Waar tank je ? En ben je tank"bewust" ?

Dit is ons algemene autoforum.

Hoe prijs"bewust" tank je ?

Maak me niet uit, als er maar peut ingaat, prijzen let ik niet op.
22
25%
Bij de plaatselijk pomp, niet de goedkoopste maar het kassameisje lacht altijd zo lief.
11
13%
Ik ben me bewust van de benzineprijzen en let een beetje op goedkoper tanken.
51
58%
Ik maak er een studie van om het allergoedkoopst te kunnen tanken, en reken zelfs uit hoeveel kilometer ik mag rijden om in het buitenland goedkoper uit te zijn.
4
5%

Totaal aantal stemmen: 88

tom caubo

Bericht door tom caubo » 11 jan 2008, 21:52

ik tank altijd bij de plaatselijke ESSO in Valkenburg.
helaas niet de goedkoopste maar wel een vertrouwd adres.

mocht ik eens verder gaan met de auto probeer ik altijd bij de plaatselijke Esso te tanken,heb eens Shell geprobeerd maar daar liep de auto niet lekker op(v-power is in nederland maar octaan gehalte 97)

ben wel iemand die denkt dat hij goedkoop moet tanken om zo wat uit te sparen maar ik betrap me er zelf op dat ik toch willekeurig bij de pomp hem weer compleet vol gooi terwijl ik dan bij een goedkoop tankstation makkelijk een paar euro's kon uitsparen :oops:

allen

Bericht door allen » 11 jan 2008, 22:08

frankv schreef:geen gedoe met voor 20 euro tanken ofzo
frank
Als hier iemand is die dat doet dan wil ik toch weleens weten wat de gedachte hierachter is. Mensen die steeds 10-20 euri bij de pomp afrekenen snap ik gewoon niet.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 11 jan 2008, 22:50

Met de M3 tank ik het liefst bij de BP, daarvoor rij ik meestal wel iets om.
Maar dat stoort me niet, korte stukjes rij ik liever toch niet.
En bovendien is die BP ondebemand en dus relatief scherp aan de prijs voor een goede EURO(ultimate)98 brandstof.
Soms wil ik voor de afwisseling ook nog wel eens Shell V-Power tanken.

Ik heb wel eens gehoord dat het afwisselen van merken brandstof ook goed kan zijn voor motor en brandstof inspuiting. Iemand die mening deelt?

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 11 jan 2008, 22:59

De witte pomp in mijn straat (200m hiervandaan ofzo) is de goedkoopste van Nijmegen, dus hoef eigenlijk niet echt na te denken :)

Corvette

Bericht door Corvette » 11 jan 2008, 23:24

Ik denk dat de beweging van je rechtervoet meer kan besparen dan al dat omrijden om 2 euro goedkoper uit denken te zijn. Er zijn mensen die rijden gewoon ff 10 km om ( en dan x 2 natuurlijk ) voor die korting van een paar cent. Als je 1 op 10 rijd dan heb je bij korting van een duppie/liter toch maar 1 cent per km voordeel. Als je je gaspedaal goed behandeld dan kun je bijvoorbeeld i.p.v. 1 op 10 misschien wel 1 op 12 halen en dat zijn besparingen van 20% en er zit zelfs nog veel meer in. B.v. cruise controle.

Gr.

Cor

jaydee

Bericht door jaydee » 11 jan 2008, 23:30

Cor Dame schreef:Ik denk dat de beweging van je rechtervoet meer kan besparen dan al dat omrijden om 2 euro goedkoper uit denken te zijn. Er zijn mensen die rijden gewoon ff 10 km om ( en dan x 2 natuurlijk ) voor die korting van een paar cent. Als je 1 op 10 rijd dan heb je bij korting van een duppie/liter toch maar 1 cent per km voordeel. Als je je gaspedaal goed behandeld dan kun je bijvoorbeeld i.p.v. 1 op 10 misschien wel 1 op 12 halen en dat zijn besparingen van 20% en er zit zelfs nog veel meer in. B.v. cruise controle.

Gr.

Cor
Daar heb je helemaal gelijk in! Maar mijn ervaring is wel dat de cruise control toch niet echt zuinig is. Wel zuiniger dan je steeds laten ophitsen, maar als je echt zuinig wil rijden kan dat beter zonder cruise control.

Corvette

Bericht door Corvette » 12 jan 2008, 00:01

Dat verschilt sterk per auto.

Bij grote motoren heeft het veel zin.

Gr.

Cor

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2008, 00:04

Cor Dame schreef:Ik denk dat de beweging van je rechtervoet meer kan besparen dan al dat omrijden om 2 euro goedkoper uit denken te zijn. Er zijn mensen die rijden gewoon ff 10 km om ( en dan x 2 natuurlijk ) voor die korting van een paar cent. Als je 1 op 10 rijd dan heb je bij korting van een duppie/liter toch maar 1 cent per km voordeel. Als je je gaspedaal goed behandeld dan kun je bijvoorbeeld i.p.v. 1 op 10 misschien wel 1 op 12 halen en dat zijn besparingen van 20% en er zit zelfs nog veel meer in. B.v. cruise controle.

Gr.

Cor
Absoluut mee eens Cor.. ik maak zelf altijd een vrij bewuste keuze hoe ik een rit rij qua verbruik.

Voor het simpele woon werk rij ik eigenlijk altijd konstant 120 op de snelweg.325i of M3 maakt niet uit. Nu met de winterdag rij ik eigenlijk bijna geen fun kilometers met de M3 (dat zijn de binnendoor weggetjes van en naar mijn werk, te donker, te glad, kop niet naar staan whatever)

Hard knallen op de snelweg tijdens woon werk kilometers doe ik al bijna nooit, of het moet net zo even uitkomen..

Het laatste scheelt precies 2 minuten eerder thuis, maar 30% meer brandstof verbruik.

levensnevel

Bericht door levensnevel » 12 jan 2008, 04:22

Tanken doen we bij Baris in Rotterdam Zuid (12 eurocent korting) of de Makro tegenover m’n werk (9 eurocent) en als het niet anders kan bij een ’United Consumers’ tankstation (6 eurocent korting)

Marc R

Bericht door Marc R » 12 jan 2008, 09:06

Sinds deze week hebben we 100 octaan bij de Gulf hier ( 300 meter van mijn huis).....daar ga ik dus tanken als ie weer vol moet...

Sander

Bericht door Sander » 12 jan 2008, 10:56

Rico: De betreffende Tango pomp heeft vanaf volgende week openingsweek. Dan krijg je 12cent korting + een Veronica Magazine van de Tango-promotie dames ;)

Ik tank er zelf ook sinds de opening (want kom er tenslotte langs als ik naar m'n werk/huis ga). Het lijkt er trouwens ook op dat de prijzen daar vast staan want sinds de opening staat de prijs daar op 1.399.

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2008, 11:02

Ja viel mij ook al op :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 jan 2008, 12:14

Ben bang dat die pomp dan een week na de opening gewoon weer normale prijzen geeft. De Tango hier in Leeuwarden is immers 1,44..

De rechtervoet is inderdaad belangrijker. Kwam ik er van de week achter dat de Q7 1 op 7,5 doet bij 160km/u en bijna 1 op 10 bij 120km/u. Ik heb alleen geen zin om zo langzaam te gaan rijden :p

atomchris

Bericht door atomchris » 12 jan 2008, 12:28

altijd bij de shell(v-power)
ivm met pasje van de zaak 8)

wjn

Bericht door wjn » 12 jan 2008, 12:48

Gr.

Cor
Ik ben het eens dat je zelf veel kunt besparen door je rijgedrag, maar dat zal voor 90% in NL niets uitmaken, omdat je rijgedrag wordt bepaalt door het overige verkeer (lees: file's, slome rijders).
(Ik ga er ff vanuit dat je gewoon de hoogst mogelijke versnelling aanhoud als je normaal rijdt.)

Dan is het dus efficienter om ervoor te zorgen dat je niet in de file's terecht komt, dan dat je rijgedrag (rechter voet) aan te passen.

Erik K.

Bericht door Erik K. » 12 jan 2008, 13:27

Marc RS4 schreef:Sinds deze week hebben we 100 octaan bij de Gulf hier ( 300 meter van mijn huis).....daar ga ik dus tanken als ie weer vol moet...
Marc,

Tipje voor je,
volgens JD is ESSO een van de beste peut voor turbo motoren ondanks dat het misschien 'maar' octaan 98 is.
Sander schreef:Rico: De betreffende Tango pomp heeft vanaf volgende week openingsweek. Dan krijg je 12cent korting + een Veronica Magazine van de Tango-promotie dames ;)

Ik tank er zelf ook sinds de opening (want kom er tenslotte langs als ik naar m'n werk/huis ga). Het lijkt er trouwens ook op dat de prijzen daar vast staan want sinds de opening staat de prijs daar op 1.399.
Het jammere van die kortingsakties vind ik dat het meestal de normale brandstof betreft. Dus de standaard diesel en Euro95 is dan vaak erg goedkoop, terwijl je voor de V-power/Ultimate etc etc verhoudingsgewijs veel meer moet betalen.
Men wil een schooner milieu en op schonere betere brandstof overgaan, schiet niet echt op zo als je bijna 1,60(bezine) moet betalen of 1,25(diesel) per/l voor de 'betere' brandstof :? En de normale brandstof dus zo'n 10ct/l goedkoper is!

De reden dat ik niet bij witte pompen tank is dat ik A de kwaliteit niet vertrouw en B vaak ineens een grotere tank heb of meer verbruik....

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 12 jan 2008, 21:45

A-merk, liefst 100 oktaan, anders 98.
Prijs is minder belangrijk dan kwaliteit. Altijd gedacht dat je die paar dubbeltjes linksom of rechtsom (zuiniger of minder slijtage) weer een keer terugverdient (soort van sparen :? ). In de praktijk nog nooit iets van gemerkt :roll:

DDX

Bericht door DDX » 12 jan 2008, 22:20

ErikKramer schreef:volgens JD is ESSO een van de beste peut voor turbo motoren ondanks dat het misschien 'maar' octaan 98 is.
gulf 100 is op dit moment beste volgens jd, maar probleem is (/was) dat het maar op paar plekken verkrijgbaar is (worden er gelukkig meer)

Shakes

Bericht door Shakes » 12 jan 2008, 22:25

Shell Euro voor de Honda.

iets duurder dan de rest maar ik heb het gevoel dat hij iets zuiniger is. Deze week 1 op 17 gereden met helaas de nodige korte afstanden. Let er ook wel op dat ik het verbruik verder laag hou.

M3 altijd 98 bij ESSO.

N.

Sander

Bericht door Sander » 13 jan 2008, 01:23

Ik rijd zelf op benzine dus ik let alleen op die brandstof prijzen, maar ik ben net bij een goede vriend geweest in Akkrum. Rijd ik over de snelweg langs een pomp en zie ik tot mijn verbazing dat de '95 meer als 1.50euro kost en diesel 1.21euro.

Dat benzine aan de snelweg duur was wist ik wel, maar dat de diesel prijzen ook al zo hoog zijn was ik me nog niet van bewust. Maar dat gaat ook helemaal nergens meer over.
Omslagpunt komt ook steeds hoger te liggen lijkt me zo, vooral met die duurdere wegenbelasting die je aan de staat moet aftikken...

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 jan 2008, 10:23

Ik tank eigenlijk ook nooit aan de snelweg omdat het daar gewoon duurder is. Bewust ben ik dus wel :D Daarbij komt dat 2km vanaf mijn huis een Shell zit :wink:

HaDries

Bericht door HaDries » 13 jan 2008, 12:06

Niels schreef:Ik tank eigenlijk ook nooit aan de snelweg omdat het daar gewoon duurder is. Bewust ben ik dus wel :D Daarbij komt dat 2km vanaf mijn huis een Shell zit :wink:
En daarom snap ik niet dat er zo veel mensen wel tanken aan de snelweg.
Of ze moeten een tankpas hebben van de baas.

Luco

Bericht door Luco » 13 jan 2008, 12:10

HaDries schreef:
Niels schreef:Ik tank eigenlijk ook nooit aan de snelweg omdat het daar gewoon duurder is. Bewust ben ik dus wel :D Daarbij komt dat 2km vanaf mijn huis een Shell zit :wink:
En daarom snap ik niet dat er zo veel mensen wel tanken aan de snelweg.
Of ze moeten een tankpas hebben van de baas.
Gemakzucht

allen

Bericht door allen » 13 jan 2008, 13:12

Simpel te verklaren. De ene keer vergeet je te tanken voor je van huis gaat en de andere keer heb je haast. Dan ff snel ergens naartoe en eenmaal onderweg pak je dan wat je tegenkomt.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 jan 2008, 13:29

Dat herken ik Allen daarom tank ik meestal bij zo'n 900km op de dagteller terwijl ik 1000 haal. Ik heb dan de marge van nog 1x op en neer naar mijn werk :wink:

Maar als het niet anders is....

Plaats reactie