Amen ! 8)Dennis Cavallino schreef:....
Dat had Bugatti hier ook moeten doen. Had er een veredelde Lotus Exige van gemaakt, maar dan zo snel, dat de helft van alle kopers zichzelf de dood in zou jagen. En had sowieso die Bugatti grill achterwege gelaten, net als die saaie koplampen. Dat is echt de allergrootste domper op een auto van meer dan een miljoen. Had desnoods die ronde Polo/Lupo lampjes uit 't rek getrokken, dan had je er nog wat grappigs van kunnen maken. Nu klopt 't van geen kanten, al helemaal niet in die lelijke two tone kleuren.
Maak zo'n ding Retro, of doe het echt modern, maar niet zo half half. BAH! Ik walg van VAG!
Welke Superduperoverthetop-wagen?
-
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
[img:448:300]http://www.babez.de/lotus/exigesgt/lotu ... -titel.jpg[/img]
of
[img:480:320]http://img149.imageshack.us/img149/4089 ... accvy7.jpg[/img]
Persoonlijk hou ik van spannende lijnen bij een auto, zo een, als je hem parkeert nog even omkijken hoe mooi die is.. bij die veyron zie ik ook niks om warm van te worden.. (het is natuurlijk een geweldig apperaat in prestaties) maar dit soort auto's worden gemaakt voor de rijke lui op deze aardkloof en die gasten hebben toch al geen smaak (daarom laten ze hun huizen ook inrichten door architecten) Maar de saaiheid valt er al vanaf te lezen. maar goed de auto moet natuurlijk wel in smaak vallen bij die gasten, hetzelfde geld voor de rest van het autopark wat tegenwoordig gemaakt wordt, saaiheid op en top, de doorsnee burger vraagt er ook om, alleen wij als autoliefhebbers kijken er anders tegenaan.. maarja van die 1% kan je niet rijk worden
of
[img:480:320]http://img149.imageshack.us/img149/4089 ... accvy7.jpg[/img]
Persoonlijk hou ik van spannende lijnen bij een auto, zo een, als je hem parkeert nog even omkijken hoe mooi die is.. bij die veyron zie ik ook niks om warm van te worden.. (het is natuurlijk een geweldig apperaat in prestaties) maar dit soort auto's worden gemaakt voor de rijke lui op deze aardkloof en die gasten hebben toch al geen smaak (daarom laten ze hun huizen ook inrichten door architecten) Maar de saaiheid valt er al vanaf te lezen. maar goed de auto moet natuurlijk wel in smaak vallen bij die gasten, hetzelfde geld voor de rest van het autopark wat tegenwoordig gemaakt wordt, saaiheid op en top, de doorsnee burger vraagt er ook om, alleen wij als autoliefhebbers kijken er anders tegenaan.. maarja van die 1% kan je niet rijk worden

- TR6ME
Rico: als je daarmee op Koenigsegg doelt dan doe je dat supermerk ernstig tekort.Rico v Velzen schreef:.. er zijn zat kleine fabrikanten die een kitcar achtig iets in mekaar knutselen met 1250pk ofzo en daarmee een aanval doen op de Veryon, maar geen is het in de vorm van een fatsoenlijke productieauto gelukt..

- RVV
Op Koenigsegg doel ik eigenlijk weer niet..TR6ME schreef:Rico: als je daarmee op Koenigsegg doelt dan doe je dat supermerk ernstig tekort.Rico v Velzen schreef:.. er zijn zat kleine fabrikanten die een kitcar achtig iets in mekaar knutselen met 1250pk ofzo en daarmee een aanval doen op de Veryon, maar geen is het in de vorm van een fatsoenlijke productieauto gelukt..De Veyron biedt geen Sport, spass und spiel wat een über sportscar moet geven. De Veyron is niet meer en niets minder dan een statement. Uiteraard gründlich ontwikkeld en knap uitgevoerd
.
Of de Veryon wel of geen, sport, spass en spiel biedt, Tja moeilijk oordelen als je er nog niet in heb gereden (sorry als dit wel het geval is).
Ik ben zelf absoluut geen Veryon liefhebber, auto's met meer dan 500pk a 600pk vind ik überhaupt kolder, omdat er eigenlijk geen rechtvaardiging meer is voor meer vermogen..
Een sportauto met rond de 500/600pk gaat van 0-100 in 4 seconden en doet 0-200 tussen de 10 en 12 sec.
Met nog meer vermogen zit je alleen maar sneller op de 300.. ipv 60 seconden in 40 seconden ofzo.. leuk maar daar heb je dus geen donder meer aan in de praktijk.
Ik gebruik even de accelaratie tijden omdat die het beste de presataties aangeeft. Voor bochten heb je al helemaal geen 600pk + nodig. Sterker, het zal als je het gebruikt gruwelijk in de weg zitten met bochten rijden.
Sport spass en spiel is gewoon niet van toepassing op zulke pk beulen. ongeachte welke je uit de lijst kiest..
En als je ermee rijd zal elke auto denk ik even veel indruk maken, maar wat dan echt indruk zal maken is de verpletterende accelaratie van de Veryon.. Dat zal geen productie auto kunnen evenaren..
-
Je kan dr donder op zeggen dat die Veyrons over 30tig jaar allemaal nog flink geld waard zijn...TR6ME schreef:Rico: als je daarmee op Koenigsegg doelt dan doe je dat supermerk ernstig tekort.Rico v Velzen schreef:.. er zijn zat kleine fabrikanten die een kitcar achtig iets in mekaar knutselen met 1250pk ofzo en daarmee een aanval doen op de Veryon, maar geen is het in de vorm van een fatsoenlijke productieauto gelukt..De Veyron biedt geen Sport, spass und spiel wat een über sportscar moet geven. De Veyron is niet meer en niets minder dan een statement. Uiteraard gründlich ontwikkeld en knap uitgevoerd
.
Een uitgeklopt stuk plastic met een straaljagermotor denk ik niet..
Veyron,hoe een statement ook is über....alleen al door de naam.
- frank de jonge
- Erik K.
Je bedoeld dat wat wordt gezegd als de McLaren op 200km/h zit de Veyron nog van start kan gaan en eerder op de 300 zal zitten dan de McLaren.Marc RS4 schreef:alleen......die killed hem niet...wat een lachertje is die MC Laren naast de Bugatti.Mustafa al-Sahaf schreef:McLaren F1 is mijn ultieme Veyronkiller
Optrekken mag de McLaren zelfs een dikke voorsprong nemen en toch pakt de bug hem IN...
Als dat zo zou zijn vergeet dan niet dat Mclaren nog lang niet gepasseerd zou zijn door de Veyron op het moment dat de Veyron 300 rijdt. De F1 zal tientallen meters voorsprong hebben.
In de praktijk denk ik dat het verschil tussen een Veyron en McLaren F1 nog best eens mee kan vallen. Op de Autobahn zal je mekaar echt niet los rijden.
Check dit filmpje over de acceleratie van de F1:
Op het kleine digitale metertje is met wat moeite de snelheid via GPS gemeten af te lezen.
http://www.youtube.com/watch?v=LWuHODUj2Qc
Even wat getallen:
De F1 doet hier 100 naar 300 in zo'n 16s en een F1 doet 0-100 in 3.2s
Wat dus inhoud 0-300 in zo'n 19.2s
De Veyron doet 0-300 in zo'n 18s
En vervolgens gaat de F1 ook boven de 300 nog stevig door:
Gewoon vanuit de 6e versnelling bij 215 trekken als een lier:
http://www.youtube.com/watch?v=vGBI_kGwqAk
moet er wel bij zeggen dat deze F1 geen toerenbegrenser heeft en geen buitenspiegels
Leve de McLaren F1!

- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
+1 8)TR6ME schreef:Koenigsegg CCXR, what else? De power van de Veyronen waarschijnlijk de DF van de McLaren F1
en absoluut het mooist naar mijn smaak. 8)
[img:640:391]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... cxr_01.jpg[/img]
Ik denk dat de Koenigsegg CCXR momenteel sneller is dan de Bugatti....kijk es naar dat gewichtRico v Velzen schreef:De Bugatti dan, maar, want als het toch zoiets moet worden, dan gelijk maar het allersnelste.

Gewicht: 1180 kg
Motor: V8, midden-, 4 kleppen/cilinder
Turbo/supercharger: 2 Rotrex-superchargers
Versnellingen: 6, handgeschakeld
Aandrijving: Achter
Vermogen: 1018pk bij 6900 toeren/min.
Koppel: 1060 Nm bij 5700 toeren/min.
Specifiek vermogen: 806 pk
Topsnelheid: 400+ km/u
0-100 km/u: 3,2 s
-
Sterker nog;de Veyron is al onttroond door de SSC ultimate aero;413 km/u gemeten in 2 richtingen 8) ,dat wordt ook mijn keuze uit dit lijstje.
De Dauer 962 LM is voor mij echter de ultieme sporter;porsche Le Mans wagen op kenteken;helaas maar 25 gemaakt,dus niet realistisch wat betreft kopen,alhoewel er 2 jaar terug nog een nieuw exemplaar te koop stond voor 900K euro in Duitsland.
Specs:
-730 pk
-1120 kg 8)
-404 km/u
-0-200-->7,2 s.
De Dauer 962 LM is voor mij echter de ultieme sporter;porsche Le Mans wagen op kenteken;helaas maar 25 gemaakt,dus niet realistisch wat betreft kopen,alhoewel er 2 jaar terug nog een nieuw exemplaar te koop stond voor 900K euro in Duitsland.
Specs:
-730 pk
-1120 kg 8)
-404 km/u
-0-200-->7,2 s.
Laatst gewijzigd door Pascal op 04 dec 2007, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Dennis Cavallino
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
Amen!Hans GP1630 schreef:Van mij mogen jullie al die dingen houden..
Geef mij dit maar! 8)
[img:448:300]http://www.babez.de/lotus/exigesgt/lotu ... -titel.jpg[/img]

-
- Wim te Riet
-
Zie je een rood kruisje? Bij mij is ie wel zichtbaar 
Edit;hij is zichtbaar.
@Wim;dat zou best eens kunnen;dit is de officiele Le Mans porsche op kenteken gezet in '94.

Edit;hij is zichtbaar.
@Wim;dat zou best eens kunnen;dit is de officiele Le Mans porsche op kenteken gezet in '94.
Laatst gewijzigd door Pascal op 04 dec 2007, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wim te Riet
- Dennis Cavallino
[img:800:600]http://www.photo-auto.com/porsche/gt1/porsche-gt1-2.jpg[/img]
En 310 km/u is eigenlijk wel hard zat. Toch?
En 310 km/u is eigenlijk wel hard zat. Toch?

- Hendrik Kinderman
Voor degenen die het niet wisten:
Ik heb in dit topic auto's gekozen die je nu op dit moment of net in de nabije toekomst kunt kopen. Auto's met astronomische vermogens van minimaal 800 pk, eigenlijk moesten ze allemaal minimaal 1000 pk hebben (maar dan werd het lijstje zo kort).
Ik vind andere auto's soms ook beter (Carrera GT, McLaren F1, Porsche GT1 oid), maar heb je geld teveel op dit moment, en je moet er iets van kopen, ga dan dit lijstje na.
Enkele opties die er (kwam ik later achter) nog wel bijkonden:
Bristol Fighter T, gebaseerd op de Viper, met 8liter V10, en 1044 pk
misschien Ultima GTR 720, maar die heeft nog geen 800 pk
Ik heb in dit topic auto's gekozen die je nu op dit moment of net in de nabije toekomst kunt kopen. Auto's met astronomische vermogens van minimaal 800 pk, eigenlijk moesten ze allemaal minimaal 1000 pk hebben (maar dan werd het lijstje zo kort).
Ik vind andere auto's soms ook beter (Carrera GT, McLaren F1, Porsche GT1 oid), maar heb je geld teveel op dit moment, en je moet er iets van kopen, ga dan dit lijstje na.
Enkele opties die er (kwam ik later achter) nog wel bijkonden:
Bristol Fighter T, gebaseerd op de Viper, met 8liter V10, en 1044 pk
misschien Ultima GTR 720, maar die heeft nog geen 800 pk
- bartje325i