Het grote 2008 Impreza WRX STI topic

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 14 sep 2007, 20:28

Wat een lekker dik bommetje wordt dit. Begin zo langzamerhand steeds enthousiaster voor deze auto te worden. Volgende auto wil ik als dagelijkse auto weer een 4-persoons hebben, dus dit is wel een hele goede optie dan.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 14 sep 2007, 20:30

Als ie er zo uit komt te zien wordt het een topper voor het soort, lekker compact/dik ziet er goed uit, maarja afwachten wat er van overblijft in real life. :wink:

[img:450:262]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... escoop.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Alexsti
Berichten: 1181
Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 14 sep 2007, 22:18


Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 14 sep 2007, 22:53

Ziet er echt goed uit zo! De eerdere foto's zagen er minder uit, maar dit gaat echt goedkomen.

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 14 sep 2007, 23:00

Iedereen dacht de hatch sti wordt niks. Maar dit wordt een top ding.

Lekker gedrongen dik ding. Nu alleen nog een concurrende prijs.

Kijk de 135i wordt aangeboden voor 51.150 wil men veel sti s verkopen dan moet ze dik onder de prijs van bmw zitten. De evo 9 prijs bijvoorbeeld van 45k. Voor de oude sti prijs van 53k is ie gewoon te duur.

Voor 45k en eerst een testrit kom ik ook nog weer in de verleiding:) Blijft toch altijd hangen zo n ding. Heb met gtt een hoop plezier gehad.

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 14 sep 2007, 23:03

ze zijn natuurlijk voor redelijk weinig geld hard op te fokken

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 14 sep 2007, 23:21


Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 14 sep 2007, 23:25

Andre,

Ik vind het concept van de japanse awd rallybakken nog steeds totaal niet te vergelijken met het RWD-concept van BMW. Tuurlijk zijn het echte concurrenten in deze klasse van auto's. Maar ik denk wel dat ze hun eigen publiek hebben. Er zijn mensen die omwille van autogekte kiezen voor het nieuwe goeden en of speelse en er zijn mensen die kiezen voor een concept of voor een image. In dit geval denk ik dat de grootste doelgroep voor BMW en Subaru in deze mijlenver uit elkaar liggen :roll:

Ik ben een AWD en rallybakken fan, maar zou ook van een BMW 135i kunnen genieten. Toch zou ik hem niet kopen omdat ik een rallybakkenfan ben.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 15 sep 2007, 11:32

Waar is die Subaru Boxer-roffel gebleven :shock: ?

SteV6

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 15 sep 2007, 11:34

Nou ik vindt een rwd de meeste fun qua rijden.

Met een goed regelbaar diff kan je in een sti ook veel fun hebben.

Maar als ik echt moet kiezen toch een 135i. Maar een 135i met een sti ernaast en dat voor de prijs van 1 M3 wel lekker.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6812
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 15 sep 2007, 12:26

Met droog wegdek zal je met die 135i idd. meer fun kunnen hebben, maar als 't nat/glad is kun je bij de Sub je regelbare diff locken en das ook wel weer handig natuurlijk. :wink:

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 15 sep 2007, 13:32

Steve:
Die zit nog verborgen in the nieuwe doos met de naam magnex erop.
(nieuwe normen bij nieuwe auto's zuigen)

Opa:
Regelbaar diff werkt ook op circuitdagen hoor.
Maar ben met je eens dat op asfalt RWD leuker is dan AWD.
AWD is alleen makkelijker. Zelfs ik kan het :wink:

Gebruikersavatar
Erik
Berichten: 1978
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
Auto: BMW ///M
Locatie: Schoorl

Bericht door Erik » 19 sep 2007, 20:56

Die Sti op de show is zon kartonnen geval.
Geen remmen en velgen die met 4 bouten vastzitten, je kunt niet naar binnen kijken en ik mis de V-spec intercooler onder 45 graden met bijbehorende uitlaatopening in de motorkap.
Nep maar wel cool als de Sti er op gaat lijken haha.

E

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16644
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 19 sep 2007, 21:15

Begint onderhand een dik ding te worden!

EVO X gaat er vrees ik 'ouderwets' uitzien :? Ben heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 20 sep 2007, 20:50

Though Subaru engineers took careful measures to ensure their Impreza WRX STi tester wasn't spotted en route to the Nurburgring or at the track's staging area, eventually the car cover had to come off. It appears Subaru engineers were forced to unveil the production body of the new STi in order to test how the final form affects cooling. Though we just showed you this official teaser shot of the STi, these spy shots show the car outside in perfect light where every detail of the new design is cleary visible. Aside from some black tape, the blue STi underneath is practically naked. Note what appear to be air extractor vents or intake scoops on the sides of the front bumper, a design element we weren't entirely aware of before. We can also clearly see the rear wing now, which is less ostentatious than we were hoping. The STi has always been known for sporting an obnoxious rear wing, but it looks like that tradition will end with the 2008 model. KGP Photography took shots of the STi from nearly every angle, all of which can be viewed in our high-res gallery.

[Photos: KGP Photography]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... kgp.ed.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... kgp.ed.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... kgp.ed.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... kgp.ed.jpg[/img]
[img:1300:867]http://www.blogsmithmedia.com/www.autob ... kgp.ed.jpg[/img]

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 20 sep 2007, 20:52

Ja-pan, Nee-pan dikke auto man 8) achterlichten ff wennen, maar dat wordt een mooie Sub.
De Focus RS Cosworth that never came(only WRC)

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 20 sep 2007, 20:54

extreme wielkasten! :shock:

Die gasten testen een auto met een rolkooi?
Dat geeft toch serieus andere resultaten als een auto zonder rolkooi?!?

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010

Bericht door Stéphane » 20 sep 2007, 21:06

@Ruud: Dat is wel een goed punt. Maar ze testen ook de bedrijfszekerheid van de motor. Gewoon kilometers maken.

Wat mij betreft mogen ze deze met rolkooi en al wel daar in een garage laten staan. Ga ik hem morgen ophalen :D

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Bericht door Mike R32 » 20 sep 2007, 21:29

Sorry maar niet mijn ding zo vanaf het beeldscherm.
BMW vergelijken met Subaru kun je echt niet maken, afwerking, gebruikte materialen en uitstraling staan haaks tegen over elkaar.

Heb zelf ook een GTT gehad, leuke auto voor die tijd met een leuk prijskaartje maar daar houdt het dan ook mee op.

Uiterlijk lijkt hij wel erg veel op een auto van een Koreaan's merk bij ons in de straat, zal morgen eens kijken welk merk/model.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 20 sep 2007, 21:36

Ruud Hulsegge schreef:extreme wielkasten! :shock:

Die gasten testen een auto met een rolkooi?
Dat geeft toch serieus andere resultaten als een auto zonder rolkooi?!?

Die wielkasten graag zo houden, tering wat ontzettend vet.

Ik wit zal die er super uitzien.

Michel

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 20 sep 2007, 22:21

Eerste officiele foto... een teaser 8)


In die kleur vind ik em lekker, laat maar komen. Gooi er zelf wel donkere achterlichten op en 2 dikke uitlaten inplaats van 4.

En zwarte velgen 8)

[img:800:533]http://www.motorauthority.com/images/Su ... hority.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Ruud Hulsegge
Berichten: 817
Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
Locatie: Doesburg

Bericht door Ruud Hulsegge » 20 sep 2007, 22:29

En dat wat je daar zegt stoort me nou zo Roman.

Waarom is Subaru nou niet in staat om gewoon een auto te maken die lekker is zonder dat er direct uiterlijkheden aan veranderd moeten worden om hem echt mooi te vinden? :oops:

Doen we dit ook bij een Alfa Romeo, BMW, Jaguar, Volvo of Mercedes bijvoorbeeld? :?

Ik ben van mening dat Subaru nog altijd een stylingprobleem heeft.
Begrijp me niet verkeerd: De STI zoals hij nu gaat komen vind ik echt vet. Alleen weer net die kleine details die het net niet zijn............
Ik doel dan met name op de 4 pijpen, achterlichten en spoiler. De rest vind ik helemaal goed en WRC look hebben. :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 20 sep 2007, 22:52

Die teaser foto is echt een...vandaar dat ze dat dus zo noemen :idea:

Inderdaad, ik denk dat ze in Zwart, Wit, en Blauw erg goed uit gaan zien, eneuh mee eens met die anderen liever 1 dikke pijp aan weerskanten, iets andere achterlichten en een iets andere spoiler...maar dat zijn misschien wel de dingen die ze voor de tuners laten liggen, de basis lijkt oke.

Gebruikersavatar
Roman
Berichten: 3237
Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
Locatie: Liverpool

Bericht door Roman » 20 sep 2007, 22:57

Ik vind het ook wel jammer dat er dingen aan moeten veranderen direct al, maar dat kan natuurlijk ook persoonlijke smaak zijn?

Japanners zullen waarschijnlijk wel weglopen met die achterlichten en die uitlaten? Tenminste dat denk ik, waarom doen ze het anders zo :?

Maar ja, de uitlaten worden meestal toch vervangen door Scooby eigenaren dus dat is niet zo ingrijpend. En andere achterlichten vallen ook nog wel mee om te doen.

Verder zou ik persoonlijk zwarte velgen eronder leggen. En de achter ramen van een tint voorzien.

Dan is ie voor mij af 8) Hopen dat 2008 een goed jaar word op het werk :lol:

Andre
Berichten: 11411
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 sep 2007, 23:45

potver wat een apparaat is dit. Die voorkant perfectie gewoon met die lichten en die dikke spatborden.

Achterlichten niet mooi en 4 uitlaten had ook niet nodig geweest.

Achterkant is niet helemaal mijn ding. Maar een mooie antracite met donkere ramen modderfok wat mooi. Ik vindt hem lekker dik en niet zo opvallend als evo s en het vorige type subaru met zo n grote vleugel.

wanneer is officiele introductie.

Ben nieuwsgierig naar de prijs. Zo n hatch moet wel dik onder de 50k blijven. Dan is het wel interessant.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast