1995 E36 M3 - US Spec

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Fernando

Re: 1995 E36 M3 - US Spec

Bericht door Fernando » 26 sep 2008, 23:57

vooral dat artikeltje 5 kan pijn gaan doen.... :hammer:
Schending van artikel 5 WVW is een overtreding waarop maximaal een boete staat van € 2250,= en hechtenis van hoogstens 2 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 2 jaar (bij recidive 4 jaar).

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 27 sep 2008, 00:06

Fernando schreef:vooral dat artikeltje 5 kan pijn gaan doen.... :hammer:
Schending van artikel 5 WVW is een overtreding waarop maximaal een boete staat van € 2250,= en hechtenis van hoogstens 2 maanden, alsmede een ontzegging van de rijbevoegdheid van maximaal 2 jaar (bij recidive 4 jaar).
Ik had dat ook al gezien Fernando...dat gaat heel erge pijn doen. Ik heb er echt enorm spijt van en weet zeker dat dit iets is wat 1 keer en NOOIT meer gaat gebeuren, maarja, daar zal de Officier van Jusitie schijt aan hebben. Dat zal ieder ''rotjochie van 21 jaar'' wel zeggen als zoiets gebeurt. Maar echt...nooit meer zal ik me op zo'n kinderachtige manier laten uitdagen, ik heb mijn lesje nu wel geleerd en dat meen ik serieus. Dit heeft me echt aan het denken gezet.

Ik hoop dat er licht rekening wordt gehouden met het feit dat ik nog nooit een ernstige overtreding heb begaan...het is gewoon afwachten tot de man met de hamer komt.

Fernando

Bericht door Fernando » 27 sep 2008, 00:09

tja een kat in het nauw maakt rare sprongen, gelukkig besef je zelf ook wel dat je fout hebt gehandeld en het zal je waarschijnlijk nooit meer gebeuren... :shithappens:

ps. had nou maar in een 316i begonnen dan was dit alles je bespaard gebleven... :wink:

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 27 sep 2008, 00:23

Ik ben begonnen in een Corsa B GSI...dit is dus niet mn eerste auto :angel:

Maar ik zal je eerlijk zeggen dat ik er de laatste dagen toch sterk over zit te denken om de auto compleet tegen mijn eigen wil in te verkopen. Het ding vraagt er gewoon om om af en toe flink op zn staart te worden getrapt. Ik doe het nooit als het druk is, maar eerlijk is eerlijk, als er zo goed als niks op de weg is na 23 uur dan wil ik best wel eens lekker doortrappen. Ik koop zo'n auto natuurlijk niet om me altijd netjes aan de snelheid te houden. Tis gewoon een kick die het geeft...vooral voor een ''mannetje'' van 21 jaar.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 27 sep 2008, 10:28

1995 M3 schreef:Ik hoop dat er licht rekening wordt gehouden met het feit dat ik nog nooit een ernstige overtreding heb begaan...het is gewoon afwachten tot de man met de hamer komt.
Na 3 jaar rijbewijs?? Da's niet zo'n hele prestatie :wink: Daar houdt 'ie geen rekening mee :|

En ook nog de velgen beschadigd, las ik?

Heel erg lullig voor je maar, met Maxima gesproken, "hij is een beetje dom geweest" :wink:

Casper

Bericht door Casper » 27 sep 2008, 11:06

Je hebt de cops dus af weten te schudden? Tja, als je nou je auto langs de kant van de weg had gezet en de poltie had gebeld dat je auto was gejat....mja dat is weer als als als....suc6 met de afhandeling in ieder geval....

Paul

Bericht door Paul » 27 sep 2008, 13:56

Tja... wat moet je hiervan zeggen... slim was het niet.. maarja.. is weer s wat anders dan gewoon stoppen.. duidelijk is het wel dat zon 3.2 Audi geen partij is voor een ///M3..

Heb zelf s een R32 Vros tijd achter me aan gehad... en had toen behoooooorlijk zin om die lui gewoon naar huis te rijden... toch maar niet gedaan.. want anders zat ik nu nog steeds op de Gazelle..

M3 gewoon houden... je straf accepteren en volgend jaar weer heerlijk genieten.. in de tussentijd de turbokit erop knallen...

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 27 sep 2008, 15:45

Ik heb de cops weten af te schudden...mja....of ik daar nu zo blij mee moet zijn, ik denk van niet :bag:

Die A3 3.2 heeft dezelfde motor als een Golf 5 R32 Paul (250pk)...toevallig wist ik dat en vandaar dat ik d8 eens ff peilen hoe het tegen elkaar opgaat. Mja...hij hield me iig niet bij, weten we dat ook weer :roll:

Ik ga de M3 ws wel houden...wil hem echt niet weg doen. Zat heel sterk te twijfelen van zal ik hem wegdoen en op zoek gaan naar iets groters met meer luxe wat niet zo erg ''uitdaagt'' om flink op het gas te worden getrapt (bv een nette 540iA met lage km-stand en M-pakket). Mja...ook dat gaat wel aardig van zn plek dus heeft ook vrij weinig nut.

Zal het gewoon moeten accepteren en dit maar zien als een wijze en heel dure/zure les :hammer:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 sep 2008, 16:17

Nou pik, dat heb je lekker voor elkaar 8)

Heb wel vaker gehoord dat mensen op de gekste manieren op zo'n situatie kunnen reageren....maar zo'n dolleman rit waarbij zelfs een rotonde linksom genomen werd.....wees maar blij dat je het nog kan navertellen.

Divere

Bericht door Divere » 27 sep 2008, 16:20

1995 M3 schreef:Ik heb de cops weten af te schudden...mja....of ik daar nu zo blij mee moet zijn, ik denk van niet :bag:

Die A3 3.2 heeft dezelfde motor als een Golf 5 R32 Paul (250pk)...toevallig wist ik dat en vandaar dat ik d8 eens ff peilen hoe het tegen elkaar opgaat. Mja...hij hield me iig niet bij, weten we dat ook weer :roll:

Ik ga de M3 ws wel houden...wil hem echt niet weg doen. Zat heel sterk te twijfelen van zal ik hem wegdoen en op zoek gaan naar iets groters met meer luxe wat niet zo erg ''uitdaagt'' om flink op het gas te worden getrapt (bv een nette 540iA met lage km-stand en M-pakket). Mja...ook dat gaat wel aardig van zn plek dus heeft ook vrij weinig nut.

Zal het gewoon moeten accepteren en dit maar zien als een wijze en heel dure/zure les :hammer:

Yep nu weet je dat de Pliesie niet altijd je beste kameraad is :mrgreen:

Blijft wel k.t :?

Paul

Bericht door Paul » 27 sep 2008, 16:49

Hoop trouwens niet dat hier nog een CBR onderzoek voor je achter weg komt.. heb ik ook gehad.. na een rotonde te hebben gedrift midden in de nacht,,, METEEN BINGO :'(

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 27 sep 2008, 16:56

M@rcel schreef:Nou pik, dat heb je lekker voor elkaar 8)

Heb wel vaker gehoord dat mensen op de gekste manieren op zo'n situatie kunnen reageren....maar zo'n dolleman rit waarbij zelfs een rotonde linksom genomen werd.....wees maar blij dat je het nog kan navertellen.

Het ziet er natuurlijk allemaal wat erger uit dan het is...het is een zeer overzichtelijke rotonde, je kan al van 100m afstand zien of er iemand anders aan komt. Zo gevaarlijk als het overkomt in het stukje tekst is het dus niet.

Ik heb trouwens net de brief van het OM binnengekregen. ''De inhoudingstermijn is 120 dagen''. Denk dat ik niet mag klagen ofwel?

Ik mag dus vanaf uiterlijk 20 januari 2009 weer in de auto rijden. Ik ben nog aan het twijfelen of ik hem tot die tijd laat schorsen of niet. Het zijn wel even 4 maanden belasting en verzekering a xxx per maand.

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 27 sep 2008, 16:57

Paul schreef:Hoop trouwens niet dat hier nog een CBR onderzoek voor je achter weg komt.. heb ik ook gehad.. na een rotonde te hebben gedrift midden in de nacht,,, METEEN BINGO :'(

Wat bedoel je met een CBR onderzoek Paul?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 27 sep 2008, 16:59

Met 4 maanden kom je heel goed weg ja. Dat is gewoon minumumeis. Je krijgt waarschijnlijk nu niet meer omdat je geen recidivist bent. Doe je nu binnen nu en 3 jaar nog iets geks (meer dan 40 te hard op de snelweg valt daar ook al onder) dan heb je wel een probleem en moet je volgens mij automatisch al voorkomen. Dus hou je vanaf januari een beetje in. Ik weet dat dat moeilijk is met een M3 ;), maar is wel nodig. Ga je toch gewoon eens een rondje vaker over de Autobahn ;).

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 sep 2008, 19:19

1995 M3 schreef:

Het ziet er natuurlijk allemaal wat erger uit dan het is...het is een zeer overzichtelijke rotonde, je kan al van 100m afstand zien of er iemand anders aan komt. Zo gevaarlijk als het overkomt in het stukje tekst is het dus niet.

Ik heb trouwens net de brief van het OM binnengekregen. ''De inhoudingstermijn is 120 dagen''. Denk dat ik niet mag klagen ofwel?

Ik mag dus vanaf uiterlijk 20 januari 2009 weer in de auto rijden. Ik ben nog aan het twijfelen of ik hem tot die tijd laat schorsen of niet. Het zijn wel even 4 maanden belasting en verzekering a xxx per maand.
Waarom nam je de rotonde dan linksom als het allemaal zo overzichtelijk was?
Ik zou overigens maar niet te vroeg juichen...Die 120 dagen staan echt nog los van wat de rechter qua strafmaat gaat beslissen.

Wat vonden je ouders ervan?

Erik K.

Bericht door Erik K. » 27 sep 2008, 19:34

1995 M3 schreef:

Ik zou de auto wel schorsen, maar uit de verzekering halen is niet direct verstandig en kan je een berg geld gaan kosten als je de auto weer in de verzekering wilt hebben. Je huidige maatschappij gooit je er onheroepelijk uit en je kunt je alleen nog verzekeren bij een maatschappij voor mensen die dus een dergelijk feit aan de hand gehad hebben met justitie. Houd in een berg geld per maand betalen en alleen nog maar WA te verzekeren en minimaal 5? jaar voordat je misschien weer bij een normale maatschappij geaccepteerd wordt.

speedy25
Auto: E63 M6

Bericht door speedy25 » 27 sep 2008, 19:48

denk niet dat je er bent met die 120 dagen.maatje van me heeft ook zo`n soort geintje gehad.die kreeg er wel mooi een cbr onderzoek achterna.en laten we het helemaal maar niet over de boetes hebben.alleen was het bij hem in de bebouwde kom.met als gevolg 2 keer gezakt en kon daarna weer opnieuw beginnen met lessen.dus zou nog maar niet te vroeg juichen als ik jou was....
Laatst gewijzigd door speedy25 op 27 sep 2008, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 27 sep 2008, 19:48

Erik K. schreef:
1995 M3 schreef:

Ik zou de auto wel schorsen, maar uit de verzekering halen is niet direct verstandig en kan je een berg geld gaan kosten als je de auto weer in de verzekering wilt hebben. Je huidige maatschappij gooit je er onheroepelijk uit en je kunt je alleen nog verzekeren bij een maatschappij voor mensen die dus een dergelijk feit aan de hand gehad hebben met justitie. Houd in een berg geld per maand betalen en alleen nog maar WA te verzekeren en minimaal 5? jaar voordat je misschien weer bij een normale maatschappij geaccepteerd wordt.
De auto staat niet op mijn naam...en tegen de tijd dat ik weer legaal mag rijden ook niet :wink:

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 27 sep 2008, 19:51

speedy25 schreef:denk niet dat je er bent met die 120 dagen.maatje van me heeft ook zo`n soort geintje gehad.die kreeg er wel mooi een cbr onderzoek achterna.met als gevolg 2 keer gezakt en kon daarna weer opnieuw beginnen met lessen.dus zou nog maar niet te vroeg juichen als ik jou was....
Ik ben ook nog niet aan het juichen...maar het zou best kunnen dat jou maatje al vaker een boete heeft gehad en daar kijken ze ook naar lijkt mij. Ik heb nog zo goed als nooit een boete gehad in de 3 jaar dat ik rij, alleen een keertje voor fout parkeren. Ik hoop dat ze daar ook rekening mee houden...ik heb ook al genoeg op internet liggen rondneuzen naar soortgelijke gevallen...en bijna altijd krijg je een CBR onderzoek als je in het verleden al een keer een ernstige overtreding hebt begaan. Mja...you never know.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 27 sep 2008, 21:17

Je hebt dan misschien nooit eerder een boete gekregen...dit keer ben je wel gelijk op de vlucht geslagen, dan kom je in een heel ander traject terecht.
De politie kwam je na die actie dus thuis opzoeken? Wilde ze niet eerst eventjes de rechtmatige eigenaar van de M3 spreken?
Heb zelf jaren op m'n vaders naam een auto gehad, scheelde behoorlijk in de maandelijkse verzekeringskosten voor een beginnend bestuurder.
Weet wel dat mijn pa me eerst een hoek had gegeven, en daarna eigenhandig die M3 de Schredder in had gereden als ik zoiets geflikt zou hebben. :oops:

1995 M3

Bericht door 1995 M3 » 27 sep 2008, 21:30

M@rcel schreef:Je hebt dan misschien nooit eerder een boete gekregen...dit keer ben je wel gelijk op de vlucht geslagen, dan kom je in een heel ander traject terecht.
De politie kwam je na die actie dus thuis opzoeken? Wilde ze niet eerst eventjes de rechtmatige eigenaar van de M3 spreken?
Heb zelf jaren op m'n vaders naam een auto gehad, scheelde behoorlijk in de maandelijkse verzekeringskosten voor een beginnend bestuurder.
Weet wel dat mijn pa me eerst een hoek had gegeven, en daarna eigenhandig die M3 de Schredder in had gereden als ik zoiets geflikt zou hebben. :oops:
Tja ik ben idd op de vlucht geslagen en dat zal zeker anders bekeken worden. Maar in mijn verklaring heb ik heel duidelijk omschreven dat dit een paniekactie is geweest en ik niet begreep waarom ik zoiets had gedaan, ze hadden mn kenteken immers (black out? :? ) Zal allemaal niks uitmaken, ik wacht het wel af kan toch niet meer doen.
Ma is de rechtmatige eigenaar van de M3...daar hebben ze idd eerst mee gesproken. Mn ouders waren natuurlijk erg boos...en hopen/weten dat ik hiervan echt ga leren. Maar een hoek zou mn pa me niet eens durven geven al wilde hij het...het is maar een smal mannetje tegenover mij (2e hobby is bodybuilding :wink: ). Ze weten nu ook wel dat ik de volgende keer mn verstand wel wat beter ga gebruiken.

Paul

Bericht door Paul » 28 sep 2008, 13:49

Mooi kutje.. maar maak je borst maar nat... die boete is het probleem niet.. maar het CBR onderzoek wel... bij de NSB op de koffie....

Heb liever een boete van 2500 euro dan dat ik dat nog een keer moet doen....... want ze naaien je gigantisch! heeft niets meer met objectief zijn te maken..

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 28 sep 2008, 16:54

Nou bodybuilder ofniet.
Als ik op zo'n leeftijd zo aktie zou flikken dan kreeg ik (en ik ben ook geen kleinjte) er flink over maar dan met een baseball knuppel oid.
Dan had ik flink gezeik en zou ik kunnen fluiten naar een ///M3. Was het feest gelijk over.

Je ouders zijn wat dan aangaat erg mild met jou.

Hans

Bericht door Hans » 28 sep 2008, 18:48

Mischien kom je hier ook nog voor in aanmerking, het feit is wel voor 1 oktober gepleegd, maar met justitie weet je het maar nooit.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2048 ... sus__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Stéphane

Bericht door Stéphane » 28 sep 2008, 19:53

1995 M3 schreef:
Stéphane schreef:Hoe kun je nu voor een jaar je rijbewijs kwijt raken? Dat doen ze bij mijn weten alleen als je echt redelijk grof de boel overtreden hebt. Ik heb het nog van niemand gehoord of gezien de afgelopen 10 jaar.
Dan wordt dit waarschijnlijk de eerste :bag:
Na het lezen van het verhaal snap ik het inderdaad wel. Tsja, verder weet je het zelf al dus ik hoef daar niets over te zeggen. Ergens kan ik het wel volgen, maar ook juist weer niet omdat je zelf beseft dat de politie zoek proberen te rijden zinloos is. Al rijden ze met een Fiat Panda uit 1983 zodra ze je kenteken hebben ben je het bokje.

Plaats reactie