Verklaar je liefde voor BMW

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 07 dec 2007, 18:28

Ik kan me helemaal vinden in het verhaal van Cav.

Een BMW freak ben ik zeker niet alleen staat het merk wel bovengemiddeld in mijn merken rangorde. De auto's zijn gewoon net even meer ontworpen voor "freude am fahren" dan wat de gemiddelde niet sportwagen merk eigenlijk doet. Gewoon de focus iets minder op praktisch en iets meer op drivability. Audi maakt wat dat betreft zeker een verbeterslag maar is toch minder puur wat dat aan gaat. Dat resulteert toch weer in een stukje emotie. Voor de een is dat het concept met rwd en voor de ander (w.o. ikzelf) is dat weer een zes cilinder motor of beiden. Daarnaast zijn ze gebruikt op wat uitzonderingen na relatief goedkoop. Verder is een BMW gewoon een super compromis voor mensen die van alles een beetje willen. Daarom is ligt het % BMW's op dit forum ook zo hoog denk ik.

Nadelen vind ik persoonlijk het imago (gaan we weer :roll: ) en het design van een hoop modellen (met name de huidige 5 en 7). De oude modellen vind ik begeerlijker worden (E21, E28, E30).

Dus alhoewel ik een BMW heb, er zou zo een opvolger van een ander merk kunnen staan :wink:

Plaats reactie