Raceplannen 2008: dfracing.com

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2008, 08:30

Tom van H. schreef:Inmiddels ben ik bezig met een poging tot het binnenhalen van een hoofdsponsor, natuurlijk met de bedoeling dat ik dan als rijder mee kan doen. Wordt wel erg lastig vrees ik gezien het benodigde budget (zeker icm het gebrek aan race-ervaring van Peter en mij), maargoed wie niet waagt die niet wint. Denk wel dat het voor de sponsoren een mooi pakket is met de hospitality etc. Puur op eigen centen ga ik het iig niet redden :(
het is zeker een mooi pakket, en volgens mij ook gelijk erg proffesioneel neergezet
mijn huidige sponsorbudget is helaas te laag, ben wel bezig met meer sponsoren, maar of zon bedrag realistisch is, eigenlijk moet je genoeg hebben om het voor te schieten, dan komt het meestal wel goed
maar ik hoop dat het allemaal lukt peter :D

Dutch

Bericht door Dutch » 08 jan 2008, 10:11

Tom van H. schreef:Wordt wel erg lastig vrees ik gezien het benodigde budget (zeker icm het gebrek aan race-ervaring van Peter en mij), maargoed wie niet waagt die niet wint.
Ach, dat geldt toch voor het grootste deel van het veld? Het is toch geen Belcar, ook al ligt daar de oorsprong? En zelfs daar rijden er amateurs mee (okee, gezien het budget dat voor Belcar nodig is, zijn dat dan wel gefortuneerde amateurs :lol: ).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 08 jan 2008, 10:24

luco hornsveld schreef:ja ik ga voor het derde jaar zomeravondcompetitie rijden
wilde eventueel belcar sprintcup gaan doen, maar helaas schijnt die afgeschaft te zijn :?

zac is geen echt kampioenschap en dat is jammer
eventueel wilde ik dsc gaan rijden in de nieuwe lichtste klasse zeg maar
maar de organisatie wil alleen moderne auto's en ik kon dus niet inschrijven met de 5
ik moest dan maar een mini kopen :roll: :roll: :roll: :roll:
Luco: Is de youngtimer trophy niet iets voor jou en je auto?

René130i

Bericht door René130i » 08 jan 2008, 10:50

Dan moet de auto toch aan bepaalde historisch-technische eisen voldoen?

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2008, 11:50

Rene / Hazze schreef:Dan moet de auto toch aan bepaalde historisch-technische eisen voldoen?
yeps ik mag meedoen
als ik er een turbomotor inleg :? :? :? een 1.4 en de sequentiele bak eruithaal

maar dat is juist de charme van deze auto vind ik
een hok van meer dan 20 jaar oud waarmee je 2005 clio's bij kunt houden :D :D :D (ligt overigens wel vaak aan de chauffeur die in die clio zit) maar dan nog
in de youngtimers mag je alleen met een gehomologeerde auto meedoen
en je hebt dan heel weinig rijtijd in vergelijking met je inschrijfgeld

daarom zou belcar echt supergaaf zijn, mag daar met de 5 trouwens ook meedoen
maar al zou die lange afstanden best kunnen hebben, krijg ik het budget denk ik niet rond en zal ik er ook rijders en monteurs bij moeten zoeken, net als peter
en die zal peter best vinden als je verwacht lekker voorin mee te kunnen strijden, maar om nou mee te doen als veldvulling :D :D :D

N6GSR

Bericht door N6GSR » 08 jan 2008, 21:52

hello m8

I would be more than willing to help out if you think im suitable

have a fair bit of experence in the rallying world but its with evos and scoobys

drop me a pm if you think i can be off any use

Jason

Tomaz

Bericht door Tomaz » 09 jan 2008, 11:48

Mark Nauta schreef: Lijkt me inderdaad erg leuk ja. DF-Racing-Management-team :P :lol:
Als je daar net zoveel lölt als hier op het forum kan je beter op weg met je fotocamera denk ik.

Voor managementpraat hebben we de bullshit-bingokaart. :D

linkje

Inmiddels is de tussenstand van het draadje;
2 rijders op zoek naar sponsoren
5 monteurs
2 regelpikken
1,5 fotograaf
1 gemotiveerde fapper

Er is nog nodig;
1x 3e rijder met budget
1 á 2 goeie monteurs
1x teammanager
1 á 2 stuks PR-dame

En vast nog wat dingen die ik vergeten ben, jongens, reageer even als je iemand weet of er zelf zin in hebt! :idea:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 jan 2008, 12:06

Die PR dames moeten niet allemaal tegelijkertijd reageren. Rustig aan dames...

<Ik meld me vast aan voor de ballotage commissie van de PR Dames en de PR kleding pas-sessie>

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 09 jan 2008, 12:11

Niet alles staat in dit draadje. ;)
2 rijders op zoek naar sponsoren
5 monteurs
Maak daar van:
4 rijders, al dan niet op zoek naar sponsoren
12 monteurs

En een hopeloze fapper die nog tig PB'tjes moet beantwoorden, dus daar gaat die nu maar gauw mee verder. :D

Corvette

Bericht door Corvette » 09 jan 2008, 13:19

Dir topic gaar toch over race plannen :?:

Vanavond ga ik naar een presentatie bij Kroymans. De C6 is door Callaway omgebouwd tot een 100% racewagen en er kan worden gereden in een 8 tal wedstrijden. Het concept is ongeveer zo, maar vanavond weet ik alle details

Je koopt de auto >>> kosten 150.000 ( alleen of samen met anderen )

de wedstrijden zijn vaak een uurtje of 6 dus je hebt zeker twee rijders nodig.

naast de aanschaf van de auto komen er ook nog kosten bij te weten 50.000 euro voor 1 seizoen.

Een leaseconstructie kan ook en ik dacht te hebben begrepen dat je die wagen dan voor 3 jaar kan leasen. Weet de kosten ook vanavond pas.

Voor die 50k heb je dan wel alles, 6 setjes banden per race, brandstof, monteurs, catering, complete onderhoud.

Vr. Gr.

Cor

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 09 jan 2008, 13:26

Cor Dame schreef:Dir topic gaar toch over race plannen :?:
Yep!

Klinkt wel als een interessante opzet zo; weet je al iets meer over welke races en op welke circuits er dan gereden gaat worden?
Zes sets banden per race in 18 of 19" zal al gauw op +/- €10.000 uitkomen, dus €50.000 voor een compleet seizoen incl. alles is dan echt goedkoop; weet je zeker dat ze niet zes banden bedoelen?

En nog een tip: vergeet ook niet enkele schades in je begroting op te nemen, zeker met een close racing klasse kun je er op rekenen dat het een keertje raak gaat zijn (en dan kost het niet alleen plaatwerk, maar bijv. ook een nieuw stoeltje en zeker nieuwe gordels of je moet risico's met je gezondheid durven te nemen).

Tomaz

Bericht door Tomaz » 09 jan 2008, 13:37

Ik denk dat die 50.000€ niet zozeer slaan op de running-cost maar meer op het inschrijfgeld en budget voor de hospitalityfaciliteiten ter plaatse. Ik kan het natuurlijk mis hebben dus Cor, hou ons svp op de hoogte. :)

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jan 2008, 13:43

Cor, op welk continent of in welke regio worden die 8 races verreden? Of is het een initiatief van Kroymans en wordt er vooral op de Benelux gemikt?

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2008, 13:49

Werd ook al getipt door een verkoper bij Kroymans over deze plannen met de Vette.

@Peter: Is een sponsoring ala Racing for Holland niks? Misschien ligt de drempel van sponsoring wat lager, zeker voor een autosport liefhebber.

Andre

Bericht door Andre » 09 jan 2008, 13:54

c6 van kroymans komt in de DSC te rijden.

Tristan

Bericht door Tristan » 09 jan 2008, 13:58

Andre schreef:c6 van kroymans komt in de DSC te rijden.
En o.a zoonlief van (Rogier) Kroymans gaat erin rijden (zonder enige ervaring heb ik gelezen).

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jan 2008, 14:01

Als die C6 racer in het DSC komt te rijden vind ik het echt interessant.

Moet je wel precies op de hoogte zijn van wat je voor de centen krijgt. Als zo'n Callaway net zo mooi opgebouwd is als de Cup 997 van Porsche dan is het niet veel geld voor zo'n auto.

http://web.mac.com/callawaycars/Mugello ... tails.html

Auto zal waarschijnlijk in Duitsland gebouwd worden:

Leingarten, Germany – After an incredible season that started with a podium finish at Silverstone, followed by three first and three second place finishes across Europe and ending with a hard-fought fourth place at Dubai, the three-car Martini-Callaway Z06.R Corvette race team has captured the 2007 FIA GT3 Team Championship. Drivers Luca Pirri and Jurgen von Gartzen were also named runners-up in the GT3 Driver’s Championship.

Built and campaigned by Callaway Competition GmbH in Leingarten, Germany, the Z06.R is the FIA GT3 homologated version of the Z06 road car. The FIA series showcases competition between exotics including, Aston-Martin, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Maserati and Porsche and Viper, in a very near road-going configuration. The three-car Martini-Callaway Corvette team achieved the victory with six fantastic drivers behind the wheel, including Pirri and von Gartzen, Uli Berberich-Martini, Klaus Ludwig, Jiri Skula and Martin Matzke.

Michel P

Bericht door Michel P » 09 jan 2008, 15:06

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 09 jan 2008, 15:07

Ben benieuwd....

Vanavond zullen Cor,Elmar,Jan en ik bij kroijmans aanwezig zijn om de plannen en auto in real time te aanschouwen.

Grtz,Hanz06 :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 jan 2008, 16:19

HANZ06 schreef:Ben benieuwd....

Vanavond zullen Cor,Elmar,Jan en ik bij kroijmans aanwezig zijn om de plannen en auto in real time te aanschouwen.

Grtz,Hanz06 :wink:
Foto's, video's, bandopnames, alles graag. Dank u. :lol:

@Michel, dat moet zo'n in Duitsland gebouwde Z06R voor de europese GT3 klasse zijn. Denk dat het Kroymans project op deze leest geschoeid is. En waarom het wiel ook opnieuw proberen uit te vinden als het al zo ontzettend geslaagd is. Volgens Andre wordt de auto in het SS1 kampioenschap ingezet waarbij auto en rijder samen minimaal 3,7 kg per pk moeten wegen. Dat is teruggerekend naar wiel pk's. Dat is 15% afgetrokken van 500 pk. 425 X 3,7 dus. Maakt ongeveer 1570 kg. Dat zou heel zwaar zijn. Zal wel iets anders aan de hand zijn.

Edit: Ik zit ernaast. Basis van die GT4 Corvette C6 is de normale C6 met 6 liter 430 pk motor. Auto is natuurlijk dezelfde maar door de pk's wordt het omgerekende eindgewicht veel gunstiger.
Laatst gewijzigd door Hielke op 09 jan 2008, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Corvette

Bericht door Corvette » 09 jan 2008, 18:12

Mannuh ik heb vandaag weinig tijd gehad en op dit moment sta ik op het punt te vertrekken naar Kroymans.
Als ik terug kom weet ik veel meer.

Eet smakelijk :)

Gr.

Cor

Dutch

Bericht door Dutch » 09 jan 2008, 22:52

GT3 en de gloednieuwe GT4-klasse is inderdaad een groot verschil, Hielke...

En die stellen weer niks voor bij de GT1- en GT2-versies van de C6. :D

Elmar

Bericht door Elmar » 09 jan 2008, 23:25

YES

Cor wordt teameigenaar van het Geomega CORvette racing team.
Met een stel "jeugdige" rijders als Hans, Jan en Elmar hoopt ie dit jaar toch een aantal finishes te behalen.
Hij weet nog niet of het DSC wordt of FIA GT4. Enkel de prijs voor een jaar DSC is bekend (€80.000,-), dus alleen als FIA duurder is, wordt het de FIA.

Helaas geen foto's of filmpjes, want de grote afwezige op de bij eenkomst, was de C6 GT4....

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 09 jan 2008, 23:30

Goed nieuws, gefeliciteerd!!

Wat zit er allemaal inbegrepen voor die 80.000? Als het all-in is dan valt het me 100% mee!

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 jan 2008, 23:44

Gefeliciteerd, dat zijn serieuze plannen! Leuk dat DFers zo uitgroeien.

Plaats reactie