Rico v Velzen schreef:En ergens moet men toch een grens trekken.. 1992 hebben ze gekozen vanwege de verplichte kat vanaf die datum.. Wat moeten ze anders hanteren ?
nou, bijvoorbeeld of een auto een kat heeft? ik snap het jaar 1992 niet, nu zou je iets niet mogen met je auto, die aan alle eisen van destijds en van nu voldoet, ik geloof nooit dat dat juridisch standhoudt
en wat te denken van alle amsterdammers binnen de ring met een auto ouder dan 1992? er zullen toch vast zo'n 400.000 mensen binnen de ring wonen? het schijnt om 20.000 auto's te gaan, moeten die allemaal een nieuwe[re] kopen?
verder schijnt er sprake te zijn van een oldtimer regeling, dat gaat ook voor een grote rechtsongelijkheid zorgen
zijn oldtimers alleen auto's van 25 jaar en ouder? dan mag ik 2014 weer met mijn M3 amsterdam in, maar waarom dan pas 3 jaar later dan iemand die een identieke M3 op 1986 kenteken heeft? het is toch dezelfde auto?
is een rotte porsche 911 van 1980 wel een oldtimer en een mooi onderhouden BMW E21 niet?
nee hoor, ik denk dat het eerste het beste proefproces er toe zal leiden dat iedereen de stad weer in mag met elke auto die ooit goedgekeurd is geweest
mijn E30 M3 uit 1989 heeft net 100.000 gereden en heeft een KAT en is in prima staat van onderhoud
mijn E30 325i uit 1991 heeft net 310.000 gereden en heeft een KAT en is in prima staat van onderhoud
gelukkig heb ik nog een 97-er waarmee ik amsterdam wel in mag...
frank