Niet echt een herinnering met pa & ma, maar wel een van de mooiste vakanties allertijden:
Jörgen, Joost en ik waren allemaal net 18, dus waar ga je dan naartoe op vakantie? Lloret, Rimini............nee Oostenrijk 8) Ik had immers van mijn tante een oranje vouwcaravan gekregen. Na de complete campinggids versleten te hebben, werd Innsbruck als bestemming gekozen. In die tijd werkte ik al bij een beletteringsbedrijf, dus de vouwcaravan aan 3 zijden voorzien van de tekst: "Wir haben alle ein Grosse Innsbruck!!". Ik kan je vertellen dat je daar meer bekijks mee hebt dan met een Ferrari
Als trekauto mochten we de bedrijfsslet van Jörgen z'n baas gebruiken, een Renault 21 Nevada op gas. Naarmate de reis vorderde, ging het stuur steeds schever staan! Het stuurhuis bleek los in de behuizing te zitten. Monteur Jörgen wist dat om de 100 km te verhelpen door de auto met één voorwiel klem langs een stoeprand te zetten en dan aan het stuur te draaien. Zo werd telkens het stuurhuis professioneel gereset

Even verderop knapte ineens de kabel tussen gasklep en steun. Ook daarvoor had Jörgen een briljante oplossing, namelijk een stalen veer uit de bestuurdersstoel :idea: Nadeel was dat telkens als je gas gaf er een vertraging optrad. Bwoohhhhhhhhhhhhhhhvroem
[img:600:450]
http://www.demotores.com.ar/user/images/8/89416.jpg[/img]
Eenmaal in de bergen aangekomen, dachten we in een hillclimb beland te zijn. Joost was namelijk achter het stuur gekropen en ik zat op de passagiersstoel. Met de oranje, bestickerde vouwcaravan van hairpin tot hairpin, totdat we Jörgen heel droogjes vanaf de achterbank hoorden zeggen: "Hé, die miense hebbe dezelfde voauwkerruven as ons!!". Ik achterom kijken: "Godver, dat is die van ons"
In Oostenrijk aangekomen, wilden we de Renault bij de plaatselijke tankstelle voorzien van een volle tank kookgas. Er werd een pomp van een rood/wit lint ontdaan en wij moesten achter de lijn blijven staan

Binnen in de shop werd ons in plat oostenrijks verteld dat de spaarzegels helaas op waren. Als troost kregen we een broodje geitenkaas, die we de dag erna in tweevoud naar de campingplee hebben gebracht
Dat waren nog eens tijden