Wat kost zo'n project? De grote uitgaven:
Mini 400 Eur
R1 blok 1000 Eur
Rolkooi 175 Eur
Velgen & Banden (slicks): 460 Eur
Ophanging (compleet instelbaar camber castor toe in/out, rebound/inbound) Hier zit ook een speciaal achtersubframe bij van ~160Eur.: ~550 Eur
Plaatwerk: ~200 Eur
Kuipstoeltjes: ~400Eur (moet nog kopen, misschien dat ik hier nog wat op kan besparen, gordels heb ik al (Bedankt Nandor!))
Remmen & Assen voor 4-pots incl revisiekitjes en speciale remleidingen: ~200 Eur.
Rondom nieuwe schijven/trommels/blokken: 120 Eur
Staal voor het bouwen van de motor-cradle: ~150Eur?
Komt nog wat bij voor Spuiten enzo (Heb zelf compressor, dus het kan el-cheapo

), of misschien wat hammerite en een roller

Flipfront: Kratje bier, maar zal nog wel ~ 300 euro gaan kosten.. De flipfront is niet zo duur, maar ik moet hem in Engeland ophalen. Het kratje bier heb ik gespendeerd aan een test-flipfront die de beste dagen al achter zich heeft. Ik ga ook tegelijkertijd nog wat andere dingen halen (ophanging enzo) dus het allemaal op de flipfront te gooien is flauw, maar het is wel het grootste onderdeeel, wat echt niet verstuurd kan worden.
Totaal: ~3955 Eur
Ik hoop onder de 4000 te kunnen blijven, maar dat zal moeilijk worden, als ik realistisch ben, dan wordt onder de 5000 al moeilijk.
Ik moet ook nog wat dingen hebben voor de electronica, o.a een gear-indicator en een speedometer aanpasser voor de R1 (zodat het dashboard de goeie snelheid aangeeft). Ik moet nog iets met een electrische achteruit versnelling verzinnen. Ik moet nog iets met ee dashboard/kabelboom/lichten verzinnen, dat zal ook niet goedkoop zijn
http://www.nfauto.co.uk/wiring_module.htm
Uiteindelijk wil/moet ik misschien ook nog naar de RDW (als ik ermee de weg op wil) dan ben ik nog eens ~ 1000 Euro kwijt.. ~700 voor de proeven en wegen enz enz.. en dan nog 300 Euro voor transport van de mini.. Aanhangwagen huren, benzine naar lelystad en terug en dat soort dingen.
Ik denk niet dat je zo'n leuk monstertje kan maken met 500kg en 150pk als je met een ander type auto begint, plaatwerk, ophanging, remmen en andere tuning-dingen zijn goedkoop. Veel heeft ermee te maken dat iedereen die een mini er wel wat aan tuned, dus de tunings-markt voor de mini is groot (en daardoor wat goedkoper).
Rob
P.S. Ik ga trouwens ook nooit meer uitrekenen wat de mini kost/gaat kosten. Daar schrik ik alleen maar van

. Ik weet alleen wel zeker dat er andere mensen zijn die veel meer hebben uitgegeven aan hun E30/E36/E46 M3 En dat werkt zeer vernuchterend, en zet alles weer mooi in perspectief.