Passat CC

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 16 jan 2008, 00:02

De achterzijde oogt een beetje 'verwijfd'... :?

Niall

Bericht door Niall » 16 jan 2008, 08:20

Ze kunnen net zo goed stoppen met het bouwen van de gewone passat als je dit ziet

Sperdy

Bericht door Sperdy » 16 jan 2008, 08:48

Sorry, maar alles aan deze auto, echt alles, zowel binnen als buiten, appelleert aan mijn gevoel van de oudbollige truttige doorgezakte middenstands VVD-er: te zwaar, ouder dan 55, altijd een man, wil graag eten in De Librije maar heeft het geld niet, is conservatief, heeft geen humor, 'regels zijn regels' waar hebben we ze anders voor gemaakt? en kan niet tegen ongetrouwd zijn. Ik weet trouwens zeker dat Mark Rutte hem ook mooi vindt.

[img:391:94]http://img525.imageshack.us/img525/9919/ccsn1.jpg[/img]

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 16 jan 2008, 12:45

Erg mooie kar met een coupe lijn waar BMW iets van kan leren met hun 2-drs 1-serie :wink: ! Tilt het niveau van de Passat een trede hoger qua looks imho. Een 200pk TDI graag 8)

Pescatore

Bericht door Pescatore » 16 jan 2008, 13:31

indobesar schreef:Dit is ‘m dan, de auto waarmee Volkswagen een nieuw segment wil scheppen: de Passat CC.

Waar is het stalen cabriodak? VW maakt de modelaanduidingen er niet overzichtelijker op :wink:

Starred

Bericht door Starred » 16 jan 2008, 15:43

Zwart is duidelijk niet zijn kleur. In het zilver stukken mooier

Roy

Bericht door Roy » 16 jan 2008, 16:58

En toch vind ik het een ontzettend mooie auto. Er is hier weer veel kritiek, maar waarom snap ik niet helemaal. Omdat het geen BMW is? (bedoel ik normaal overigens.. wil niemand uitdagen oid)

Dit gevoel heb ik hier wel vaker namelijk.

Joy

Bericht door Joy » 16 jan 2008, 17:03

Ja dat dacht ik ook Energy. Bij de nieuwe BMW's zit ik ook echt niet van wooow wat een auto. Maar het went wel. Begrijp alleen niet waarom dit dan meuk zou zijn.

Tom

Bericht door Tom » 16 jan 2008, 17:06

Opzich zitten er wel wat mooie lijnen in maar de basis is te saai. Van de normale Passat val je al in slaap. Uitstraling van niks. Het is nu wel wat spannender maar de basis elementen uit de Passat zijn overgenomen, maakt het een auto zonder karakter.

Als Mercedes datzelfde truukje had toegepast op een E-klasse was het ook niks geworden. Gelukkig hebben ze daar wel hun huiswerk gedaan. Die auto klopt helemaal, superuitstraling.

Joy

Bericht door Joy » 16 jan 2008, 17:08

Nou kijk, een Phaeton vind ik helemaal geen spannende lijnen hebben maar toch is het in mijn ogen een prachtige auto. Straalt rust en authoriteit uit.

Tom

Bericht door Tom » 16 jan 2008, 17:17

Joy Jolliffe schreef:Nou kijk, een Phaeton vind ik helemaal geen spannende lijnen hebben maar toch is het in mijn ogen een prachtige auto. Straalt rust en authoriteit uit.
Klopt maar de Phaeton vind ik wel een mooie auto.

Maar in dit geval koop je zo'n auto vooral vanwege de vormgeving, net als elke andere coupe. Dan is het jammer dat VW gewoon hun standaard elementen overneemt en erop plakt. Ik kan unieke elementen altijd erg waarderen, zou er ook meer geld aan willen uitgeven. Lichten (weliswaar iets gestroomlijnd) die je ook op een saai VW-busje als een Touran zitten maken mijn pis niet lauw ;)
Maarja, is de keuze van VAG, van mij mogen de verschillen groter zijn tussen de verschillende Volkswagens en Audi's. Ik ben er geen fan van dat ze min of meer dezelfde lichten op elk model plakken :)

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 16 jan 2008, 17:21

Tom schreef:Opzich zitten er wel wat mooie lijnen in maar de basis is te saai. Van de normale Passat val je al in slaap. Uitstraling van niks.
Dat ben ik dus ABSOLUUT niet met je eens. De Passat vind ik juist wel uitstraling hebben. Pak eens wat meer auto's uit die klasse. Peigeot 407. Dat is niet geweldig. Van de nieuwe Laguna is alleen het interieur mooi en jij begint over de Mercedes E-klasse. Die is pas saai!
Tom schreef: Het is nu wel wat spannender maar de basis elementen uit de Passat zijn overgenomen, maakt het een auto zonder karakter.

Als Mercedes datzelfde truukje had toegepast op een E-klasse was het ook niks geworden. Gelukkig hebben ze daar wel hun huiswerk gedaan. Die auto klopt helemaal, superuitstraling.
Dat de Passat CC op de Passat lijkt is natuurlijk ook logisch. Hij is daar op gebaseerd. De CLS wordt duidelijk anders in de markt gezet dan de Passat CC en heeft daarom ook een compleet andere naam. Wel vind ik de naam van de Passat CC niet goed gekozen, maar dat doe geen afbreuk aan het feit dat het een erg mooie auto is.

Check nu bijvoorbeeld deze foto:
[img:800:534]http://i269.photobucket.com/albums/jj52 ... pas1-1.jpg[/img]

Dat ziet er toch gewoon goed uit. Pak eens die spigels. Prachtig ontwerp. Zie die iets sterker naar onderen doorgetrokken neus met scherpere randen. Kijk eens naar die sleuven over de motorkap. Verder naar de coupé lijn en wat al niet meer.

Tuurlijk snap ik dat je wat minder gecharmeerd kunt zijn van een auto, en misschien si dat bij sommige mensen zo omdat er niet het luiste beeldmerk op staat. Maar ik kan er niet bij dat iemand deze auto saai, inspiratieloos en zonder uitstraling noemt. Dat is in mijn ogen pertinent niet waar!

Joy

Bericht door Joy » 16 jan 2008, 17:23

Maar ik kan er niet bij dat iemand deze auto saai, inspiratieloos en zonder uitstraling noemt. Dat is in mijn ogen pertinent niet waar!
Ja Tom ! Liegbeest ! :mrgreen:

BBVW
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon

Bericht door BBVW » 16 jan 2008, 17:28

Ferdinand schreef:Sorry, maar alles aan deze auto, echt alles, zowel binnen als buiten, appelleert aan mijn gevoel van de oudbollige truttige doorgezakte middenstands VVD-er: te zwaar, ouder dan 55, altijd een man, wil graag eten in De Librije maar heeft het geld niet, is conservatief, heeft geen humor, 'regels zijn regels' waar hebben we ze anders voor gemaakt? en kan niet tegen ongetrouwd zijn. Ik weet trouwens zeker dat Mark Rutte hem ook mooi vindt.

[img:391:94]http://img525.imageshack.us/img525/9919/ccsn1.jpg[/img]
Dat is natuurlijk ook een doelgroep. En een grote ook nog!!!!

RVV

Bericht door RVV » 16 jan 2008, 17:39

Huh ? Wat heeft het er nou mee te maken dat er geen BMW logo op zit ?

Als het dan om hetzelfde model zou gaan zou ik dezelfde menig delen.

BMW maakt in ieder geval wel echte coupe's..

Een 4 deurs als coupe in de markt zetten brrr..

klopt gewoon niks van.

Tom

Bericht door Tom » 16 jan 2008, 17:47

Mark Nauta schreef: Dat ben ik dus ABSOLUUT niet met je eens. De Passat vind ik juist wel uitstraling hebben. Pak eens wat meer auto's uit die klasse. Peigeot 407. Dat is niet geweldig. Van de nieuwe Laguna is alleen het interieur mooi en jij begint over de Mercedes E-klasse. Die is pas saai!
Dat komt omdat die merken een concept tekenen, en daarna de styling overnemen (met wel wat verschillen hoor) voor elk model. Elke VW heeft nu dezelfde uitstraling en kenmerken, net zoals Peugeot nu op elk model zo'n brede bek heeft met grote overhang. Dat staat mij tegen, over de hele lijn maakt het eigenlijk alle auto's saai. Natuurlijk is een familiegezicht leuk (en belangrijk), maar het maakt je speciale auto's, die het van het uiterlijk moeten hebben, wel saai. Sta je daar straks in de file achter een Golf Plus met min of meer dezelfde achterlichten. Is niet erg maar ze vragen hier straks flink wat geld meer voor.

Mercedes heeft dat beter begrepen. Ze zijn allemaal herkenbaar als zijnde Mercedes maar hebben per model toch eigen kenmerken.
Een CLS is in basis ook gewoon een E-klasse, die zou ook niet verkopen als die nog steeds het uiterlijk had van een E-klasse maar met een coupe-lijn erin.
Dat de Passat CC op de Passat lijkt is natuurlijk ook logisch. Hij is daar op gebaseerd. De CLS wordt duidelijk anders in de markt gezet dan de Passat CC en heeft daarom ook een compleet andere naam.
Dat is dan een fout die Volkswagen maakt.

Ze kunnen het wel, zie de Audi TT. Stel dat ze die in de markt hadden gezet als A3 Coupe met de kenmerken van een A3, dan was het totaal mislukt. Ze hebben er echter een apart model van gemaakt en durven qua design af te wijken van de rest van de modellen. Het is een unieke auto met eigen design, terwijl het toch als Audi herkenbaar is. Kopers van dat soort auto's letten veel meer op details. Neem de tankdop van de TT, het honkbalknuppelinterieur (wat niet bij iedereen in de smaak valt), ventilatieroosters, etc., dingen die je niet terugvind in andere Audi's en waarbij je ziet dat ze specifiek voor de TT ontworpen zijn.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 16 jan 2008, 18:07

@ Tom. Nu kan ik met je bewoording leven en kan ik je alleen maar gelijk geven. Wat betreft de TT ben ik het met je eens, en zoals ik zelf al aangaf, dat doet VW met deze auto niet goed nee. Wat doen ze dan wel weer goed. De Scirocco terugbrengen met een compleet eigen ontwerp!

Al gaat Mercedes ook een scheve schaats rijden doordat de nieuwe SL dezelfde lampen gaat krijgen als de CLS heeft. En de kans is zeer groot dat ook de nieuwe S deze lampen zal gaan krijgen. Dan gaat het daar ook weer dezelfde kant uit.

@ Rico. Je denkt echt te veel BMW en gaat nu ten onrechte in de verdediging. Ik heb het woord BMW niet genoemd!!

Pescatore

Bericht door Pescatore » 16 jan 2008, 18:33

Deze auto heeft een haast koreaanse hoeveelheid chroom meegekregen.. En zulke wielen passen er al helemaal niet onder.

Laat VW maar gewoon bread&butter auto's maken, Audi bedient de klanten met een groter gevoel voor esthetische automobielen. :roll:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jan 2008, 19:26

Die neus is verschrikkelijk, met die dubbele lijnen lijkt net of de motorkap niet dicht zit brrrrrr......................

BMW doet dit waarschijnlijk ook met de gerestylde 3 er........................en dat is dus net zo lelijk IMO...........................

Ziet er niet uit............................................

RVV

Bericht door RVV » 16 jan 2008, 23:19

Mark Nauta schreef:

@ Rico. Je denkt echt te veel BMW en gaat nu ten onrechte in de verdediging. Ik heb het woord BMW niet genoemd!!

Mark was een reactie van mij op Energy en niet op jou :wink:

Energy schreef:
En toch vind ik het een ontzettend mooie auto. Er is hier weer veel kritiek, maar waarom snap ik niet helemaal. Omdat het geen BMW is? (bedoel ik normaal overigens.. wil niemand uitdagen oid)

Dit gevoel heb ik hier wel vaker namelijk.

Mark Nauta

Bericht door Mark Nauta » 16 jan 2008, 23:36

Sorry Rico.....kustje erop :P....zo, weer goed.. ;)

RVV

Bericht door RVV » 16 jan 2008, 23:38

pretpleister mag ook :wink:

Roy

Bericht door Roy » 17 jan 2008, 00:35

@Rico:

Het valt mij gewoon op, dat er (over het algemeen) weinig negatief hier neergezet word over BMW. Het kan natuurlijk een goed merk zijn, maar het is imo vaak zo dat andere merken net iets negatiever behandeld worden.

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 17 jan 2008, 00:38

Er is ook weinig negatiefs over BMW te vertellen! 8) Andere merken maken daarentegen zeker wel mooie en goede auto's, daar niet van. Niks dan lof voor de Golf V GTI 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 17 jan 2008, 02:02

Rico v Velzen schreef:pretpleister mag ook :wink:
[img:500:375]http://icanhascheezburger.files.wordpre ... es-cat.jpg[/img]

Plaats reactie