Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
duifjes.com

Re: Het algemene film draadje (bios, dvd, filmsoptv talk)

Bericht door duifjes.com » 04 mei 2010, 18:54

Robin schreef:Zondag dus naar Iron Man 2 geweest. Effecten zijn ok, maar we zijn wel wat gewend en soms is 't wat te taai, landraderig. Nr 1 vond ik beter. Wel 'n mooie R8 cabrio zonder die carbonplaten en 'n Phantom en 'n A8/S8 van 't 'vorig' model alsmede Scarlett Johansson( :love: ) met donker haar en La Paltrow ook voor de 2e keer. Ook Mickey mr Bavaria Rourke die wel prima z'n best deed en ik 'm dat echt gun. :thumbup: (Niet dat ik Robert Downey 'n eikel vind, au contraire, mooi figuur als Iron man)Zelfs 'n kleine rol voor Samuel L Jackson en die andere donkere acteur, naam ff kwijt...

Verder een magnificent stoer(met al die 'cancan'dansende lekkere meiden :bag: ) begin en geinige songs. Aftiteling was NOG mooier(skitterend) met zo te horen nog BON SCOTT en niet Brian Johnson zoals hier weer wel:

AC/DC rulezzzzzz heerlijk!

Luuk

Bericht door Luuk » 06 mei 2010, 22:56

Kreeg vanmiddag van Bart de tip dat 'Superbad' vanavond op Veronica zou komen, en heb 'm zojuist gekeken.
Geniaal!! :lol: :lol: Wat een enorme spaghettihoop met problemen en dingen, erg veel gelachen. :clap:

Meer mensen gekeken?

Xave30

Bericht door Xave30 » 06 mei 2010, 23:20

Ik ook, laatse 30 minuten maar. Was leuk weer. :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 16 mei 2010, 12:05

Heb 't er hier 'n (paar?) jaar geleden ook al over gehad. De LEEFTIJDSRATING van films in Nederlandse bioscopen. Tot een jaar ofzo terug was dat relaxed. En kon onze dochter van 14/15(nu 16) gewoon een film van 16+ in de bios bekijken. Tot 'n jaar terug. Legitimatie verplicht. Ouders erbij telt niet. Dit was Pathé Groningen waar we erg vaak kwamen/komen.

In andere bioscopen zijn ze milder. Pathe heeft geloof ik 'n jaar ofzo geleden een enorme boete gahad vanwege 't toelaten van minderjarigen bij films van 6,9,12,16 etcetera. Kan 'n reden zijn, OK.

MAAR WAT IK NIET SNAP. De huidige tijdgeest met dvd/bluray/youtube, de jongere jeugd ziet die hogere leeftijdrated films thuis ook binnen 'n maand ofzo(wél onze dochter en zelfs onze zoon van 10 idem, als hij 't eng ofzo vindt, doet ie z'n ogen dicht of hand voor z'n ogen, slecht slapen....niet echt)

IS DIT NIET IETS VOORT DE OUDERS icm de kinderen OM ZELF TE BEPALEN!?!?. Ik snap ook dat je een kind van 6/8 niet naar 'n dikke horrorfilm in de bios stuurt, en vaak willen ze zelf al niet. Onze zoon van toen 9 zag bij v The Dark Knight en vond 'm prima, ik vond 'm pittig. :mrgreen:

Dus, wat is dit voor onzin in dit 'o zo tolerante land' dat je gewoon niet de bios binnenkomt. Het lijkt wel 100
jaar terug in de tijd, en ik weet dat Nederland de laatste jaren qua betutteling en regelgeving/ambtenarij de weg totaal kwijt is, maar wat is de échte reden. Vertel me dat eens?

Vanmiddag gaan wij naar Robin Hood terwijl junior met z'n maatje van 9 naar Wicky de Viking gaat (leuk voor hun, maar ook ivm leeftijd he) terwijl ze beiden eigenlijk ook naar Robin Hood wilden en al verschillende volwassener films thuis hebben gekeken...ze zien 'm binnen 'n paar maanden wel op dvd/youtube......

What's the fuzz? Ik vind 't waardeloos. En dat in NL. Terwijl er in vele andere landen heel relaxed mee om wordt gegaan.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 16 mei 2010, 12:12

Gewoon een geval van regels zijn regels denk ik. Zeker als een bioscoop daar een hoge boete voor kan krijgen zullen ze het risico er niet voor willen lopen.

Beetje hetzelfde idee als voor kinderen die minderjarig zijn en drank/sigaretten willen kopen terwijl de ouders het goed vinden.

Ik let eigenlijk nooit op de ratings, flauwekul...

Robin

Bericht door Robin » 16 mei 2010, 12:15

Richardt. schreef:Gewoon een geval van regels zijn regels denk ik. Zeker als een bioscoop daar een hoge boete voor kan krijgen zullen ze het risico er niet voor willen lopen.

Beetje hetzelfde idee als voor kinderen die minderjarig zijn en drank/sigaretten willen kopen terwijl de ouders het goed vinden.

Ik let eigenlijk nooit op de ratings, flauwekul...
Tja dan zijn we gauw klaar, en inderdaad de jeugd die thuis rookt/zuipt.blablala, maar dan zeg ik: Wie bepaalt welke rating? Sukkels. In NL 16+ in Frankrijk AL of 9+.....

En dat jij niet op de ratings let is omdat je 21 bent en waarschijnlijk geen bioscoopgaande kids hebt. :mrgreen:

Richardt.

Bericht door Richardt. » 16 mei 2010, 12:21

Naja, ik zie ze wel eens voorbij komen als ik een film op tv kijk.

Dan zie je een icoontje dat er groffe taal in zit en enge beesten bij een comedy voor 12+, terwijl diezelfde icoontjes ook bij een film voor 16+ zitten.
Is het dan even eng/grof :?:

Ben ook wel benieuwd hoe het een en ander vast gesteld wordt

Tom

Bericht door Tom » 16 mei 2010, 12:33

Die icoontjes zijn wel handig, hoe meer icoontjes, hoe beter de film. Geweld, drugs, sex, etc. :mrgreen:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 16 mei 2010, 13:31

Tom schreef:Die icoontjes zijn wel handig, hoe meer icoontjes, hoe beter de film. Geweld, drugs, sex, etc. :mrgreen:
hahahaha Tom :mrgreen:

Mee eens allemaal maar verbaas me soms in tekenfilms *(mijn kinderen zijn 3 en 5) wat voor txten erin voor komen....woorden als Idioot, stommerik, mafkees etc....wil echt niet dat ze dit soort dingen zeggen.......Al weet ik ook dat ze groter en ouder worden en dan waarschijnlijk vanalles er uitkramen *(he papa)......

Richardt.

Bericht door Richardt. » 17 mei 2010, 11:35

Gisteren (voor het eerst :bag: ) Transformers gezien. Dacht dat het niet echt een film voor mij zou zijn, ben niet zo van SF, maar echt een heerlijke film. Vooral de geluiden van die Camarro en de Mustang waren retegeil :D

Denk dat ik hem ook even op BluRay aan ga schaffen, volgens mij knalt het dan helemaal van het scherm.

Vanavond Ocean's 12 en vrijdag Ocean's 13 kijken, ook beide nog niet gezien.

Moet zeggen dat de films op de NL'se TV toch best aardig zijn de laatste tijd :)

Metchu

Bericht door Metchu » 17 mei 2010, 11:43

meimaand filmmaand op veronica, altijd een genot 8)

Robin

Bericht door Robin » 17 mei 2010, 14:30

Vond Robin Hood wel aardig, maar meer ook niet. Weinig echt spektakel. Bloedvergieten a la Braveheart(één van m'n vrouw d'r favo's) was er niet bij.

Crowe, Hurt, Mirren , Von Sydow en Cate Blanchett(yech, wat 'n lillek wijf eigenlijk die Lady Marion/Marianne speelt, man! Zet daar Gwyneth Paltrow ofzo neer! ) waren natuurlijk 'n prima cast. Daar niet van...

Metchu

Bericht door Metchu » 20 mei 2010, 03:07

Megan Fox uit Transformers 3
Geplaatst door Arman op 20-05-2010 00:07 - Bron: Deadline

Megan Fox uit Transformers 3Deadline meldt vandaag dat Megan Fox niet meer terug zal keren in de derde Transformers film. De website meldt dat Michael Bay en schrijver Ehren Kuger op dit moment bezig zijn de laatste hand te leggen aan het scenario en dat de beslissing is gemaakt Fox definitief uit de film te schrijven. De eindbeslissing zou uiteindelijk door Bay zelf zijn genomen.

De werkrelatie tussen Megan Fox en Michael Bay was de laatste maanden al niet meer optimaal, zeker niet nadat Fox Bay had vergeleken met Hitler. Michael Bay maakte aan alle geruchten echter een eind door een tijdje terug een verklaring af te geven waarin hij Megan Fox uitnodigde voor een nieuwe film.

Maar nu lijkt er dan toch een einde zijn gekomen aan de relatie tussen Bay en Fox. De schrijvers zouden een nieuwe love interest voor het personage van Shia LaBeouf introduceren in die film, die logischer in het verhaal zou passen. Het nieuws is inmiddels ook bevestigd door een voorlichter van Paramount, dus het lijkt erop dat we Megan Fox echt niet meer gaan terugzien in de uiterst succesvolle franchise.

RIP MEGAN :(

Tom

Bericht door Tom » 20 mei 2010, 10:03

Transformers 2 vond ik al teveel van hetzelfde, leek ook geen einde aan te komen. Een derde deel zal wel niet veel beter zijn.

Metchu

Bericht door Metchu » 20 mei 2010, 10:29

klopt... toch vind ik het jammer dat Megan er niet meer in speelt :(

Afbeelding

ps gister The book of eli gekeken, vond de actie wel vet... maar het verhaal was eigenlijk matig en te voorspelbaar... slap eigenlijk... Maar Gary Oldman en Denzel Washington zijn wel erg goed en dat maakt het toch een beetje dragelijk... (mila kunis is ook niet zo'n ramp trouwens)

Macboy

Bericht door Macboy » 20 mei 2010, 11:02

400 man Pathe bioscoop Transformers met Megan Fox opening: vergeet je je hele leven niet meer :)

Marco R.

Bericht door Marco R. » 20 mei 2010, 13:04

Book of Eli vond ik een sterke film, met name de ontknoping die een hele andere draai gaf aan de film an sich. Mila Kunis is een leuk vrouwtje, schijnt wel super klein te zijn overigens :mrgreen: .

Megan Fox..tsjah, ik heb zoiets van vervang haar voor een soortgelijke knappe meid en dan maakt het mij niet uit. Hopelijk is #3 wel anders/beter/stoerder dan #2.

Vrijdagavond ga ik naar Cinemec Iron Man 2 kijken. Is al een tijdje uit maar dat maakt niet uit. Daarna Clash of the Titans/ Nightmare on Elm Street/ The Expendables/ Robin Hood een keer inroosteren :P.

P.S.
Film 'Chloe' is geen zak aan. Alice in Wonderland ook maar gekeken, ook niet mijn soort film. Johnny Depp is wel een prima acteur voor de rol die hij speelt.

Ook pas nog opnieuw 'The Illusionist' gezien met Jessica Biel en Edward Norton, absoluut de moeite waard om weer opnieuw te zien :thumbup: .
The Crazies ook gezien, vind het wel een mooie 7 qua cijfer.
Qua komedie ook nog Raw + Delirious van Eddie Murphy gezien, blijft leuk :D.
Verder nog een keer I Love You Phillip Morris kijken, The Green Zone en dan hebben we het wel weer even gehad.

Verder: Worlds Greatest Dad (met Robin Williams) is een échte boutfilm. Een dikke 2 qua cijfer.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 20 mei 2010, 14:05

Marco R. schreef: Ook pas nog opnieuw 'The Illusionist' gezien met Jessica Biel en Edward Norton, absoluut de moeite waard om weer opnieuw te zien :thumbup: .
The Prestige(met o.a. C.Bale, H.Jackman, S.Johansson, M.Caine en D.Bowie ), al eens gezien? De verhalen liggen niet eens zo ver uit elkaar, maar ik vond deze eigenlijk nog (veel)beter.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 20 mei 2010, 14:26

Gister ff naar Robin Hood geweest, goede film, totaal anders dan dat ik er van verwacht had overigens, maar vond alles eigenlijk wel kloppen (verhaal/sfeer/setting/etc).

Megan Fox zullen we gaan missen, gewoon hottie #1, ben wel met de meeste eens dat deel 2 niet zo interessant was, terwijl deel 1 echt top was (ben niet zo into sf, maar op aanraden toch gaan kijken).

Marco R.

Bericht door Marco R. » 20 mei 2010, 14:42

Mari Oh Oh! schreef:
Marco R. schreef: Ook pas nog opnieuw 'The Illusionist' gezien met Jessica Biel en Edward Norton, absoluut de moeite waard om weer opnieuw te zien :thumbup: .
The Prestige(met o.a. C.Bale, H.Jackman, S.Johansson, M.Caine en D.Bowie ), al eens gezien? De verhalen liggen niet eens zo ver uit elkaar, maar ik vond deze eigenlijk nog (veel)beter.

Yup, die ken ik. Ook een donders mooie film :).

Xave30

Bericht door Xave30 » 28 mei 2010, 01:01

Afbeelding

7.5/10

Knot

Bericht door Knot » 28 mei 2010, 11:21

Gister wat gekeken, Edge of Darkness was wel aardig maar teveel bloed ineens in de keuken en einde afgeraffeld, zonde, zat veel meer in.

From Paris with love viel me ook tegen, 6je, had er ook veel meer van verwacht.

Vanavond maar eens Shutter Island kijken (als t niet gaat regenen).

Marco R.

Bericht door Marco R. » 28 mei 2010, 15:18

Unthinkable gezien, weet niet zo goed wat ik ervan moet zeggen. Mooie film, maar het einde...

Xave30

Bericht door Xave30 » 29 mei 2010, 01:28

'Diff'rent Strokes' actor Gary Coleman dies at 42

Former child star Gary Coleman, who rose to fame as the wisecracking youngster Arnold Jackson on the TV sitcom "Diff'rent Strokes" but grew up to grapple with a troubled adulthood, has died. He was 42.

"We are very sad to have to report Mr. Gary Coleman has passed away," his spokesman, John Alcantar, said in a statement Friday afternoon. "He was removed from life support; soon thereafter, he passed quickly and peacefully. By Gary's bedside were his wife and other close family members."
Bron: http://edition.cnn.com/2010/SHOWBIZ/TV/ ... tml?hpt=T2

Metchu

Bericht door Metchu » 29 mei 2010, 01:37

RIP

Afbeelding

Plaats reactie