Wat zijn de pluspunten en minpunten van je auto ?
- Dennis Cavallino
-
Rico v Velzen schreef:leonard schreef:535 D
+ I-drive ( ik snap al die kritiek echt niet)
Ik denk ook dat mensen en dan vooral journalisten die de meeste kritiek hebben het gewoon niet willen leren. Die gaan een paar uur sturen, stoelen meten, brandstof verbruik uitrekenen MAAR GEEN I drive bestuderen.
Met als gevolg dat ze het niet willen snappen.
Ik vind het ook helemaal niets.
Het werkt te langzaam (misschien in een 535d niet 8) ) vaak vertragingen.
M'n 525d van eind Augustus heeft al 3 x aan de beademing gelegen. Ben je dus je auto een etmaal kwijt ivm het opnieuw laden van software. Bij ons rijden er een flink aantal van deze auto's rond (verschillende bouwjaren) en allemaal dezelfde ellende.
Als je je lijst met filemeldingen doorneemt...schiet de knop regelmatig door z'n weerstand heen. Het zijn kleine dingetjes als dit...die het systeem irritant maken.
Dan zitten er teveel functie achter de menu's waarvan ik zeg....1 keer bij de dealer eventjes je voorkeur doorgeven en klaar zou je moeten zijn.
Dan nog eventjes het scherm. BMW gebruikt zeer onduidelijke zwarte driehoekjes die file's zouden moeten aangeven. Doordat ze vrij fors zijn is het zeer moeilijk om in één oogopslag te zien of die file op je route ligt...of aan de overkant. Woon je dan ook nog eens in de Randstad....dan zie je in de spits één grote zwarte bende op je scherm.
Volvo heeft wat dat aan gaat beter zijn huiswerk gemaakt. RTI werkt subliem en is zeer duidelijk afleesbaar.
-
Dan nog eventjes het scherm. BMW gebruikt zeer onduidelijke zwarte driehoekjes die file's zouden moeten aangeven. Doordat ze vrij fors zijn is het zeer moeilijk om in één oogopslag te zien of die file op je route ligt...of aan de overkant. Woon je dan ook nog eens in de Randstad....dan zie je in de spits één grote zwarte bende op je scherm.
Volvo heeft wat dat aan gaat beter zijn huiswerk gemaakt. RTI werkt subliem en is zeer duidelijk afleesbaar
Ben het wel met je eens dat er dan wel erg veel meldingen staan op je scherm ,maar als je dan de schaal op 20 km zet is het wel duidelijk.in m'n vorige 330 had ik een pioneer dvd navi ingebouwd waarbij de file richting ook aangegeven werd.dat was pas makkelijk!!!!
het hele verhaal van schuifknoppen IS ook makkelijker maar als je dan alle functionaliteiten wild behouden kan de producent een dashboard maken wat de hele breedte van de auto beslaat. (wel makkelijk voor de engelse markt)
Volvo heeft wat dat aan gaat beter zijn huiswerk gemaakt. RTI werkt subliem en is zeer duidelijk afleesbaar
Ben het wel met je eens dat er dan wel erg veel meldingen staan op je scherm ,maar als je dan de schaal op 20 km zet is het wel duidelijk.in m'n vorige 330 had ik een pioneer dvd navi ingebouwd waarbij de file richting ook aangegeven werd.dat was pas makkelijk!!!!
het hele verhaal van schuifknoppen IS ook makkelijker maar als je dan alle functionaliteiten wild behouden kan de producent een dashboard maken wat de hele breedte van de auto beslaat. (wel makkelijk voor de engelse markt)

- RVV
Maar eerlijk gezegd zijn het de problemen die je aanhaalt wel voor mij een reden geweest om tot nu toe BMW's te kopen zonder I drive. Ik heb geen ervaring, maar de ervaringen die ik lees van gebruikers zijn niet altijd even positief. En waar ik de auto voor gebruik daar heb ik hoe mooi het systeem ook kan zijn geen I drive/satnav voor nodig.
-
rico ik kan je zeggen bij mij functioneert het Idrve vanaf het begin ZONDER problemen. 1 keer is het vastgelopen maar ik heb de auto uitgezet en na 10 sec. weer gestart en toen was het probleem opgelost.
wel vind ik het vreemd dat het vaker voorkomt dat andere BMW rijders wel problemen hebben en dan met een of andere update aan het lijntje worden gehouden.
wel vind ik het vreemd dat het vaker voorkomt dat andere BMW rijders wel problemen hebben en dan met een of andere update aan het lijntje worden gehouden.
- Erik
- Auto: BMW ///M
Voor diegenen die het niet weten:
Leon Fr 20VT beetje gekieteld (220-230pk-goede remmen-verlaagd)
+ power
+ looks
+ bijtelling (24k x 0.22 whoehahahahaha)
+ zuinig mee te rijden
+ bang for bucks
+ onderhuids 100% audi, 25 euro voor diegene die 20 onderdelen kan vinden die geen audi logo of audi-typenummer hebben...geintje
+ maakt lekker stoer geluidje als motor warm is
- power als het warm is (onder cap. IC) - FWD
- bandenslijtage op achteras
- achteras zit ook onder opel combo oid
- af en toe een rammeltje
- topsnelheid - 258 teller in deze auto is belachelijk hard, te hard.
- in relatie tot bovenstaand, in en uitgaande demping past niet meer bij prestaties / rijvaardigheid / ambitieniveau
:twisted:
Leon Fr 20VT beetje gekieteld (220-230pk-goede remmen-verlaagd)
+ power
+ looks
+ bijtelling (24k x 0.22 whoehahahahaha)
+ zuinig mee te rijden
+ bang for bucks
+ onderhuids 100% audi, 25 euro voor diegene die 20 onderdelen kan vinden die geen audi logo of audi-typenummer hebben...geintje
+ maakt lekker stoer geluidje als motor warm is
- power als het warm is (onder cap. IC) - FWD
- bandenslijtage op achteras
- achteras zit ook onder opel combo oid
- af en toe een rammeltje
- topsnelheid - 258 teller in deze auto is belachelijk hard, te hard.
- in relatie tot bovenstaand, in en uitgaande demping past niet meer bij prestaties / rijvaardigheid / ambitieniveau
:twisted:
- Dennis Cavallino
@Marcel: dat van die filemelding met zwarte puntjes is idd ronduit kl*te bij Idrive. Iedere keer opnieuw moet ik wennen aan het uitzetten van de routenavigatie (vaak zet ik het even aan om te zien hoe lang we er ongeveer over doen, daarna weer uit). Dat systeem van Volvo is inderdaad het beste wat ik ken, maar ja de rest van de S80 is dan weer flut.
@Kasteel: ik had wel een opmerking over mijn brandstofverbruik
maar dat wist ik bij aankoop, heb er flink op zitten rekenen en ben met 1:7 bij 1,40 euro de liter goedkoper uit in een jaar rijden dan wanneer ik een E34 Diesel had gekocht (dan had er een auto bij gemoeten voor de fun, duurder in aanschaf, verbruik voor diesel valt tegen, hoge wb etc.) Zonder auto voor de fun erbij zou ik ong. 1000 euro goedkoper uit zijn per jaar. Maar dan biedt die auto 0,0 % fun.
@Kasteel: ik had wel een opmerking over mijn brandstofverbruik