BMW 130i (update p6 : bling!)
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Het algehele afrolcomfort vond ik met de 17 inch runflat beter. Korte hobbels (putdeksels ed) nemen deze (toyo) banden wel beter. Deze banden zullen zich wat mij betreft echt op het circuit moeten bewijzen. De Bridgestone potenza's waren erg goed en zou ik zo weer kopen als ik niet het circuit op ging. Overigens zijn dit ook de beste runflats beschikbaar voor de 1 serie. Lees her en der maar eens rond. Nooit geen commentaar op deze band in tegenstelling tot bijvoorbeeld de pirelli runflats.
Overigens is de grip van deze banden gewoon beter al was het maar dat de runflats dus meer stuiteren en je daar eerder grip verliest.
Overigens is de grip van deze banden gewoon beter al was het maar dat de runflats dus meer stuiteren en je daar eerder grip verliest.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
En waar lees jij dat je volgens BMW runflats moet hebben? Misschien zullen ze moeilijk doen als ik de BMW service oproep voor een lekke band waar ik ondanks de Mobility kit niet meer verder mee kan (ANWB heb ik opgezegd omdat ik ze te commercieel vind). Maar veel is ook afhankelijk denk ik van je relatie met de BMW dealer. Ze hebben al gezien dat ik het onderstel heb aangepast. Tja, so be it. Ze kunnen mij niet verplichten om met runflats te rijden. Het enige wat voor mij zou tellen is het veiligheids aspect. Maar of runflats geen klapband kunnen krijgen? Ik weet het niet.Rene / Hazze schreef:Nice Ruben!
Hoe zit dat dan met de banden? Volgens BMW MOET je runflat hebben? Ik heb liever weer Pirelli Zero Nero ofzo.
Going all the way Rene, alleen sper doe ik denk ik toch niet


De Mobility kit is overigens een officeel accesoire van BMW voor de 1 serie..
-
- Berichten: 203
- Lid geworden op: 29 nov 2007, 12:49
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Ruben, het staat echt super! De R1R ligt mooi om de velg ook.
Kan je voor mij eens opmeten hoe breed de band nu echt is? Het is een 225 zeg je, maar vaak "vallen" semi-slicks wat breder of vierkanter zeg maar. Kan je eens meten hoe breed de band ongeveer is op het breedste punt? Voor mij zou de breedte van deze band nog weleens een issue kunnen zijn namelijk
Kan je voor mij eens opmeten hoe breed de band nu echt is? Het is een 225 zeg je, maar vaak "vallen" semi-slicks wat breder of vierkanter zeg maar. Kan je eens meten hoe breed de band ongeveer is op het breedste punt? Voor mij zou de breedte van deze band nog weleens een issue kunnen zijn namelijk

- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Oke denk dat ik dan maar van runflat af stap. Wil weer wat grip.Ruben schreef:En waar lees jij dat je volgens BMW runflats moet hebben? Misschien zullen ze moeilijk doen als ik de BMW service oproep voor een lekke band waar ik ondanks de Mobility kit niet meer verder mee kan (ANWB heb ik opgezegd omdat ik ze te commercieel vind). Maar veel is ook afhankelijk denk ik van je relatie met de BMW dealer. Ze hebben al gezien dat ik het onderstel heb aangepast. Tja, so be it. Ze kunnen mij niet verplichten om met runflats te rijden. Het enige wat voor mij zou tellen is het veiligheids aspect. Maar of runflats geen klapband kunnen krijgen? Ik weet het niet.Rene / Hazze schreef:Nice Ruben!
Hoe zit dat dan met de banden? Volgens BMW MOET je runflat hebben? Ik heb liever weer Pirelli Zero Nero ofzo.
Going all the way Rene, alleen sper doe ik denk ik toch nietIk ben geen drifter
De Mobility kit is overigens een officeel accesoire van BMW voor de 1 serie..
Sper gaat er wel komen bij mij, ik ben geen racer

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
He Snipe, off course. Man ik miste de afslag bijna volledig en op de A1 moet je dan nog een tering end doorrijden. Ik zag je in mijn binnenspiegel op zo'n manier naderen dat ik even gefascineerd was wat er aan kwam, waardoor ik dus maar even een verdrijvingsvlakje moest mee pakken. Super leuk om je zo tegen te komen. Nederland is dan klein he.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Geen flauw idee
:edit: ik heb mijn bril opgezet, zoals je hieronder ziet is een M pakket totaal overbodig
Hier de een teaser :twisted:
[img:2848:2136]http://img364.imageshack.us/img364/4417 ... merrr5.jpg[/img]


Hier de een teaser :twisted:
[img:2848:2136]http://img364.imageshack.us/img364/4417 ... merrr5.jpg[/img]
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Volgende week vrijdag worden de sport(short)shift met alcantara en pook uit de BMW performance lijn en de aluminium veerpootbrug geïnstalleerd (tegelijk met de eerste servicebeurt).
[img:640:480]http://img393.imageshack.us/img393/8150 ... bonsh4.jpg[/img]
[img:335:373]http://img393.imageshack.us/img393/6443/pookcrsg2.jpg[/img]
[img:640:480]http://lh5.google.com/CDA.Hanlon/RwKt0v ... strut2.jpg[/img]
[img:640:480]http://lh5.google.com/CDA.Hanlon/RwKuCv ... strut7.jpg[/img]
[img:480:640]http://lh5.google.com/CDA.Hanlon/RwKuCv ... strut8.jpg[/img]
Twijfel nog of ik misschien carbon sierpanelen moet bestellen. Duur geintje als je het compleet wilt doen (richting 1000 euro). Wat denken jullie met havannabruin leer?
[img:800:600]http://img393.imageshack.us/img393/1820/carbonqc0.jpg[/img]
Uitlaat en stuur laat ik wat voor het is, beide zouden meer dan 800 euro per stuk kosten zonder montage.
Twijfel nog wel over de carbon airbox, ben alleen vergeten te vragen wat ie kost.
[img:640:480]http://img393.imageshack.us/img393/8150 ... bonsh4.jpg[/img]
[img:335:373]http://img393.imageshack.us/img393/6443/pookcrsg2.jpg[/img]
[img:640:480]http://lh5.google.com/CDA.Hanlon/RwKt0v ... strut2.jpg[/img]
[img:640:480]http://lh5.google.com/CDA.Hanlon/RwKuCv ... strut7.jpg[/img]
[img:480:640]http://lh5.google.com/CDA.Hanlon/RwKuCv ... strut8.jpg[/img]
Twijfel nog of ik misschien carbon sierpanelen moet bestellen. Duur geintje als je het compleet wilt doen (richting 1000 euro). Wat denken jullie met havannabruin leer?
[img:800:600]http://img393.imageshack.us/img393/1820/carbonqc0.jpg[/img]
Uitlaat en stuur laat ik wat voor het is, beide zouden meer dan 800 euro per stuk kosten zonder montage.
Twijfel nog wel over de carbon airbox, ben alleen vergeten te vragen wat ie kost.
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
Geweldige upgrade's. Het leer icm carbon, tsjah dat blijft toch een kwestie van je eigen smaak. Airbox kan je ook kijken naar bijvoorbeeld Gruppe-M, zijn ook erg nette dingen.
http://www.gruppemeurope.com/shipping_P ... 7_130i.htm
http://www.gruppemeurope.com/frc_bmw1.htm#
Heb zelf ook zo'n gruppe M replica liggen, moet er binnenkort nog eens op.
http://www.gruppemeurope.com/shipping_P ... 7_130i.htm
http://www.gruppemeurope.com/frc_bmw1.htm#
Heb zelf ook zo'n gruppe M replica liggen, moet er binnenkort nog eens op.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Bedankt voor de tip Steven. Weet iemand waar die dingen te koop zijn?Steven Nauta schreef:Geweldige upgrade's. Het leer icm carbon, tsjah dat blijft toch een kwestie van je eigen smaak. Airbox kan je ook kijken naar bijvoorbeeld Gruppe-M, zijn ook erg nette dingen.
http://www.gruppemeurope.com/shipping_P ... 7_130i.htm
http://www.gruppemeurope.com/frc_bmw1.htm#
Heb zelf ook zo'n gruppe M replica liggen, moet er binnenkort nog eens op.
-
- Berichten: 5506
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
- Locatie: Friesland www.130i.nl
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: beske, Google [Bot], ivo-b, jessedehaan, RJK, S-RS, Thomas H, wjt, Zed240, zegmaarboris en 6 gasten