Stelling: BMW is overgewaardeerd op DF
- Peter Tunissen
Gaat-ie daar beter van rijden dan?Macboy schreef:Je kunt op een 116i gewoon voor 2k vette remmen kopen af fabriek, inclusief garantie, in je leasebakkie en ermee op de ring gaan crossen en dan heb je nog plezier.
Het merk denkt dus aan de rijders.
Grotere remmen zijn veel zwaarder dan standaard remmen, dus dat ga je op een 116i echt wel merken door mindere acceleratie en slechter insturen.
En die dingen hebben pas echt nut als je 15 of 20 keer achter elkaar vol van 250 naar 100 af wil remmen, ideaal voor een snelle auto op een circuit, maar met dikke remmen op je 116i trek je echt geen volle zalen hoor, ik zou ze er tenminste niet op willen, alleen op een auto die ze qua vermogen ook echt nodig heeft hebben dat soort dingen nut.
Die hele performance upgrades van BMW zijn er om één reden: de winstcijfers van BMW verbeteren.
Vergeet niet dat je je standaard remmen inlevert, de meerprijs voor BMW komt echt niet in de buurt van die 2000 euro hoor.
Als ze echt iets voor hun rijders wilden doen, maakten ze een M1, daar kun je iets mee.
Is BMW overgewaardeerd dan hier?
Nee, ik denk het niet.
Porsche is geweldig, Ferrari's, Lamborghini's, Lotussen, TVR's en al het ander exotisch spul dat ik nu vergeet ook, daar zal iedereen het wel over eens zijn, maar dat is vrijwel allemaal een stapje onbereikbaarder dan een BMW.
Net zoals een snelle BMW dan weer een stapje verder is dan een snelle Alfa of Seat.
En zo praat iedereen naar zijn eigen beurs, als geld echt helemaal geen rol meer speelt ga je toch niet met een BMW aanklooien? Maar als je naar prijs-prestatie kijkt hebben ze een aantal hele mooie aanbiedingen, zowel nieuw als op de occasion markt.
- Macboy
Jezus Peter ga jij er nog even serieus op in 
Ik geef het als voorbeeld aan natuurlijk. Je kunt toch op je 116i ook gewoon dikke velgen monteren en mooie voorspoiler?
Nou zeg ik dat BMW dus dit soort dingen biedt en andere merken niet en dan is jouw argument dus dat die remmen niet op een 116i nodig zijn en omdat BMW dus geen M1 biedt is het niet goed
Meer dan drogredenen kom ik niet tegen in dit topic.
Niet iedereen moet 200pk hebben en een 116i stuurt echt prima. Tuurlijk kan het onderstel meer vermogen aan.
Jouw onderstel daarentegen heeft weer te veel vermogen om er zorgvuldig mee om te kunnen gaan

Ik geef het als voorbeeld aan natuurlijk. Je kunt toch op je 116i ook gewoon dikke velgen monteren en mooie voorspoiler?
Nou zeg ik dat BMW dus dit soort dingen biedt en andere merken niet en dan is jouw argument dus dat die remmen niet op een 116i nodig zijn en omdat BMW dus geen M1 biedt is het niet goed

Meer dan drogredenen kom ik niet tegen in dit topic.
Niet iedereen moet 200pk hebben en een 116i stuurt echt prima. Tuurlijk kan het onderstel meer vermogen aan.
Jouw onderstel daarentegen heeft weer te veel vermogen om er zorgvuldig mee om te kunnen gaan

Van Dale schreef:RESULTAAT (max 20 woorden)
over·waar·de·ren (overgankelijk werkwoord; waardeerde over, heeft overgewaardeerd; overwaardering)
1 te hoog waarderen van het merk BMW
- Peter Tunissen
Haha ja, dat weet ik.
En misschien binnenkort nog wel 130pk meer te veel, te veel vermogen voor je onderstel is leuk.
Die BMW upgrades zijn allemaal leuk en aardig, maar ik betwijfel gewoon of het echt zo'n toegevoegde waarde heeft.
Voor een leaseauto misschien wel omdat je daar niks aan mag veranderen, maar voor een privé-auto ben ik er vooralsnog niet echt kapot van, da's alles.
En misschien binnenkort nog wel 130pk meer te veel, te veel vermogen voor je onderstel is leuk.

Die BMW upgrades zijn allemaal leuk en aardig, maar ik betwijfel gewoon of het echt zo'n toegevoegde waarde heeft.
Voor een leaseauto misschien wel omdat je daar niks aan mag veranderen, maar voor een privé-auto ben ik er vooralsnog niet echt kapot van, da's alles.

-
- Peter Tunissen
Yep, dat denk ik ook, maar van de andere kant:allen schreef:Misschien klopt dat wel Peter. Is het merk niet overgewaardeerd. Het zal achteraf eerder een (voor sommigen) overkill aan bmw topics zijn die de indruk van overwaardering opwekt.
Hoeveel % van DF rijdt BMW? Gokje: 45%
Hoeveel % van de topics op DF gaan over BMW? Gokje deel II: 30%
En nee, ik ben niet kansloos genoeg om het precies te gaan narekenen; 30% van de posts over één merk is verschrikkelijk veel, maar als je ziet hoeveel BMW-rijders er hier zijn, zelfs onder de mensen die eigenlijk niks met het merk hebben, valt het toch nog wel mee.

- Niels
- Auto: Prius+
Jaloers? Ik heb zelf zo'n ding manMacboy schreef: Ongefundeerde onzin opmerkingen dat "BMW HIER OVERGEWAARDEERD WORDT" getuigt volgens mij ofwel van een gebrek aan inzicht, ofwel van een soort jalourse insteek.
Iets anders kan ik er echt niet van maken zonder feiten of citaten.

Ik vraag me dan ook altijd het tegenovergestelde af wanneer iemand meteen al van de daken roept dat ie veel liever een BMW heeft…Macboy schreef: Dat maakt een BMW in het algemeen niet overgewaardeerd vind ik. Sterker nog, ik vraag me af hoeveel mensen ook daadwerkelijk in de 135i gereden hebben (of een 130i).
Geen dankMacboy schreef: En dit draadje is een van de meest onzinnige draadjes die bestaan.

BMW vind ik wel overgewaardeerd hier en waarom? Omdat elke discussie eindigt op een vergelijk met een BMW en de BMW altijd als de betere auto wordt neergezet. Zus, zo, links, rechts ja maar een BMW is goedkoper, is sneller, stuurt mooier, heeft RWD enz. enz. Daarnaast moet (veelal door BMW bezitters) ook altijd nog even benadrukt worden dat in bepaalde gevallen (Audi topics bijvoorbeeld) "men veel liever een BMW zou hebben dan..". En je ziet de reacties al aankomen, sterker nog je weet dat ze gaan komen! Tot vermoeienis aan toe, vandaar dit topic. Indien je per se voorbeelden wil dan zal ik die in het vervolg hier quoten, liever niet want je speelt dan wel een beetje op de man vind ik

Overwaardering staat los van het aandeel BMW op DF al ligt het wel dicht bij elkaar. Over BMW topics kun je heen lezen maar dat BMW in ongelofelijk veel discussies naar voren wordt gehaald (als DE auto die je moet hebben) daar kun je niet omheen. Ik herinner me nog vaag een Audi draadje wat in no-time een BMW draadje werd bijvoorbeeld.allen schreef:Misschien klopt dat wel Peter. Is het merk niet overgewaardeerd. Het zal achteraf eerder een (voor sommigen) overkill aan bmw topics zijn die de indruk van overwaardering opwekt.

Met liefhebberij is niets mis en ik ben het met Ilja eens dat je als auto liefhebber niet om BMW (maar dat geldt ook voor Alfa, Porsche en ander sportief georiënteerde merken) heen kunt alleen is het merk zo verdomd heilig hier dat ik er zelf niet eens meer enthousiast over kan zijn

- Francisco
Ik weet niet of overgewaardeerd het juiste woord is.
Eerder alle-niet-BMW's zijn ondergewaardeerd. Want als er een niet BMW auto wordt besproken die best leuk rijd zijn er meteen 10.000 redennen waarom een M3/135i/120d/m-bratwurst beter is. Porsches's zijn te duur, alles met fwd onderstuurd en saai, ferrari's daar kun je niet mee voorkomen, GT-R is te japans en oneerlijk, ZO-6 is te amerikaans en achterlijk, Audi's schuiven rechtdoor de strontbult in.
Een test waar een bmw verliest is doorgestoken kaart, smg bakken in M5's gaan nooit stuk. Een 1 serie onderstuurd niet en drift beter dan een 350Z.
Zomaar een greep uitspraken die je in een willekeurig onderwerp kunt plakken als je een andere auto dan een BMW hebt gereden en er plezier aan had.
Daardoor ga je automatisch een onterechte aversie krijgen voor de propellor. En erger nog je gaat er te veel van verwachten. Want als alles wat niet bmw is zuigt dan zal een proefrit met de propellor wel de ultieme auto ervaring zijn. En dat valt dan weer erg tegen in de praktijk.
perfect voer voor een potje slap ouwehoeren dus
Eerder alle-niet-BMW's zijn ondergewaardeerd. Want als er een niet BMW auto wordt besproken die best leuk rijd zijn er meteen 10.000 redennen waarom een M3/135i/120d/m-bratwurst beter is. Porsches's zijn te duur, alles met fwd onderstuurd en saai, ferrari's daar kun je niet mee voorkomen, GT-R is te japans en oneerlijk, ZO-6 is te amerikaans en achterlijk, Audi's schuiven rechtdoor de strontbult in.
Een test waar een bmw verliest is doorgestoken kaart, smg bakken in M5's gaan nooit stuk. Een 1 serie onderstuurd niet en drift beter dan een 350Z.
Zomaar een greep uitspraken die je in een willekeurig onderwerp kunt plakken als je een andere auto dan een BMW hebt gereden en er plezier aan had.
Daardoor ga je automatisch een onterechte aversie krijgen voor de propellor. En erger nog je gaat er te veel van verwachten. Want als alles wat niet bmw is zuigt dan zal een proefrit met de propellor wel de ultieme auto ervaring zijn. En dat valt dan weer erg tegen in de praktijk.

- Geelhoed
[img:662:498]http://www.dumpert.nl/mediabase/foto/9e1dbe24_h8ter.jpg[/img]
-
Volgens mij is Niels dezelfde fase doorgewandeld als ik. Kotste het merk zo onderhand uit en ging op zoek naar wat anders. In dit geval een VR6.Niels schreef:Met liefhebberij is niets mis en ik ben het met Ilja eens dat je als auto liefhebber niet om BMW (maar dat geldt ook voor Alfa, Porsche en ander sportief georiënteerde merken) heen kunt alleen is het merk zo verdomd heilig hier dat ik er zelf niet eens meer enthousiast over kan zijn

- RVV
Ergens snap ik Macboy wel, dit is zo'n topic waar je eigenlijk niks mee kan.
Of je vind BMW niks of je vind BMW fantastisch.. Het feit is dat er veel BMW rijders op DF zitten en hun auto en merk over het algemeen fantastisch vinden.
BMW heeft voor mij belangrijke onderscheidende kenmerken en dat is RWD gekoppeld aan relatief sportieve prestaties en eigenschappen. That's all.
Ik wil altijd RWD en sportieve eigenschappen EN een normale te gebruiken auto.. Porsche is boven mijn stand dus blijft voor mij BMW over.
verder vind ik 95% van de BMW's gewoon saaie en te dure auto's..
Als ik de Mondeo van Arthur nou neem.. zo compleet en netjes afgewerkt dan kan daar een standaard e90 echt niet tegen op met een middelmatige motor.
Styling van BMW dat is een punt opzich.. Vele merken maken mooiere auto's helemaal sinds de bangle stroming.
Of je vind BMW niks of je vind BMW fantastisch.. Het feit is dat er veel BMW rijders op DF zitten en hun auto en merk over het algemeen fantastisch vinden.
BMW heeft voor mij belangrijke onderscheidende kenmerken en dat is RWD gekoppeld aan relatief sportieve prestaties en eigenschappen. That's all.
Ik wil altijd RWD en sportieve eigenschappen EN een normale te gebruiken auto.. Porsche is boven mijn stand dus blijft voor mij BMW over.
verder vind ik 95% van de BMW's gewoon saaie en te dure auto's..
Als ik de Mondeo van Arthur nou neem.. zo compleet en netjes afgewerkt dan kan daar een standaard e90 echt niet tegen op met een middelmatige motor.
Styling van BMW dat is een punt opzich.. Vele merken maken mooiere auto's helemaal sinds de bangle stroming.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik geef Francisco gelijk, geef ik toe.
En nee ik vind BMW niet fantastisch. Verre van zelfs. Vorige week heeft de 'liefde voor BMW in general'(als ik die al had) een BEHOORLIJKE deuk opgelopen met de proefrit in de E90 M3....
MAAR ik weet ook niet wat ik moet verwachten van een proefrit in een 997 binnenkort, hoe mooi ik 't model ook vind, de bouwkwaliteit, de remmerij. Ding moet wel erg goed zijn wil ik een normale 997 super vinden en ik hoop dat ook echt. Dat ik strak/degelijk instuurt en dat onderstuur niet al bij 113kmh optreedt ipv 108 bij mijn auto in een willekeurige bocht en dat ie goed aan 't gas hangt, beter dan een M3...
Mijn rijtje van auto's die in MIJN BELEVING gewoon echt anders zijn dan mijn auto zijn: Z06, Nissan-GTR,C63 AMG, Porsche GT3/2, hopelijk de 997, ook en alles wat DAAR weer boven zit natuurlijk qua exoten.
De rest schiet ik imho geen fluit mee op.

En nee ik vind BMW niet fantastisch. Verre van zelfs. Vorige week heeft de 'liefde voor BMW in general'(als ik die al had) een BEHOORLIJKE deuk opgelopen met de proefrit in de E90 M3....
MAAR ik weet ook niet wat ik moet verwachten van een proefrit in een 997 binnenkort, hoe mooi ik 't model ook vind, de bouwkwaliteit, de remmerij. Ding moet wel erg goed zijn wil ik een normale 997 super vinden en ik hoop dat ook echt. Dat ik strak/degelijk instuurt en dat onderstuur niet al bij 113kmh optreedt ipv 108 bij mijn auto in een willekeurige bocht en dat ie goed aan 't gas hangt, beter dan een M3...
Mijn rijtje van auto's die in MIJN BELEVING gewoon echt anders zijn dan mijn auto zijn: Z06, Nissan-GTR,C63 AMG, Porsche GT3/2, hopelijk de 997, ook en alles wat DAAR weer boven zit natuurlijk qua exoten.
De rest schiet ik imho geen fluit mee op.
-
Ik heb meerdere auto s gehad die ook fwd en 4wd waren ook robin.
Er is best wel leuk spul te koop buiten rwd.
Maar ben het nu ontgroeit zeg maar een fwd geeft mij niet de extra sensatie kick. Maar vroeger wel. Dus voel je aub niet aangesproken.
Bmw maakt leuke (sportieve) auto s die je ook dagelijks kan inzetten. Dat is voor mij een pre.
Porsche zou ik graag willen hebben. Maar zoals rico zegt er hangen voor mij te veel nadelen aan die ik er niet voor over heb.
Als race auto graag morgen een Gt3.
Als daily drivers zou ik ook wel een amg willen. Maar die is me te duur en ik verrek het om zoveel bpm btw en slurptax te betalen voor wat blik. Dus zoek ik leuke auto s die Mij maximale fun bieden voor het geld.
Er is best wel leuk spul te koop buiten rwd.
Maar ben het nu ontgroeit zeg maar een fwd geeft mij niet de extra sensatie kick. Maar vroeger wel. Dus voel je aub niet aangesproken.
Bmw maakt leuke (sportieve) auto s die je ook dagelijks kan inzetten. Dat is voor mij een pre.
Porsche zou ik graag willen hebben. Maar zoals rico zegt er hangen voor mij te veel nadelen aan die ik er niet voor over heb.
Als race auto graag morgen een Gt3.
Als daily drivers zou ik ook wel een amg willen. Maar die is me te duur en ik verrek het om zoveel bpm btw en slurptax te betalen voor wat blik. Dus zoek ik leuke auto s die Mij maximale fun bieden voor het geld.
- Macboy
Conclusie is denk ik datgene wat Francisco roept: BMW wordt niet overgewaardeerd maar andere merken worden ondergewaardeerd. Denk dat dit zeker het geval is.
Overwaarderen is immers dat je een merk meer waardeert dan ie waard is en daar ben ik het dus niet mee eens bij BMW. Wel vind ik dat andere merken mogelijk ondergewaardeerd worden, maar zeker niet op dit forum.
Zie ook de antwoorden hier van Robin en Andre bijvoorbeeld.
@Niels: niet lullig bedoeld natuurlijk, ik overdrijf soms wat met uitspraken, zo´n draadje is natuurlijk wel leuk af en toe. Ik verdedig BMW en rijd in een Audi, jij roept dat het overgewaardeerd wordt terwijl je een BMW rijdt.
Geweldig toch
Overwaarderen is immers dat je een merk meer waardeert dan ie waard is en daar ben ik het dus niet mee eens bij BMW. Wel vind ik dat andere merken mogelijk ondergewaardeerd worden, maar zeker niet op dit forum.
Zie ook de antwoorden hier van Robin en Andre bijvoorbeeld.
@Niels: niet lullig bedoeld natuurlijk, ik overdrijf soms wat met uitspraken, zo´n draadje is natuurlijk wel leuk af en toe. Ik verdedig BMW en rijd in een Audi, jij roept dat het overgewaardeerd wordt terwijl je een BMW rijdt.
Geweldig toch

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
"Vroeger" toen had BMW nog wel iets apparts..............................maar das rap verdwenen ( op een paar modellekes na dan).
Punt is dat auto`s en auto merken heel erg naar elkaar toegroeien. Kijk naar een RS4-M3-C63.................allemaal verschillen in de marge. Kijk ook maar het verschil tussen een X35i en een M3, ook verschillen in de marge...............................conclusie; kies wat je zelf wil en goed bij voelt, zonder een ander (merk en persoon) de les te willen lezen.
En als alles zo dicht bij mekaar komt dan zijn het niet zo zeer de kwaliteiten die bepalend zijn, maar spelen ook andere factoren een rol; ben je gecharmeerd van het uiterlijk, van de service, van de dealer, voorgaande ervaringen enz enz..................................
Punt is dat auto`s en auto merken heel erg naar elkaar toegroeien. Kijk naar een RS4-M3-C63.................allemaal verschillen in de marge. Kijk ook maar het verschil tussen een X35i en een M3, ook verschillen in de marge...............................conclusie; kies wat je zelf wil en goed bij voelt, zonder een ander (merk en persoon) de les te willen lezen.
En als alles zo dicht bij mekaar komt dan zijn het niet zo zeer de kwaliteiten die bepalend zijn, maar spelen ook andere factoren een rol; ben je gecharmeerd van het uiterlijk, van de service, van de dealer, voorgaande ervaringen enz enz..................................
- Hielke
Of BMW hier op DF overgewaardeerd wordt weet ik niet. Waarschijnlijk wel. Vind ik niet zo belangrijk.
Dat BMW bij autoliefhebbers op meer waardering mag rekenen vind ik niet meer dan logisch. Alfa, Opel, Ford, allemaal zijn ze van RWD afgestapt. BMW is consequent gebleven in het ontwikkelen en produceren van sportieve RWD's. Dat met de huidige mogelijkheden van stumperhulpen de andere producenten niet terug naar RWD zijn gegaan vind ik onbegrijpelijk. Bijna stupide. Immers, kleiner en lichter zijn de auto's niet van al die dwarsgeplaatste voorwieltrekkers geworden.
Dat BMW bij autoliefhebbers op meer waardering mag rekenen vind ik niet meer dan logisch. Alfa, Opel, Ford, allemaal zijn ze van RWD afgestapt. BMW is consequent gebleven in het ontwikkelen en produceren van sportieve RWD's. Dat met de huidige mogelijkheden van stumperhulpen de andere producenten niet terug naar RWD zijn gegaan vind ik onbegrijpelijk. Bijna stupide. Immers, kleiner en lichter zijn de auto's niet van al die dwarsgeplaatste voorwieltrekkers geworden.
- Maik
- Niels
Goede kijk op de zaak :!:Francisco schreef:Ik weet niet of overgewaardeerd het juiste woord is.
Eerder alle-niet-BMW's zijn ondergewaardeerd......

Ik kan het er niet mee eens zijn Rico. BMW is in mijn optiek nagenoeg altijd een compromis en weliswaar een goede maar toch een compromis. Een M3 koop je omdat je een 911 met ruimte wilt een Z3 Coupe koop ik omdat een Boxster me te duur is en ik meer exclusiviteit wens dan een TT (naast een 6 cilinderRico v Velzen schreef: Of je vind BMW niks of je vind BMW fantastisch.. Het feit is dat er veel BMW rijders op DF zitten en hun auto en merk over het algemeen fantastisch vinden.

Ik weet wie het zegtMacboy schreef: @Niels: niet lullig bedoeld natuurlijk, ik overdrijf soms wat met uitspraken, zo´n draadje is natuurlijk wel leuk af en toe. Ik verdedig BMW en rijd in een Audi, jij roept dat het overgewaardeerd wordt terwijl je een BMW rijdt.
Geweldig toch

Laatst gewijzigd door Niels op 16 apr 2008, 01:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Niels heeft een mooi betoog, ik vond BMW altijd 'fantastisch'als merk, maar al een tijd niet meer, eigenlijk sinds de rit in de Z4M coupé 1 jaar terug. Overbodiger kan een duurdere auto niet zijn. Dat een tamme (excuzes le mot) Boxster dan iig nog een echte Porsche is pleit weer voor die auto, een Z4M heeft eigenlijk niks om uniek in te zijn, kwam ik achter...over compromissen gesproken, 1 en al compromis en geen enkel USP eigenlijk.
- Dennis van de Ven
- RVV
Niels schreef:
Niels ik kan natuurlijk niet voor andere M3 rijders praten, maar een stel dat er een 911 was met de (praktische) ruimte van een M3 dan nog wilde ik die auto niet hebben.
Ik ben zeker niet anti Porsche ofzo maar ik zie mezelf gewoon niet in een Porsche rijden. Een Porsche 911 zelfs met hypothetische M3 ruimte is zo wezenlijk anders dan een M3 dat ik de een niet als alternatief danwel als surogaat zie van de ander.
Of je kunt een Porsche zonder problemen makkelijk betalen of je vervult een jongensdroom na lang sparen en je koopt een 911 (welke variant is niet zo relevant)
Voor mij zijn beide niet van toepassing betreffende Porsche.
BMW is een compromis zeg je, mischien in jouw geval, maar in mijn geval absoluut niet. Ik rij sinds 2003 BMW, en heb er 5 gereden (gehad) bij geen van die 5 auto's had ik een andere alternatief wat me ook aansprak maar niet op alle vlakken voldeed zoals de BMW's waar ik voor koos. Mijn keuze was altijd weloverwogen.
Ik schreef het al eerder, zolang er geen andere fabrikant is die een RWD uitbrengt met sportieve inslag en dito motortechniek/prestaties in een normale bruikbare koets is BMW nooit een compromis voor mij maar een voldongen feit.
Overigens realiseer ik me heel goed dat liefhebbers van een ander merk over hun eigen auto's daar op hun manier over kunnen denken.
Niels in de basis ben jij een VW/Audi/Porsche liefhebber die een zijstap heeft gemaakt naar een BMW in de vorm van een Z3Q. Ondanks dat de Z3Qp voor jou een overwogen keuze was, was de keuze voor het merk BMW niet een bewuste keuze. Meer of minder gekoppeld aan de keuze voor de Z3Qp. De Z3Qp heeft bij jou niet de "liefde" voor het merk BMW losgemaakt. Daar is niks mis mee, maar dat staat natuurlijk los van het feit hoe andere (wel) BMW liefhebbers tegen hun merk aankijken.
Ik kan het er niet mee eens zijn Rico. BMW is in mijn optiek nagenoeg altijd een compromis en weliswaar een goede maar toch een compromis. Een M3 koop je omdat je een 911 met ruimte wilt
Niels ik kan natuurlijk niet voor andere M3 rijders praten, maar een stel dat er een 911 was met de (praktische) ruimte van een M3 dan nog wilde ik die auto niet hebben.
Ik ben zeker niet anti Porsche ofzo maar ik zie mezelf gewoon niet in een Porsche rijden. Een Porsche 911 zelfs met hypothetische M3 ruimte is zo wezenlijk anders dan een M3 dat ik de een niet als alternatief danwel als surogaat zie van de ander.
Of je kunt een Porsche zonder problemen makkelijk betalen of je vervult een jongensdroom na lang sparen en je koopt een 911 (welke variant is niet zo relevant)
Voor mij zijn beide niet van toepassing betreffende Porsche.
BMW is een compromis zeg je, mischien in jouw geval, maar in mijn geval absoluut niet. Ik rij sinds 2003 BMW, en heb er 5 gereden (gehad) bij geen van die 5 auto's had ik een andere alternatief wat me ook aansprak maar niet op alle vlakken voldeed zoals de BMW's waar ik voor koos. Mijn keuze was altijd weloverwogen.
Ik schreef het al eerder, zolang er geen andere fabrikant is die een RWD uitbrengt met sportieve inslag en dito motortechniek/prestaties in een normale bruikbare koets is BMW nooit een compromis voor mij maar een voldongen feit.
Overigens realiseer ik me heel goed dat liefhebbers van een ander merk over hun eigen auto's daar op hun manier over kunnen denken.
Niels in de basis ben jij een VW/Audi/Porsche liefhebber die een zijstap heeft gemaakt naar een BMW in de vorm van een Z3Q. Ondanks dat de Z3Qp voor jou een overwogen keuze was, was de keuze voor het merk BMW niet een bewuste keuze. Meer of minder gekoppeld aan de keuze voor de Z3Qp. De Z3Qp heeft bij jou niet de "liefde" voor het merk BMW losgemaakt. Daar is niks mis mee, maar dat staat natuurlijk los van het feit hoe andere (wel) BMW liefhebbers tegen hun merk aankijken.
- Niels
@Bram; alleen maar "wat mooi", ja en amen op zo'n forum is ook wat saai niet
:
@Robin; door de Z4 M ben je gewoon weer eens kritisch naar het merk gaan kijken. Niets mis mee natuurlijk.
@Rico; Ik zeg ook "in mijn optiek"
Voor jou is BMW geen compromis maar het merk staat bij jou dan ook op nummer 1 en dat is bij mij niet zo inderdaad. Daarmee zeg ik ook alleen maar dat er wel iets zit tussen het merk niets of helemaal geweldig vinden. Ik ben alleen niet helemaal BMW gek maar weet het merk absoluut te waarderen. Bepaalde modellen van BMW hebben zeker de voorkeur boven soortgelijke modellen van andere (VAG) merken maar ik kies zeker niet zomaar klakkeloos voor BMW maar dat geldt net zo zeer voor VAG.
Ik besef dat ik het merk geen eer aan doe om BMW een compromis te noemen maar hierdoor biedt het merk ook alternatieven waar je als autoliefhebber niet omheen kunt. Stel je wilt een Porsche maar je hebt ook ruimte nodig? Dan is een M3 een perfect alternatief omdat deze een compromis van praktisch toepasbaarheid en performance is. Daarnaast vind ik qua sportiviteit een E46 M3 nog altijd sportiever/puurder dan een B6 S4 bijvoorbeeld
Mijn autowensen splits ik in fun en comfort, qua fun neig ik naar BMW als alternatief voor Porsche (niet alleen financieel maar ook vanuit praktisch oogpunt), qua comfort neig ik naar Audi maar ook daar kijk ik zeker rond bij BMW. Dus liefhebber zeker wel maar geen blinde :!: Dat had je niet verwacht he
O,ja PB mij ook je CBR09 ideeen maar even als je wilt!

@Robin; door de Z4 M ben je gewoon weer eens kritisch naar het merk gaan kijken. Niets mis mee natuurlijk.
@Rico; Ik zeg ook "in mijn optiek"

Ik besef dat ik het merk geen eer aan doe om BMW een compromis te noemen maar hierdoor biedt het merk ook alternatieven waar je als autoliefhebber niet omheen kunt. Stel je wilt een Porsche maar je hebt ook ruimte nodig? Dan is een M3 een perfect alternatief omdat deze een compromis van praktisch toepasbaarheid en performance is. Daarnaast vind ik qua sportiviteit een E46 M3 nog altijd sportiever/puurder dan een B6 S4 bijvoorbeeld