Beleggen in aandelen (en opties?)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
HansD

Re: Beleggen in aandelen (en opties?)

Bericht door HansD » 10 mar 2010, 18:50

leuke instrumenten waarbij je met relatief lage investering leuke rendementen kan halen
Dat is ook de bedoeling :D

Die tariefaanpassing had ik nog niet gezien trouwens. Niet verkeerd als je anders onder dat minimum zat.

Peter van den Berg

Bericht door Peter van den Berg » 10 mar 2010, 19:15

Idd Hans, dat maakt het voor een student een stuk interessanter!

gijzbed-opc

Bericht door gijzbed-opc » 10 mar 2010, 22:15

Maus335i schreef:Wie is er eigenlijk bezig met de aandelenhandel? Ik heb vorige week donderdag besloten om als beginner in te stappen in TomTom. Naar aanleiding van de prima jaarcijfers over 2007 en de goede vooruitzichten voor het komende jaar snel om half 9 een pakketje aandelen gekocht.

Tot en met 1 seconde voor 9 was het rustig op de beurs, waarna de hel losbrak om 1 seconde óver 9 en in nog geen 20 seconden tijd het aandeel TomTom naar -12% zakte. Reden: beleggers vonden de vooruitzichten niet positief genoeg (maar dat flikt TomTom al 3 jaar en 3 jaar lang overstijgen ze de eigen verwachtingen, wat dus goed is).

Ik moet nog een hoop leren :D
Maus335i

Sorry,maar je bent in de muizenval getrapt helaas!
Een belangrijk ding wat ik heb geleerd is geen volks-aandelen te kopen.
Mits je een heel snelle jongen bent.
Door deze aandelen,zijn al zovele mensen erin gestonken en belazerd door de proffesionele belegger,dat ze iedere keer weer worden aangeprezen!!
DAF , Albert Heijn , Fokker , en nu Tom-Tom
Zoek gewoon een bedrijf wat een goede koers winst verhouding heeft en een aardig dividend geeft.
Hierdoor kun je het e.v.t rente verlies opvangen.Bovendien moet je ontzettend veel huiswerk maken over deze firma en zijn markt omstandigheden
Heb je hier geen tijd voor,laat dan je centjes gewoon op je spaarrekening staan,of open een spaar deposito op lijf rente basis dit geeft tenminste nog
3,75% rente.
In goed beleggen gaat heel veel tijd en snelle handelingen zitten en daar moet je wel tijd voor hebben.
En lees geen beleggings blaadjes.Alles wat wordt aangeprezen is oud nieuws. Je bent te Laatttttt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je moet,inderdaad je moet het zelf uitzoeken.

Veel succes Maus 335i

Mvgr. Peter Gijzen

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 mei 2010, 11:21

Even een klein schopje. Aandeeltje om in de gaten te houden voor de komende periode is volgens mij Pharming. Ik ben zelf gisteren op 0,30 ingestapt. Eind juni wordt een soort D-day maar de verwachtingen zijn hooggespannen met een positief sentiment.

Erik dB

Bericht door Erik dB » 26 mei 2010, 12:28

RutgerK schreef:Even een klein schopje. Aandeeltje om in de gaten te houden voor de komende periode is volgens mij Pharming. Ik ben zelf gisteren op 0,30 ingestapt. Eind juni wordt een soort D-day maar de verwachtingen zijn hooggespannen met een positief sentiment.
Klinkt als een prima moment om te verkopen :bignews:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 26 mei 2010, 12:42

Erik dB schreef:
RutgerK schreef:Even een klein schopje. Aandeeltje om in de gaten te houden voor de komende periode is volgens mij Pharming. Ik ben zelf gisteren op 0,30 ingestapt. Eind juni wordt een soort D-day maar de verwachtingen zijn hooggespannen met een positief sentiment.
Klinkt als een prima moment om te verkopen :bignews:

Er zullen inderdaad behoorlijk wat goede verkoop- en aankoopmomenten komen.

Macboy

Bericht door Macboy » 26 mei 2010, 14:29

Ik mis een reactie in het verloop van dit draadje :)

ergens in 2008 ...
Maus335i schreef:Ik heb vorige week donderdag besloten om als beginner in te stappen in TomTom.

(...)

Ik moet nog een hoop leren :D
ergens in 2009 ...
Audi6 schreef:Aandeeltjes TomTom in februari op 35 euro en nu op 5 euro??
Nou Maurice, je hebt nooit meer gepost in dit draadje, maar hoeveel ben je nu kwijt :)

Plaats reactie