Q-plate. Als ie in UK al niet op normaal kenteken te krijgen is kun je het hier helemaal schudden!GTRene schreef:Ik kom net deze DAX tegen...al een "oudje" maar met leuke matterialen als wat titanium delen![]()
maar wat nog meer bijzonder is...600kg (oke valt mee?) maar 400pk V8 erindamn...das maar 1.5kg per pk...
lightweight cars, talk and video's
-
Re: lightweight cars, talk and video's
- Paul Broere
- Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5
al zal het ongetwijfeld heeeel hard gaan, ik denk niet dat zo'n zware motor in de neus van zo'n lichte auto hem lekkerder laat sturen... Ik zou eerder richting een opgepept Hayabusa blok gaan met 200pk (en dan 450-500kg) Of zoals Caterham, "kleine" viercilinders met 200+ pk (al blijft zelfs 150 al erg leuk in zo'n auto)
- Michel P
Dat lijkt mij ook.Paul Broere schreef:al zal het ongetwijfeld heeeel hard gaan, ik denk niet dat zo'n zware motor in de neus van zo'n lichte auto hem lekkerder laat sturen... Ik zou eerder richting een opgepept Hayabusa blok gaan met 200pk (en dan 450-500kg) Of zoals Caterham, "kleine" viercilinders met 200+ pk (al blijft zelfs 150 al erg leuk in zo'n auto)
Michel
- Niels v D
Bij mijn weten kun je een auto met Q-plate gewoon op kenteken krijgen in Nederland..steve smith schreef:Q-plate. Als ie in UK al niet op normaal kenteken te krijgen is kun je het hier helemaal schudden!GTRene schreef:Ik kom net deze DAX tegen...al een "oudje" maar met leuke matterialen als wat titanium delen![]()
maar wat nog meer bijzonder is...600kg (oke valt mee?) maar 400pk V8 erindamn...das maar 1.5kg per pk...
- GTRene
Zeker, dat lijkt mij ook, je zal er waarschijnlijk geen balans ritjes mee kunnen maken ala R300 of R500 achtigen...Michel P schreef:Dat lijkt mij ook.Paul Broere schreef:al zal het ongetwijfeld heeeel hard gaan, ik denk niet dat zo'n zware motor in de neus van zo'n lichte auto hem lekkerder laat sturen... Ik zou eerder richting een opgepept Hayabusa blok gaan met 200pk (en dan 450-500kg) Of zoals Caterham, "kleine" viercilinders met 200+ pk (al blijft zelfs 150 al erg leuk in zo'n auto)
Michel
Wie weet zijn er aanpassingen gemaakt, en ligt het blok redelijk achter de vooras...en valt het mee? een echt track wapen zal het wel niet zijn, ja misschien op een lang circuit als de Nurburgring alwaar hij wat van z'n power kan gebruiken.
Maar als ie grip heeft wow wat zal dat vooruit gaan

Pure fun car voor erbij en een heerlijke brul (V8) als bonus

Trouwens wat is zo'n Q plate eigenlijk? soort handelaars kenteken?
- Niels v D
Een Q plate krijg je met een auto die is opgebouwd uit verschillende donoren, en nieuwe gebruikte onderdelen.
Bij een Age related plate gebruik je het grootste deel van de onderdelen van de donorauto, bijv. de Sierra. Dmv. een puntensysteem wordt bepaald of je genoeg donordelen gebruikt voor de age related plate.
Bij een Age related plate gebruik je het grootste deel van de onderdelen van de donorauto, bijv. de Sierra. Dmv. een puntensysteem wordt bepaald of je genoeg donordelen gebruikt voor de age related plate.
- GTRene
ah, thnx...dus ik kan zeggen bv bij een zelfbouw kitcar ala Lotus 7 dat je een Q-plate kan hebben?
en bv bij een Ford GT40 als je het oude bj wil hebben een A-plate? begint die dan ook met een A ?
dacht dat je dat soort auto's toch 'gewoon" op NL plaat kan krijgen als ze daar ook op de weg rijden....?
en bv bij een Ford GT40 als je het oude bj wil hebben een A-plate? begint die dan ook met een A ?
dacht dat je dat soort auto's toch 'gewoon" op NL plaat kan krijgen als ze daar ook op de weg rijden....?
- GTRene
Was ff aan het zoeken voor een echte Lotus elise S1 Motorsport (eerder single seat central steering maar werd later aangepast volgens regelementen geloof ik naar LHD of RHD maar iemand heeft dat weer terug gezet naar central)
anyway leuke aparaten...in de USA staan er een paar te koop.
onder Lotus http://wirewheel.com/view/409/10691/LOTUS.html" onclick="window.open(this.href);return false;
voorbeelden (waaronder 1 met 300plus pk Honda en open carbs? mooi spul veel foto's
de blauw met witte http://www.pd-go.com/index.php?action=w ... SiteID=409" onclick="window.open(this.href);return false;

de mooie grijs met zwarte en Honda 300plus pk en centra steering enz http://www.wirewheel.com/index.php?acti ... SiteID=409" onclick="window.open(this.href);return false;

niet linksom niet rechtsom maar middenin

de gele motorsport>> http://www.pd-go.com/index.php?action=w ... SiteID=409" onclick="window.open(this.href);return false;

en de rode http://www.wirewheel.com/index.php?acti ... SiteID=409" onclick="window.open(this.href);return false;

leuk speelgoed...kan niet echt kiezen, de blauw/witte is erg mooi, maar zou denk voor de grijs/zwarte gaan
anyway leuke aparaten...in de USA staan er een paar te koop.
onder Lotus http://wirewheel.com/view/409/10691/LOTUS.html" onclick="window.open(this.href);return false;
voorbeelden (waaronder 1 met 300plus pk Honda en open carbs? mooi spul veel foto's

de blauw met witte http://www.pd-go.com/index.php?action=w ... SiteID=409" onclick="window.open(this.href);return false;

de mooie grijs met zwarte en Honda 300plus pk en centra steering enz http://www.wirewheel.com/index.php?acti ... SiteID=409" onclick="window.open(this.href);return false;

niet linksom niet rechtsom maar middenin

de gele motorsport>> http://www.pd-go.com/index.php?action=w ... SiteID=409" onclick="window.open(this.href);return false;
en de rode http://www.wirewheel.com/index.php?acti ... SiteID=409" onclick="window.open(this.href);return false;
leuk speelgoed...kan niet echt kiezen, de blauw/witte is erg mooi, maar zou denk voor de grijs/zwarte gaan

- Max V
Stuur in het midden, vet! 

- GTRene
Maximus schreef:Stuur in het midden, vet!

echt een auto voor de "one and lonely"

Bij Mc Laren echt mooi opgelost door aan weerskanten wat schuin stoelen te plaatsen zodat je eventueel je 2 slanke vriendinnen mee kan hebben, wie het breed heeft

hoge zitjes trouwens...
- Max V
Haha echt wel stoer!
Op zo'n zitje zou zelfs mijn vriendin nog wel passen 8)
( 1m65 met 50 kg
)
Maar of het comfortabel is
Op zo'n zitje zou zelfs mijn vriendin nog wel passen 8)
( 1m65 met 50 kg

Maar of het comfortabel is

- GTRene

De zitjes lijken me voor de iets kleinere personen best fijn....lijken wel uitgediept en dus zak je er lekker vast in(kleine bips verijst

- frank de jonge
1.65 en 50kg is heul hanteerbaar.
Tzijn er ook nog 3 gelijken ook
Tzijn er ook nog 3 gelijken ook

- Max V
Hehe klopt...
Gisteren waren ze alle drie jarig, mooi was dat
(de mijne is lekker de mooiste van de drie
)
Gisteren waren ze alle drie jarig, mooi was dat

(de mijne is lekker de mooiste van de drie

- GTRene

lucky basterd

- Arthur
- Auto: Nr.51
Nee, gewoon 2 hoor, Rene
Maximus heeft er toch al 1

Maximus heeft er toch al 1

- Max V
Haha het is een drieling...
Er is nog een single, zelfde profiel, 1m65 en 50 kg...
Wie biedt
Wie biedt

- Arthur
Foto's dan maar 

- Max V
Haha dit wordt geen openbare veiling
- Arthur
Och, ben niet geinteresseerd maar de ogen zijn nog goed 

- frank de jonge
Welke van de 3, kon geen verschillen ontdekken 
Denk die het verste weg woont

Denk die het verste weg woont

- GTRene
oeh..dat klinkt goed, die maten/gewichten vind ik echt topMaximus schreef:Haha het is een drieling...
Wie biedt

tja ze moet maar net van kale Kojak(jes) houden...

ben wel benieuwd...kom maar op

- Arthur
Ik weet wat Ilija zou zeggen: "echt..."
Maar dan voor Rene

Maar dan voor Rene

- GTRene
heb nu al lol...weet alleen niet of ik het wil horenArthur schreef:Ik weet wat Ilija zou zeggen: "echt..."
![]()
Maar dan voor Rene

afijn lightweight is ook hier van toepassing

- Max V
Nou, goed... dit is de mijne. Die andere twee lijken er verdomd veel op.
Ik zie het verschil natuurlijk in 1 oogopslag, maar ik kan me voorstellen dat het voor een ander iets lastiger is
Ik zie het verschil natuurlijk in 1 oogopslag, maar ik kan me voorstellen dat het voor een ander iets lastiger is

Laatst gewijzigd door Max V op 03 feb 2009, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.