nu dus gewoon rechthoekige schoenendozen.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 06 mar 2010, 12:51

Metchu schreef: Maar goed, iedereen typt langs elkaar heen... En eruit komen doe je toch nooit. Maar ik kan me af en toe wel ergeren aan flinke vooroordelen of meningen gebasseerd op leugens of op feiten die geen feiten zijn...

Het lijkt de 2e kamer wel hier :mrgreen:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 12:51

Even voor de duidelijkheid. Het gaat om deze moskee

Afbeelding

http://www.mivleiden.com/omar/index.php ... &Itemid=70

De Moskee wordt gebouwd op een locatie waar de meeste Moslims wonen in Leiden. De bouw is onderdeel van een zeer groot renovatie en herinrichtingsplan van Leiden. Onoogelijke portiekflats worden gesloopt. De doorgaande weg wordt heringericht en het gebied waar de Groenoordhallen stonden wordt wordt bebouwd.

Het erge is dat Fernando en Rene met twee monden praten. Er wordt heel veel nadruk gelegd op integratie maar tegelijkertijd wordt alles wat met openheid te maken heeft veroordeeld. Nee, laat moslims vooral binnen blijven en hun geloof binnenskamers praktiseren!! Wat verwacht je dan van integratie. Een moskee is niet alleen een geloofsplek. Het is een plek waar het geloof aan de maatschappij raakt. Sociale contacten, sociale controle, rouwplaats noem maar op.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2010, 12:52

Luco schreef:
Metchu, no offense, maar je haalt het zelf aan, bewezen taktieken die niet werken.
Hetzelfde is ook andersom gebeurd, hahahahah Hitler hahahahaha dat zal zon vaart niet lopen.
Het liep dus wel zon vaart.

Luco, je hebt het verkeerd gelezen denk ik...

Maar goed, iedereen typt langs elkaar heen... En eruit komen doe je toch nooit. Maar ik kan me af en toe wel ergeren aan flinke vooroordelen of meningen gebasseerd op leugens of op feiten die geen feiten zijn... Daarom dat ik dan toch altijd wel weer reageren
Metchu jij doelde op al gebruikte taktieken die niet werken.
Ik geef je een voorbeeld dat het andersom ook niet werkt.

Dat baart me toch zorgen dat een groot deel roept dat het allemaal wel mee zal vallen, tot het te laat kan zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 12:53

Metchu schreef: Maar goed, iedereen typt langs elkaar heen... En eruit komen doe je toch nooit. Maar ik kan me af en toe wel ergeren aan flinke vooroordelen of meningen gebasseerd op leugens of op geiten die geen geiten zijn...
maar bokken? Nog erger.

Gei(n)tje. :lol:

Mensen kijk naar Frankrijk!

Metchu

Bericht door Metchu » 06 mar 2010, 12:55

RutgerK schreef:Even voor de duidelijkheid. Het gaat om deze moskee

Afbeelding

http://www.mivleiden.com/omar/index.php ... &Itemid=70

De Moskee wordt gebouwd op een locatie waar de meeste Moslims wonen in Leiden. De bouw is onderdeel van een zeer groot renovatie en herinrichtingsplan van Leiden. Onoogelijke portiekflats worden gesloopt. De doorgaande weg wordt heringericht en het gebied waar de Groenoordhallen stonden wordt wordt bebouwd.

Het erge is dat Fernando en Rene met twee monden praten. Er wordt heel veel nadruk gelegd op integratie maar tegelijkertijd wordt alles wat met openheid te maken heeft veroordeeld. Nee, laat moslims vooral binnen blijven en hun geloof binnenskamers praktiseren!! Wat verwacht je dan van integratie. Een moskee is niet alleen een geloofsplek. Het is een plek waar het geloof aan de maatschappij raakt. Sociale contacten, sociale controle, rouwplaats noem maar op.

exact!

haha grappige site zeg. ze hebben zelfs alle vrijdagspreken online gezet: http://www.mivleiden.com/omar/index.php ... &Itemid=68" onclick="window.open(this.href);return false;

Meteen een kijk in de keuken
Luco schreef:
Metchu jij doelde op al gebruikte taktieken die niet werken.
Ik geef je een voorbeeld dat het andersom ook niet werkt.

Dat baart me toch zorgen dat een groot deel roept dat het allemaal wel mee zal vallen, tot het te laat kan zijn.
Luco, ik zei dat de tactieken (bangmakerij en angst) in het verleden WEL gewerkt hebben. Dat wel meevallen hoor je mij niet zeggen. Ik zeg alleen dat mensen zoals wilders en zijn aanhangers die radicalisering in de hand werkt... Dus zal het misschien wel helemaal niet mevallen...
Laatst gewijzigd door Metchu op 06 mar 2010, 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2010, 12:56

Niels schreef:@Rene: ik kan alleen maar concluderen dat je te weinig onder de mensen komt no offence taken. Gewoon 0,0 eigen ervaring en veel media wat je meebrengt. Het spijt me zeer maar je weet gewoon echt niet waar je het over hebt. Verder moet je in jouw geval vooral niet links stemmen als je de Hartge binnenkort MOET verkopen om de waarde er van op te eten.

Niet om je persoonlijk aan te vallen want je bent absoluut een hartstikke sympathieke vent :thumbup:

Voor de rest hoop ik dat PVV echt mega groot wordt de aankomende keer. Dan zijn we er zo snel mogelijk weer vanaf :beer:
thanks, maar ik vind NL belangrijker dan men Hartge :wink:
blijft toch allemaal moeilijk, het is maar een geloof laat dat varen denk ik dan(dan kan de mens weer gewaardeerd worden op de mens zelf en niet gedreven door zijn/haar geloof)...iedereen atheist en niet beinvloedbaar voor geloof alleen in harmonie samenlevend, dat is eigenlijk waar het om draait.
en tuig/schorem van wat voor afkomst ook aanpakken, lijkt me dat we het daar allemaal over eens zijn, maar ook misbruik van bepaalde zaken.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2010, 12:56

Robin schreef:
Metchu schreef: Maar goed, iedereen typt langs elkaar heen... En eruit komen doe je toch nooit. Maar ik kan me af en toe wel ergeren aan flinke vooroordelen of meningen gebasseerd op leugens of op geiten die geen geiten zijn...
maar bokken? Nog erger.

Ook gelul Robin, frankrijk heeft ook genoeg problemen met, met name, algerijns tuig.

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 12:58

Luco schreef:
Robin schreef:
maar bokken? Nog erger.

Ook gelul Robin, frankrijk heeft ook genoeg problemen met, met name, algerijns tuig.

Dat riep ik hiervoor ook al.(zoek op autobranden voorsteden Parijs) Maar ze doen hun best, niet dat halfslachtige gedoe.

Frankrijk houdt religie en staat gescheiden. Hou ik van. Is de basis en in deze draad wordt de kerk naar beneden getrapt en de moskee 'vereerd'. Dat kán gewoon niet in mijn ogen. Verder no offence.

Alles of niets. Zei ik gisteren ook al.

Niets dus.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2010, 13:00

yeah :beer:

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 13:01

yeah, da's Amerikaans Engels voor YES, Rene. Magnie! slechte invloed van dat o zo slechte Amerika...

Alles is de schuld van het Westen. :angel: Alles!

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 13:01

Ik wilde bij de foto van de moskee in Leiden er eigenlijk nog even bij vermelden dat dit dus is wat een moskee mag zijn door allee wet en regelgeving en burger inspraak in Nederland. Een nietszeggende stapel stenen zonder uitstraling. Persoonlijk zou ik veel liever zien dat er gewoon archtitectonisch mooie gebouwen neergezet mogen worden die dan ook om een een niet religieuze manier interesse wekken.

Persoonlijk vind ik dat onderstaande foto's onze samenleving interessanter zouden maken dan de nu gebouwde moskee. Maar kennelijk willen wij westerlingen alleen mooie moskee bezoeken in het buitenland. :wink:

Afbeelding

Metchu

Bericht door Metchu » 06 mar 2010, 13:03

hehe, dat is ook niet helemaal eerlijk Rutger... dat is net alsof je bij een kerk dan dit verwacht:

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

p.s. De Hagia sofia, dat was vroeger trouwens een kerk in constantinopel :whistle: *kijkt naar René, rent het draadje uit
Laatst gewijzigd door Metchu op 06 mar 2010, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 13:03

mooie tent Rutger!

Maar dat ding maakt deel uit van dat land/cultuur. Al eeuwen.Prachtig hoor. Serieus.

De Nederlandse architectuur buiten kerken/moskeeen om is sinds de 70's naar mijn idee gewoon kut. Met her en der 'n positieve uitzondering.
Laatst gewijzigd door Robin op 06 mar 2010, 13:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 06 mar 2010, 13:05

Maar dat zegt ook wat over de ottomanen hè... die waren niet van het slopen en plunderen... neen, die hadden respect voor dat gebouw... een kerk... het huis van god zeiden ze. Laten we het zo maken dat wij er ook in kunnen bidden, toen is er een moskee van gemaakt. En dan hebben we het al over een flink aantal eeuwen geleden... respect

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2010, 13:05

Rutger, zulke kerken worden nu ook niet meer gebouwd, daar is gewoon geen geld voor

Ik vind oudere huizen ook veel mooier qua uitstraling en bouw dan huidige huizen, maar als je dat wil bouwen is dat niet meer te betalen, dus alles wordt afgevlakt helaas.

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 13:07

Metchu schreef:Maar dat zegt ook wat over de ottomanen hè... die waren niet van het slopen en plunderen... neen, die hadden respect voor dat gebouw... een kerk... het huis van god zeiden ze. Laten we het zo maken dat wij er ook in kunnen bidden, toen is er een moskee van gemaakt. En dan hebben we het al over een flink aantal eeuwen geleden... respect
Kerel, je moest eens weten hoeveel kerken etc ik uit geschiedenis/cultureel oogpunt heb moeten/mogen bezoeken. Mee eens , daarmee wel.

Ik kom ook niet aan de Ottomaanse Cultuur an sich.

Maar 'n trapgeveltje/klokgeveltje in Istanbul zou dat door de gemeenteraad komen? :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mar 2010, 13:08

Robin schreef:in deze draad wordt de kerk naar beneden getrapt en de moskee 'vereerd'. Dat kán gewoon niet in mijn ogen. Verder no offence.

Niets dus.
Volgens mij worden hier niet zoveel moskees vereerd, maar wordt er eerder gezegd dat als er kerken mogen worden gebouwd, je dan ook best een moskee mag bouwen. Los daarvan is de architectuur nog even ter sprake gekomen.
Als ik naar mezelf kijk, vereer ik helemaal niks, alleen is het zo dat zo'n kerk- of moskeegebouw me niet in de weg staat.

Dat voorbeeld van Leiden ook. Ik begrijp dat die moskee op de plek van de Groenoordhallen moet komen. Nou, dat was me nogal een architectonisch hoogstandje. En dan klagen dat een moskee niet in de buurt past. Right.

Wat ik ook nooit zo goed snap aan de PVV is dat ze zoveel willen verbieden. Ik dacht dat één van die V's voor vrijheid stond. Nou, volgens mij is er geen partij die zoveel wil verbieden als de PVV.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 13:09

Metchu schreef:hehe, dat is ook niet helemaal eerlijk Rutger... dat is net alsof je bij een kerk dan dit verwacht:

Afbeelding

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

p.s. De Hagia sofia, dat was vroeger trouwens een kerk in constantinopel :whistle: *kijkt naar René, rent het draadje uit
Zou ook niet meer gebouwd mogen worden. Iets met energielabels, openbare pleintjes en overlast door geluid en verkeer van bezoekers. :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 06 mar 2010, 13:10

Snipe schreef:
Robin schreef:in deze draad wordt de kerk naar beneden getrapt en de moskee 'vereerd'. Dat kán gewoon niet in mijn ogen. Verder no offence.

Niets dus.
Volgens mij worden hier niet zoveel moskees vereerd, maar wordt er eerder gezegd dat als er kerken mogen worden gebouwd, je dan ook best een moskee mag bouwen. Los daarvan is de architectuur nog even ter sprake gekomen.
Als ik naar mezelf kijk, vereer ik helemaal niks, alleen is het zo dat zo'n kerk- of moskeegebouw me niet in de weg staat.

Dat voorbeeld van Leiden ook. Ik begrijp dat die moskee op de plek van de Groenoordhallen moet komen. Nou, dat was me nogal een architectonisch hoogstandje. En dan klagen dat een moskee niet in de buurt past. Right.

Wat ik ook nooit zo goed snap aan de PVV is dat ze zoveel willen verbieden. Ik dacht dat één van die V's voor vrijheid stond. Nou, volgens mij is er geen partij die zoveel wil verbieden als de PVV.

Daar ga ik ook in mee Perry.

Groenoordhallen vs Moskee:0-1 qua looks

En nee ik stem geen PVV, never.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2010, 13:11

Snipe schreef:

Niets dus.

Eerst de teugels aanhalen en de bezem er door en dan komt die vrijheid weer, denk ik :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 06 mar 2010, 13:12

Robin schreef:
Metchu schreef:Maar dat zegt ook wat over de ottomanen hè... die waren niet van het slopen en plunderen... neen, die hadden respect voor dat gebouw... een kerk... het huis van god zeiden ze. Laten we het zo maken dat wij er ook in kunnen bidden, toen is er een moskee van gemaakt. En dan hebben we het al over een flink aantal eeuwen geleden... respect
Kerel, je moest eens weten hoeveel kerken etc ik uit geschiedenis/cultureel oogpunt heb moeten/mogen bezoeken. Mee eens , daarmee wel.

Ik kom ook niet aan de Ottomaanse Cultuur an sich.

Maar 'n trapgeveltje/klokgeveltje in Istanbul zou dat door de gemeenteraad komen? :mrgreen:

je moest eens weten hoeveel kerken en synagogen er zijn in istanbul... Turkije heeft nog steeds een grote armeense/turkse (christelijke) gemeenschap en ook joden... Daar kraait geen haan naar... Dat is een beetje net zoals in Amerika, het zijn in de eerste plaats allemaal turken! Wij in europa zijn gewoon aan het flippen! echt waar...

trouwens, ik wil dit nog even meegeven...

Het bestaansrecht van radicale moslims is Wilders en het bestaansrecht van Wilders is radicale moslims
Ze hebben beiden baat van elkaar...

denk daar maar eens over na ;)

gaan we even de diepgang in jongens... dat oppervlakkige populistische prietpraat heb ik na 20 pagina's wel gehad

RutgerK

Bericht door RutgerK » 06 mar 2010, 13:15

Het is geen verering van een moskee als religieus gebouw maar architectonisch. Helaas worden die twee dingen te vaak aan elkaar verbonden.

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2010, 13:17

RutgerK schreef:Het is geen verering van een moskee als religieus gebouw maar architectonisch. Helaas worden die twee dingen te vaak aan elkaar verbonden.
+1
De mooiste gebouwen ter wereld zijn vaak kerken en dergelijke.

Fernando

Bericht door Fernando » 06 mar 2010, 13:19

Robin schreef:

Dat riep ik hiervoor ook al.(zoek op autobranden voorsteden Parijs) Maar ze doen hun best, niet dat halfslachtige gedoe.

Frankrijk houdt religie en staat gescheiden. Hou ik van. Is de basis en in deze draad wordt de kerk naar beneden getrapt en de moskee 'vereerd'. Dat kán gewoon niet in mijn ogen.Verder no offence.

Niets dus.
Ik zat een heel verhaal te typen maar nu ik dit zie staan is dat een goede samenvatting... :thumbup:

Plaats reactie