
Nextgen 7-series nieuw 760i pagina 7
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Maar als ik het goed begrijp stapt BMW nu (net zoals Audi) bijna volledig over op turbo geblazen motoren. BMW had toch nooit de hulp nodig van turbo's???
Wat is er met die kritiek op Audi van een aantal fanatiekelingen hier gebeurd?
De achterlichten en het gedeelte onder de nieren op de voorbumper zijn wat mij betreft compleet uit proportie en volledig mislukt. De algehele lijn van de auto vind ik wel mooi en het interieur is ook prima voor mekaar. Ik zou echter voor dit geld toch liever de A8 of S-klasse rijden (hoewel die laatste een taxi is en altijd zal blijven).
Wat is er met die kritiek op Audi van een aantal fanatiekelingen hier gebeurd?

De achterlichten en het gedeelte onder de nieren op de voorbumper zijn wat mij betreft compleet uit proportie en volledig mislukt. De algehele lijn van de auto vind ik wel mooi en het interieur is ook prima voor mekaar. Ik zou echter voor dit geld toch liever de A8 of S-klasse rijden (hoewel die laatste een taxi is en altijd zal blijven).
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Hierbij mijn opmerkingen:
1. Kan iemand de fotosjops van de 7-serie van Femme mailen naar BMW in München om te laten zien hoe het wél kan en moet ?
Dit is super:
[img:512:342]http://tweakers.net/ext/f/wUfhsHSpnRyMb ... e/full.jpg[/img]
2. Kunnen designers bij BMW af van het gruwelijke concept dat lelijkheid vanzelf mooi zal gaan worden? Waarom niet iets ontwerpen wat meteen mooi is ? De E90 3-serie achterkant zijn meeste mensen aan "gewend". Prachtig zullen ze het niet vinden. Daar heb je dan 3 jaar nodig voor gehad en komt de facelift. Ook de huidige 7-serie pre face lift. Die begint nu pas een beetje mooi te worden vind ik. 6 jaar te laat.
Kom nou gewoon eens METEEN met een mooi design. Al dat gekut altijd met gewenning en leren waarderen pfff. Dat moet je bij een huis doen waar je 25 jaar in gaat wonen of een appartement maar niet in een bolide die gemiddeld 4 jaar bereden wordt.
3. De verkoopcijfers vn de 7-serie zullen niet veranderen. De lelijke 7 verkocht als de beste, daar lag het niet aan. En deze zal alleen nog maar meer verkopen omdat ie duidelijk minder lelijk ontvangen wordt dan de 7-serie destijds.
4. Die grille is dus duidelijk te groot uitgevallen, zie de plaatjes van Femme. Ik vond het zelf niet lelijk, totdat ik de plaatjes geshopped vond met de kleinere grille. Hopelijk is het een BMW grap.
5. De achterkant. Tja, vind het zeker niet lelijk en eigenlijk wel heel gaaf en kan het dus wel waarderen, maar met die dubbele pijpen (dat plaatje op een van die links) lijkt het idd wel HEEL erg Lexus op 1 van die foto's
6. Dan de binnenkant. Tja, eigenlijk een paar missers. Overall vind ik het er geweldig uitzien en een goede vooruitgang, op een paar (zeer GROTE) punten na:
7. De pook en de i-drive zijn de rommelig geplaatst. De oude 7-serie had een prachtige design in de middenconsole, met de i-drive knop op de verhoogde armsteun. Met daarin stoelverstelling en andere knoppen. Dit was een super design (ware het niet dat de stoelverstelling bagger was). Waarom ze hier vanaf zijn gestapt en het anonieme induiken is mij een raadsel.
8. De pook op het stuur vond ik zelf heerlijk. Niet verplicht, maar wel heerlijk. Liever aan het stuur met meer opgeruimd, dan zoals het nu is. Ik denk dat ze de pook in het midden konden doen, maar dan de i-drive op een verhoogde armsteun.
9. Dat gezeur om die knoppen van de i-drive slaat nergens op. Het i-drive concept van BMW was vooruitstrevend en inmiddels door de meeste fabrikanten overgenomen. Grootste misser was het ontbreken van een paar simpele knopjes ernaast (exit, menu etc). Dat zit er nu bij en gaan sommigen opeens zeuren over de knopjes eromheen
10. Stoelverstelling: zal wel weer in de stoel zitten? Das dan weer een misser, want BMW had dit perfect voor elkaar. Nogmaals: heb het niet over het systeem, maar over de positionering. Hopelijk hebben ze nu normale knopjes, maar de plek naast de stoel is kut. Maar niet op de plaatjes te zien, dus ben benieuwd.
11. Ik mis een mooi stuur. Deze is te anoniem. Jammer....knopjes erop doen ook goedkoop Japans aan ...
12. Ik herhaal het nogeens: jammer jammer dat ze van die grote armsteun zijn afgestapt
Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, maar als je dit prachtige design ziet van de armsteun op de tunnel (rest interieur vond ik uiteraard lelijk), denk je wel echt jammer jammer jammer dat ze er vanaf zijn gestapt of het niet doorontwikkeld hebben
[img:1024:768]http://www.seriouswheels.com/pics-2007/ ... 24x768.jpg[/img]
Overall: goede auto, maar ik geef toch echt een onvoldoende omdat dit in mijn ogen GROTE missers zijn die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.
1. Kan iemand de fotosjops van de 7-serie van Femme mailen naar BMW in München om te laten zien hoe het wél kan en moet ?
Dit is super:
[img:512:342]http://tweakers.net/ext/f/wUfhsHSpnRyMb ... e/full.jpg[/img]
2. Kunnen designers bij BMW af van het gruwelijke concept dat lelijkheid vanzelf mooi zal gaan worden? Waarom niet iets ontwerpen wat meteen mooi is ? De E90 3-serie achterkant zijn meeste mensen aan "gewend". Prachtig zullen ze het niet vinden. Daar heb je dan 3 jaar nodig voor gehad en komt de facelift. Ook de huidige 7-serie pre face lift. Die begint nu pas een beetje mooi te worden vind ik. 6 jaar te laat.
Kom nou gewoon eens METEEN met een mooi design. Al dat gekut altijd met gewenning en leren waarderen pfff. Dat moet je bij een huis doen waar je 25 jaar in gaat wonen of een appartement maar niet in een bolide die gemiddeld 4 jaar bereden wordt.
3. De verkoopcijfers vn de 7-serie zullen niet veranderen. De lelijke 7 verkocht als de beste, daar lag het niet aan. En deze zal alleen nog maar meer verkopen omdat ie duidelijk minder lelijk ontvangen wordt dan de 7-serie destijds.
4. Die grille is dus duidelijk te groot uitgevallen, zie de plaatjes van Femme. Ik vond het zelf niet lelijk, totdat ik de plaatjes geshopped vond met de kleinere grille. Hopelijk is het een BMW grap.
5. De achterkant. Tja, vind het zeker niet lelijk en eigenlijk wel heel gaaf en kan het dus wel waarderen, maar met die dubbele pijpen (dat plaatje op een van die links) lijkt het idd wel HEEL erg Lexus op 1 van die foto's

6. Dan de binnenkant. Tja, eigenlijk een paar missers. Overall vind ik het er geweldig uitzien en een goede vooruitgang, op een paar (zeer GROTE) punten na:
7. De pook en de i-drive zijn de rommelig geplaatst. De oude 7-serie had een prachtige design in de middenconsole, met de i-drive knop op de verhoogde armsteun. Met daarin stoelverstelling en andere knoppen. Dit was een super design (ware het niet dat de stoelverstelling bagger was). Waarom ze hier vanaf zijn gestapt en het anonieme induiken is mij een raadsel.
8. De pook op het stuur vond ik zelf heerlijk. Niet verplicht, maar wel heerlijk. Liever aan het stuur met meer opgeruimd, dan zoals het nu is. Ik denk dat ze de pook in het midden konden doen, maar dan de i-drive op een verhoogde armsteun.
9. Dat gezeur om die knoppen van de i-drive slaat nergens op. Het i-drive concept van BMW was vooruitstrevend en inmiddels door de meeste fabrikanten overgenomen. Grootste misser was het ontbreken van een paar simpele knopjes ernaast (exit, menu etc). Dat zit er nu bij en gaan sommigen opeens zeuren over de knopjes eromheen

10. Stoelverstelling: zal wel weer in de stoel zitten? Das dan weer een misser, want BMW had dit perfect voor elkaar. Nogmaals: heb het niet over het systeem, maar over de positionering. Hopelijk hebben ze nu normale knopjes, maar de plek naast de stoel is kut. Maar niet op de plaatjes te zien, dus ben benieuwd.
11. Ik mis een mooi stuur. Deze is te anoniem. Jammer....knopjes erop doen ook goedkoop Japans aan ...
12. Ik herhaal het nogeens: jammer jammer dat ze van die grote armsteun zijn afgestapt

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden, maar als je dit prachtige design ziet van de armsteun op de tunnel (rest interieur vond ik uiteraard lelijk), denk je wel echt jammer jammer jammer dat ze er vanaf zijn gestapt of het niet doorontwikkeld hebben

[img:1024:768]http://www.seriouswheels.com/pics-2007/ ... 24x768.jpg[/img]
Overall: goede auto, maar ik geef toch echt een onvoldoende omdat dit in mijn ogen GROTE missers zijn die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
- Ahmed
- Berichten: 2779
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
- Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Aram schreef:Wat een lelijke bagger bak zeg.
Kan iemand die Bangle niet afschieten, sinds dat hij het voor het zeggen kreeg op de design afdeling is het bergafwaards gegaan.
Alleen de huidige 3 coupe en en Z4 coupe zijn om aan te zien.
Schiet dan van Hooijdonk maar neer..............................die was het namelijk

- wooter
- Berichten: 519
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 16:31
- Locatie: Onder het canvas
Kijk, van deze hoek vind ik 'm übervet, en zie er heel wat stijlkenmerken van de E38 in terug.Ahmed schreef:[img:512:342]http://tweakers.net/ext/f/UcNXc0LLO1COA ... L/full.jpg[/img]
-
- Berichten: 454
- Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44
Mijn god zeg...ik begrijp werkelijk niet hoezo ze die grille zo ENORM groot hebben gemaakt?! Daar kan ik werkelijk met mn verstand niet bij.
Er zullen echt wel concepten zijn geweest met de kleinere grille zoals femme liet zien. Waarom dan nog voor die lelijke grille gaan?? Met die kleinere grille is hij echt super van voren!
Verder vind ik het een super mooi ding. Achterlichten hadden iets anders gemogen maar denk dat het in het echt toch nog goed vet blijft.
Er zullen echt wel concepten zijn geweest met de kleinere grille zoals femme liet zien. Waarom dan nog voor die lelijke grille gaan?? Met die kleinere grille is hij echt super van voren!
Verder vind ik het een super mooi ding. Achterlichten hadden iets anders gemogen maar denk dat het in het echt toch nog goed vet blijft.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Meer high res afbeeldingen in dit topic op 7post.com. In hoge resolutie komt de auto al beter uit de verf:
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=154335
Er staan ook wat leuke shops van bodykits.
"Nieuwe Alpina B7":
[img:900:577]http://i101.photobucket.com/albums/m67/ ... 8/MyB7.jpg[/img]
http://www.7post.com/forums/attachment. ... 1215160559
De varkensneus wordt al een stuk minder erg als de bumper wat substantiëlere vormen krijgt.
http://www.7post.com/forums/showthread.php?t=154335
Er staan ook wat leuke shops van bodykits.
"Nieuwe Alpina B7":
[img:900:577]http://i101.photobucket.com/albums/m67/ ... 8/MyB7.jpg[/img]
http://www.7post.com/forums/attachment. ... 1215160559
De varkensneus wordt al een stuk minder erg als de bumper wat substantiëlere vormen krijgt.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Op basis van plaatjes afkraken is wat makkelijk, want dan komt de auto echt superberoerd over...
...hebben jullie het persfilmpje ook al gezien? Ik moet zeggen dat de auto dan veel beter lijkt te kloppen qua verhoudingen. Ook de op foto huge ogende grille lijkt dan beter in verhouding.
Hier de wmv-film:
http://www.7post.com/goodiesforyou/f01-2.wmv
Zag vandaag nog de E38 rijden, maar dat blijft ten opzichte van de E65 en deze F01 toch nog steeds een plaatje.
...hebben jullie het persfilmpje ook al gezien? Ik moet zeggen dat de auto dan veel beter lijkt te kloppen qua verhoudingen. Ook de op foto huge ogende grille lijkt dan beter in verhouding.
Hier de wmv-film:
http://www.7post.com/goodiesforyou/f01-2.wmv
Zag vandaag nog de E38 rijden, maar dat blijft ten opzichte van de E65 en deze F01 toch nog steeds een plaatje.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Wordt gewoon een dikke bak 
Grille iets kleiner en jammer van de pook en ontbreken armleuning. Verder een topauto. Wennen is na 1 week definitief wel voorbij schat ik zo. Op de bewegende beelden valt het immers zeker mee.
Paar erg leuke functies achterin:
http://www.youtube.com/watch?v=3zdYuNYe__Y
Qua lichten beetje saaie bedoening:
http://www.youtube.com/watch?v=o7KK3lTkoqo
Nightvision is GAAAF !!!
http://www.youtube.com/watch?v=LA0n49jXf7k
Autoweek
http://www.youtube.com/watch?v=KQa9FlQZ03Q

Grille iets kleiner en jammer van de pook en ontbreken armleuning. Verder een topauto. Wennen is na 1 week definitief wel voorbij schat ik zo. Op de bewegende beelden valt het immers zeker mee.
Paar erg leuke functies achterin:
http://www.youtube.com/watch?v=3zdYuNYe__Y
Qua lichten beetje saaie bedoening:
http://www.youtube.com/watch?v=o7KK3lTkoqo
Nightvision is GAAAF !!!
http://www.youtube.com/watch?v=LA0n49jXf7k
Autoweek
http://www.youtube.com/watch?v=KQa9FlQZ03Q
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Bekijk het filmpje nog eens, want je mist een aantal punten geloof ik:Macboy schreef:...
Qua lichten beetje saaie bedoening:
http://www.youtube.com/watch?v=o7KK3lTkoqo
...
Dynamic headlights bijvoorbeeld: afhankelijk van tegenliggers wordt de verlichting felheid en richting van de verlichting geregeld... top dus.
Verlichting achter ziet er ook erg goed uit. (Leuk detail in het filmpje (weliswaar zeker niet nieuw): kantelen van de spiegel bij inschakelen achteruit).
Nightvision zat ook al op de huidige E65, dat is dus niet meer zo interessant.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59
Ik vind 'm gaaf, enige waar ik (net als iedereen) aan moet wennen is die overmaatse nieren. Al moet ik bekennen dat het er op de rijbeelden al veel minder overdone uitziet.
En met die aangepaste nieren zoals hierboven was het verschil met de huidige 7 weer minimaal. De 7 zet meestal een nieuwe designrichting in, dus kennelijk worden die grote nieren de nieuwe trend. Zal wel gewoon een kwestie van wennen zijn. Vond de vorige 7 zó afzichtelijk toen hij uitkwam, wat met de facelift iets verbeterde. De E60 vond ik gruwelijk na de E39, maar na een behoorlijke tijd (denk een jaar of 2) ben ik het model gaan waarderen en nu vind ik het een van de fraaiste modellen.
Achterkant en zijkant vind ik iig helemaal goed, mooier dan de concurrentie. Voorkant is wennen.
En met die aangepaste nieren zoals hierboven was het verschil met de huidige 7 weer minimaal. De 7 zet meestal een nieuwe designrichting in, dus kennelijk worden die grote nieren de nieuwe trend. Zal wel gewoon een kwestie van wennen zijn. Vond de vorige 7 zó afzichtelijk toen hij uitkwam, wat met de facelift iets verbeterde. De E60 vond ik gruwelijk na de E39, maar na een behoorlijke tijd (denk een jaar of 2) ben ik het model gaan waarderen en nu vind ik het een van de fraaiste modellen.
Achterkant en zijkant vind ik iig helemaal goed, mooier dan de concurrentie. Voorkant is wennen.
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Op zich vind ik de grootte van de nieren prima, wat de auto kraakt is het gebrek aan een fatsoenlijke bumper, of andere lijn. Het lijkt wel alsof er te weinig nagedacht is over wat er onder de koplampen en nieren moest gebeuren.
Overigens zou het er in het echt op ooghoogte wel goed uit kunnen zien. Ik snap die neiging van fotografen en reclamebureau's niet om auto's die op kinderhoogte niet helemaal lekker op de gevoelige plaat komen toch zo te fotografeeren terwijl je hem in het dagelijks leven bijna nooit vanuit dat perspectief bekijkt. Bij de vorige 7 gingen ze daar al helemaal de fout in.
Overigens zou het er in het echt op ooghoogte wel goed uit kunnen zien. Ik snap die neiging van fotografen en reclamebureau's niet om auto's die op kinderhoogte niet helemaal lekker op de gevoelige plaat komen toch zo te fotografeeren terwijl je hem in het dagelijks leven bijna nooit vanuit dat perspectief bekijkt. Bij de vorige 7 gingen ze daar al helemaal de fout in.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Sorry, ik was niet duidelijk genoeg.Joop schreef:Bekijk het filmpje nog eens, want je mist een aantal punten geloof ik:Macboy schreef:Qua lichten beetje saaie bedoening
Wat ik bedoelde is dat de ACHTERlichten saai waren en dan bedoel ik dan alleen de verlichting in het donker.
Ik vind dat Audi dat veel beter voor elkaar heeft, omdat de achterlichten herkenbaar zijn. Ik heb het niet over de LED's voor die mensen als kermis zien, maar achter. Zie de A6 xenon-versie achter, zie de huidige A8, zie de TT met dubbele vierkantjes en natuurlijk de A3 met het optische bedrog. Gewoon aandacht aan besteed en dus fraai en herkenbaar.
De 7-serie lijkt gewoon een bulk rood te hebben, waar geen enkele vorm of herkenbaarheid inzit.
Let wel: heb het dus enkel over de achterlichten in het donker :!:
Aan de andere kant: als ik naar deze foto kijk, dan lijkt er wel weer aandacht aan de lichten te zijn besteed (drie verticale lijnen, gaaf dus) maar dat zie ik weer niét terug op de youtube film

http://www.bimmerpost.com/forums/attach ... 1215086937
Hier zie je trouwens ook dat die wel wat lijkt op de Lexus achterkant
(uitlaten, lichtopzet, verticale chroomrand, kofferdeksel)
[img:469:314]http://www.autoliefhebber.com/catalog/i ... -rear-.JPG[/img]
Laatst gewijzigd door Macboy op 07 jul 2008, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
http://www.autoliefhebber.com/catalog/i ... -rear-.JPG
Niet op dit plaatje Marcel, hier gaan ze toch wel verder met hun eigen lijn (de E90 heeft ook die 3-verticale lijnen, maar nog niet top uitgewerkt)
Dat BMW het kan is wel duidelijk, de E60 facelift
[img:600:421]http://img.ledsmagazine.com/objects/new ... eries2.jpg[/img]
(lijkt op travestiet-ogen, maar wel aandacht aan besteed en herkenbaar)
Niet op dit plaatje Marcel, hier gaan ze toch wel verder met hun eigen lijn (de E90 heeft ook die 3-verticale lijnen, maar nog niet top uitgewerkt)
Dat BMW het kan is wel duidelijk, de E60 facelift
[img:600:421]http://img.ledsmagazine.com/objects/new ... eries2.jpg[/img]
(lijkt op travestiet-ogen, maar wel aandacht aan besteed en herkenbaar)