Alle (on)zin over Hybride !
- Niels
- Auto: Prius+
Precies Peter. Er zal geen DF-er zijn die 30K voor een accubak gaat neer leggen maar voor 150,- per maand inclusief alles mag je mij ook zo'n ding op de oprit zetten en dan verkoop ik met een hele grote glimlach de 320D Touring
Man voor dat geld lach je je toch helemaal dood. Dan boeit het niks dat het geen entertainer is, het ding zal prima in te zetten zijn voor de saaie kilometers die ik nu met de Touring rijdt.

- Francisco
Ik beweer niet dat er niets leuks meer te beleven valt op de openbare weg.
Maand geleden nog een heerlijke Night Drive gedaan een e46 M3 van een maatje van me. Super, tunneltje blazen, hier en daar een bochtje pakken. Ik heb nog geen bon gezien, mooi.
Weet je wat hij prive rijdt? De meest aftandse oude pleuris peugeot 306 diesel. Niks turbo's. Gewoon de goedkoopste comfy bak die hij voor het geld kon vinden. Omdat het hem geen biet interesseert wat de buurman, collega's, internet goeroe's daarvan vinden. Bovendien heeftie met die auto geen prettenties. Toch heeft ie lol met dat ding. Je kunt zowaar overstuur oproepen. Geen snelheid, af en toe een geintje op de weg.
Zo ook met mijn-invalide-auto-waar-ik-nooit-lol-mee-kan-hebben. Ik deed die proefrit, voorbereid om het ding met de grond gelijk te maken. Maar het was niet de handling ramp die ik verwacht had. Uiteraard heb ik eerts de 40 km/h stickert er eerst afgehaald en ben er daarna mee gaan rijden zoals ik met elke auto doe. Tot het naatje en erover. Sommige auto's vallen dan door de mand. Andere houden zich staande. Dit slome vehikel reed gewoon ok. Kon er hier en daar zowaar lekker mee de bocht door.
En meer verwacht ik ook niet ervan. Naast alle Leon's, 1 serie, Civic VTI heb ik ook 3 jaar met een avensis gereden. 65k km per jaar kilometervreter. geen power, geen looks. Maar wel een leuke balans voor zo'n saai ogend mobiel.
Andre Somberg reed een keer met me mee op de ring me dat ding. Zijn speeltuig is een 911 met rush fahrwerk. Goddelijk apparaat. Met 4 man helmpjes op in dat ding en overal dwars in de gloria, verbaasde engelsen ingahaald in S2000. Dikke pret met maar 120pk. Het chasis was dik ok van dat ding. Andre bestelde diezelfde week er ook een voor woon werk ipv A4 ofzo.
moraal? ik heb geen idee meer wat een lulverhaal. Oh nee!
denk dat ik op zijn tijd nog best lol mee kan hebben, maar daar heb ik die overgrote tamiya niet voor he.
mocht het zeer tegenvallen zal ik dat ook zeggen hoor. zie mijn betoog over de leon II. die viel tegen en dat heb ik gezegd ook.
Maand geleden nog een heerlijke Night Drive gedaan een e46 M3 van een maatje van me. Super, tunneltje blazen, hier en daar een bochtje pakken. Ik heb nog geen bon gezien, mooi.
Weet je wat hij prive rijdt? De meest aftandse oude pleuris peugeot 306 diesel. Niks turbo's. Gewoon de goedkoopste comfy bak die hij voor het geld kon vinden. Omdat het hem geen biet interesseert wat de buurman, collega's, internet goeroe's daarvan vinden. Bovendien heeftie met die auto geen prettenties. Toch heeft ie lol met dat ding. Je kunt zowaar overstuur oproepen. Geen snelheid, af en toe een geintje op de weg.
Zo ook met mijn-invalide-auto-waar-ik-nooit-lol-mee-kan-hebben. Ik deed die proefrit, voorbereid om het ding met de grond gelijk te maken. Maar het was niet de handling ramp die ik verwacht had. Uiteraard heb ik eerts de 40 km/h stickert er eerst afgehaald en ben er daarna mee gaan rijden zoals ik met elke auto doe. Tot het naatje en erover. Sommige auto's vallen dan door de mand. Andere houden zich staande. Dit slome vehikel reed gewoon ok. Kon er hier en daar zowaar lekker mee de bocht door.
En meer verwacht ik ook niet ervan. Naast alle Leon's, 1 serie, Civic VTI heb ik ook 3 jaar met een avensis gereden. 65k km per jaar kilometervreter. geen power, geen looks. Maar wel een leuke balans voor zo'n saai ogend mobiel.
Andre Somberg reed een keer met me mee op de ring me dat ding. Zijn speeltuig is een 911 met rush fahrwerk. Goddelijk apparaat. Met 4 man helmpjes op in dat ding en overal dwars in de gloria, verbaasde engelsen ingahaald in S2000. Dikke pret met maar 120pk. Het chasis was dik ok van dat ding. Andre bestelde diezelfde week er ook een voor woon werk ipv A4 ofzo.
moraal? ik heb geen idee meer wat een lulverhaal. Oh nee!
denk dat ik op zijn tijd nog best lol mee kan hebben, maar daar heb ik die overgrote tamiya niet voor he.
mocht het zeer tegenvallen zal ik dat ook zeggen hoor. zie mijn betoog over de leon II. die viel tegen en dat heb ik gezegd ook.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Mooi verhaal Francisco, zo is het maar net. Uiteindelijk heb ik met bijna alles plezier waar wielen onder zitten. Al eerder gepost hier: een tijdje terug eens een dagje in een Ford Ka gereden, serieus lol gehad daarin.
Zit de batterij-lovers hier ook maar wat te jennen
, snap het best dat je comfi vervoer voor niet teveel geld wilt voor woon-werk. Ik heb zelf echter als 'voordeel' dat mijn woon-werk route ook dikke fun is, vermaak me daar ook uitstekend met m'n Fiatje. Zou zelf dus niet zo snel een hybride nemen.
Zit de batterij-lovers hier ook maar wat te jennen

- Arthur
- Auto: Nr.51
Bij "ons" komt die Honda zonder extra's op 202,- p/m.Niels schreef:Precies Peter. Er zal geen DF-er zijn die 30K voor een accubak gaat neer leggen maar voor 150,- per maand inclusief alles mag je mij ook zo'n ding op de oprit zetten en dan verkoop ik met een hele grote glimlach de 320D TouringMan voor dat geld lach je je toch helemaal dood. Dan boeit het niks dat het geen entertainer is, het ding zal prima in te zetten zijn voor de saaie kilometers die ik nu met de Touring rijdt.
Is het overwegen waard.
Altijd beter dan mijn Mondeo voor 575,- p/m.
Echter kan ik er ook weinig mee.
Zet ik hem dan tegenover een Focus 1.6-16v titanium 5-drs, die kost 299,- p/m.
Daar zou ik meer mee kunnen.
Dat is voor ieder persoonlijk natuurlijk.
Kost 97,- meer in de maand maar met 299,- p/m is 'ie nog niet duur.
Focus staat ook bekend om z'n goede onderstel.
Denk toch dat ik die 97,- p/m meer ervoor over heb.
Altijd nog 275,- p/m goedkoper dan mijn Mondeo.
Of deze: Skoda Octavia Combi 1.6 Demarrage kost 260,- p/m.
Verschil van 58,-p/m.
Allemaal practischer dan een Hybrid.
Wat in mijn ogen weer belangrijker is.
Ik zie al wel, volgende keer het verstand gebruiken en een eenvoudig hok leasen. Als me dat lukt...
Maar dan niet perse een hybride voor mij

Komt ook bij dat mijn woon-werk en werkverkeer niet in de file is.
Doe ik de leuke dingen wel in de "auto erbij".
Nu dus de zo verguisde 130i

Circuitrijden doe ik niet, wel zo nu en dan een industrieterrein

Dat volstaat voor mij.
Wat mij betreft zijn er dus zeker alternatieven voor een hybride.
Alleen zijn de redenen voor iedereen weer anders.
Plus wat je ernaast hebt staan, waar je uit komt, hoeveel geld het scheelt.
Maar de hybride is zeker nog niet heilig

- Niels
- Auto: Prius+
-
- Arthur
Da's de standaard uitvoering, Niels
@Tom: om ff met wat bedragen te smijten
Ik betaal altijd 6% van de catalogusprijs (momenteel 38k) per jaar (190,- p/m) en daar boven op een privegebruikbijdrage (voor deze auto 160,- p/m). Dus totaal 350,- eigen bijdrage p/m.
Bijtelling, 52% schaal, blablabla, kom je totaal op een 575,- p/m, netto!
Doe ik denk ik ook maar niet weer
Ik ben flink bezig geweest met onze leaseregelingen en de OR ook ingeschakeld.
Met als resultaat dat onze budgetten nog verder zijn teruggeschroefd (ik kan dezelfde auto zoals ik hem nu heb niet meer leasen) en uitgekleed...
Terwijl hij al slecht is zoals ik op i-net gelezen heb.
Het bedrijf bespaart enkele tonnen per jaar nu, echt een druppel op een gloeiende plaat bij 9 miljard kwartaalwinst ofzo?
Nu ik er nog langer over nadenk: ik wil een hybride!!

@Tom: om ff met wat bedragen te smijten

Ik betaal altijd 6% van de catalogusprijs (momenteel 38k) per jaar (190,- p/m) en daar boven op een privegebruikbijdrage (voor deze auto 160,- p/m). Dus totaal 350,- eigen bijdrage p/m.
Bijtelling, 52% schaal, blablabla, kom je totaal op een 575,- p/m, netto!
Doe ik denk ik ook maar niet weer

Ik ben flink bezig geweest met onze leaseregelingen en de OR ook ingeschakeld.
Met als resultaat dat onze budgetten nog verder zijn teruggeschroefd (ik kan dezelfde auto zoals ik hem nu heb niet meer leasen) en uitgekleed...

Terwijl hij al slecht is zoals ik op i-net gelezen heb.
Het bedrijf bespaart enkele tonnen per jaar nu, echt een druppel op een gloeiende plaat bij 9 miljard kwartaalwinst ofzo?

Nu ik er nog langer over nadenk: ik wil een hybride!!

Laatst gewijzigd door Arthur op 11 aug 2008, 09:39, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Gaat al iets de goede kant op met die nieuwe Priussen
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=18511
http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=18511
- Jelmer850i
- Macboy
-
Even het laatste nieuws over de hybride voor de mensen die wél van plan zijn 'm te bestellen:
Prijs van het 2009 model is 900 euro hoger, maar bevat wel park-distance control, instaplicht, licht bij voeten. Model 2009 zal uitgevoerd worden met black-chrome koplampen (de wat donkerdere variant), de bumpers zullen iets aangepast zijn en ook de achterlichten worden iets veranderd. Hoe en wat is zelfs niet bekend bij de dealer.
De witte niet-metallic lak BLIJFT LEVERBAAR! (Jaja, Macboy!
)
Vanaf de dealer leveren ze geen 17 inch uit onder de hybrid, omdat Honda dit niet ondersteund. Dit heeft te maken met het feit dat de bredere banden de vulhals van de tank kan beschadigen. Helaas willen ze dus geen 17 inchers leveren... Toch jammer.
Prijs van het 2009 model is 900 euro hoger, maar bevat wel park-distance control, instaplicht, licht bij voeten. Model 2009 zal uitgevoerd worden met black-chrome koplampen (de wat donkerdere variant), de bumpers zullen iets aangepast zijn en ook de achterlichten worden iets veranderd. Hoe en wat is zelfs niet bekend bij de dealer.
De witte niet-metallic lak BLIJFT LEVERBAAR! (Jaja, Macboy!

Vanaf de dealer leveren ze geen 17 inch uit onder de hybrid, omdat Honda dit niet ondersteund. Dit heeft te maken met het feit dat de bredere banden de vulhals van de tank kan beschadigen. Helaas willen ze dus geen 17 inchers leveren... Toch jammer.
- RobS
Ik ben inmiddels weer terug van mijn vakantie in midden Spanje (1825 km) met de Prius, de teller staat inmiddels op 5250 en ik ben nog steeds bijzonder tevreden. Ik ben al een paar keer naar hetzelfde dorpje in Spanje gereden en was nog nooit zo relaxed en uitgerust aangekomen (rijd altijd in 1x door).
Het is voor mij de beste lange afstandsauto die ik tot nu toe gereden heb. De cvt is heerlijk, helemaal in de file en bergen. Inhalen is geen probleem. Ik heb de teller op 184 gehad en volgens mij zat er nog wel meer in. (volgens autoweektest zou de Prius begrenst zijn op 170km/u)
De auto is heerlijk stil, ook op hoge snelheden, cruiscontrol werkt super, er waren uren bij dat ik de pedalen niet aangeraakt heb.
Met de cc op 150 rijd het ding 1:16.2 wat imo zeer netjes is voor een 1.5 van 1275kg. (met 2 personen, baby en bagage) Climate control werkt ook super, prima te bedienen vanaf het stuur.
In Spanje wat bochtige bergweggetjes gedaan met flink wat haarspeldbochten, ging ook allemaal super, dan merk je pas hoe relaxed de cvt z'n werk doet.
De standaard radio + boxen geven een prima geluid wat niet vervormd, ook niet hoog volume. De Ipod aansluiting werkt perfect, ook de Ipod is gewoon te bedienen vanaf het stuur.
Na al deze kilometers in vrij korte tijd kan ik nog steeds geen enkel negatief puntje noemen.
Het is voor mij de beste lange afstandsauto die ik tot nu toe gereden heb. De cvt is heerlijk, helemaal in de file en bergen. Inhalen is geen probleem. Ik heb de teller op 184 gehad en volgens mij zat er nog wel meer in. (volgens autoweektest zou de Prius begrenst zijn op 170km/u)
De auto is heerlijk stil, ook op hoge snelheden, cruiscontrol werkt super, er waren uren bij dat ik de pedalen niet aangeraakt heb.
Met de cc op 150 rijd het ding 1:16.2 wat imo zeer netjes is voor een 1.5 van 1275kg. (met 2 personen, baby en bagage) Climate control werkt ook super, prima te bedienen vanaf het stuur.
In Spanje wat bochtige bergweggetjes gedaan met flink wat haarspeldbochten, ging ook allemaal super, dan merk je pas hoe relaxed de cvt z'n werk doet.
De standaard radio + boxen geven een prima geluid wat niet vervormd, ook niet hoog volume. De Ipod aansluiting werkt perfect, ook de Ipod is gewoon te bedienen vanaf het stuur.
Na al deze kilometers in vrij korte tijd kan ik nog steeds geen enkel negatief puntje noemen.
Laatst gewijzigd door RobS op 13 aug 2008, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Francisco
- Arthur
- Niels v D