Audi vs Volvo

Dit is ons algemene autoforum.
Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 04 jul 2007, 12:53

volvoc30 schreef: ford: (buiten ford focus ST 8) ) eeuwige twijfelaars
Hee, dus je bedoelt dat ik maar naar een Ford moet kijken als toekomstige auto?
volvoc30 schreef: opel: aardige hokken alleen verschrikkelijk interieur, Lease bak
mijn deelname!
Bzzzzt. Dank voor uw bijdrage, u bent gediskwalificeerd van verdere deelname :-P

HSR

Bericht door HSR » 04 jul 2007, 13:01

Rico v Velzen schreef:Imago ligt erg gevoelig bij volvo rijders, blijkbaar. Volvo is gewoon een suf merk. dat zegt niks over de kwaliteit van de autos. e46 drugsauto lol.

Hou op man :D Volvo is een prima merk, niks sufs aan. Rationeel gezien zijn het gewoon goede keuzes. Altijd goede stoelen, altijd goede geluidsinstallatie , niemand vind je een klootzak c.q. hufter omdat je een volvo rijdt.

Beetje zoals audi, grote verschil is alleen dat bijna alle vrouwen Audi's mooi vinden.

@ C30-drivert. Goede post. Vooral de citroen rijders mooi beschreven. :D

Trouwens, wat is Saab dan eigenlijk?

RVV

Bericht door RVV » 04 jul 2007, 13:03

Ik zei maar zo, uiteindelijk willen ze allemaal een Bmw. Tenminste als er petrol door je aderen heen stroomt. Zelfs rebel overwoog een 3 coupe serieus. Maar hij durfde nog niet. Als bmw voor opel prijzen te koop was kon elk mainstream merk wel inpakken.

Panda de Beer

Bericht door Panda de Beer » 04 jul 2007, 13:18

Ik neem aan dat je niet serieus bent? Als BMW voor Opel-prijzen te koop was, dan was de begerenswaardigheid een stuk lager, en niet iedereen zoekt een sportieve auto. Daarom kopen mensen nog steeds Mercedessen en Volvo's.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 jul 2007, 13:31

BMW is ook niet alles.

Grootste pluspunt RWD en het feit dat rijplezier vooropstaat maar dat wordt ook al steeds minder, met bulten electronische hulpjes, ongekende zwaarlijvigheid en absurde prijzen. Ik bedoel, om een 1 serie een beetje aan te kleden ben je zo 15.000 euro verder, aan opties! Voor dat geld koop ik een complete auto, ook goed aangekleed. Dat gaat toch helemaal nergens meer over.

Een 1 serie coupé van een kleine 1600 kilo. Whaha. Mijn nieuwe Fiat weegt 1030 kilo. Ja, er staat dan geen BMW logo op nee maar is wel 500 kilo lichter en ook niet bepaald slecht bedeeld qua luxe. Afmetingen zullen elkaar niet veel ontlopen. Waarom is die Fiat meer dan een halve ton lichter? OK het blok is lichter maar dan nog...wat een immens verschil zeg.

Audi let ook steeds meer op rijplezier, met motoren die technische hoogstandjes zijn (hoogtoerig RS4 blok bijvoorbeeld) en bovendien meer naar achter liggen, achter de vooras.

Ik heb sterk het idee dat de verschillen tussen dynamiek van een Audi of BMW helemaal niet meer zo groot zijn als hier vaak geschetst wordt.

Zo onderscheidend vind ik BMW niet (meer). Mercedes biedt ook RWD, daarin is BMW echt niet uniek. Misschien dat BMW nog een tandje sportiever is ja maar da's gewoon een kwestie van afstelling, een bewuste keuze van Mercedes. Haar clientèle willen blijkbaar geen stoterig rijgedrag.

Ik zeg niet dat BMW niet uitstekend rijdt, maar ook een moderne Audi, Volvo of Mercedes rijdt uitstekend. Men groeit IMO naar elkaar toe, de verschillen worden steeds marginaler.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 04 jul 2007, 13:33

@Rico

volvo suf??

http://www.youtube.com/watch?v=WuioFDbFG-0

http://www.youtube.com/watch?v=L1d8ShVx43g&NR=1

vind ik aardig klinken hoor, iig niet suf!

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 04 jul 2007, 14:18

Rico v Velzen schreef:Ik zei maar zo, uiteindelijk willen ze allemaal een Bmw. Tenminste als er petrol door je aderen heen stroomt. Zelfs rebel overwoog een 3 coupe serieus. Maar hij durfde nog niet. Als bmw voor opel prijzen te koop was kon elk mainstream merk wel inpakken.
:lol: @ funny post.

Ik durf zelfs te beweren dat BMW van alle automerken in NL het grootste imago probleem heeft. Als je hier in de randstad een e46 M3 ziet rijden zijn er 2 opties voor de bestuurders ;

1. Buitenlander
2. Nederlander met veel teveel goud

Welke van de 2 ben jij Rico (what's in a name)? :lol: :wink:

Voor de meeste mensen zijn dit genoeg redenen om niet langs de BMW-dealer te gaan.

Persoonlijk weet ik wel beter hoor, maar het imago is gewoon ruk. PUNT.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 jul 2007, 14:28

Het BMW offensief is begonnen :lol:

Goeie post Remy 8)

cooldragon

Bericht door cooldragon » 04 jul 2007, 14:42

Eltjo schreef:ROFLOL

Zeggen dat Volvo een imago probleem heeft en dan met droge ogen beweren dat BMW dat niet heeft. Hoezo www.oogkleppen.nl :roll:

Wat dat betreft zit Audi beter, dat heeft imho een zeer neutraal imago.
maar daar begint nu ook wel verandering in te komen...de gemiddelde jonge accountmanager van een jaar of 26 die van zn baas een 1.9tdi A3/A4 (of zelfs golf V ook al) mag leasen zorgt ervoor dat de gemiddelde audi rijder nu de stempel krijgt van arrogante asociale bumperklever :(
stempel wat BMW rijders ook vaak opgeplakt krijgen.....
Laatst gewijzigd door cooldragon op 04 jul 2007, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Michel P

Bericht door Michel P » 04 jul 2007, 14:43

hugo schreef:
Michel Pol schreef:De C30 gaat aardig in de richting van een vrouwen auto ;-) Welke Audi's zijn dan vrouwen auto's in jou beleving?

Michel

Op je woorden letten, Michel :wink:

Ooit heb ik nog een 240 Turbo sedan, wat een vreselijk gaafe bak is dat.
Gelukkig heb je nog een 75 :lol: :lol: Maar voel je niet aangesproken, als jij het een mooie fijne auto vind, dan is het toch goed. Wat heeft je eigenlijk doen besluiten een C30 diesel te nemen i.p.v. een A3 TDI in 118/120D

Michel

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 04 jul 2007, 16:16

Begrijp de keuze voor een C30 wel :wink:
BMW 1 serie is een lelijk hok.
Audi A3 heeft de lelijke sfg.
Golf V zie je al meer dan genoeg.

RVV

Bericht door RVV » 04 jul 2007, 16:21

Jongens bmw is dynamiek, wel de juiste modellen natuurlijk. Volvo ? Welke modellen? Audi ? TT mischien of rs4 ? Zeg het maar. En als een EVO rijder het over imago heeft??? Sorry met alle respect maar als er wel iets een aso imago heeft zijn het wel japanse plastic fantastic autos. persoonlijk vind ik EVO S echt super hoor.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 jul 2007, 16:26

Een imago krijgt een (auto)merk/type vaak aangemeten door de buitenwacht dmv 1 rotte appel(negatief) of 1 celebrity(positief), die dat merk/type propageert, eenvoudig gezegd.

Zolang er nog genoeg merk XXXX verkocht worden is er geen (imago)probleem. De man in de straat vindt een Lacoste/Hilfiger shirt of een Rolex/Breitling of een BMW/Mercedes een 'imagoprobleem' hebben, de fabrikanten lachen erom en diezelfde man in de srtaat zou wel eens heimelijke verlangens naar die merken kunnen hebben, ware het niet dat hij van z'n peergroup niet mag/kan/ in z'n eigen beleving. Diezelfde man droomt ervan om een negerin een beurt te geven, maar is zo racistisch als de hel naar z'n maten. :P

RVV

Bericht door RVV » 04 jul 2007, 16:51

Robin kern van waarheid

Henk Jan

Bericht door Henk Jan » 04 jul 2007, 16:59

Rico v Velzen schreef:Jongens bmw is dynamiek, wel de juiste modellen natuurlijk. Volvo ? Welke modellen? Audi ? TT mischien of rs4 ? Zeg het maar. En als een EVO rijder het over imago heeft??? Sorry met alle respect maar als er wel iets een aso imago heeft zijn het wel japanse plastic fantastic autos. persoonlijk vind ik EVO S echt super hoor.
Ik heb het nooit over het imago van een Evo gehad. Dat boeit me ook niet. Ik rijd er liever mee.

Ik zeg alleen dat het een sprookje is dat iedereen een BMW zou willen als ze haalbaar waren én dat ze een ruk imago hebben. Dat zijn gewoon de feiten. Niets meer en niets minder. Iedereen die dat tegenspreekt komt imo nooit buiten.
Laatst gewijzigd door Henk Jan op 04 jul 2007, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 04 jul 2007, 17:00

Rico, H-J (Dinomi) heeft voor een zéér groot deel wel gelijk. Hier in de Randstad hebben de M versie's een zéér slecht imago, en dat is helaas te danken aan een bepaalde bevolkingsgroep :cry: Ik had zelf ook graag een E36 M3 willen hebben, maar vanwege de associaties met die bevolkingsgroep zal dat er helaas nooit van komen.... :?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 04 jul 2007, 17:03

Stefan R schreef:Rico, H-J (Dinomi) heeft voor een zéér groot deel wel gelijk. Hier in de Randstad hebben de M versie's een zéér slecht imago, en dat is helaas te danken aan een bepaalde bevolkingsgroep :cry: Ik had zelf ook graag een E36 M3 willen hebben, maar vanwege de associaties met die bevolkingsgroep zal dat er helaas nooit van komen.... :?
Lijkt me echt klote ... dingen die je graag wil en kan realiseren maar niet doet vanwege angst.

RVV

Bericht door RVV » 04 jul 2007, 17:25

Dinomi schreef:
Rico v Velzen schreef:Jongens bmw is dynamiek, wel de juiste modellen natuurlijk. Volvo ? Welke modellen? Audi ? TT mischien of rs4 ? Zeg het maar. En als een EVO rijder het over imago heeft??? Sorry met alle respect maar als er wel iets een aso imago heeft zijn het wel japanse plastic fantastic autos. persoonlijk vind ik EVO S echt super hoor.
Ik heb het nooit over het imago van een Evo gehad. Dat boeit me ook niet. Ik rijd er liever mee.

Ik zeg alleen dat het een sprookje is dat iedereen een BMW zou willen als ze haalbaar waren én dat ze een ruk imago hebben. Dat zijn gewoon de feiten. Niets meer en niets minder. Iedereen die dat tegenspreekt komt imo nooit buiten.
kijk zo boeit mij het imago van bmw niet omdat ik er ook liever mee rij. Even een gewetens vraag ? Zou jij je evo willen ruilen voor mijn m3?

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 jul 2007, 18:04

Dinomi schreef:
Rico v Velzen schreef:Ik zei maar zo, uiteindelijk willen ze allemaal een Bmw. Tenminste als er petrol door je aderen heen stroomt. Zelfs rebel overwoog een 3 coupe serieus. Maar hij durfde nog niet. Als bmw voor opel prijzen te koop was kon elk mainstream merk wel inpakken.
:lol: @ funny post.

Ik durf zelfs te beweren dat BMW van alle automerken in NL het grootste imago probleem heeft. Als je hier in de randstad een e46 M3 ziet rijden zijn er 2 opties voor de bestuurders ;

1. Buitenlander
2. Nederlander met veel teveel goud

Welke van de 2 ben jij Rico (what's in a name)? :lol: :wink:

Voor de meeste mensen zijn dit genoeg redenen om niet langs de BMW-dealer te gaan.

Persoonlijk weet ik wel beter hoor, maar het imago is gewoon ruk. PUNT.
S serie van 10 jaar geleden, verlaagd, 19" velgen eronder en getinte ramen...

Is dat beter?

HSR

Bericht door HSR » 04 jul 2007, 18:16

Michel Pol schreef:
hugo schreef:
Michel Pol schreef:De C30 gaat aardig in de richting van een vrouwen auto ;-) Welke Audi's zijn dan vrouwen auto's in jou beleving?

Michel

Op je woorden letten, Michel :wink:

Ooit heb ik nog een 240 Turbo sedan, wat een vreselijk gaafe bak is dat.
Gelukkig heb je nog een 75 :lol: :lol: Maar voel je niet aangesproken, als jij het een mooie fijne auto vind, dan is het toch goed. Wat heeft je eigenlijk doen besluiten een C30 diesel te nemen i.p.v. een A3 TDI in 118/120D

Michel
118D was veeeeeeeeeelste duur voor wat het bracht. Enige voordeel zou het RWD concept zijn maar de 120PK en extreem sneue uitrusting deden ons ( ik en mijn broer) al snel van gedachten veranderen.

A3 TDI was eigenlijk ook erg duur. Wel een hele leuke wagen, stuurt leuk en mooi interieur.

Mijn broer en ik reden allebei al volvo, respectievelijk een XC70 2.5T en een V70R AWD en we waren erg tevreden met de wagens. De C30 had een leuke, wakkere en vlotte dieselmotor. Interieur was een stuk leuker dan van de 118D en voor een acceptabele meerprijs kregen we er de nodige opties bij. Daarbij heeft de C30 echt een verdomd goede rijpositie, fijne stoelen ( missen iets zijdelinge steun), goede geluidsinstallatie en gescheiden klimaat controle. Tevens had de C30 veel ruimte van binnen en kan mijn fiets makkelijk achterin. Verassend genoeg gaat de C30 leuk door een bocht, mede dankzij de focus genen. Verwacht natuurlijk geen Alfa 75-achtige wegligging want dat is van een heel andere orde.

Rebel

Bericht door Rebel » 04 jul 2007, 18:33

BMW had nooit de 1-coupe serie moeten maken.
En als ik zie dat nu zelfs 3-coupe rijders zover gaan dat ze een stapje terug te doen en zo'n budget 1-coupe willen aanschaffen, concureert BMW in zijn eigen modellenreeks.

Alles word duurder, dus die stap van 3-serie naar nieuwe een nieuwe 3-serie is niet veel anders dan de rest van de stappen die je dagelijks ondervindt.

Inflatie..

Waar gaat BMW achter twee jaar mee komen? de 1/2 -serie?

Mercedes en Audi maken ook geen kleine a4'tjes en kleine c-klasse's ...
Laatst gewijzigd door Rebel op 04 jul 2007, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Kasteel

Bericht door Kasteel » 04 jul 2007, 18:33

Rico v Velzen schreef:Imago ligt erg gevoelig bij volvo rijders, blijkbaar. Volvo is gewoon een suf merk. dat zegt niks over de kwaliteit van de autos. e46 drugsauto lol.
LOL idd, Volvo is namelijk echt het enige merk dat ik zou links zou laten liggen door het imago. Ik heb dan ook Volvo in mijn top 3 van vervelende automobilisten zitten.
Zag laatst overigens wel een mooie 850 t5-r, prachtige auto, maar zou 'm noooooooit overwegen...

Hoewel ik de c30 en de v50 redelijk non-Volvo vindt qua dat imago :).
Laatst gewijzigd door Kasteel op 04 jul 2007, 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 jul 2007, 18:36

Ik ben ook bij Volvo geweest voor de C30 is niet door gegaan, waarom niet: Sportstoelen waren NIET leverbaar, en tevens was hij voor de bestuurderspositie lang zo ruim niet dan de 118d. Echter had je achterin wel weer veel meer ruimte, maar daar zit ik toch nooit.

Benz heeft immers de A serie en de B serie !

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 jul 2007, 18:47

Rebel schreef:BMW had nooit de 1-coupe serie moeten maken.
En als ik zie dat nu zelfs 3-coupe rijders zover gaan dat ze een stapje terug te doen en zo'n budget 1-coupe willen aanschaffen, concureert BMW in zijn eigen modellenreeks.

Alles word duurder, dus die stap van 3-serie naar nieuwe een nieuwe 3-serie is niet veel anders dan de rest van de stappen die je dagelijks ondervindt.

Inflatie..

Waar gaat BMW achter twee jaar mee komen? de 1/2 -serie?

Mercedes en Audi maken ook geen kleine a4'tjes en kleine c-klasse's ...
Wat Jelmer zegt. Audi probeerde het met de A2. En de 1er is qua rijden een betere auto dan de A3, en anders koop je een Leon.Ze zijn allen concurrenten van elkaar.
En Merc heeft de A en B Klasse.

Wel 'n beetje bij de les blijven Rob. :twisted:

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 04 jul 2007, 19:00

Een C is ook nog eens duurder dan een 3 ;)

Plaats reactie