Bas stelt zich voor met z'n Cosworth
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 07:41
- Locatie: Gelderland
Pascal "vriend", die Bas snap het helemaal niet.
"Wij" als rijders zijn wat verder ontwikkeld als de gemiddelde Ford rijder, daarom zijn wij met onze tijd meegegaan en is die Ford man in the 80's blijven hangen.
Het word tijd dat Bas eens in en moderne auto stapt.
En olieverbruik, minder dan een halve liter op 5000 kilometer.
Kom nou maar gewoon gezellig weer eens naar Arnhem, ga je fijn een stukje rijden en praten we daarna verder.
Gerhard
"Wij" als rijders zijn wat verder ontwikkeld als de gemiddelde Ford rijder, daarom zijn wij met onze tijd meegegaan en is die Ford man in the 80's blijven hangen.
Het word tijd dat Bas eens in en moderne auto stapt.
En olieverbruik, minder dan een halve liter op 5000 kilometer.
Kom nou maar gewoon gezellig weer eens naar Arnhem, ga je fijn een stukje rijden en praten we daarna verder.
Gerhard
Laatst gewijzigd door Gerhard op 23 jul 2008, 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Gerhard,
Lol
Ik kom sowieso binnenkort weer een keertje bij je buurten, altijd gezellig 8)
En ik heb zelf ook een MR2 turbo gereden.....ook een zeer goede japanse bak, en ja Japanse auto's zijn gewoon beter als geheel. En vooral een EVO is de creme de la creme van de 4wd sportwagens in vergelijking met oa een Cosworth, Impreza etc.
Maar puur gekeken naar de motor, blijf ik bij mijn verhaaltje
.
Groeten,
Bas
Lol

Ik kom sowieso binnenkort weer een keertje bij je buurten, altijd gezellig 8)
En ik heb zelf ook een MR2 turbo gereden.....ook een zeer goede japanse bak, en ja Japanse auto's zijn gewoon beter als geheel. En vooral een EVO is de creme de la creme van de 4wd sportwagens in vergelijking met oa een Cosworth, Impreza etc.
Maar puur gekeken naar de motor, blijf ik bij mijn verhaaltje

Groeten,
Bas
- EricYellow
- Berichten: 551
- Lid geworden op: 22 aug 2006, 22:39
- Locatie: Meerlo
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Kleine update van de vorderingen......niet zoveel gedaan ivm persoonlijke omstandigheden.
IK heb mijn uitlaatspruitstuk keramisch laten coaten, met een base en top laag coating. Dit moet de straling met 35 % verminderen onder de kap, vanzelfsprekend dat je dan uiteraard ook meer warmte naar de turbo brengt.
Aangezien heatwrappen bij dit spruitstuk erg moeilijk is, gekozen voor deze nettere oplossing.
[IMG:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2452.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2450.jpg[/img]
Ben een poosje aan het stoeien geweest met die klo**@^#&te oliekoeler. Kon geen geschikte plek vinden voor de oliekoeler in samenwerking met de slangen in de juiste positie. Wilde hem eigenlijk linksvoor in de wielkast hebben achter een opening in de bumper , maar dan kwam ik niet weg met de slangen.
Had ik de oliekoeler daar even lekker hangen als proefopstelling, kruip ik onder de wagen om een beetje met het verloop van de slangen te spelen.......komt die oliekoeler ineens naar beneden "stuiteren"......uiteraard natuurlijk vol op mijn gezicht
, met als gevolg een dikke bult en opgezwollen wenkbrauw
.
Na veel gekloot en gepas uiteindelijk toch een mooi plekje gevonden voor de intercooler, hiervoor moest er wel wat worden geslepen en geboord in de carrosserie. Aangezien de intercooler nogal groot van formaat is konden de slangen niet tussen de carrosserie en de intercooler door, maar dat is nu opgelost. Fits like a glove
.
[IMG:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0114.jpg[/img]
De cilinderkop ligt er ook op met de ARP studs, en ik heb de nokkenassen afgesteld op een basis "degreeing" , in samenwerking met de verstelbare poulies.
[IMG:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2453.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2454.jpg[/img]
Kleppendeksel heb ik ook opnieuw gespoten, en de boel zit nu dicht.
Foto is niet super , in het echt 5 x zo mooi 8)
[IMG:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0118.jpg[/img]
Ondertussen wacht ik nog steeds op een gedeelte van het uitlaatspruitstuk, wat aangepast wordt voor een externe wastegate.....pakketje was zoek en die eikels van TNT wisten niet waar het was. Pakketje is nu inmiddels terewcht en verwacht ik eind volgende week te hebben. Nu nog een JUISTE olieleiding maken voor de GT turbo en alle kleine aanpassingen die nog nodig zijn, maar het einde komt in zicht.
Volgende week ga ik naar Ruud om een en ander door te spreken voor het stand alone systeem van Adaptronic.
Groeten,
Bas
IK heb mijn uitlaatspruitstuk keramisch laten coaten, met een base en top laag coating. Dit moet de straling met 35 % verminderen onder de kap, vanzelfsprekend dat je dan uiteraard ook meer warmte naar de turbo brengt.
Aangezien heatwrappen bij dit spruitstuk erg moeilijk is, gekozen voor deze nettere oplossing.
[IMG:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2452.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2450.jpg[/img]
Ben een poosje aan het stoeien geweest met die klo**@^#&te oliekoeler. Kon geen geschikte plek vinden voor de oliekoeler in samenwerking met de slangen in de juiste positie. Wilde hem eigenlijk linksvoor in de wielkast hebben achter een opening in de bumper , maar dan kwam ik niet weg met de slangen.
Had ik de oliekoeler daar even lekker hangen als proefopstelling, kruip ik onder de wagen om een beetje met het verloop van de slangen te spelen.......komt die oliekoeler ineens naar beneden "stuiteren"......uiteraard natuurlijk vol op mijn gezicht


Na veel gekloot en gepas uiteindelijk toch een mooi plekje gevonden voor de intercooler, hiervoor moest er wel wat worden geslepen en geboord in de carrosserie. Aangezien de intercooler nogal groot van formaat is konden de slangen niet tussen de carrosserie en de intercooler door, maar dat is nu opgelost. Fits like a glove

[IMG:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0114.jpg[/img]
De cilinderkop ligt er ook op met de ARP studs, en ik heb de nokkenassen afgesteld op een basis "degreeing" , in samenwerking met de verstelbare poulies.
[IMG:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2453.jpg[/img]
[IMG:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2454.jpg[/img]
Kleppendeksel heb ik ook opnieuw gespoten, en de boel zit nu dicht.
Foto is niet super , in het echt 5 x zo mooi 8)
[IMG:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0118.jpg[/img]
Ondertussen wacht ik nog steeds op een gedeelte van het uitlaatspruitstuk, wat aangepast wordt voor een externe wastegate.....pakketje was zoek en die eikels van TNT wisten niet waar het was. Pakketje is nu inmiddels terewcht en verwacht ik eind volgende week te hebben. Nu nog een JUISTE olieleiding maken voor de GT turbo en alle kleine aanpassingen die nog nodig zijn, maar het einde komt in zicht.
Volgende week ga ik naar Ruud om een en ander door te spreken voor het stand alone systeem van Adaptronic.
Groeten,
Bas
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Dat wordt een hele serieuze Cosworth. Met een paar aanpassingen is er ook een fijne trackcar van te maken.
Onderstaande video stamt uit midden jarig negentig. De witte Cossie was toen wat overkill tussen het andere veld van HARC rijders. Gelukkig zijn er nu Soebs en EVO's die ietwat weerwoord kunnen bieden
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=0
Onderstaande video stamt uit midden jarig negentig. De witte Cossie was toen wat overkill tussen het andere veld van HARC rijders. Gelukkig zijn er nu Soebs en EVO's die ietwat weerwoord kunnen bieden

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... &plindex=0
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Zo hij loopt, en ben zo blij als een hond met 7 lullen
Het heeft even geduurd om het spruitstuk aan te laten passen voor de externe wastegate, maar uiteindelijk is toch alles gelukt.
Gisteren dus uitlaatspruitstuk, externe wastegate, turbo, olie toevoer en retour van de turbo in orde gemaakt, alle bekabeling etc etc.
Foto's zijn crap, gemaakt met de telefoon, maar voor het idee hier 2 pics.
[img:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0133.jpg[/img]
[img:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0134.jpg[/img]
Mechanish klinkt hij super, had alleen een probleem met de stationair loop en sloeg elke keer af.
Maar het probleem is verholpen . De idle valve werkte dus wel, maar zat net buiten zijn bereik op deze set-up. Ik heb de throttle stop iets omhoog gedraaid waardoor de gasklep stationair iets verder open wordt geduwd, en de rest van de lucht regelt de stappenmotor dus weer gewoon.
De auto bleef wel een beetje bokken en liep niet erg mooi. Ik heb nu beide nokkenassen anders getimed en nu loopt hij aardig netjes
Groeten,
Bas

Het heeft even geduurd om het spruitstuk aan te laten passen voor de externe wastegate, maar uiteindelijk is toch alles gelukt.
Gisteren dus uitlaatspruitstuk, externe wastegate, turbo, olie toevoer en retour van de turbo in orde gemaakt, alle bekabeling etc etc.
Foto's zijn crap, gemaakt met de telefoon, maar voor het idee hier 2 pics.
[img:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0133.jpg[/img]
[img:800:640]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... o-0134.jpg[/img]
Mechanish klinkt hij super, had alleen een probleem met de stationair loop en sloeg elke keer af.
Maar het probleem is verholpen . De idle valve werkte dus wel, maar zat net buiten zijn bereik op deze set-up. Ik heb de throttle stop iets omhoog gedraaid waardoor de gasklep stationair iets verder open wordt geduwd, en de rest van de lucht regelt de stappenmotor dus weer gewoon.
De auto bleef wel een beetje bokken en liep niet erg mooi. Ik heb nu beide nokkenassen anders getimed en nu loopt hij aardig netjes

Groeten,
Bas
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
@ Adwo,
De slangen zitten niet dicht op de turbo hoor, dat valt wel mee. Ze komen wel aardig in de buurt van de bypass vanaf het spruitstuk naar de externe wastegate, maar die bypass ga ik nog inpakken met heatwrap dus dat komt wel goed:)
@ Hans,
Software is nog niet gedaan. Hij draait nu nog op de de oude std ecu.
De auto gaat eerst door de apk, dan het programmeerbare systeem erin, en. Auto even een paar km inrijden en dan afstellen.
Daarna kan hij een keertje op de bank
Groeten,
Bas
De slangen zitten niet dicht op de turbo hoor, dat valt wel mee. Ze komen wel aardig in de buurt van de bypass vanaf het spruitstuk naar de externe wastegate, maar die bypass ga ik nog inpakken met heatwrap dus dat komt wel goed:)
@ Hans,
Software is nog niet gedaan. Hij draait nu nog op de de oude std ecu.
De auto gaat eerst door de apk, dan het programmeerbare systeem erin, en. Auto even een paar km inrijden en dan afstellen.
Daarna kan hij een keertje op de bank

Groeten,
Bas
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Even een update over de gang van zaken.
2 weken geleden een dag bezig geweest, om het programmeerbare systeem aan de praat te krijgen samen met de importeur van deze programmeerbare ECU. Het is een vrij nieuwe ECU die nog niet zo heel lang op de markt is, en ik ben de eerste in de wereld die dit systeem op een Cosworth motor in gebruik ga nemen
.
Het probleem met aftermarket ECU's op een Cosworth motor is de afwijkende triggering van de sensoren van deze motor. En bijna geen elk aftermarket ECU kan hiermee overweg.
Ik heb gekozen voor de Adaptronic ECU, en deze is helemaal vrij programmeerbaar en als het goed is kan elke motor met de soort triggering hier op draaien, en de ecu heeft zeeeeer veel mogelijkheden.
Nou, de motor heeft compleet stand alone gedraaid op de ECU, en de ontstekingswaarden die we invoerden klopten exact de graad af, wat we controleerden met een timing lamp.
Er was een klein probleemje met het aansturen van de ontstekingsmodule die een grotere dwell tijd nodig heeft, maar dat gaan we a.s zondag hopelijk oplossen en dan kan ik eindelijk de auto een beetje gaan mappen, en echt gas gaan geven 8) .
Ik heb er nu zo'n 800 inrij kilometers opstaan, en af en toe een keer gespiked in de 2e versnelling op zo'n 1,2 bar.......heb nu wel een turbogat maar als hij erin klapt dan....
Echt gek kan ik niet doen, want hij draait daarvoor veel te arm op plankgas volgens mij AFR meter.
De bedoeling is om straks op 2 bar te gaan rijden, dus ben echt benieuwd wat me te wachten staat.
Met het mappen zal het iets grotere turbogat wat ik nu heb ism de nokkenassen nog wel te verbeteren zijn, door iets agressievere ontstekings waarden.
Hier nog een heel klein filmpje bij het apk station, die gemaakt is met een telefoon door iemand die het niet kon laten even onder de kap te filmen.
http://nl.youtube.com/watch?v=d6WeRYsK8BQ
Groeten,
Bas
2 weken geleden een dag bezig geweest, om het programmeerbare systeem aan de praat te krijgen samen met de importeur van deze programmeerbare ECU. Het is een vrij nieuwe ECU die nog niet zo heel lang op de markt is, en ik ben de eerste in de wereld die dit systeem op een Cosworth motor in gebruik ga nemen

Het probleem met aftermarket ECU's op een Cosworth motor is de afwijkende triggering van de sensoren van deze motor. En bijna geen elk aftermarket ECU kan hiermee overweg.
Ik heb gekozen voor de Adaptronic ECU, en deze is helemaal vrij programmeerbaar en als het goed is kan elke motor met de soort triggering hier op draaien, en de ecu heeft zeeeeer veel mogelijkheden.
Nou, de motor heeft compleet stand alone gedraaid op de ECU, en de ontstekingswaarden die we invoerden klopten exact de graad af, wat we controleerden met een timing lamp.
Er was een klein probleemje met het aansturen van de ontstekingsmodule die een grotere dwell tijd nodig heeft, maar dat gaan we a.s zondag hopelijk oplossen en dan kan ik eindelijk de auto een beetje gaan mappen, en echt gas gaan geven 8) .
Ik heb er nu zo'n 800 inrij kilometers opstaan, en af en toe een keer gespiked in de 2e versnelling op zo'n 1,2 bar.......heb nu wel een turbogat maar als hij erin klapt dan....

De bedoeling is om straks op 2 bar te gaan rijden, dus ben echt benieuwd wat me te wachten staat.

Met het mappen zal het iets grotere turbogat wat ik nu heb ism de nokkenassen nog wel te verbeteren zijn, door iets agressievere ontstekings waarden.
Hier nog een heel klein filmpje bij het apk station, die gemaakt is met een telefoon door iemand die het niet kon laten even onder de kap te filmen.
http://nl.youtube.com/watch?v=d6WeRYsK8BQ
Groeten,
Bas
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Nou vandaag weer een poging gewaagd, samen met Ruud (Importeur van de Adaptronic ECU) om de Adaptronic ECU goed werkend te krijgen op de Cosworth motor met alle std sensoren en triggers.
Gelukkig mocht ik gebruik maken van de auto garage van William en zijn vader :klap
Buiten sleutelen is met dit weer ook niet prettig
Vanmorgen eerst maar gelijk oliefilter vervangen en de goede olie erin en de inrij-olie eraf.
Ik had een andere ontstekingsmodule gescoord om te kijken of het daar mee wel wilde lukken, en ook een DIS bobine van een Zetec motor, om te kijken of we die aan de praat konden krijgen.
Maar kwam er gisteravond achter dat die DIS bobine niet gaat werken zonder een Ford EDIS module dus die hoop had ik al niet meer.
De std ontstekingsmodule schopt alles in de war en bleef raar doen tijdens het starten.
Dus die andere ontstekingsmodule maar geporobeerd. In het begin even een poos bezig geweest met de pinout van die ontstekingsmodule, maar uiteindelijk was alles gelukt.......EN HOE :klap
De motor loopt netjes strak en de ontstekingswaarden zijn loepzuiver!
Toen alles maar een beetje provesorisch vastgemaakt om te kijken hoe het ging tijdens het rijden. Met zijn 3en in de auto gestapt en de sel-learning een poosje zijn werk laten doen en een beetje proberen zoveel mogelijk velden te raken. Na een kilometertje of 5 liep het allemaal al aardig. Toen maar een beetje geboost naar 0,5 bar, dit ging ook goed.
Toen maar eens de boostcontroller op 1,5 bar gezet en rustig aan een beetje gas gegeven, om te kijken hoe en en ander verliep.
Toen het gas erop en ik hoorde alleen maar Ruud naast me zeggen Whoaaah Fuck :d
Liep hier en daar aardig arm dus een en ander beetje handmatig grof bijgepoetst en toen de self-learning weer zijn werk laten doen. Dat ging perfect.
Toen even kijken wat er gebeurde op 2 bar........nu ben ik al best wel wat gewend maar.......
Wat sleurde hij eraan, zelfs met 3 man in de auto, en ik hoorde de passagiers alleen maar maaaaaaaan fuck zeggen :d :d
De injectoren die er nu inzitten kunnen tot een 450-460 pk aan, maar die zijn veeeeeeels te klein. Staan nu al maximaal open en draait dan ook aan de arme kant, dus dat moet eerst gebeuren voordat de 2,0 bar serieus gemapt kan worden.
Rij nu dus gewoon rond op een basismap.
Maar alles ging rijdend dus naar wens, dus maar weer naar de garage even bijkomen.
Toen is Ruud een beetje aan het spelen gegaan met de Launch control, en ik heb dus nu als eerste de beschikking hierover van Adaptronic, want dit is een beta versie.
Nou die werkt perfect :tmb en kan zo in de productie.
Toen een milde vorm van ALS geprobeerd om te kijken of het werkte ism de launch control. Nu boeit mij de ALS niet zo heel veel maar om te kijken of het werkte was wel leuk.
Hiervoor wordt een 2e ontstekingsmap gebruikt die wordt geactiveerd op het moment dat ALS en Lauch control wordt geactiveerd. Dus die 2e ontstekingsmap een beetje aangepast en getest.
William stond een meter of 2 achter de auto te filmen, en de launchcontrol was op maar 3000 toeren begrensd.
Dat geeft me een klappen....William wist niet hoe vlug hij moest wegspringen :haha .
Al met al een geslaagde dag. Nu de injectoren gaan aanpakken en ik ga uiteindelijk de boel ombouwen naar wasted spark met een DIS bobine, maar dat komt wel.
Ben echt superblij dat het Adaptronic systeem perfect werk levert, zelfs met deze afwijkende/moeilijke triggering.
Heb echt maanden lang getwijfeld over welk systeem ik zou gaan gebruiken, en hou er ook wel van iets te doen wat een ander nog niet heeft geprobeerd.......moet zeggen met succes!
Hier zomaar een paar pics...alleen die kloteflitser heeft het er niet mooier op gemaakt
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2599.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2601.jpg[/img]
Provesorisch een en ander aan elkaar gemaakt voor de uiteindelijke testen.
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2598.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2596.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2595.jpg[/img]
Hier een korte opname van het testen van de launch control en ALS.
Kijk en geniet 8)
http://www.youtube.com/watch?v=_kFgSXPfWwY
http://www.youtube.com/watch?v=LefliLXvb4w
Groeten,
Een blije Bas.
Gelukkig mocht ik gebruik maken van de auto garage van William en zijn vader :klap
Buiten sleutelen is met dit weer ook niet prettig

Vanmorgen eerst maar gelijk oliefilter vervangen en de goede olie erin en de inrij-olie eraf.
Ik had een andere ontstekingsmodule gescoord om te kijken of het daar mee wel wilde lukken, en ook een DIS bobine van een Zetec motor, om te kijken of we die aan de praat konden krijgen.
Maar kwam er gisteravond achter dat die DIS bobine niet gaat werken zonder een Ford EDIS module dus die hoop had ik al niet meer.
De std ontstekingsmodule schopt alles in de war en bleef raar doen tijdens het starten.
Dus die andere ontstekingsmodule maar geporobeerd. In het begin even een poos bezig geweest met de pinout van die ontstekingsmodule, maar uiteindelijk was alles gelukt.......EN HOE :klap
De motor loopt netjes strak en de ontstekingswaarden zijn loepzuiver!
Toen alles maar een beetje provesorisch vastgemaakt om te kijken hoe het ging tijdens het rijden. Met zijn 3en in de auto gestapt en de sel-learning een poosje zijn werk laten doen en een beetje proberen zoveel mogelijk velden te raken. Na een kilometertje of 5 liep het allemaal al aardig. Toen maar een beetje geboost naar 0,5 bar, dit ging ook goed.
Toen maar eens de boostcontroller op 1,5 bar gezet en rustig aan een beetje gas gegeven, om te kijken hoe en en ander verliep.
Toen het gas erop en ik hoorde alleen maar Ruud naast me zeggen Whoaaah Fuck :d
Liep hier en daar aardig arm dus een en ander beetje handmatig grof bijgepoetst en toen de self-learning weer zijn werk laten doen. Dat ging perfect.
Toen even kijken wat er gebeurde op 2 bar........nu ben ik al best wel wat gewend maar.......



Wat sleurde hij eraan, zelfs met 3 man in de auto, en ik hoorde de passagiers alleen maar maaaaaaaan fuck zeggen :d :d
De injectoren die er nu inzitten kunnen tot een 450-460 pk aan, maar die zijn veeeeeeels te klein. Staan nu al maximaal open en draait dan ook aan de arme kant, dus dat moet eerst gebeuren voordat de 2,0 bar serieus gemapt kan worden.
Rij nu dus gewoon rond op een basismap.
Maar alles ging rijdend dus naar wens, dus maar weer naar de garage even bijkomen.
Toen is Ruud een beetje aan het spelen gegaan met de Launch control, en ik heb dus nu als eerste de beschikking hierover van Adaptronic, want dit is een beta versie.
Nou die werkt perfect :tmb en kan zo in de productie.
Toen een milde vorm van ALS geprobeerd om te kijken of het werkte ism de launch control. Nu boeit mij de ALS niet zo heel veel maar om te kijken of het werkte was wel leuk.
Hiervoor wordt een 2e ontstekingsmap gebruikt die wordt geactiveerd op het moment dat ALS en Lauch control wordt geactiveerd. Dus die 2e ontstekingsmap een beetje aangepast en getest.
William stond een meter of 2 achter de auto te filmen, en de launchcontrol was op maar 3000 toeren begrensd.
Dat geeft me een klappen....William wist niet hoe vlug hij moest wegspringen :haha .
Al met al een geslaagde dag. Nu de injectoren gaan aanpakken en ik ga uiteindelijk de boel ombouwen naar wasted spark met een DIS bobine, maar dat komt wel.

Ben echt superblij dat het Adaptronic systeem perfect werk levert, zelfs met deze afwijkende/moeilijke triggering.
Heb echt maanden lang getwijfeld over welk systeem ik zou gaan gebruiken, en hou er ook wel van iets te doen wat een ander nog niet heeft geprobeerd.......moet zeggen met succes!

Hier zomaar een paar pics...alleen die kloteflitser heeft het er niet mooier op gemaakt

[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2599.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2601.jpg[/img]
Provesorisch een en ander aan elkaar gemaakt voor de uiteindelijke testen.
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2598.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2596.jpg[/img]
[img:800:600]http://i42.photobucket.com/albums/e309/ ... G_2595.jpg[/img]
Hier een korte opname van het testen van de launch control en ALS.
Kijk en geniet 8)
http://www.youtube.com/watch?v=_kFgSXPfWwY
http://www.youtube.com/watch?v=LefliLXvb4w
Groeten,
Een blije Bas.
-
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 16 sep 2007, 21:43
Oh ja......en hier nog een filmpje, tijdens het testen en mappen.
http://www.youtube.com/watch?v=EOpSARClopI
Groeten,
Bas
http://www.youtube.com/watch?v=EOpSARClopI
Groeten,
Bas
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten