Rijbewijs

50% van de wielen, 200% driving fun?
Plaats reactie
Shakes

Bericht door Shakes » 14 dec 2007, 22:11

:wink:

René130i

Bericht door René130i » 14 dec 2007, 22:33

Night Rod :shock: 8)

Corvette

Bericht door Corvette » 19 dec 2007, 21:12

Gloeiende gloeiende

gezakt

op zich geen drama, want het is toch koud kutweeer, maar de manier waarop het ging was wel om van te kotsen.

Vlekkeloze rit gereden ( was ook de mening van mijn instructeur die nog een pittig woordje met de examinator heeft gewisseld ) en toch gezakt.

De reden was ( na flink aandringen en doorzeuren toch gekregen ) aanvankelijk >>>>>>>>>>. ik moest iets meer om mijn eigen veiligheid denken<<<<<<<<<.

Gelul

Oh ja ik had zo hier en daar een rioolputdeksel geraakt ( met 30 km in een woonwijk ) en dat was dan ook heel gevaarlijk.

Nou ja .................... na een week de ziekte er over in gehad te hebben is het nu wat afgezwakt, maar ik moet tie mongool niet voor de Vet krijgen, want dan is hij ineens niet veilig bezig.

Met 32 jaar ervaring is het natuurlijk ook niet verantwoord om iemand ineens te laten slagen en zeker niet als je weet dat de kandidaad al een motor heeft klaarstaan.................ja dat is natuurlijk wel ff lekker om dat dan even te verzieken.

Het klinkt niet sportief, maar van mij kan die vent de tering krijgen. :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted: :evil: :twisted:

Vriendelijke groet

Cor

Oh ja ..............de herkansing is op 14 januari 2008....nieuwe ronde nieuwe kansen. :mrgreen:

Corvette

Bericht door Corvette » 19 dec 2007, 21:15

Ha die Rene

Ja die Night Rod is een Harley Davidson Night Rod Special in matzwart.
Is een nieuwerwetse machine van HD en er hangt een door Porche getuned block onder. Kijk maar eens op google.....plaatjes en filmpjes zat.

Vr. Gr.

Cor
Laatst gewijzigd door Corvette op 20 jan 2008, 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 19 dec 2007, 21:20

Staat ie ergens in de showroom bij Motoport ? Zo ja dan ga ik van de week even kijken. Woon er toch vlakbij :wink:

Balen van die examinator. Af en toe heb je gewoon pech.

Corvette

Bericht door Corvette » 19 dec 2007, 21:29

Hij staat in de showroom bij Motor Saloon te Amersfoort.

Adres Siliciumweg.

Vraag naar de verkoper Henk en hij laat em je ff zien. Hij staat klaar en zaterdag haal ik hem op.

Gr.

Cor

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 dec 2007, 21:48

Toch wel sneu, zo`n examinator die zich even moet laten gelden................................typisch weer Nederlands................... :?

Geen reden natuurlijk, das niet zijn taak/verantwoordelijkheid. Waar het om gaat; voertuig beheersing en verkeersregels volgen, ( je eigen veiligheid kan dan nooit een punt van duscussie zijn, je kan ook er af gejakkerd worden door iemand die zelf de regels niet volgt, of ben je dan ook gezakt?) is dat goed, dan ben je IMHO geslaagd.......................

Categorie spijker op laag water zoeken dus................................

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 19 dec 2007, 22:12

Niet te druk om maken Cor :) , het is nu toch geen motorweer en het is zo 14 januari, dan fiets je er zo doorheen en ben je het gelijk weer vergeten. Daarna op naar het voorjaar en mooi cruisen. 8)

Veel plezier alvast!

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 20 dec 2007, 00:23

Jammer Cor. Maar ik ben er zeker van dat 14 januari meer succes zal brengen!!

Jammer dat zó'n mannetje zich dan even moet latengelden. Ik ken het ;).

Roy

Bericht door Roy » 20 dec 2007, 09:17

Klote Cor.. maarja volgende keer beter.

Ik heb laatst nog mijn aanhanger moeten halen, precies hetzelfde gehad. Mijn instructeur vond dat ik het allemaal perfect deed, al vanaf de eerste les. Maar mijn examinator vond dat een auto die op mij af kwam, toch wel even van zijn gaf af moest... en dat was hartstikke fout.

Maarja, tweede keer ging het weer perfect en gewoon gehaald.

Ruud

Bericht door Ruud » 20 dec 2007, 09:42

romo schreef:Toch wel sneu, zo`n examinator die zich even moet laten gelden................................typisch weer Nederlands................... :?

Geen reden natuurlijk, das niet zijn taak/verantwoordelijkheid. Waar het om gaat; voertuig beheersing en verkeersregels volgen, ( je eigen veiligheid kan dan nooit een punt van duscussie zijn, je kan ook er af gejakkerd worden door iemand die zelf de regels niet volgt, of ben je dan ook gezakt?) is dat goed, dan ben je IMHO geslaagd.......................

Categorie spijker op laag water zoeken dus................................
Romo, natuurlijk lullig dat Cor gezakt is en of dat echt de reden was, geen idee. Dat laat ik dan ook volledig terzijde. Feit is echter wel dat vanaf les 1 er bij motorrijden gehamerd wordt op eigen veiligheid en defensief rijgedrag. Het is dus zeer zeker wel een legitieme reden om iemand te laten zakken. En mijns inziens een zeer goede reden ook.

14 januari gaat het wel lukken, voordeel is dat je 3 weken kou kleumen mist ;)

Corvette

Bericht door Corvette » 20 dec 2007, 11:58

Ruud

motorrijden heeft helemaal niets te maken met autorijden dat hoef je mij natuurlijk niet uit te leggen.
Ik reed 35 jaar geleden al motor. Crossen, racen noem maar op. Heb inmiddels 1.675.000 kilometer gereden en schadevrij ook nog. Dat zegt toch wel iets.....of niet :?:

Ik trof gewoon een zeikerd. Dus praat me niet over veilgheid want daar heb ik elke dag mee te maken ........zowel prive als zakelijk, zowel in het verkeer als er buiten.

Vr. Gr.

Cor

Je hebt zo'n programma op TV met ene Spee of zoiets, misschien wat voor jou als tie een keer ziek is kun je hem vervangen. :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 21 dec 2007, 12:21

Cor, als je met dat zwarte vette monster al aan komt driften dan weet je dat het niet goed gaat komen natuurlijk :lol: Nee, vriend van me had hetzelfde. 10 jaar gecrosst en gewoon zakken omdat meneer de examinator vond dat ie een gevaar voor zichzelf was. Op zich köt maar aangezien hij toen 18 was en er al een 750cc racer klaarstond kan ik daar nog inkomen maar om zo te rekenen bij volwassen pubers zoals jij :mrgreen: Wat een bullsh!t....kost je alleen maar extra geld :roll:

Veel plezier van de Harley alvast :!:

Jorrit

Bericht door Jorrit » 21 dec 2007, 17:32

Dat is een l*llige reden om op te zakken, een nog l*lligere reden om daarover op je bek te gaan. Het geen mij dus vorige week bijna gebeurde. Wat een K*T dignen zijn dat hey, die natte putdeksels.

René130i

Bericht door René130i » 21 dec 2007, 18:28

Balen Cor. Volgende keer beter.

Ik had die fiets natuurlijk al even opgezocht en daarom ook de " :shock: "

Super gaaf.. en dan ook nog in mat zwart 8) Denk dat ie je goed zal staan.

Corvette

Bericht door Corvette » 22 dec 2007, 00:38

Morgen ( zaterdag ) haal ik 'm op, maar niet rijdend. Het barst van de pekel en dat is nou ook weer zonde om hem met 1 zo'n ritje smerig te laten worden, want ik laat 'm voorlopig toch binnen staan.
Ik ga pas rijden als die pekeltroep weer weg is. Qua temperatuur doet het me eigenlijk niet zo veel. De motorkleding die je vandaag de dag kunt kopen is ongelofelijk goed. Met de juiste kleding lijkt het net of je in een auto zit, want dan voel je ook niks van buiten. En dat geld natuurlijk ook voor de goede helmen. Ik heb een Shoei helm en zo'n ding sluit perfect en is eigenlijk een stukje comfort. Zelfs als rij je met takke weer en bakken uit de lucht dan nog heb je er zo goed als geen last van.

Dus opzouten met die pekel. :mrgreen:

Gr.

Cor

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 22 dec 2007, 08:38

Cor,

veel plezier ermee...kijk aub. niet alleen voor putdeksels uit..maar ook het rijden met nieuwe banden !.....met mijn Aprillia RSV 1000 ook bijna een paar keer goed plat gegaan door de grip die nieuwe banden NIET hebben...
Daar waar de CORvette gaat driften willen nieuwe banden in bochten nog wel eens lastig doen...

HAVE FUN ! 8) ...pics please

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 22 dec 2007, 12:20

Corvette

Bericht door Corvette » 22 dec 2007, 16:58

Vandaag de motor opgehaald, maar niet rijdend............ja ik wel maar de motor niet. Netjes een trailer meegenomen en 'm daarin gezet en zo is tie dus nog mooi schoon.
Ik heb trouwens wel gereden en dat is natuurlijk dat hele eind van de motorzaak naar mijn trailer...........was zeker 80 meter.

Mijn eerste ervaring is dus:
Nou ik vond 'm goed wegspuiten..... ook in de bochten voelt tie goed aan..... remmen deden het ook fantastisch alleen de ABS miste ik al wel vandaag, want bij het aanremmen vlak voor de trailer miste ik die remhulp, want je komt dan toch al gauw met zo'n 120 aan vliegen. :mrgreen:

Vond het een beetje zonde om in die pekelbende die 30 km naar huis te gaan rijden.
Morgen wat foto's maken, want op dit moment is het al bijna donker.

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrroeten

Cor

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 22 dec 2007, 18:02

Heel gaaf Cor. Gefeliciteerd. Nu nog die extra stempel!

Ben benieuwd naar de foto's.

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 22 dec 2007, 21:35

Nou ik vond 'm goed wegspuiten..... ook in de bochten voelt tie goed aan..... remmen deden het ook fantastisch alleen de ABS miste ik al wel vandaag, want bij het aanremmen vlak voor de trailer miste ik die remhulp, want je komt dan toch al gauw met zo'n 120 aan vliegen.
Hahahhaa...SUPER :D

Ruud

Bericht door Ruud » 23 dec 2007, 11:24

Cor, zoals ik al aangaf weet ik totaal niets over jouw examen en geloof je zeer zeker als jij zegt dat het echt een zeikerd was. Ik geef alleen maar aan dat het bij motorrijden zeker belangrijk is voor degene die het even vergelijken met autorijden/ een autorijexamen...

En Spee vervangen, prima, speerpunten van de politie eens echt op veiligheid leggen en niet op verkapt harken! :)

Ik moet nog steeds wachten tot maart voordat dat ding van mij te leveren is :/ beetje jammer weer!

Corvette

Bericht door Corvette » 23 dec 2007, 17:14

Welk ding bedoel je eigenlijk Ruud :?:

Heb ik iets gemist of zo.

krijg je een andere wagen of motor :?:

Gr.

Cor

Herman Gast

Bericht door Herman Gast » 23 dec 2007, 17:23

Cor, goede keuze. Gefeliciteerd!
Ik rij al een paar jaar NightRod en sinds vorig jaar VRSCX.
Zwart blijft veruit de mooiste kleur. HD's hebben kwetsbare lak en chroom. Niet te vergelijken met auto's.

Veel rijplezier!

Ruud

Bericht door Ruud » 23 dec 2007, 20:32

Mijn te wensen motorfiets ;) heb afgelopen week eindelijk een bevestiging van een prijs binnen gekregen. Na de jaarwisseling maar eens even spijkers met koppen slaan voor een wit zilveren Suzuki GSXR 600...

[img:640:427]http://www.motozine.ru/wp-content/uploa ... uki-51.jpg[/img]

Plaats reactie