Mijn indrukken komende van 17 inch 205/50 rondom met bridgestone potenza's re50a runflats naar nu 18 inch 225/40 rondom.
Mijn bridgestones waren aardig versleten maar sinds ik de auto heb zat er toch wel fatsoenlijk profiel op en was mijn grip in regenachtige omstandigheden toch een stuk minder. De regen die ik met de r1-r ben tegengekomen is niet veel maar voelt voor mij veel beter aan.
Lawaai is aanwezig maar niet altijd, is erg afhankelijk van wegdek en ook van snelheden.
Grip op droog erg goed. Exit vanuit de bocht is de gripopbouw veel groter, banden lijken zich te zetten en meer in te veren.
Onderstuur is ook aanzienlijk minder aanwezig, misschien ook voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de 225 breedte.
Bandwang is aanzienlijk zachter. Dit is te merken met bv putdeksels en zoals hierboven omschreven met hard optrekken. Ook hard aanremmend op de bocht duikt de auto veel meer door invering van de band. Midcorner bijsturen voelt beter aan, meer mogelijkheden.
Proof of the pudding zal wat mij betreft zitten in een rondje Zandvoort. Ik denk dat ik van het glijden af ben, ik zal de grip echter in snelheid om moeten kunnen zetten.
Ik blijf er voor nu overigens lekker mee rondrijden. Comfort valt mee (heb wel het idee dat de 17 inch comfortabeler rond draaien) en een BMW tyre mobility repairkit is gekocht.
[img:600:800]
http://img365.imageshack.us/img365/2263/dscf2091ny9.jpg[/img]