Duits verzet tegen hoge CO2-boetes

Dit is ons algemene autoforum.
Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 13:23

alpinab10biturbo schreef:
Geelhoed schreef:Ah a Hummer-Prius Hoax victim!
Geen hoax, maar keiharde realiteit.
Wel hoax, het is door een, naar eigen zeggen, middelmatige student journalistiek geschreven., die zelf in een detroit muscle car rondrijdt.

Voro de weerlegging: http://www.thecarconnection.com/Auto_Ne ... .html?pg=1

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2007, 13:31

Hoax of niet Toyota heeft in ieder geval niet zitten te slapen en heeft de publieke opinie en de politiek achter zich staan. Erg slim van hun. Daarmee hebben ze een voorsprong opgebouwd die ze in lengte van jaren kunnen behouden.

Of een prius nou wel of niet slechter is voor het millieu is helemaal niet relevant, het gaat er om wat men er van geloofd. Ecologie is een machtig gegeven in de toekomst.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2007, 13:42

Of een prius nou wel of niet slechter is voor het millieu is helemaal niet relevant, het gaat er om wat men er van geloofd. Ecologie is een machtig gegeven in de toekomst

Dit is in essentie het probleem en daarmee raakt het de kern van het hele vraagstuk.....................................

Moderator

Bericht door Moderator » 20 dec 2007, 13:55

modteam@driving-fun.com schreef:Laten we even on topic blijven en er geen algemene milieu C02 discussie van maken waar alle koeien en suikerbieten van de wereld bij worden betrokken.
Hier verder als je over het algemene C02 vraagstuk wilt discusiëren aub.

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=7978

Niall

Bericht door Niall » 20 dec 2007, 14:32

Ik ga straks gewoon in belgië wonen, daar hebben ze geen regering, dus kunnen ze ook geen besluiten nemen mbt het verbannen van snelle auto's :D

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 20 dec 2007, 14:36

te laat! :lol:

interimregering is gevormd :wink:

buttheads...

Hans

Bericht door Hans » 20 dec 2007, 14:56

romo schreef:En geen mens meer op vakantie, ben je nou helemaal besodemieterd!?!

Geen vliegtuig meer laten vliegen, bouw maar om tot kroeg of zo.............

Kan je je verdriet nog verzuipen.......................................... :?
Als het aan Wijnand Duyvendak ligt wel.
GroenLinks wil mobiliteitsverbod voor rijken

(Novum) - Mensen met hoge inkomens mogen in de toekomst minder autorijden, reizen en recreëren. Dat idee opperde GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duijvendak maandag tijdens een debat in de Tweede Kamer over het Meerjarenprogramma Infrastructuur, Ruimte en Transport (MIRT). "Het recht op mobiliteit is een recht waar een einde op zit."

Duijvendak, net terug van de klimaattop op Bali, hekelde het gebrek aan urgentie bij zijn collega's voor wat betreft het klimaatprobleem. "Hoeveel kilometer asfalt is er zojuist voorgesteld door de verschillende fracties, hoeveel ton extra CO2?" Duijvendak zei het gevoel te hebben omringd te zijn door struisvogels.

Volgens hem is het onvermijdelijk dat er op termijn een einde komt aan het recht van Nederlanders op mobiliteit. "We kunnen niet eindeloos wegen en vliegvelden blijven aanleggen." Omdat mensen met een hoog inkomen doorgaans meer reizen, recreëren en doorgaans verder van hun werk wonen, moeten zij als eerste worden beperkt in hun mobiliteit, meent Duyvendak. Concrete voorstellen had hij nog niet.

Zijn voorstel kwam hem op forse kritiek te staan van regeringspartij CDA. "U bent net ingevlogen vanuit Bali en gebruikt grote woorden. Wijs dan een groep aan die niet meer mobiel mag zijn.", zei Ger Koopmans (CDA).

http://binnenland.nieuws.nl/491390/Groe ... oor_rijken

skinnybmw

Bericht door skinnybmw » 20 dec 2007, 15:00

Whoehahahahahaha! 't Is onvemijdelijk...we gaan erááááán! :shock:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 dec 2007, 15:12

Hahaha die kerel is echt van de pot gerukt. En dat moet ons land leiden.. ik schaam me verdomme dood :p

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2007, 15:13

Mensen met hoge inkomens mogen in de toekomst minder autorijden, reizen en recreëren. Dat idee opperde GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duijvendak

:shock: :shock: :shock:

Hans

Bericht door Hans » 20 dec 2007, 15:20

Daarom is het beter om dat soort lui preventief te ruimen. Opzouten met die brandnetel taliban.

RVV

Bericht door RVV » 20 dec 2007, 15:26

Iedereen met veel geld moet gewoon in een opbergkamp, de enige vervoersmiddelen worden rollators en golfkarretjes die op groene stroom rijden. Op een gegeven moment sterft zo'n kamp vanzelf uit.

Michel P

Bericht door Michel P » 20 dec 2007, 15:51

Hans schreef:Daarom is het beter om dat soort lui preventief te ruimen. Opzouten met die brandnetel taliban.
Ja mag het niet zeggen, maar ik kan me daar alleen maar bij aansluiten.

Michel

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 15:52

Zoiets wordt niet gemodedit?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 dec 2007, 16:05

Geelhoed schreef:Zoiets wordt niet gemodedit?
Dit is toch het driving-fun forum of zit ik ineens op een of andere hippiesite..

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 dec 2007, 16:05

Heb ondanks de vrome kerstperiode even geen zin om me diplomatiek uit te drukken dus even mijn ongezouten mening:

Die Duyvendak verdient wat mij betreft een acute loodinjectie, wat een gevaarlijk eng mannetje is dat. Da's pas een terrorist. Beetje protesteren tegen Schiphol en vervolgens zelf op het vliegtuig naar Bali stappen. Hypocriete hond. Kwam enkele weken geleden die stinkslet van een Femke Halse-kots-ma tegen in de vertrekhal van Schiphol, ze stond naast me te bellen. Ik dacht: wat moet jij hier? Ga fietsen. Hoe meer dat soort azijndrinkende volk over CO2 ouwehoert, hoe meer ik de neiging heb om juist zoveel mogelijk CO2 te produceren met m'n auto.

En schop alle andere boomschorsetende milieuhippies ook maar in een space-shuttle in een enkele reis richting zon. :evil: Burn in hell.

De dag dat GroenLinks wordt opgeheven danwel in een lek rubberbootje de noordzee worden opgetrapt gaat bij mij de vlag uit. 8)
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 20 dec 2007, 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 16:06

DF en gezond verstand staat toch niet tegenover elkaar?

Alhoewel, als ik de reacties hier lees....

Hans

Bericht door Hans » 20 dec 2007, 16:07

Ik vind Duyvendak's gedachte kronkel ook te ziek voor woorden, maar toch vind ik dat zijn verhaal niet weg gemod hoeft te worden.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 16:09

Hij wenst niemand dood.....

Remy

Bericht door Remy » 20 dec 2007, 16:14

Geelhoed schreef:DF en gezond verstand staat toch niet tegenover elkaar?

Alhoewel, als ik de reacties hier lees....
Jij bent gebanned van autoweek.nl? Waarom?

Michel P

Bericht door Michel P » 20 dec 2007, 16:18

Problemen Geelhoed, dan ff een pbtje! Ik heb de per abuis door scotman in drievoud geposte boodschap aangepast door er 2 weg te gooien, en jou opmerking die daar op sloeg derhalve ook, want die slaat dan ook nergens meer op.

Michel

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 16:18

Gezond verstand. 8)
Meer dan de redactie daar, en dat trekken ze niet.

Lees het bericht van de Corvette nog maar eens: 434Nm bij 3000tpm is 300pk.

Ik stuurde dan een mailtje in zulke gevallen, en dat hebben ze liever niet.

De directe aanleiding:
Geachte heer Geelhoed,

Jammer dat u zoveel tijd heeft gestoken in het bereken c.q. uitzoeken van een eventuele afwijking. Er is namelijk geen vaste verhouding tussen het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot. Wel lopen CO2-uitstoot en verbruik redelijk met elkaar in de pas, maar een vaste waarde is er niet. Die vaste verhouding bestaat alleen in theorie, maar in de praktijk klopt dit niet helemaal. Wat er aan de uitlaat gemeten wordt, wijkt af van de theorie. Dit omdat in geen enkele motor de 100 % ideale verbranding plaat kan vinden.

De gegevens in onze tabellen zijn gewoon de door de fabrikanten opgegeven waardes (en dus de volgens de Europese normen gemeten waardes), er valt dus weinig te 'fixen'.

Met vriendelijke groet,
Cornelis Kit
In reactie op:

Beste redactie

De verhouding tussen brandstofverbruik en CO2 uitstoot ligt vast. Benzine 23.9 en diesel 26.7.

Dat kunnen jullie toch zelf ook wel fixen voor je zo'n site lanceert?

MvG Peter Geelhoed

Hier de auto's die meer dan 5% afwijken en dat is nog een te grote marge!
Als ik de afrondfouten als maat neem zijn er 406 auto's fout.....

22.38 273 12.2 Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4
22.38 273 12.2 Alfa Romeo Spider 3.2 JTS V6 Q4 Exclusive
....

Tja dan zakt de moed toch in de schoenen he?

Hielke

Bericht door Hielke » 20 dec 2007, 16:30

Dus ongeacht de efficiëntie van de motor (veel pk's per verbrande liter benzine of niet) en of er veel onverbrande benzine uit de uitlaat komt, de verhouding co2 uitstoot per liter benzine blijft dezelfde? Wist ik niet, interessant.

Weet nog steeds niet wat ik met het co2 verhaal mbt de opwarming van de aarde aan moet. Het kan niet zo zijn dat gerenommeerde wetenschappers elkaar op dit terrein, zoals nu, tegenspreken. Er moeten dan hele groepen mensen zijn die niet of nauwelijks wetenschappelijk te werk gaan wanneer ze uitspraken doen over die verhouding co2/opwarming.

Maar facetten als de eindigheid van fossiele brandstoffen en de afhankelijkheid van de westerse democratische wereld van terrorisme steunende oliestaten in het Midden Oosten en instabiele nieuwe machten als de Russen vind ik bijna net zo belangrijk om geforceerd naar alternatieven om te kijken.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 16:32

Nou ja, er kan wat Methaan, roet of CO uit de uitlaat komen maar dat is veeeeel minder en verwaarloosbaar:
Mijn antwoord aan Kit
Beste Cornelis.
Ik heb wellicht 10 minuten gestoken in dit onderzoekje. Beetje handig met computers moet je wel zijn tegenwoordig, anders krijg je natuurlijk geen opdrachten meer om websites te beheren.....

Ik moet je helaas corrigeren, Wat je erin gooit als koolstof moet er als koolstof ook weer uitkomen. Helaas hebben we nog geen kernreactors als voortstuwing. Een benzine auto mag maximaal 1 gram per km aan CO uitstoten en ongeveer 25 milligram aan roet.
De rest van de koolstof komt dus als CO2 de pijp uit.

Het lijkt me sterk dat de fabrikanten dit bijvoorbeeld opgeven:

groenopweg:
29980 D 165 6.1 H6 D 5 Opel Zafira 1.9 CDTi 120pk Essentia
31900 D 165 7.2 A6 D 5 Opel Zafira 1.9 CDTi 120pk Essentia

Een automatische diesel zou dus 1.1 liter per 100km meer verbruiken maar evenveel CO2 uitstoten? Hoe werkt dat dan, dat die versnellingsbak 30 gram per kilometer aan CO2 wegmoffelt? Is een perfecte vinding natuurlijk, zo komen we makkelijk aan de 120 g/km.......

Het is duidelijk dat de gegevens uit carbase komen want daarin staan dezelfde fouten.

[www.autoweek.nl] Opel Zafira 1.9 CDTi 120pk
verbruik gecombineerd 7,2 l/100km CO2 uitstoot 165 g/km

Ik stel voor dat je alle gegevens eens naloopt, of als je mij wilt inhuren voor een consultje hoe dat binnen een kwartiertje te repareren, hoor ik het graag. Dan repareer ik ook direct de 1575 fouten in de technische gegevens van carbase die ik tot nu toe heb gevonden.

Met gepaste sarcasme,

Peter Geelhoed

Marc R

Bericht door Marc R » 20 dec 2007, 16:36

Rico v Velzen schreef:
Mensen met hoge inkomens mogen in de toekomst minder autorijden, reizen en recreëren. Dat idee opperde GroenLinks-Kamerlid Wijnand Duijvendak

:shock: :shock: :shock:
Zou die kerel wel weten hoe lekker of het is als ik hem een pak op zijn sodemieter geef waar ie 5 jaar plezier van heeft...

Gloeiende godverdomme nog aan toe...nu gaat het toch echt tever. :evil:

Plaats reactie