JD Rollerbank Meeting
-
-
Hij loopt weer prima hoor op 98. Maar het probleem is ontstaan omdat ik net daarvoor 95 heb getankt omdat ik helemaal leeg was en er geen 98 in de buurt te krijgen was. Nu ging ik dus van 95 naar 100 en dat vond hij echt niet leuk. De 100 die ik in Duitsland tankte op de ring was anders wel prima, dus zeg het maar.
Ik zal de uitdraai ff scannen want Jeroen heeft hem nog niet digitaal gemaild.
Ik zal de uitdraai ff scannen want Jeroen heeft hem nog niet digitaal gemaild.
-
Als je de uitdraai vergelijkt met die van Beek (met 98) dan zie je dat daar het koppel blijft opbouwen tot 5500 toeren maar met de Gulf gaat hij bij 4000 al afbouwen en bij 6500 stort hij helemaal in elkaar.
[IMG:800:597]http://img521.imageshack.us/img521/1512 ... izeei9.jpg[/img]
[IMG:800:597]http://img521.imageshack.us/img521/1512 ... izeei9.jpg[/img]
- Tristan
Wat zijn normaal de waarden waarop je moet uitkomen?
Je mist tov van mij: 15pk (18pk op de wielen) en 30Nm. Toch wel erg veel, en ik liep op BP 98.
Ook heb ik bij 2500rpm rond de 400Nm, waar jij bij ca. 320Nm blijft steken. Dus zou toch snel maar naar Beek gaan, want ik zou hier niet tevreden mee zijn.
Je mist tov van mij: 15pk (18pk op de wielen) en 30Nm. Toch wel erg veel, en ik liep op BP 98.
Ook heb ik bij 2500rpm rond de 400Nm, waar jij bij ca. 320Nm blijft steken. Dus zou toch snel maar naar Beek gaan, want ik zou hier niet tevreden mee zijn.
-
- Maus335i
Hi Jan,Jan Ozephius schreef:Hallo Maurice,
Goed verhaal. Zal best gaaf rijden nu?Kan je nu nog wel rustig rijden met je auto? Uiteindelijk is dat ook een kwaliteit van een A8-W12.
Wat heeft JD Engineering er precies aan gedaan?
Ik overweeg dat met mijn A8 W12 eveneens laten doen.
Alvast bedankt voor jer info,
Jan Ozephius
Het rijdt echt gaaf! Als je het volledige motorvermogen aanspreekt is de auto een stuk sportiever geworden. Jeroen heeft o.a. de software van de versnellingsbak aangepast. Op en terugschakelen gaat nu veel sneller en de "bedenktijd" om een bepaalde versnelling te pakken is ook aanzienlijk korter geworden.
Rene/Hazze (RS4) en ik hebben gisteren nog een rollende sprint getrokken en hij kwam niet van me weg. Ik had het idee dat ik een tikje later op het gas ging, maar dat is toch altijd moeilijk te zeggen.
Het belangrijkste is dat de auto (naar mijn mening) zijn rustige weggedrag niet kwijt is. Als je het gaspedaal rustig bediend, lijkt hij nauwelijks veranderd tov voor het tunen.
Ik heb begrepen dat het volgende aangepast is (ben redelijk a-technisch overigens):
- Gaspedaal respons is sneller
- Schakelen gaat sneller
- Begrenzers (9 stuks) zijn er af
- +10 pk en +20 nM
E.e.a. is voor elkaar gekregen om meer brandstof in de motor te spuiten, zodra je het gas aanraakt (als ik me niet vergis).
Heb je een nieuw of oud model W12? Die van mij is van 2004. Als je echt heel erg twijfelt is het misschien een idee om eens in die van mij te rijden met een meeting oid. Ik weet bijvoorbeeld niet of de orginele software zo weer terug kan en de auto weer de "oude" is. Als dat zou kunnen is het risico wellicht al een stuk minder groot. Iemand?
- DownforceJan
Goede middag Maurice,Maurice Graber schreef:Hi Jan,Jan Ozephius schreef:Hallo Maurice,
Goed verhaal. Zal best gaaf rijden nu?Kan je nu nog wel rustig rijden met je auto? Uiteindelijk is dat ook een kwaliteit van een A8-W12.
Wat heeft JD Engineering er precies aan gedaan?
Ik overweeg dat met mijn A8 W12 eveneens laten doen.
Alvast bedankt voor jer info,
Jan Ozephius
Het rijdt echt gaaf! Als je het volledige motorvermogen aanspreekt is de auto een stuk sportiever geworden. Jeroen heeft o.a. de software van de versnellingsbak aangepast. Op en terugschakelen gaat nu veel sneller en de "bedenktijd" om een bepaalde versnelling te pakken is ook aanzienlijk korter geworden.
Rene/Hazze (RS4) en ik hebben gisteren nog een rollende sprint getrokken en hij kwam niet van me weg. Ik had het idee dat ik een tikje later op het gas ging, maar dat is toch altijd moeilijk te zeggen.
Het belangrijkste is dat de auto (naar mijn mening) zijn rustige weggedrag niet kwijt is. Als je het gaspedaal rustig bediend, lijkt hij nauwelijks veranderd tov voor het tunen.
Ik heb begrepen dat het volgende aangepast is (ben redelijk a-technisch overigens):
- Gaspedaal respons is sneller
- Schakelen gaat sneller
- Begrenzers (9 stuks) zijn er af
- +10 pk en +20 nM
E.e.a. is voor elkaar gekregen om meer brandstof in de motor te spuiten, zodra je het gas aanraakt (als ik me niet vergis).
Heb je een nieuw of oud model W12? Die van mij is van 2004. Als je echt heel erg twijfelt is het misschien een idee om eens in die van mij te rijden met een meeting oid. Ik weet bijvoorbeeld niet of de orginele software zo weer terug kan en de auto weer de "oude" is. Als dat zou kunnen is het risico wellicht al een stuk minder groot. Iemand?
Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Die van mij is van 2005. Heeft de nieuwe (grote) Audi-gril. Ik weet eigenlijk niet eens of die anders is dan het model 2004, maar ik ga met jouw info komende week afspraak maken met JD Engineering. Die weten blijkbaar hoe het moet.
Ik laat je wel weten als tuning is uitgevoerd.
Wie dit leest zal waarschijnlijk denken "waar gaaaaat dit over. En diegene heeft eigenlijk nog gelijk ook, maar dat maakt ons niet uit?! Tis gewoon wel grappig.
vr.gr.
Jan
- Maus335i
Jan,Jan Ozephius schreef: Goede middag Maurice,
Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Die van mij is van 2005. Heeft de nieuwe (grote) Audi-gril. Ik weet eigenlijk niet eens of die anders is dan het model 2004, maar ik ga met jouw info komende week afspraak maken met JD Engineering. Die weten blijkbaar hoe het moet.
Ik laat je wel weten als tuning is uitgevoerd.
Wie dit leest zal waarschijnlijk denken "waar gaaaaat dit over. En diegene heeft eigenlijk nog gelijk ook, maar dat maakt ons niet uit?! Tis gewoon wel grappig.
vr.gr.
Jan
Het 2004 model wijkt volgens mij niet van het 2005 model af. De A8 W12 was de eerste Audi met de nieuwe grill etc. en is gekomen in eind 2003 (Sjoerd, mijn auto is een import, op 7 maart 2005 op Nederlands kenteken gezet).
Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je van JD wegkomt. Hou me op de hoogte

Waarom er overigens 9 begrenzers op zitten weet ik eigenlijk niet. Hele goeie vraag

Zaterdag 17 november gaat de W12 ingezet worden als chauffeursauto tijdens een kleedgala in de stadsshouwburg in Leeuwarden. In ruil hiervoor mag ik een S8 een paar uurtjes sturen

- Sander S.
@ Jan
Je bent gespot
http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2007152137
Mooie wagen, wist niet dat je em bij Wilbert weg had.
Je bent gespot

http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2007152137
Mooie wagen, wist niet dat je em bij Wilbert weg had.