Vrijrijden.nl --> opheldering en de toekomst?

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
GTRene

Bericht door GTRene » 20 dec 2007, 18:42

@Francisco, ik hoorde je al leuk opgewekt praten in je auto :lol:
maar je hebt die Type R? mooi ontweken, je zou er zo vol opknallen :shock: wat een drukte inderdaad, maarja op de weg mag niks meer dus meer en meer mensen zoeken dit op, immers op verlaten industrieterreinen samen komen met veelal dat soort auto's en lui mag ook niet...je kan ze het niet kwalijk nemen, maar tis wel klote...

er moeten gewoon her en der in het land meer mogelijkheden komen om je auto eens lekker uit te laten 8)

RobS

Bericht door RobS » 21 dec 2007, 07:05

Francisco schreef:
Tom944 schreef:
Francisco schreef:ik ben er klaar mee, met dat vrij rijden op zandvoort

filmpje zegt genoeg

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... pr=goog-sl
Jouw filmpje?
ja dit is mijn filmpje. maar ook de laatste op het vrij rijden front. ik stal mijn auto volgend jaar gewoon weer bij de ring. en dan af en toe door de weeks ernaartoe.

femme
je durft die gasten ook gewoon niet in te halen want je weet niet wat ze gaan doen en zo heb je er 20 voor je die met zijn 3 naast elkaar rijden.
Mooi commentaar ;) Ik had geen idee wat de kerel in de Porsche? ging doen/aan het doen was, heb daar dus voor m'n eigen veiligheid gekozen en dus de ruimte ruim gehouden, alleen had jij de pech dat je achter me reed. Ik begrijp je frustratie volledig.

Francisco

Bericht door Francisco » 21 dec 2007, 08:29

hoi rob,

jij werd ook opgehouden en met een elise zou ik ook geen risico's gaan nemen met het volk hier op de baan. mooie auto trouwens. er was ook een groene die voor mijn neus in hugenholz over de olie spinde. is net niet te zien in de video (stukje met bravo voor me)

kijk een paar beginners ertussen is niet erg maar dit is file rijden.

als er weer een df dag wordt georganiseerd schrijf ik me in maar vrij rijden heeft het verkeerd bergepen.

ik heb nog een filmje van de dag, niet veel beter zal ff uploaden.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 21 dec 2007, 10:12

Ik vind het in het begin nog wel meevallen.. en netjes rob aan de kant geduwd :lol: op het laatst was het idd echt een gekkehuis.. had je je cruise control aan op het rechte stuk.. :wink:
Rij je vaker op zandvoort?

RVV

Bericht door RVV » 21 dec 2007, 10:38

Francisco schreef:
als er weer een df dag wordt georganiseerd schrijf ik me in maar vrij rijden heeft het verkeerd bergepen.

.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 46&start=0 :wink:

Francisco

Bericht door Francisco » 21 dec 2007, 10:42

ik heb nu zo'n 5-6 keer gereden op zandvoort geloof ik. ik heb geen cruise control maar wel 139pk en een top van net 200 km/h.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 dec 2007, 12:46

Offtopic: heb je ook wat info over jouw Golf Fransisco of een draadje ergens lopen? Ik ben wel benieuwd naar de aanpassingen van het onderstel e.d.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 21 dec 2007, 13:01

@Cisco: Typisch filmpje weer. Goed dat je daar bij die ITR net even gas terugnam, ondanks die rode Snivic ;)

Ga binnenkort wel even wat foto's maken met Cisco van zijn auto :D Kan hij zijn Olf hier ook voorstellen ;)

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 dec 2007, 13:07

Zou mooi zijn aangezien ik ook met zo'n ding de baan op wil :D Er is veel sjonnie advies verkrijgbaar van alle kanten maar als je vragen stelt over schokdempers settings :? Meestal kan het omhoog en omlaag geschroeft :lol:

Ontopic maar weer :oops:

GTRene

Bericht door GTRene » 21 dec 2007, 17:40

Hoorde net op het nieuws dat CPZ waarschijnlijk verplaatst wordt dus niet meer in Zandvoort...? wordt vervolgt straks ff het nieuws volgen...

RobS

Bericht door RobS » 21 dec 2007, 18:50

GTRene schreef:Hoorde net op het nieuws dat CPZ waarschijnlijk verplaatst wordt dus niet meer in Zandvoort...? wordt vervolgt straks ff het nieuws volgen...
Duurt nog wel ff Rene, voor 2008 hoef je denk ik niet bang te zijn ;)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 dec 2007, 00:58

Rob Schouten schreef:
GTRene schreef:Hoorde net op het nieuws dat CPZ waarschijnlijk verplaatst wordt dus niet meer in Zandvoort...? wordt vervolgt straks ff het nieuws volgen...
Duurt nog wel ff Rene, voor 2008 hoef je denk ik niet bang te zijn ;)
:lol: ja ik zag het en hoorde het later op het nieuws, die strijd is nog lang niet gestreden...als ze nou eens een mooi baantje aanleggen niet voor F1 maar voor DF net over de grens in de Duitse bossen....leuk 8)

RobS

Bericht door RobS » 24 dec 2007, 12:20

Nog geen reply op m'n mailtje...wel deze mail.
Beste mensen,

VOORLOPIGE KALENDER VRIJ RIJDEN 2008

ZATERDAG 12 JANUARI van 11.00 tot 14.20 uur
ZATERDAG 02 FEBRUARI van 13.00 tot 17.00 uur
ZATERDAG 01 MAART van 13.00 tot 17.00 uur

Deze data kan je alvast in je agenda noteren.
Overige data 2008 worden binnenkort kenbaar gemaakt.
Details over invulling van het programma worden in week 2 per mail kenbaar gemaakt.

Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort

E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl

Shakes

Bericht door Shakes » 24 dec 2007, 12:33

11:00-14:20?

Het is me nou al twee keer opgevallen dat er na een ongeluk gewoon wordt gezegd dat men stopt met rijden. Geen tijd meer?

Laat die bende de baan op, cashen, en op naar de volgende melkkoe die om 14:45 klaarstaat.

Misschien zie ik het helemaal verkeerd maar ik krijg er een vreemde bijsmaak van.

N.

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 09 jan 2008, 20:30

Beste mensen,

Hierbij ontvangen jullie de NIEUWSBRIEF voor het VRIJ RIJDEN van

ZATERDAG 12 JANUARI 2008

Voor het nieuwe seizoen zijn onderstaande bepalingen van kracht
Sommige zijn bekend, andere zijn NIEUW
Lees deze GOED door zodat je zaterdag NIET voor verassingen komt te staan...

--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 1:

DE GRAND PRIX CHICANE
Omwille van het verlagen van de snelheid naar het SCHEIVLAK, dient iedereen gebruik te maken van de GRAND PRIX CHICANE.
Dat betekend over de Hunzerug naar beneden, waarna er sterk afgeremd dient te worden.
Daarna gaat het circuit middels een scherpe rechts-links combinatie weer naar boven richting het SCHEIVLAK.
Wie zijn rempunt mist, kan via de ESCAPE-ROUTE zijn weg vervolgen. Kijk goed uit bij het opnieuw invoegen!!!
In de bijlage is een kaartje toegevoegd.

KLASSE INDELING
Vanaf heden kan er gereden worden in de volgende klassen:

TOER KLASSE
DEFENITIE: Standaard straatauto, eventueel verlaagd en / of bredere wielen zijn toegestaan.
Geen rolkooi, geen racestoelen of andere race-onderdelen aanwezig.
Klasse is bedoeld voor de TOER rijder, dus niet voor coureurs in spe!

SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen en / of lichte cursusauto’s zijn toegestaan.
Raceauto’s zijn niet toegestaan.
Klasse is bedoeld voor de SPORTIEVE rijder maar dan zonder WK toerwagen ambities!

SUPER SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen / snellere cursusauto’s & GT’s
Raceauto’s worden uiterst beperkt en slechts met toestemming van de organisatie toegelaten!
Klasse is bedoeld voor de ERVAREN VRIJ RIJDERS die goed kunnen inhalen (maar ook ingehaald kunnen worden!)

Bij de inschrijftafel moet kenbaar gemaakt worden in welke klasse jij en je auto thuis horen.

SWITCH-KAART
Als de organisatie van mening is dat je in de verkeerde klasse deelneemt, krijg je bij binnenkomst bij baanpost 6 een SWITCH-
KAART (voorzien van een volgnummer) overhandigd. Op deze kaart wordt aangegeven in welke klasse wij vinden dat jij thuis hoort. Deze kaart
dien je de volgende keer bij de inschrijftafel te overleggen. Wie dat niet doet, wordt uitgesloten van deelname aan alle VRIJ RIJDEN activiteiten.

TIJDSCHEMA
Het tijdschema ziet er als volgt uit:

TOER KLASSE: 1100-1200-1300-1400
SPORT KLASSE: 1120-1220-1320-1420 (laatste sessie = combi met SUPER SPORT)
SUPER SPORT KLASSE: 1140-1240-1340-1420 (laatste sessie = combi met SPORT)

MAXIMAAL AANTAL DEELNEMERS
Vanaf heden worden er maximaal 60 deelnemers per sessie op de baan toegelaten

SPELREGELS
Aan de inschrijftafel ontvangt iedereen de belangrijkste SPELREGELS inclusief de betekenis van de VLAGSIGNALEN.
Lees deze nogmaals goed door zodat je op de juiste wijze reageert en niemand in gevaar brengt!

LEEFTIJDGRENS
Wie deel wil nemen aan het VRIJ RIJDEN of mee wil rijden als passagier, dient tenminste 18 jaar of ouder te zijn.
Bij twijfel kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden!

HELMPLICHT
LET OP: VANAF HEDEN IS HET VOOR ALLE DEELNEMERS EN BIJRIJDERS VERPLICHT OM EEN HELM TE DRAGEN!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 2:

TOEGANG PADDOCK 1
Paddock 1 is uitsluitend toegankelijk voor auto’s van deelnemers. Oprijwagens en aanhangers worden NIET toegelaten op Padoock 1.
Het afladen van auto’s en parkeren van sericeauto’s / oprijwagens / aanhangers kan op de grote Paddock 2 plaats vinden.

OPSTELLEN
De vooropstelling vindt plaatst in de PITSSTRAAT, toegang via PITBOX nummer 1
Hier vindt ook de kaartcontrole plaats.

EINDE SESSIE
Na het afvlaggen verlaten de deelnemers bij BAANPOST nummer 6 het circuit.

AFGEBROKEN SESSIE
Mocht een sessie binnen 10 minuten na aanvang worden stilgelegd met een CODE ROOD / RODE VLAG en NIET na enkele minuten worden vervolgd, dan blijft de SESSIEKAART GELDIG voor gebruik van de volgende sessie van de betreffende klasse!

INSCHRIJVEN
Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf vanaf 09.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar.
Aan de inschrijftafel kunnen slechts 2 sessiekaarten tegelijk worden aangeschaft.
Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden.

KOSTEN
Kosten voor ALLE KLASSEN: 20,= euro per sessie van ca. 17 minuten.
Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.

INSTRUCTIE
Wie graag van een RSZ instructeur les wil over techniek van de ideale lijnen, stuur- & rem- en kijktechniek, kan dit bij de inschrijftafel kenbaar maken. Je betaald hier dan (slechts)10 euro EXTRA voor per sessie.

BIJRIJDERS
Een bijrijder is toegestaan, dient minimaal 18 jaar oud te zijn en is verplicht in de auto zijn riemen en helm te dragen.
De deelnemer (rijder) blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn bijrijder en / of hem vergezellende bezoekers.
Dit staat ook in de tekst in de bij de inschrijftafel en door jou te ondertekenen VRIJWARINGSCLAUSULE!!

VERZEKERING
Er komen veel vragen over toepassing van de verzekering: deze is doorgaans niet geldig op een afgesloten circuit.
Raadpleeg bij twijfel je verzekeringsmaatschappij. Bij onverhoopt schade is het (traditiegetrouw) rekening de man...

SCHADE AAN HET CIRCUIT
Hoewel het zelden gebeurd willen we je toch herinneren aan (een deel van) de inhoud van de exoneratieclausule die je ondertekend bij de inschrijving: schade aan het circuit is voor je eigen rekening. Rij dus normaal en gebruik het circuit niet als een testbaan.

RIJGEDRAG
Deelnemers die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden via de baanposten aan de organisatie doorgegeven. Na afloop van de sessie dien je je te melden bij RACECONTROL aan het einde van de pitsstraat. Wie dit niet doet zal niet worden toegelaten tot de volgende sessie (-s)

KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
In overleg met het circuit proberen wij op 1e PAASDAG en 1e PINKSTERDAG het VRIJ RIJDEN te organiseren.
De actuele kalender tref je op de website: www.vrijrijden.nl

EMAIL
De laatste info komt altijd per NIEUWSBRIEF naar je toe.
Ontvang je nog geen berichten? Dan is het door jou opgegeven mailadres voor ons onbruikbaar (onduidelijk opgeschreven).
SCHRIJF DAN DUIDELIJK je (nieuwe?) mailadres op het formulier tijdens de inschrijving in de Mickey’s Bar.

Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten! Vanaf heden dit e-mail adres gebruiken: info@vrijrijden.nl

Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort

E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl

Davy MR2DRIFT

Bericht door Davy MR2DRIFT » 09 jan 2008, 21:02

Frank Kerseboom doet er goed aan de volgende keer iemand anders zijn nieuwsbrieven te laten checken op spelfouten :?

RobS

Bericht door RobS » 09 jan 2008, 21:03

Frank heeft me nog steeds niet terug gemaild :twisted:

Aad

Bericht door Aad » 09 jan 2008, 21:14

Mooi gedaan , ik kan dus niet meer rijden daar :roll:

dannYZ

Bericht door dannYZ » 09 jan 2008, 21:21

Als je toestemming hebt van de organisatie toch wel in de supersport :roll:

Aad

Bericht door Aad » 09 jan 2008, 21:32

dannYZ schreef:Als je toestemming hebt van de organisatie toch wel in de supersport :roll:
Als zijn bui goed is wel ( maarja daar van uit gaan ), volgens mij waren de problemen niet bij degene met een circuitauto , juist degene met de petjes en van degene die niet stondt te vlaggen waar het wel heel erg nodig was !

RobS

Bericht door RobS » 09 jan 2008, 21:44

Erg benieuwd wat ze hiermee gaan doen:
RIJGEDRAG
Deelnemers die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden via de baanposten aan de organisatie doorgegeven. Na afloop van de sessie dien je je te melden bij RACECONTROL aan het einde van de pitsstraat. Wie dit niet doet zal niet worden toegelaten tot de volgende sessie (-s)

Aad

Bericht door Aad » 09 jan 2008, 21:58

Rob Schouten schreef:Erg benieuwd wat ze hiermee gaan doen:
RIJGEDRAG
Moeten ze er wel een keer gaan staan om te vlaggen, volgens mij was dat het grootste probleem toen , en hoop ook dat Zanvoort deze organisatie op dit punt is flink aanspreek , is eigelijk van de gekke dat er zo met circuit regels omgegaan word :twisted:

Shakes

Bericht door Shakes » 09 jan 2008, 22:01

Mwaah ik vind het spelen met mensenlevens..............

Zolang je een paar tientjes achterlaat ben je vogelvrij.

Voor die paar tientjes kun je bij Mickeys ook een AA en broodje kopen.....

N.

RobS

Bericht door RobS » 09 jan 2008, 22:03

Ik ben er deze keer iig niet bij, wacht de reacties wel af.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 09 jan 2008, 22:46

ik ga het misschien even uitproberen, ga ik heen, dan breng ik wel verslag uit!

Plaats reactie