Nieuwe Toyo Proxes R-1R

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 19 mar 2008, 22:51

Maik schreef:Mooi! We weten weer iets meer :wink:
Nu even nog wat andere maatjes erbij en ik ben weer blij.
Zou een 245/40 R17 goedkoper worden dan een 245/45 R17? En zou dat veel schelen? :wink:
Falken heeft hem wel in de semi slick
205/40R17 TL 84W Azenis RT-615 RF per stuk voor € 160,- per stuk

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 20 mar 2008, 08:09

Thanks, dat zou inderdaad dan ook een optie zijn, maar dan liever nog een 205/45... Dat werkt het best met een 245/40 achter.
Even wat ervaringen en testen afwachten, hopelijk kan iemand ooit het verschil tussen de Falken en Toyo uitleggen....

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 20 mar 2008, 15:03

Maik schreef:Thanks, dat zou inderdaad dan ook een optie zijn, maar dan liever nog een 205/45... Dat werkt het best met een 245/40 achter.
Even wat ervaringen en testen afwachten, hopelijk kan iemand ooit het verschil tussen de Falken en Toyo uitleggen....
En die hebben ze nu net weer niet in deze maat :cry:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 20 mar 2008, 16:27

Potverdomme! :lol:
Dan maar een 235/40 achter ism die 205/40 :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 mar 2008, 17:18

Om niet nog meer topics te openen en te hoeven zoeken, kan iemand die er ervaring mee heeft mij misschien vertellen over de wangen van de RE050A en de Dunlop SP sport MAXX?

DE Toyo Proxes T1-R vind ik een wat zachte wang hebben (205/55/16), hoor dat de RE050A van Bridgestone het beter doen, meer stuurgevoel, maar wat doet de Sport MAXX?

Gebruikersavatar
Aad
Berichten: 761
Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02

Bericht door Aad » 20 mar 2008, 18:11

Knot schreef:Om niet nog meer topics te openen en te hoeven zoeken, kan iemand die er ervaring mee heeft mij misschien vertellen over de wangen van de RE050A en de Dunlop SP sport MAXX?

DE Toyo Proxes T1-R vind ik een wat zachte wang hebben (205/55/16), hoor dat de RE050A van Bridgestone het beter doen, meer stuurgevoel, maar wat doet de Sport MAXX?
Bridgestone is harder van opbouw dan de sportmaxx , bij de sportmaxx hou je daarom net iets meer comfort over !

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40228
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 20 mar 2008, 22:10

Oke, maar kwa grip liggen ze op hetzelfde nivo volgens mij... ik ga dan liever voor de hardere wang en het betere (in)stuurgevoel.

Toen ik met de GTC van sportcontact2 naar pilot sport ging op de vooras, had ik wel meer grip (en overstuur omdat achter nog de conti zaten) maar het instuurgevoel van de pilot sport (225/45/17) was stukken minder.

Gebruikersavatar
RobS
Berichten: 3560
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
Locatie: Brabant

Bericht door RobS » 21 mar 2008, 07:36


Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 22 mar 2008, 00:12

DDX schreef:nou besteld en zaterdag ff langs Aad om ze te laten monteren 8)
en volgens mij kan ik morgen meteen kijken hoe die banden het in de sneeuw doen :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 22 mar 2008, 09:47

Nou, ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte! 8)
Op welke banden rij je nu DDX? Ik dacht Bridgestone RE050? Ik ben dan ook benieuwd wat je van de stugheid van de wangen van de Toyo gaat vinden.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 22 mar 2008, 18:22

Maik schreef:Op welke banden rij je nu DDX?
Eh op Toyo R1R's ? ;)
(ik reed op Goodyear Eagle F1 GS-D3)
eerste indruk prima grip, zelfs op vochtige wegen
hoor ze wel een beetje (zal bij mensen zonder luide uitlaat wel duidelijker hoorbaar zijn)

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 mar 2008, 23:45

Iemand ervaring met de Falken RT 615 en de Toyo R1R?

Prijsverschil is aanzienlijk...

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6788
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2008, 23:47

Wat zijn de verschillende prijzen van die banden Bram?

Is die Toyo al wel in de juiste maat te krijgen?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 24 mar 2008, 23:54

Prijzen van Pitbox:

Toyo R1R: 225/40/18 €187.50,-
Falken RT 615: 225/40/18 €256,-

Inclusief montage, balanceren en BTW.

Voor mij wel opa, de juiste maat :wink:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6788
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 25 mar 2008, 00:40

partyondude schreef: Voor mij wel opa, de juiste maat :wink:
Voor mij niet, maar ik heb net nieuwe Bridgestone RE050A's laten monteren voor 't 'normale' straatgebruik.....voor 't circuit heb ik de R888's al. :)

Die RT615 heb ik tijdens Time Attack mee gereden, maar daar kan ik weinig van zeggen, omdat m'n camberbouten toen los zaten, maar dat schijnt wel een goed bandje te zijn.

De R1R hebben nog weinig weinig mensen mee gereden denk ik.....tot nu toe rijdt er volgens mij pas 1 van dit forum mee, dus als je haast hebt dan zul je denk moeten gokken. :wink:

Wel een knap prijsverschil trouwens. :shock:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 25 mar 2008, 18:47

Vandaar ook mijn interesse opa, kan m'n geld maar één keer uitgeven.

Wie weet er meer over beide banden :?:

Andre
Berichten: 11409
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 25 mar 2008, 18:53

Tis maar rubber jongens roke met die krengen.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 25 mar 2008, 20:42

tja heb er na zaterdag nog niet mee gereden
tis me nu echt te kutweer/te druk op de weg :lol:

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16611
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 25 mar 2008, 20:45

Ben benieuwd naar je bevindingen :!:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 05 apr 2008, 18:23

Eerste indruk valt niet tegen. Ze zijn niet overdreven lawaaig en qua stugheid valt het ook wel mee, op straat is er prima mee te rijden. Ook door de regen gaat prima.

Ik heb ze nog niet echt warm gehad maar gewoon zo rijdend hebben ze al stukken meer grip als de dunlop's die er af kwamen. Maar dat is lastig te vergelijken natuurlijk vooral achter waren ze helemaal af.

Was verder wel leuk, Ruben was er ook met zijn einser voor een setje R1R's. Zit een dik geluid in die auto, klonk goed toen hij naar binnen reed. Bakkie koffie doen en wat ouwehoeren. Mijn auto kon niet op de brug lol.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 05 apr 2008, 18:43

Bert ///M3 schreef:Mijn auto kon niet op de brug lol.
tja die brug is gewoon te hoog :lol:
(bij mij was het ook krik werk)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 08 apr 2008, 20:18

Mijn indrukken komende van 17 inch 205/50 rondom met bridgestone potenza's re50a runflats naar nu 18 inch 225/40 rondom.

Mijn bridgestones waren aardig versleten maar sinds ik de auto heb zat er toch wel fatsoenlijk profiel op en was mijn grip in regenachtige omstandigheden toch een stuk minder. De regen die ik met de r1-r ben tegengekomen is niet veel maar voelt voor mij veel beter aan.

Lawaai is aanwezig maar niet altijd, is erg afhankelijk van wegdek en ook van snelheden.

Grip op droog erg goed. Exit vanuit de bocht is de gripopbouw veel groter, banden lijken zich te zetten en meer in te veren.

Onderstuur is ook aanzienlijk minder aanwezig, misschien ook voor een belangrijk deel toe te schrijven aan de 225 breedte.

Bandwang is aanzienlijk zachter. Dit is te merken met bv putdeksels en zoals hierboven omschreven met hard optrekken. Ook hard aanremmend op de bocht duikt de auto veel meer door invering van de band. Midcorner bijsturen voelt beter aan, meer mogelijkheden.

Proof of the pudding zal wat mij betreft zitten in een rondje Zandvoort. Ik denk dat ik van het glijden af ben, ik zal de grip echter in snelheid om moeten kunnen zetten.

Ik blijf er voor nu overigens lekker mee rondrijden. Comfort valt mee (heb wel het idee dat de 17 inch comfortabeler rond draaien) en een BMW tyre mobility repairkit is gekocht.

[img:600:800]http://img365.imageshack.us/img365/2263/dscf2091ny9.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 08 apr 2008, 20:45

Mooi verslag Ruben en Bert.
Ruben, denk je echt dat de wang slapper is dan de RE050?
Jij zegt dat hij meer duikt bij remmen, maar dat lijkt mij niet echt toe te schrijven aan een slappere wang? Je hebt het denk ik over 10mm ofzo wat een band met slappere wang meer zal inveren dan een band met significant stuggere wang. Ik denk zelf dat je gewoon harder kan remmen en dat je daarom meer duikel effekt krijgt?
Ook omdat je nu op 18inch met lagere wang rijdt lijkt het mij vreemd dat je de misschien wel slappere wang op die manier zou merken...
Wat merk je van de wang in de bochten? Daar merkt men over het algemeen meer het effekt van een stijve/slappe wang. Hoe is het instuurgevoel nu?
Alvast bedankt voor je feedback :wink:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 08 apr 2008, 20:58

Hm dan zijn die run flats echt stijf zeker?

Ik kom van Dunlop af, gewone zonder RFT.

Ik merk duidelijk dat die Toyo's veel stijver zijn. Ik rij ze ook op een veel lagere druk, heb ze nu even op 2.1 bar staan terwijl er op die dunflop dingen gewoon niet te rijden is met minder als 2,5 bar. Voor op een circuit kunnen ze nog wel lager bijvoorbeeld 1.8 bar. Valt bij heel hard rijden ook op, waar bij die dunlops na een stukje 200+ de rook er bijna af kwam komt hier veel moeilijker temperatuur in zelfs met die lagere spanning. Dat komt imho puur doordat het carcas veel minder vervormd.

Grensgebied van die R1R's is ook abrubter door die stijvere wang en minder vervorming. Maar op hogere snelheden geven ze wel een hoop vertrouwen met die hardere wang.

Al met al vind ik het een hele fijne band. Wel iets minder comfort maar je krijgt er meer sportieve eigenschappen voor terug. Geluid is soms aanwezig inderdaad maar ze zijn lang niet zo luid als bijvoorbeeld die Yokohama semislicks.

Vind ze wel een beetje op Pzero Corsa lijken qua eigenschappen eerlijk gezegd.

Over die maten Maik. Ik vind dat ze vrij breed vallen. Dus bijvoorbeeld een cm smaller nemen zou ook geen probleem zijn denk ik.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 08 apr 2008, 21:10

vandeweek ook eindelijk paar keer gas kunnen geven/beetje in bochten kunnen spelen met deze bandjes
bevallen nogsteeds super, super grip in bochten
(al blijft het natuurlijk lastig vergelijken met banden die echt op waren)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 2 gasten