Have fun with it, maar dat zal zeker lukken. Denk dat je de Mini geen seconde gaat missen
De Porsche Boxster Spyder van Ferdi (vanaf blz. 18)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
135i. een paar dagen gereden. (teller 500 kilometer)Macboy schreef:en hoe bevalt ie?
Buitenkant en binnenkant:
Schitterende auto. Heel erg mooi afgewerkt. Allerlei details vallen nu pas op, vooral aan het koetswerk. De achterklep zit prachtig, net even verzonken, in de carosserie. Het prachtige verticale knikje op de achterlichten. De heel mooi afgwerkte inlegplaatjes op de dakranden. De schitterende horizontale streepjes op de achterlichten. Het mysterieuze strooilicht onder de deurhendels wanneer je de auto opend met de afstandsbediening: dat is heel spooky in het donker en geeft een zeer exclusief tintje. De slim(!) werkende cruisecontrol. Uitmuntende stoelen met op te blazen lage rugflank-delen. De CD Business radio: is uitstekend! (heb daar wat andere reacties op gehoord, maar snap deze volstrekt niet). Nee, het is geen grote basvolume en high volume set, maar een uitstekende verstaanbaarheid en subtiel(!) gedetailleerd geluid.
Het wordt me wel steeds duidelijker. Deze auto zit vol met doorgedachte details en er is zowel van binnen als van buiten, ongelooflijk veel aandacht besteed aan vormgeving, detail en afwerking. Nog een detail: de schtterend gemaakte lichtmetalenvelgen, waar die reusachtige BMW remmen (volgens mij bedoeld voor een Leopard Tank) inzitten. Aan de binnenkant van alle wielen is een beschermplaat aangebracht, waardoor het remslijpsel niet te ver naar binnen toe, op de velg komt. Kijk, allemaal details die ik nu pas zie, en daadwerkelijk iets zeggen over de inzet en zorg, waarmee BMW deze auto heeft ontwikkeld en nu produceert.
En de motor? Tja, wat valt er nog over te zeggen. Voor diegenen die in reincarnatie geloven: ik weet zeker dat dit BMW 3.0 liter bi-turbo blok in haar vorige leven de TGV krachtcentrale is geweest. Angstig hard sleurt hij de 135i koets naar snelheden toe, waarmee je de tijd inhaalt. Fenomenaal, meer kan ik er niet over zeggen.
Le Mans blue. Op foto's komt deze kleur nog niet helemaal tot leven, maar Mark gaat mij daar deze week bij helpen. In real live, is het een imponerende kleur die mi. perfect op de 135i past.
Is een LMB 135i een Headturner? Dat kun je wel zeggen. Bij iedere pomp staan mensen te kijken. Op de snelweg voortdurend mensen die rondjes om je heen rijden. En ik maar denken, jeetje, 'heb ik wat van je an of zo?'. En de anderen maar denken, ja was het maar zo.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Ferdi geweldige post man !
Je weet het leuk enthousiast te brengen en vooral duidelijk, de details. Chappeau.
En heb je bewust geen Radio Professional (EUR 289) genomen? Want daarop kan je namelijk MP3's afluisteren, helaas loop je dat mis (tenzij je het niet erg vindt).
Ben benieuwd naar de pics van Mark tzt
Je weet het leuk enthousiast te brengen en vooral duidelijk, de details. Chappeau.
Volgens mij geef je zelf het antwoord al. Gewoon baggerset dus voor mensen die een goede bas en geen vervorming waarderenFerdinand schreef:De CD Business radio: is uitstekend! (heb daar wat andere reacties op gehoord, maar snap deze volstrekt niet). Nee, het is geen grote basvolume en high volume set
En heb je bewust geen Radio Professional (EUR 289) genomen? Want daarop kan je namelijk MP3's afluisteren, helaas loop je dat mis (tenzij je het niet erg vindt).
Ben benieuwd naar de pics van Mark tzt
-
Marc R
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Mooi, duidelijk en zeer terecht verhaal Ferdi.
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn. Ik heb dan niet zelf gereden, maar André heeft mij even laten zien waar deze wagen toe in staat is, en dat is echt fenomeneel. Als je in deze prijsklasse gaat zoeken en een dergelijk agile auto zoekt, dan kun je echt NIET op de 135 heen. Zoals jij al zegt, hij is zo enorm goed doordacht, dat is echt ongekend.
We gaan zeker even op pad komende week en dan zal ik kijken wat ik met dat blauw kan
. Gaat goed komen!
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn. Ik heb dan niet zelf gereden, maar André heeft mij even laten zien waar deze wagen toe in staat is, en dat is echt fenomeneel. Als je in deze prijsklasse gaat zoeken en een dergelijk agile auto zoekt, dan kun je echt NIET op de 135 heen. Zoals jij al zegt, hij is zo enorm goed doordacht, dat is echt ongekend.
We gaan zeker even op pad komende week en dan zal ik kijken wat ik met dat blauw kan
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Tis ook een vrij nieuw model natuurlijk en de mensen willen dat in zich opnemen...
Maar wel een mooie auto, dat zeker...benieuwd hoe die remmen standaard het houden op zeg CPZ met de standaard blokken dan...
Veel plezier met inrijden..straks vole polle, heerlijk en tegen die tijd dat het wat "gewend' is iets kietelen en daar gaan we weer :twisted:
Maar wel een mooie auto, dat zeker...benieuwd hoe die remmen standaard het houden op zeg CPZ met de standaard blokken dan...
Veel plezier met inrijden..straks vole polle, heerlijk en tegen die tijd dat het wat "gewend' is iets kietelen en daar gaan we weer :twisted:
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
ha macboy. Ik heb bewust al die assecoires niet genomen. Heerlijk dat ik de verleiding heb weerstaan. Dus geen Radio Blaster (ik luister helemaal geen MP3, geeneens CD, ik heb alleen altijd de radio aan), geen xenon (dat die lampjes er wat anders uitzien maakt me niets uit), geen extra toeters en bellen, allemaal niet. En weet je, die Works hiervoor had dat allemaal wel, allemaal prachtig, maar ik mis er niets van. Gewoon, omdat ik het niet gebruik. Die executive zit al barstensvol met toeters en bellen.
Mijn 135i profiel is: Prachtige koets, super kleur, basis uitvoering, 3 ltr.bi-turbo en gaaaan met die baanaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnNNNNN ..
Mijn 135i profiel is: Prachtige koets, super kleur, basis uitvoering, 3 ltr.bi-turbo en gaaaan met die baanaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnNNNNN ..
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
En gelijk heb je natuurlijk ! Het is ook allemaal onzin in feite. Radio, airco en sportstoelen, meer heb je niet echt nodig. Zelfs zonder radio kun je leven als je de klank hoort van die 6 pitter.Ferdinand schreef:Ik heb bewust al die assecoires niet genomen. Heerlijk dat ik de verleiding heb weerstaan. Dus geen Radio Blaster (ik luister helemaal geen MP3, geeneens CD, ik heb alleen altijd de radio aan), geen xenon (dat die lampjes er wat anders uitzien maakt me niets uit), geen extra toeters en bellen, allemaal niet. ik mis er niets van. Gewoon, omdat ik het niet gebruik.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Tuurlijk Sjoerd,voor ieder wat wils, maar toch. Ik had die hele bak vol kunnen hangen en plakken, maar heb dat niet gedaan:Sjoerd S. schreef:... (Corona-ringen) ... Geeft BMW's echt iets eigens, ondanks dat het tegenwoordig aftermarket in elke Golf word gepropt.
.... En jah .. van een Hifi Profi luidsprekersysteem icm met de USB aansluiting word ik ook wel errug vrolijk....
.... M-pakket inc. de grootst leverbare velgen die daar bij horen. Dus ook inc. alle sportmeuk die daarbij hoort, stoelen, pook, stuur, hemel etc.
Xenon: Corona ringen! Hifi Profi. Getint glas achter...
In mijn optiek dan
.. Corona, zo bijzonder is dat niet meer, kilo's aftermarket lichtjes zijn er op de markt die datzelfde na doen. Ik vind die kerstlichten van Audi ook kinderachtig, dus ook die BMW ringetjes. En al die anderen die dat na doen. Ik weet, mijn mening is wat controversieel op dit punt.
... hifi boost systems bieden doorgaans meer lawaai en loudness, geen werkelijke kwaliteitswinst. Ik had in de Works de BMW High Power Harman Kardon set, extra speakers, subwoofer, weet ik wat. Resultaat: Loudness opsmuk geluid, veel bas en slechte verstaanbaarheid; sissend hoog, middentonen werden weggeduwd (heb van alles geprobeerd met instellingen). Dit vond ik een grote achteruigang.
... Zwarte ramen achter? Ben je gek, ik ben geen begrafenisondernemer of vervoer geen Geert Wilders (die onzichtbaar moet blijven). Natuurlijk geen zwarte geplakte ramen. Hiervoor geldt hetzelfde als de gefrituurde inktvis-ringetjes-look: beetje kinderachtig. Da's allemaal niets voor mij.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Zwarte ramen achter? Ben je gek, ik ben geen begrafenisondernemer of vervoer geen Geert Wilders (die onzichtbaar moet blijven). Natuurlijk geen zwarte geplakte ramen. Hiervoor geldt hetzelfde als de gefrituurde inktvis-ringetjes-look: beetje kinderachtig. Da's allemaal niets voor mij.
Volstrekt mee eens..........................................
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ook al zal het je geen zak intereseren, maar voor mij zou bv een (gebruikte) 135i danwel een 130i zonder xenon een no go zijn.
En even achter af inbouwen met sproeiers ed.. is ook geen optie want dat kost een kleine 3000 euro. Om dezelfde reden liet ik indertijd ook een loaded 130i staan (actie BMW), die alle kraaltjes en spiegeltjes had behalve xenon..
Xenon en dan niet eens om de ringetjes vind ik gewoon zo'n beetje de belangrijkste optie van wege de lichtopbrengst, en bovenal BI xenon grootlicht.. vind ik machtig wapenmiddel om irritanto's die seinen met een lichtkanon van de weg te blazen
USB stick is een leuke optie, alleen waarom dat meer dan 700 euro moet kosten
Omdat je ook een andere radio moet nemen) Heb ik pricipieel ook erg veel moeite mee. Technische kostprijs is ongeveer 40 cent voor BMW.
Verder is ie helemaal top..
En even achter af inbouwen met sproeiers ed.. is ook geen optie want dat kost een kleine 3000 euro. Om dezelfde reden liet ik indertijd ook een loaded 130i staan (actie BMW), die alle kraaltjes en spiegeltjes had behalve xenon..
Xenon en dan niet eens om de ringetjes vind ik gewoon zo'n beetje de belangrijkste optie van wege de lichtopbrengst, en bovenal BI xenon grootlicht.. vind ik machtig wapenmiddel om irritanto's die seinen met een lichtkanon van de weg te blazen
USB stick is een leuke optie, alleen waarom dat meer dan 700 euro moet kosten
Omdat je ook een andere radio moet nemen) Heb ik pricipieel ook erg veel moeite mee. Technische kostprijs is ongeveer 40 cent voor BMW.
Verder is ie helemaal top..
