A5, welke kleur?

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

Welke kleur?

Topaasblauw
3
8%
Diepzeeblauw
15
38%
Andere kleur
21
54%

Totaal aantal stemmen: 39

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 sep 2007, 22:54

Arthur schreef:Meteorgrijs pareleffect, zou mijn kleur zijn :wink:
Dat zeg ik :D

Rebel

Bericht door Rebel » 08 sep 2007, 23:48

Primna keuze Daniel...

Zowel het chroom als zwart steekt af op deze kleur.
Tevens ook een prima kleur in dagelijks gebruik, krijg je geen spijt van.

allen

Bericht door allen » 09 sep 2007, 10:13

Daniel schreef:De kans dat het echt gaat vervelen lijkt me ook klein, in tegenstelling tot een brandweerrode of spierwitte auto.
Dat heet vaak irriteren. :lol:
Gekozen kleur lijkt me wel mooi. Succes met wachten nu!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 sep 2007, 12:18

Kijk :!: Mensen die om advies vragen en dan ook luisteren ipv alleen maar bevestiging zoeken :wink:

Goede keuze 8)

De donkere S5 die te zien was tijdens de Champcars maakte behoorlijk begeerlijk. Meer dan een zilvergrijze die ik al eens eerder zag. Errug mooie wagen :D

Macboy

Bericht door Macboy » 10 sep 2007, 17:08

Goede keuze, met beide werelden in één :)

Daniel, je vergist je met je opmerking dat de kampen verdeeld zijn. Dat is onzin.

Beide kampen zeggen hetzelfde, alleen de voorkeuren zijn anders.

De kamp die voor lichte kleuren gaat, die zeggen dat je dit moet doen, omdat het lijnenspel dan beter tot zijn recht komt.

Dat is ook zo.

Het donkere kamp realiseert zich dat ook wel, maar voor dat kamp hoeft het lijnenspel niet zo duidelijk te worden. In een donkere kleur komen de chromen accenten meer naar voren en geeft het de auto als geheel meer égard.

Tis maar net wat je wil.

En je hebt nu een beetje de gulden middenweg gekozen.

Oh ja, kamp 3 = opvallend kamp: wit en rode kleur, met liefhebbers vanuit beide kampen

:)

Macboy

Bericht door Macboy » 10 sep 2007, 17:09

Nog 1 tip: dat kleur grijs met een zwart interieur is DOOOOODSAAI.

Dat je het weet :)

Wat mooi past is bijvoorbeeld kaneelbruin, lichtgrijs, sterzilver of linnenbeige. Of rood leer etc.

Ik weet niet of s-line ook dat witte/lichtgrijze heeft.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 10 sep 2007, 17:17

Macboy schreef:Nog 1 tip: dat kleur grijs met een zwart interieur is DOOOOODSAAI.

Wat mooi past is bijvoorbeeld kaneelbruin,
+1 8) Errug mooi :!: En goed te combineren met donkerder grijs of zwart.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 sep 2007, 17:59

Macboy schreef:Nog 1 tip: dat kleur grijs met een zwart interieur is DOOOOODSAAI.

Wat mooi past is bijvoorbeeld kameelbruin, lichtgrijs, sterzilver of linnenbeige. Of rood leer etc.

Ik weet niet of s-line ook dat witte/lichtgrijze heeft.

Ik zou voor dromedaris-beige gaan, staat fraai bij donker grijs

Daniel

Bericht door Daniel » 10 sep 2007, 21:09

Op de S-line kun je alleen zwart of ehm, zwart kiezen, tenzij je volledig leer neemt. Dat past niet in het budget helaas, leer-alcantara is het hoogst haalbare en dan zit je vast aan zwart.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 sep 2007, 21:45

Sahara-silver

http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=6518

Jammer dat je geen volledig leer kunt nemen.
Een auto in deze prijsklasse zonder volledig leder lijkt me echt vreemd.
Particulier zou ik die gok nooit nemen. Bij inruil zou je het wel eens kunnen opbreken. Lease ligt inderdaad andersmisschien, omdat je met inruilprijs niks van doen hebt.
Alcantara vind ik niet practisch en een stuk minder fraai

Daniel

Bericht door Daniel » 10 sep 2007, 22:25

Tsja het kan mij niet zo veel boeien. Leer is wel fijn maar heeft ook wel wat nadelen. Bovenop de S-line is de meerprijs op zich nog wel aanvaardbaar maar als ik dan moet kiezen tussen een dik audiosysteem en volleer dan weet ik het wel.

Het lijkt overigens gebruikelijk te zijn om op de 'sportieve' lijn geen volleer te leveren. Als je op een 3-serie het M-pakket besteld krijg je ook een stof-leer combinatie. Wil je helemaal leer moet je 2500 euro bijlappen.

Rebel

Bericht door Rebel » 10 sep 2007, 22:32

Dat is wat ik zeg Daniel.
Ze weten gewoon dat de meeste toch ervoor kiezen.

Marketing.....

Zelfde als een A4 die standaard zonder airco (climatronic) wordt geleverd.
Ooit een nieuwe A4 gezien zonder airco? Ik niet.
Maar owee, als je hem gaat inruilen. Wie koopt immers een dergerlijke auto zonder airco.....

Marketing...

Macboy

Bericht door Macboy » 11 sep 2007, 12:58

Daniel, ik vind half leer/stof of half leer/alcantara juist een SUPER combinatie. Erg fraai.

Helemaal bij BMW, maar ook S-line.

Over die paketten heb ik vaker geschreven dat ik het zo apart vind als je een m-pakket neemt, daar flink voor betaald, maar vervolgens volleer neemt en evt andere velgen (dan tast je dus onnodig diep in de buidel omdat je dan betaalt voor opties die je helemaal niet krijgt !).

Financieel, duidelijk. Gewoon voor zwart gaan natuurlijk. Let wel: het is een SUPER interieur dan. Alleen in mijn ogen niet de mooiste visie, verder no offence uiteraard.

Maar jammer, want juist Audi heeft hele mooie lichte kleuren half leer/stof, maar net niet op de S-line.

Is S-line wel een must dan? Ik herinner me de folder van de A5 waarin juist HELE stoere combo's mogelijk waren met half leer/alcantara.

Ik zou niet twijfelen en het S-line pakket meteen overboord gooien. De toevoeging van S-line is altijd te verkiezen boven no s-line, ware het niet dat het bij de A5 juist het minste uitmaakt in mijn beleving, omdat de standaard A5 al zo mooie bolide is geworden.

En voor het interieur: je bespaart je dus geld voor het s-line pakket, maar krijgt er dik volleer voor terug, of desnoods half/half in een supermooie combo !

Ik zou het nog even overdenken ... en even goed met de dealer praten wat wel/niet mogelijk is !

Niet alleen op de folders afgaan !

SUCCES :)

Plaats reactie