De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
k33z

Bericht door k33z » 17 feb 2008, 18:44

Wat een schitterende auto! Zou niet mijn kleur zijn, maar het staat de auto wel erg goed.

Have fun with it, maar dat zal zeker lukken. Denk dat je de Mini geen seconde gaat missen :)

Sperdy

Bericht door Sperdy » 17 feb 2008, 21:56

Wint schreef:Mooi mooi mooi!
Lekkere auto Ferdinand!
Ziet er echt niet stom uit!
Speedy MINI? :lol:
ha rob, jazeker, 't is wel meer speedy maxi :wink:

Wannes

Bericht door Wannes » 17 feb 2008, 22:04

is een model waar je aan gewoon moet worden , maar ik vind hem hoe langer hoe mooier...en dan nog met zo een beer van een motor!! proficiat :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 feb 2008, 12:17

en hoe bevalt ie?

:)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2008, 12:36

Macboy schreef:en hoe bevalt ie?

Zware bevalling waarschijnlijk....................................... :lol:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 feb 2008, 14:04

Macboy schreef:en hoe bevalt ie?

135i. een paar dagen gereden. (teller 500 kilometer)

Buitenkant en binnenkant:
Schitterende auto. Heel erg mooi afgewerkt. Allerlei details vallen nu pas op, vooral aan het koetswerk. De achterklep zit prachtig, net even verzonken, in de carosserie. Het prachtige verticale knikje op de achterlichten. De heel mooi afgwerkte inlegplaatjes op de dakranden. De schitterende horizontale streepjes op de achterlichten. Het mysterieuze strooilicht onder de deurhendels wanneer je de auto opend met de afstandsbediening: dat is heel spooky in het donker en geeft een zeer exclusief tintje. De slim(!) werkende cruisecontrol. Uitmuntende stoelen met op te blazen lage rugflank-delen. De CD Business radio: is uitstekend! (heb daar wat andere reacties op gehoord, maar snap deze volstrekt niet). Nee, het is geen grote basvolume en high volume set, maar een uitstekende verstaanbaarheid en subtiel(!) gedetailleerd geluid.

Het wordt me wel steeds duidelijker. Deze auto zit vol met doorgedachte details en er is zowel van binnen als van buiten, ongelooflijk veel aandacht besteed aan vormgeving, detail en afwerking. Nog een detail: de schtterend gemaakte lichtmetalenvelgen, waar die reusachtige BMW remmen (volgens mij bedoeld voor een Leopard Tank) inzitten. Aan de binnenkant van alle wielen is een beschermplaat aangebracht, waardoor het remslijpsel niet te ver naar binnen toe, op de velg komt. Kijk, allemaal details die ik nu pas zie, en daadwerkelijk iets zeggen over de inzet en zorg, waarmee BMW deze auto heeft ontwikkeld en nu produceert.

En de motor? Tja, wat valt er nog over te zeggen. Voor diegenen die in reincarnatie geloven: ik weet zeker dat dit BMW 3.0 liter bi-turbo blok in haar vorige leven de TGV krachtcentrale is geweest. Angstig hard sleurt hij de 135i koets naar snelheden toe, waarmee je de tijd inhaalt. Fenomenaal, meer kan ik er niet over zeggen.

Le Mans blue. Op foto's komt deze kleur nog niet helemaal tot leven, maar Mark gaat mij daar deze week bij helpen. In real live, is het een imponerende kleur die mi. perfect op de 135i past.

Is een LMB 135i een Headturner? Dat kun je wel zeggen. Bij iedere pomp staan mensen te kijken. Op de snelweg voortdurend mensen die rondjes om je heen rijden. En ik maar denken, jeetje, 'heb ik wat van je an of zo?'. En de anderen maar denken, ja was het maar zo.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 feb 2008, 14:19

Ferdi geweldige post man !

Je weet het leuk enthousiast te brengen en vooral duidelijk, de details. Chappeau.
Ferdinand schreef:De CD Business radio: is uitstekend! (heb daar wat andere reacties op gehoord, maar snap deze volstrekt niet). Nee, het is geen grote basvolume en high volume set
Volgens mij geef je zelf het antwoord al. Gewoon baggerset dus voor mensen die een goede bas en geen vervorming waarderen :)

En heb je bewust geen Radio Professional (EUR 289) genomen? Want daarop kan je namelijk MP3's afluisteren, helaas loop je dat mis (tenzij je het niet erg vindt).

Ben benieuwd naar de pics van Mark tzt

Marc R

Bericht door Marc R » 18 feb 2008, 14:28

K vind dat je een mooie bak heb ferdinand met de enige juiste kleur voor mij.

Maar dat er zoveel superlatieven bestonden? dat wist ik niet eens.

Trekt beter dan een noem het maaar op, motor uit een TGV bla bla bla

Duidelijk gebiased Kerel.....maar het is je vergeven,de 135i ziet er goed uit.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 18 feb 2008, 14:34

Mooi, duidelijk en zeer terecht verhaal Ferdi.

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn. Ik heb dan niet zelf gereden, maar André heeft mij even laten zien waar deze wagen toe in staat is, en dat is echt fenomeneel. Als je in deze prijsklasse gaat zoeken en een dergelijk agile auto zoekt, dan kun je echt NIET op de 135 heen. Zoals jij al zegt, hij is zo enorm goed doordacht, dat is echt ongekend.

We gaan zeker even op pad komende week en dan zal ik kijken wat ik met dat blauw kan ;). Gaat goed komen!

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2008, 14:34

Tis ook een vrij nieuw model natuurlijk en de mensen willen dat in zich opnemen...
Maar wel een mooie auto, dat zeker...benieuwd hoe die remmen standaard het houden op zeg CPZ met de standaard blokken dan...

Veel plezier met inrijden..straks vole polle, heerlijk en tegen die tijd dat het wat "gewend' is iets kietelen en daar gaan we weer :twisted:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 feb 2008, 14:38

ha macboy. Ik heb bewust al die assecoires niet genomen. Heerlijk dat ik de verleiding heb weerstaan. Dus geen Radio Blaster (ik luister helemaal geen MP3, geeneens CD, ik heb alleen altijd de radio aan), geen xenon (dat die lampjes er wat anders uitzien maakt me niets uit), geen extra toeters en bellen, allemaal niet. En weet je, die Works hiervoor had dat allemaal wel, allemaal prachtig, maar ik mis er niets van. Gewoon, omdat ik het niet gebruik. Die executive zit al barstensvol met toeters en bellen.

Mijn 135i profiel is: Prachtige koets, super kleur, basis uitvoering, 3 ltr.bi-turbo en gaaaan met die baanaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnNNNNN ..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 18 feb 2008, 14:39

Mooi verhaal is het, mooie auto is vers 2 :wink:

Motorisch SUPER natuurlijk..................................

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 feb 2008, 14:43

GTRene schreef:Tis ook een vrij nieuw model natuurlijk en de mensen willen dat in zich opnemen...
ha, Rene, ja da's waar, moet ik moet je ook wel iets bekennen. Dat rondcirkelen om de 135i, als gieren boven een kadaver, gebeurt alleen waneer mijn knappe en lieve vriendin naast mij zit.... :wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 18 feb 2008, 14:53

lol @ Ferdinand....en die neem je niet mee naar een DF-dag als Zandvoort, jij egoist :lol: :wink:

ze mag best wat rondjes meerijden in the one and only en lonely one :lol: :oops:

Macboy

Bericht door Macboy » 18 feb 2008, 16:14

Ferdinand schreef:Ik heb bewust al die assecoires niet genomen. Heerlijk dat ik de verleiding heb weerstaan. Dus geen Radio Blaster (ik luister helemaal geen MP3, geeneens CD, ik heb alleen altijd de radio aan), geen xenon (dat die lampjes er wat anders uitzien maakt me niets uit), geen extra toeters en bellen, allemaal niet. ik mis er niets van. Gewoon, omdat ik het niet gebruik.
En gelijk heb je natuurlijk ! Het is ook allemaal onzin in feite. Radio, airco en sportstoelen, meer heb je niet echt nodig. Zelfs zonder radio kun je leven als je de klank hoort van die 6 pitter.

Tom V

Bericht door Tom V » 18 feb 2008, 16:36

Mooi beschreven Ferdinand, kan er helemaal inkomen dat het een hele fantastische goed doordachte wagen is.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 feb 2008, 17:06

Sjoerd S. schreef:... (Corona-ringen) ... Geeft BMW's echt iets eigens, ondanks dat het tegenwoordig aftermarket in elke Golf word gepropt.

.... En jah .. van een Hifi Profi luidsprekersysteem icm met de USB aansluiting word ik ook wel errug vrolijk....

.... M-pakket inc. de grootst leverbare velgen die daar bij horen. Dus ook inc. alle sportmeuk die daarbij hoort, stoelen, pook, stuur, hemel etc.
Xenon: Corona ringen! Hifi Profi. Getint glas achter...

In mijn optiek dan :wink:
Tuurlijk Sjoerd,voor ieder wat wils, maar toch. Ik had die hele bak vol kunnen hangen en plakken, maar heb dat niet gedaan:

.. Corona, zo bijzonder is dat niet meer, kilo's aftermarket lichtjes zijn er op de markt die datzelfde na doen. Ik vind die kerstlichten van Audi ook kinderachtig, dus ook die BMW ringetjes. En al die anderen die dat na doen. Ik weet, mijn mening is wat controversieel op dit punt.

... hifi boost systems bieden doorgaans meer lawaai en loudness, geen werkelijke kwaliteitswinst. Ik had in de Works de BMW High Power Harman Kardon set, extra speakers, subwoofer, weet ik wat. Resultaat: Loudness opsmuk geluid, veel bas en slechte verstaanbaarheid; sissend hoog, middentonen werden weggeduwd (heb van alles geprobeerd met instellingen). Dit vond ik een grote achteruigang.

... Zwarte ramen achter? Ben je gek, ik ben geen begrafenisondernemer of vervoer geen Geert Wilders (die onzichtbaar moet blijven). Natuurlijk geen zwarte geplakte ramen. Hiervoor geldt hetzelfde als de gefrituurde inktvis-ringetjes-look: beetje kinderachtig. Da's allemaal niets voor mij.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 feb 2008, 17:20

GTRene schreef:...en lonely one :lol: :oops:
Rene, er zijn toch wel dames die voor die auto vallen van jou? Dan nemen ze jou er gewoon bij. :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 feb 2008, 18:22

Dit is 1 zonder m-pakket?
Wie post beide eens om het verschil te zien.
Had dit niet in de gaten.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 18 feb 2008, 18:32

Arthur schreef:Dit is 1 zonder m-pakket?
Wie post beide eens om het verschil te zien.
Had dit niet in de gaten.
arthur, dit is:

- 135i
- executive
- M-Sportpakket
- Le Mans Blue

Er zitten alleen geen ring lichten op.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 18 feb 2008, 18:33

Ah okay, ik dacht al dat je dat M-pakket had.
Was ff "confused" :wink:

romo

Bericht door romo » 18 feb 2008, 19:32

Zwarte ramen achter? Ben je gek, ik ben geen begrafenisondernemer of vervoer geen Geert Wilders (die onzichtbaar moet blijven). Natuurlijk geen zwarte geplakte ramen. Hiervoor geldt hetzelfde als de gefrituurde inktvis-ringetjes-look: beetje kinderachtig. Da's allemaal niets voor mij.

Volstrekt mee eens..........................................

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 18 feb 2008, 20:13

Op de snelweg voortdurend mensen die rondjes om je heen rijden
Dat lijkt me niet best.. toch meer gas geven de volgende keer dan! :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 18 feb 2008, 20:43

Volstrekt logisch dat je daar zo enthousiast over bent :!:

RVV

Bericht door RVV » 18 feb 2008, 23:37

Ook al zal het je geen zak intereseren, maar voor mij zou bv een (gebruikte) 135i danwel een 130i zonder xenon een no go zijn.

En even achter af inbouwen met sproeiers ed.. is ook geen optie want dat kost een kleine 3000 euro. Om dezelfde reden liet ik indertijd ook een loaded 130i staan (actie BMW), die alle kraaltjes en spiegeltjes had behalve xenon..

Xenon en dan niet eens om de ringetjes vind ik gewoon zo'n beetje de belangrijkste optie van wege de lichtopbrengst, en bovenal BI xenon grootlicht.. vind ik machtig wapenmiddel om irritanto's die seinen met een lichtkanon van de weg te blazen :lol:

USB stick is een leuke optie, alleen waarom dat meer dan 700 euro moet kosten :? :? :?
Omdat je ook een andere radio moet nemen) Heb ik pricipieel ook erg veel moeite mee. Technische kostprijs is ongeveer 40 cent voor BMW.

Verder is ie helemaal top..

Plaats reactie