Gezond verstand. 8)
Meer dan de redactie daar, en dat trekken ze niet.
Lees het bericht van de Corvette nog maar eens: 434Nm bij 3000tpm is 300pk.
Ik stuurde dan een mailtje in zulke gevallen, en dat hebben ze liever niet.
De directe aanleiding:
Geachte heer Geelhoed,
Jammer dat u zoveel tijd heeft gestoken in het bereken c.q. uitzoeken van een eventuele afwijking. Er is namelijk geen vaste verhouding tussen het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot. Wel lopen CO2-uitstoot en verbruik redelijk met elkaar in de pas, maar een vaste waarde is er niet. Die vaste verhouding bestaat alleen in theorie, maar in de praktijk klopt dit niet helemaal. Wat er aan de uitlaat gemeten wordt, wijkt af van de theorie. Dit omdat in geen enkele motor de 100 % ideale verbranding plaat kan vinden.
De gegevens in onze tabellen zijn gewoon de door de fabrikanten opgegeven waardes (en dus de volgens de Europese normen gemeten waardes), er valt dus weinig te 'fixen'.
Met vriendelijke groet,
Cornelis Kit
In reactie op:
Beste redactie
De verhouding tussen brandstofverbruik en CO2 uitstoot ligt vast. Benzine 23.9 en diesel 26.7.
Dat kunnen jullie toch zelf ook wel fixen voor je zo'n site lanceert?
MvG Peter Geelhoed
Hier de auto's die meer dan 5% afwijken en dat is nog een te grote marge!
Als ik de afrondfouten als maat neem zijn er 406 auto's fout.....
22.38 273 12.2 Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4
22.38 273 12.2 Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive
....
Tja dan zakt de moed toch in de schoenen he?