JD Rollerbank Meeting

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.

Voor de rollers: Was het meetresultaat beneden, conform of bovenverwachting?

Beneden
1
8%
Conform
5
38%
Boven
7
54%

Totaal aantal stemmen: 13

Race Eend

Bericht door Race Eend » 23 okt 2007, 15:53

Arjan, hoe loopt de auto nu dan, op 98 benzine?

Ik vind het erg sterk hoor dat ie slecht gaat lopen op hoge octaan benzine.

Je ziet, bij mij doet de benzine het geweldig, 7 pk meer dan vorige keer.

Waar is die uitdraai trouwens.. ik heb hem nog niet gezien van je..

ArjanBor

Bericht door ArjanBor » 24 okt 2007, 06:48

Hij loopt weer prima hoor op 98. Maar het probleem is ontstaan omdat ik net daarvoor 95 heb getankt omdat ik helemaal leeg was en er geen 98 in de buurt te krijgen was. Nu ging ik dus van 95 naar 100 en dat vond hij echt niet leuk. De 100 die ik in Duitsland tankte op de ring was anders wel prima, dus zeg het maar.

Ik zal de uitdraai ff scannen want Jeroen heeft hem nog niet digitaal gemaild.

ArjanBor

Bericht door ArjanBor » 24 okt 2007, 06:54

Als je de uitdraai vergelijkt met die van Beek (met 98) dan zie je dat daar het koppel blijft opbouwen tot 5500 toeren maar met de Gulf gaat hij bij 4000 al afbouwen en bij 6500 stort hij helemaal in elkaar.

[IMG:800:597]http://img521.imageshack.us/img521/1512 ... izeei9.jpg[/img]

Tristan

Bericht door Tristan » 24 okt 2007, 10:03

Wat zijn normaal de waarden waarop je moet uitkomen?

Je mist tov van mij: 15pk (18pk op de wielen) en 30Nm. Toch wel erg veel, en ik liep op BP 98.

Ook heb ik bij 2500rpm rond de 400Nm, waar jij bij ca. 320Nm blijft steken. Dus zou toch snel maar naar Beek gaan, want ik zou hier niet tevreden mee zijn.

ArjanBor

Bericht door ArjanBor » 24 okt 2007, 12:06

Ik was 2 weken ervoor al bij Beek op de bank geweest met BP en toen kwam ik op 273pk en 400Nm en dat vind ik prima, dat jij 280pk haalt is mooi maar ik ben zeker niet ontevreden. Beek heeft al aangeboden om hem onder handen te nemen maar dan ben ik mijn auto wel 1 a 2 dagen kwijt.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 24 okt 2007, 14:44

Zou me er ook niet druk om maken.
Als je 10 keer gaat rollen krijg je misschien twee keer hetzelfde resultaat.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 25 okt 2007, 09:50

Jan Ozephius schreef:Hallo Maurice,

Goed verhaal. Zal best gaaf rijden nu? :lol: Kan je nu nog wel rustig rijden met je auto? Uiteindelijk is dat ook een kwaliteit van een A8-W12.
Wat heeft JD Engineering er precies aan gedaan?
Ik overweeg dat met mijn A8 W12 eveneens laten doen.

Alvast bedankt voor jer info,
Jan Ozephius
Hi Jan,

Het rijdt echt gaaf! Als je het volledige motorvermogen aanspreekt is de auto een stuk sportiever geworden. Jeroen heeft o.a. de software van de versnellingsbak aangepast. Op en terugschakelen gaat nu veel sneller en de "bedenktijd" om een bepaalde versnelling te pakken is ook aanzienlijk korter geworden.

Rene/Hazze (RS4) en ik hebben gisteren nog een rollende sprint getrokken en hij kwam niet van me weg. Ik had het idee dat ik een tikje later op het gas ging, maar dat is toch altijd moeilijk te zeggen.

Het belangrijkste is dat de auto (naar mijn mening) zijn rustige weggedrag niet kwijt is. Als je het gaspedaal rustig bediend, lijkt hij nauwelijks veranderd tov voor het tunen.

Ik heb begrepen dat het volgende aangepast is (ben redelijk a-technisch overigens):

- Gaspedaal respons is sneller
- Schakelen gaat sneller
- Begrenzers (9 stuks) zijn er af
- +10 pk en +20 nM

E.e.a. is voor elkaar gekregen om meer brandstof in de motor te spuiten, zodra je het gas aanraakt (als ik me niet vergis).

Heb je een nieuw of oud model W12? Die van mij is van 2004. Als je echt heel erg twijfelt is het misschien een idee om eens in die van mij te rijden met een meeting oid. Ik weet bijvoorbeeld niet of de orginele software zo weer terug kan en de auto weer de "oude" is. Als dat zou kunnen is het risico wellicht al een stuk minder groot. Iemand?

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 25 okt 2007, 13:47

Maurice Graber schreef:
Jan Ozephius schreef:Hallo Maurice,

Goed verhaal. Zal best gaaf rijden nu? :lol: Kan je nu nog wel rustig rijden met je auto? Uiteindelijk is dat ook een kwaliteit van een A8-W12.
Wat heeft JD Engineering er precies aan gedaan?
Ik overweeg dat met mijn A8 W12 eveneens laten doen.

Alvast bedankt voor jer info,
Jan Ozephius
Hi Jan,

Het rijdt echt gaaf! Als je het volledige motorvermogen aanspreekt is de auto een stuk sportiever geworden. Jeroen heeft o.a. de software van de versnellingsbak aangepast. Op en terugschakelen gaat nu veel sneller en de "bedenktijd" om een bepaalde versnelling te pakken is ook aanzienlijk korter geworden.

Rene/Hazze (RS4) en ik hebben gisteren nog een rollende sprint getrokken en hij kwam niet van me weg. Ik had het idee dat ik een tikje later op het gas ging, maar dat is toch altijd moeilijk te zeggen.

Het belangrijkste is dat de auto (naar mijn mening) zijn rustige weggedrag niet kwijt is. Als je het gaspedaal rustig bediend, lijkt hij nauwelijks veranderd tov voor het tunen.

Ik heb begrepen dat het volgende aangepast is (ben redelijk a-technisch overigens):

- Gaspedaal respons is sneller
- Schakelen gaat sneller
- Begrenzers (9 stuks) zijn er af
- +10 pk en +20 nM

E.e.a. is voor elkaar gekregen om meer brandstof in de motor te spuiten, zodra je het gas aanraakt (als ik me niet vergis).

Heb je een nieuw of oud model W12? Die van mij is van 2004. Als je echt heel erg twijfelt is het misschien een idee om eens in die van mij te rijden met een meeting oid. Ik weet bijvoorbeeld niet of de orginele software zo weer terug kan en de auto weer de "oude" is. Als dat zou kunnen is het risico wellicht al een stuk minder groot. Iemand?
Goede middag Maurice,

Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Die van mij is van 2005. Heeft de nieuwe (grote) Audi-gril. Ik weet eigenlijk niet eens of die anders is dan het model 2004, maar ik ga met jouw info komende week afspraak maken met JD Engineering. Die weten blijkbaar hoe het moet.
Ik laat je wel weten als tuning is uitgevoerd.
Wie dit leest zal waarschijnlijk denken "waar gaaaaat dit over. En diegene heeft eigenlijk nog gelijk ook, maar dat maakt ons niet uit?! Tis gewoon wel grappig.

vr.gr.
Jan

RVV

Bericht door RVV » 25 okt 2007, 14:10

Waarom zitten er 9 begrenzers op ?

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2007, 14:15

negen beschermers...tis vast een kat :lol:

Erik K.

Bericht door Erik K. » 25 okt 2007, 18:36

Goed resultaat Maurice!

De RS4 van Rene is ook erg snel, dus als jou A8L dat bij houd zit het wel snor met de prestaties :)

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 25 okt 2007, 19:26

Maurice,

jouw kenteken is volgens mij 2005; maw weet je zeker dat je een 204 model hebt?

Grappig genoeg lijkt jouw kenteken veel op die van mijn vader met exact dezelfde auto ;) (zonder tuning, want dat interesseert hem 3 x niks...)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 okt 2007, 10:17

Jan Ozephius schreef: Goede middag Maurice,

Bedankt voor je uitvoerige antwoord. Die van mij is van 2005. Heeft de nieuwe (grote) Audi-gril. Ik weet eigenlijk niet eens of die anders is dan het model 2004, maar ik ga met jouw info komende week afspraak maken met JD Engineering. Die weten blijkbaar hoe het moet.
Ik laat je wel weten als tuning is uitgevoerd.
Wie dit leest zal waarschijnlijk denken "waar gaaaaat dit over. En diegene heeft eigenlijk nog gelijk ook, maar dat maakt ons niet uit?! Tis gewoon wel grappig.

vr.gr.
Jan
Jan,

Het 2004 model wijkt volgens mij niet van het 2005 model af. De A8 W12 was de eerste Audi met de nieuwe grill etc. en is gekomen in eind 2003 (Sjoerd, mijn auto is een import, op 7 maart 2005 op Nederlands kenteken gezet).

Ik ben benieuwd naar je ervaringen als je van JD wegkomt. Hou me op de hoogte :) Het tunen van een dergelijke auto heeft als voordeel dat je nu eigenlijk 2 auto's in een hebt. Je hebt de snelheid van een RS4 (behalve het bochtenwerk natuurlijk), in een luxe jasje. Het grootste voordeel van de tuning is dat wanneer je de sportstand gebruikt en het gas vloert, de auto nu een echt sportieve kant laat zien. Ik heb hem van de week nog even in een korte drift gehad, dat smaakt naar meer :>

Waarom er overigens 9 begrenzers op zitten weet ik eigenlijk niet. Hele goeie vraag :)

Zaterdag 17 november gaat de W12 ingezet worden als chauffeursauto tijdens een kleedgala in de stadsshouwburg in Leeuwarden. In ruil hiervoor mag ik een S8 een paar uurtjes sturen :) Ben erg benieuwd naar de verschillen!

Sander S.

Bericht door Sander S. » 27 okt 2007, 13:53

@ Jan

Je bent gespot :wink:

http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2007152137

Mooie wagen, wist niet dat je em bij Wilbert weg had.

Plaats reactie