Lease-auto op het circuit
- Michel P
@Knot,
Maar als jij volledig eerlijk vertelt aan de baas wat jij allemaal normaal vind om met de leashoer te doen, denk dat je toch een klein probleempje hebt! Een leaseauto scheint altijd meer te kunnen dan een eigen auto....... ofwel enig respect voor het ter beschikbaar gestelde stuk gereedschap, waar je ook prive genot van met hebben is er bij velen niet bij.
Michel
Maar als jij volledig eerlijk vertelt aan de baas wat jij allemaal normaal vind om met de leashoer te doen, denk dat je toch een klein probleempje hebt! Een leaseauto scheint altijd meer te kunnen dan een eigen auto....... ofwel enig respect voor het ter beschikbaar gestelde stuk gereedschap, waar je ook prive genot van met hebben is er bij velen niet bij.
Michel
- RVV
Ik heb in 2001/2002 echt heel veel ringrondjes gemaakt met de S3 totaal iets van 300. Heb het wel geweten..
Dat doe ik dus niet weer..
Maar aan de buitenkant en binnenkant zag ie er nog als nieuw uit.
Dit was mijn eigen auto die ik gebruikte zoals ik dat wilde maar het heeft me nooit echt lekker gezeten. Te grote aanslag op de techniek, auto werd slap..etc..
Dit gebeurd gewoon met alle auto's die zo intensief worden gebruikt.
Dit was mijn eigen auto die ik gebruikte zoals ik dat wilde maar het heeft me nooit echt lekker gezeten. Te grote aanslag op de techniek, auto werd slap..etc..
- Macboy
- MartijnGizmo
Wat merkte je precies dan? Ik dacht alleen dat turbo-/chip-verhaal.Rico v Velzen schreef:Ik heb in 2001/2002 echt heel veel ringrondjes gemaakt met de S3 totaal iets van 300. Heb het wel geweten..
- Kasteel
Auto voelt dan gewoon oud en gebruikt aan, stijfheid/scherpte is er dan wel vanaf, motorisch is denk ik niet het grootste punt. Ik heb voor me werk 400dkm met 1 auto gereden. 4 ton lang stevig gereden (30dkm banden rondom, 40dkm schijven rondom). Na die 4 ton was de auto van binnen en buiten nog in topstaat; ook motorisch was er weinig op aan te merken (eerste bak/blok/koppeling)/geen verschil met nieuw te merken. Maar vooral aan het sturen/zetten kon je echt merken wat de auto achter de rug had; dat los je ook niet op met een nieuw setje dempers
.
1.7cdi overigens

1.7cdi overigens

- Knot
- RVV
- MartijnGizmo
- RVV
- Kasteel
Ach het geeft ook wel voldoening, als je er mee moet rijden alsof het een porseleinen kast is, leef je of boven je stand, of hoor je in het andere topic
.
Het lijkt mij juist geweldig, zoals Rico een auto 120dkm (of zoiets toch?)hebben, waarvan het overgrote deel pure fun is geweest; dito met Knot, hoewel die kosten mij echt te hoog zouden zijn. Toch twijfel ik er geen moment aan dat het super moet zijn geweest, ook al was het wat kort
.
Liever 100dkm knallen en na 100km een auto die geleefd is hebben, dan 100dkm die brave huisvader zijn en jezelf uitleggen dat het beter is zo
.

Het lijkt mij juist geweldig, zoals Rico een auto 120dkm (of zoiets toch?)hebben, waarvan het overgrote deel pure fun is geweest; dito met Knot, hoewel die kosten mij echt te hoog zouden zijn. Toch twijfel ik er geen moment aan dat het super moet zijn geweest, ook al was het wat kort

Liever 100dkm knallen en na 100km een auto die geleefd is hebben, dan 100dkm die brave huisvader zijn en jezelf uitleggen dat het beter is zo

-
sjezus, waar koop je een auto dan voor?
Om te poetsen?
Ik heb met mijn eerste TT 300 rondjes gereden op de Ring. Auto was zonder kraakjes al die tijd, voelde nog perfect aan en de chefmonteur wilde hem kopen.
Na 5 jaar ingeruilt met 40.000 op de teller en een schitterende prijs terug gekregen.
Er is een bepaalde factor waarmee je de Ring-kilometers moet vermenigvuldigen tov dagelijks wegdek rijden.
Vind het een tikkeltje overtrokken dat nu ineens niks meer deugt.
Sommige hebben hun auto echt alleen voor de pats... en dan wel zeggen dat ze "rijders" zijn.
Of omdat ze merk/type geil zijn.
Je betaalt een hoop geld voor een nieuwe auto. Gebruik hem dan ook.
Om te poetsen?
Ik heb met mijn eerste TT 300 rondjes gereden op de Ring. Auto was zonder kraakjes al die tijd, voelde nog perfect aan en de chefmonteur wilde hem kopen.
Na 5 jaar ingeruilt met 40.000 op de teller en een schitterende prijs terug gekregen.
Er is een bepaalde factor waarmee je de Ring-kilometers moet vermenigvuldigen tov dagelijks wegdek rijden.
Sommige hebben hun auto echt alleen voor de pats... en dan wel zeggen dat ze "rijders" zijn.
- Knot
Eh, een astra station 1.7dti met 75pk heb ik ook 5 rondjes over de Nordschleife gestuurd, rap is anders maar toch... ruimte was bijna een centimeter gegroeid achter de achterdeuren...bedoel maar 
Op de terugweg ook nog even met 4 man erin op 2 wielen over de rotonde maar de koets was niet nog verder uit zn verband te krijgen.

Op de terugweg ook nog even met 4 man erin op 2 wielen over de rotonde maar de koets was niet nog verder uit zn verband te krijgen.
-
OnlineFabian
Owja, dat hoor je te doen met je leaseauto inderdaad. En dan maar klagenKnot schreef:Eh, een astra station 1.7dti met 75pk heb ik ook 5 rondjes over de Nordschleife gestuurd, rap is anders maar toch... ruimte was bijna een centimeter gegroeid achter de achterdeuren...bedoel maar

- Arthur
- Auto: Nr.51
Nou, die TT hoef ik niet meer straksRebel schreef:sjezus, waar koop je een auto dan voor?
Om te poetsen?

-
Arthur, als je had opgelet destijds, zag je dat ik schreef dat ik nooit een auto aan bekende verkoop.
Je bent dan wel geen bekende, maar ik vind je wel een jofele relaxte gast hier op het forum.
Een en ander valt overigens wel mee, TT staat dag en nacht binnen, en heeft achter 2 jaar nog geen 20K gereden...
De pastoor in ons dorp die vorige maand aanbelde voor een kleine bijdrage aan de nieuwe kerktoren, liet ook al weten dat hij hem wilde overnemen.
Je bent dan wel geen bekende, maar ik vind je wel een jofele relaxte gast hier op het forum.

Een en ander valt overigens wel mee, TT staat dag en nacht binnen, en heeft achter 2 jaar nog geen 20K gereden...
De pastoor in ons dorp die vorige maand aanbelde voor een kleine bijdrage aan de nieuwe kerktoren, liet ook al weten dat hij hem wilde overnemen.
- Bert ///M3
De manier waarop maakt ook uit he.Rebel schreef:sjezus, waar koop je een auto dan voor?
Om te poetsen?
Jij kan best 300 rondjes op de ring rijden op 90% en daar heeft die auto echt geen last van. Ga je 300 rondjes 100% max attack rijden dan ga je dat echt wel terug zien aan slijtage, garagerekeningen enz.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Rob, je hoeft hem niet aan mij te verkopen, als je had opgelet
Alleen vertellen waar je hem inruilt is genoeg :o
Maar goed, zo'afgeragd scheurijzer, kweetnie
Maar ff serieus; ik hoor wel vaker dat het chassis nog al wat te lijden heeft op de Ring.
Lijkt me dat je het ook wel gaat merken als je daar rondjes van 90% gaat rijden.
Zit daar dan zoveel verschil tussen, tussen die 90% en 100%.
En is het ook weer merk afhankelijk?

Alleen vertellen waar je hem inruilt is genoeg :o
Maar goed, zo'afgeragd scheurijzer, kweetnie

Maar ff serieus; ik hoor wel vaker dat het chassis nog al wat te lijden heeft op de Ring.
Lijkt me dat je het ook wel gaat merken als je daar rondjes van 90% gaat rijden.
Zit daar dan zoveel verschil tussen, tussen die 90% en 100%.
En is het ook weer merk afhankelijk?
- Bert ///M3
- Panda de Beer
- Knot
Fabian, ik geef aan hoe slap een auto kan zijn. Over dat 2 wielen, dat is zoals een goed huisvader zijn auto hoort te behandelen, met mijn eigen geld/spullen (M3) doe ik het namelijk ook en nog wel wat erger (vraag maar na bij Sjef)Fabian schreef: Owja, dat hoor je te doen met je leaseauto inderdaad. En dan maar klagen