Estorilblau E46 M3 SMG II
- Joop
- Berichten: 9062
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Die M3 velgen in een maatje groter (19") doen het wel aardiger onder de M3. Maar met de standaard 18" velgen is overigens ook niets mis mee. Misschien het enige dat ze vanuit een aantal hoeken wat klein ogen onder de dikke M3-koets, maar dat is enkel wanneer je de 19" op je netvlies hebt staan.
De mooiste velgen onder een M3 zijn die vanonder de CS/CSL IMO.
Maar dit is gewoon een hele nette M3, ik zou zeggen niets aan doen.
De mooiste velgen onder een M3 zijn die vanonder de CS/CSL IMO.
Maar dit is gewoon een hele nette M3, ik zou zeggen niets aan doen.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
@Dennis: Ik heb net je verhaal gelezen en ik bewonder je toewijding. Echt gaaf om te zien hoe je met de baan die je nu hebt (is ook geen gemakkelijke baan) en de inzet hebt bereikt dat je nu deze auto kunt kopen.
Heb je nog een idee om graag bij een ander merk terecht te komen qua testwerkzaamheden (BMW, Porsche b.v.) of ambieer je dat niet? Misschien kun je eens met je landgenoot Dirk Schoysmann contact opnemen, die zit ook wel aardig in dat wereldje. Erg aardige man overigens!
Heb je nog een idee om graag bij een ander merk terecht te komen qua testwerkzaamheden (BMW, Porsche b.v.) of ambieer je dat niet? Misschien kun je eens met je landgenoot Dirk Schoysmann contact opnemen, die zit ook wel aardig in dat wereldje. Erg aardige man overigens!
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Nogmaals dank allemaal voor de leuke reacties, wordt erg geappreciëerd.
18" is gekozen vanwege de ride comfort denk ik. bij 19 duimers wordt het wel erg bumpy en ruw. Ik ga ze voorlopig ook nog op de 18" velgen laten staan omdat deze nog perfect en vrij uniek zijn(blackchrome).
stéphane,
het heeft me inderdaad wel slapeloze nachten en erg zware dagen gekost, maar ik heb er geen cent spijt van. De testwereld ligt me blijkbaar erg goed, maar de Toyota denkwijze weer minder. Vandaar dat ik constant actief op zoek ben naar nieuwe uitdagingen.
Die tip die je daar vermeld kan wel eens erg interessant zijn. Ik heb je hier ook voor gePM'ed. Alvast bedankt hé!
18" is gekozen vanwege de ride comfort denk ik. bij 19 duimers wordt het wel erg bumpy en ruw. Ik ga ze voorlopig ook nog op de 18" velgen laten staan omdat deze nog perfect en vrij uniek zijn(blackchrome).
stéphane,
het heeft me inderdaad wel slapeloze nachten en erg zware dagen gekost, maar ik heb er geen cent spijt van. De testwereld ligt me blijkbaar erg goed, maar de Toyota denkwijze weer minder. Vandaar dat ik constant actief op zoek ben naar nieuwe uitdagingen.
Die tip die je daar vermeld kan wel eens erg interessant zijn. Ik heb je hier ook voor gePM'ed. Alvast bedankt hé!
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Auto is terug van de garage ivm versnellingsbakprobleem. V-bak is vervangen onder garantie, dit weekend de bak even snel ingereden (1500 km
) en onderweg even gestopt om nog eens wat foto's te schieten.
Net voor de wagen naar de garage is gegaan heb ik een e60 M5 SMG pook in de estoril gemonteerd omdat de originele wat lakschade had en ik dit model veel mooier vond. Ook de verlichting is aangesloten...
sommige foto's zijn echt niet goed gelukt dankzij het n00bisme van de camerabediener
Nee, de omstandigheden waren niet ideaal en/of het fototoestel te ingewikkeld
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... vidual.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... G_2360.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... G_2340.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... 2331-1.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... orilRr.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... toril2.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... toril1.jpg[/img]
[IMG:533:800]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... 60Pook.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... G_2334.jpg[/img]
Zie net dat er precies zwarte of slijtvlekken op de zetels lijken te zitten op de 3de foto, is dus niet zo IRL he

Net voor de wagen naar de garage is gegaan heb ik een e60 M5 SMG pook in de estoril gemonteerd omdat de originele wat lakschade had en ik dit model veel mooier vond. Ook de verlichting is aangesloten...
sommige foto's zijn echt niet goed gelukt dankzij het n00bisme van de camerabediener

Nee, de omstandigheden waren niet ideaal en/of het fototoestel te ingewikkeld

[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... vidual.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... G_2360.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... G_2340.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... 2331-1.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... orilRr.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... toril2.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... toril1.jpg[/img]
[IMG:533:800]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... 60Pook.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... G_2334.jpg[/img]
Zie net dat er precies zwarte of slijtvlekken op de zetels lijken te zitten op de 3de foto, is dus niet zo IRL he

Laatst gewijzigd door Downforce Dennis op 29 okt 2007, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
mooi ding Dennis, maar heeft je auto schade gehad? of wat anders? ja ik zeg maar wat, omdat de sticker van de kleur e.d. lucht onder zit en niet mooi glad erop zit...meestal zit dat echt strak
[img:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... vidual.jpg[/img]

[img:800:533]http://i12.photobucket.com/albums/a243/ ... vidual.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Heej Dennis,
Ik lees nu pas dat je een E46 hebt gekocht. Superding! Gefeliciteerd.
Loon naar werken inderdaad, zoals Stéphane zegt. Ik had nooit bouwkunde moeten gaan studeren.
Dirk moet je zeker mee gaan praten. Leer je veel van. Diho kent ook nog een testrijder van Goodyear, ook interessant. Zeker op/rond de Ring is het wereldje van testrijders erg klein. Het is handig om daar een netwerk op te bouwen om bij de betere automerken binnen te komen.
Je bent het RDW-testwerk zoals ik die jongens op Lelystad vaak heb gezen wel ontgroeid lijkt mij.
Ik lees nu pas dat je een E46 hebt gekocht. Superding! Gefeliciteerd.
Loon naar werken inderdaad, zoals Stéphane zegt. Ik had nooit bouwkunde moeten gaan studeren.

Dirk moet je zeker mee gaan praten. Leer je veel van. Diho kent ook nog een testrijder van Goodyear, ook interessant. Zeker op/rond de Ring is het wereldje van testrijders erg klein. Het is handig om daar een netwerk op te bouwen om bij de betere automerken binnen te komen.
Je bent het RDW-testwerk zoals ik die jongens op Lelystad vaak heb gezen wel ontgroeid lijkt mij.

- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
ik snap wat je bedoelt Rene, maar ik heb hem als schadevrij gekocht en als huisselectie. Dus ik zou het sterk vinden als hij zo ver schade heeft gehad. Ik weet dat er ooit iets op de motorkap is gevallen en dat dat is gerepareerd door spot-repair.
Ik heb de wagen naar de Paint specialisten op mijn werk gebracht en die vertelden me dat buiten een plek op de motorkap de originele lak er nog opzat.
Die blaasjes onder de sticker zijn misschien een individual optie?
Ik heb de wagen naar de Paint specialisten op mijn werk gebracht en die vertelden me dat buiten een plek op de motorkap de originele lak er nog opzat.
Die blaasjes onder de sticker zijn misschien een individual optie?

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
@ Dennis
Thx man, is alweer even geleden he. Wordt tijd dat we elkaar nog eens spreken op een D-F meeting oid.
Ik heb gezien dat de 535i te koop staat, spijtig dat ie weg gaat maar je hebt een aparte smaak van auto's dus er zal wel weer iets spectaculairs voor in de plaats komen, kan ik wel waarderen
Ik ben het testwerk nu aan het combineren met interne circuittrainingen te geven. Daartussendoor doe ik ook nog kwaliteitsaudits in de europese fabrieken, dus veel tijd blijft er niet veel over
Je kan het idd niet echt meer vergelijken met 8u per dag rondblaffen.
Stéphane heeft Dirk nog niet gesproken, maar hij ging er bij de volgende ontmoeting iets over laten vallen. De ring is idd erg in trek bij de duitse premium merken. Toyota is zijn profiel nog een beetje aan het zoeken, maar doelt eerder op customer usage simulaties, die we outsourcen.
Voor excessive stress en usage sturen ze ons naar gekozen plaatsen met extreme toestanden.
Ik poog zeker nuttige contacten te leggen rond de ring-wereld. Maar als 20-jarige zien je ze niet echt staan, snap je. No offence naar de heren toe, want ik begrijp heel goed dat er erg vaak dromers aan hun deur staan. Daarom opteer ik ervoor om wat geduldiger te zijn en te wachten op mensen zoals Dirk om me deftig aan voor te stellen met wat ik kan zonder vooroordelen.
@GTRene
Die indruk had ik ook omdat de motorkap er in eerste instantie scheef op lag, daarop heb ik de paint specialists van Toyota erop losgelaten die bevestigd hebben dat de auto niets serieus heeft meegemaakt.
Ik heb mijn dealer ingelicht over de motorkap, ondertussen heeft hij ze tegoei gelegd en ter compensatie heeft hij me een inspectie II "onder garantie" gedaan onlangs... Dus ik klaag niet
Motorkap lag er scheef op omdat de motor er is uitgehaald en SMG pomp vv als terugroepactie...
Thx man, is alweer even geleden he. Wordt tijd dat we elkaar nog eens spreken op een D-F meeting oid.
Ik heb gezien dat de 535i te koop staat, spijtig dat ie weg gaat maar je hebt een aparte smaak van auto's dus er zal wel weer iets spectaculairs voor in de plaats komen, kan ik wel waarderen

Ik ben het testwerk nu aan het combineren met interne circuittrainingen te geven. Daartussendoor doe ik ook nog kwaliteitsaudits in de europese fabrieken, dus veel tijd blijft er niet veel over

Je kan het idd niet echt meer vergelijken met 8u per dag rondblaffen.
Stéphane heeft Dirk nog niet gesproken, maar hij ging er bij de volgende ontmoeting iets over laten vallen. De ring is idd erg in trek bij de duitse premium merken. Toyota is zijn profiel nog een beetje aan het zoeken, maar doelt eerder op customer usage simulaties, die we outsourcen.
Voor excessive stress en usage sturen ze ons naar gekozen plaatsen met extreme toestanden.
Ik poog zeker nuttige contacten te leggen rond de ring-wereld. Maar als 20-jarige zien je ze niet echt staan, snap je. No offence naar de heren toe, want ik begrijp heel goed dat er erg vaak dromers aan hun deur staan. Daarom opteer ik ervoor om wat geduldiger te zijn en te wachten op mensen zoals Dirk om me deftig aan voor te stellen met wat ik kan zonder vooroordelen.
@GTRene
Die indruk had ik ook omdat de motorkap er in eerste instantie scheef op lag, daarop heb ik de paint specialists van Toyota erop losgelaten die bevestigd hebben dat de auto niets serieus heeft meegemaakt.
Ik heb mijn dealer ingelicht over de motorkap, ondertussen heeft hij ze tegoei gelegd en ter compensatie heeft hij me een inspectie II "onder garantie" gedaan onlangs... Dus ik klaag niet

Motorkap lag er scheef op omdat de motor er is uitgehaald en SMG pomp vv als terugroepactie...
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Van't weekend Gruppe M Ram air intake gescoord en xenon mistlampen upgrade van DMC.
In 2de heeft ie nu een klein dipje rond 4.5k - 5k toeren, maar daarboven trekt ie zowaar nog net iets harder door. Dipje wil ik laten wegwerken door ze deze zomer eens bij Kempower in Lummen binnen te steken om ze te laten remappen.
Qua vermogen nu maar even focussen op ons 527i föhn project, de airbox heb ik gekocht omwille van de sound...
Vanbuiten klinkt ie echt pissed nu, ook het uitlaatgeluid is iets zwaarder geworden. Iets wat ie wel kan verdragen...
Spijtig dat ik geen goeie camera heb
In 2de heeft ie nu een klein dipje rond 4.5k - 5k toeren, maar daarboven trekt ie zowaar nog net iets harder door. Dipje wil ik laten wegwerken door ze deze zomer eens bij Kempower in Lummen binnen te steken om ze te laten remappen.
Qua vermogen nu maar even focussen op ons 527i föhn project, de airbox heb ik gekocht omwille van de sound...
Vanbuiten klinkt ie echt pissed nu, ook het uitlaatgeluid is iets zwaarder geworden. Iets wat ie wel kan verdragen...
Spijtig dat ik geen goeie camera heb

- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Toch niet die gruppe M carbon inlaat op marktplaats he ?Dennis Schroyen schreef:Van't weekend Gruppe M Ram air intake gescoord en xenon mistlampen upgrade van DMC.
Zat er al enige tijd naar te kijken en leek me wel erg geil maar wil eigenlijk geen auto's meer modificeren. Als je begint komt er geen einde meer aan is mijn ervaring...
Ben wel heel erg benieuwd naar het geluid...
Mark.
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
@ Frank
is al meerdere malen bewezen dat er vermogensstijging is. Varieert van 2 tot 10 wielpk. Probleem is dat je op de bank geen realistisch beeld kan vormen omdat het ram air systeem enkel perfect zijn werk doet bij voldoende rijwind.
US spec e46 en EU e46 zijn identiek hoor, enkel hebben de US'ers dichtere cats en een uitgebreidere ECU mbt foutcodes.
Dus ik snap niet goed waarom enkel van toepassing op US-specs?
is al meerdere malen bewezen dat er vermogensstijging is. Varieert van 2 tot 10 wielpk. Probleem is dat je op de bank geen realistisch beeld kan vormen omdat het ram air systeem enkel perfect zijn werk doet bij voldoende rijwind.
US spec e46 en EU e46 zijn identiek hoor, enkel hebben de US'ers dichtere cats en een uitgebreidere ECU mbt foutcodes.
Dus ik snap niet goed waarom enkel van toepassing op US-specs?
- markk
- Berichten: 3894
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
US modellen hebben inderdaad cats in spruitstuk ipv in "middenpijp" zoals de Europese modellen dat hebben. Lees maar eens US M3 forums, iedereen is z'n spruitstuk door Europese modellen aan het vervangen.
Onder US modellen zitten ook andere remmen / remschijven volgens mij. Erg populair US M3 mod is nl. "eurospec rotors"
Overigens lekker belangrijk of de airbox wat oplevert. Het geluid alleen al zal het "waard" zijn, als je maar niets verliest. Niet in pk's en niet in loop cultuur. Het genoemde "dipje" geeft mij alweer rillingen. Moet je weer gaan herprogrammeren etc. End is dan zoek...
Gewoon swap van airbox, geen andere zij-effecten en een lekker CSL like geluidje is wat ik wil !
Mark.
Onder US modellen zitten ook andere remmen / remschijven volgens mij. Erg populair US M3 mod is nl. "eurospec rotors"
Overigens lekker belangrijk of de airbox wat oplevert. Het geluid alleen al zal het "waard" zijn, als je maar niets verliest. Niet in pk's en niet in loop cultuur. Het genoemde "dipje" geeft mij alweer rillingen. Moet je weer gaan herprogrammeren etc. End is dan zoek...
Gewoon swap van airbox, geen andere zij-effecten en een lekker CSL like geluidje is wat ik wil !
Mark.
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Negatieve berichten zijn er altijd, maar als je een CF air intake wil is Gruppe M the way to go, daar is iedereen het over eens. Hamann is ook leuk maar veel te duur voor wat het is.
Vermogenverlies is er zeker niet, daar ben ik toch al zeker van
Het rare is dat de dip er enkel in 2de versnelling is. 3de en 4de jenst ie lekker hard door. Ook raar is dat als je kort achtereen WOT acceleraties doet en dan terug afremt en in 2de terug accelereert vanaf 3k oid de dip gewoon weg is. Ik vermoed dan ook dat als de dip er is de air/fuel mixture niet optimaal is. Daarom even binnensteken bij Kempower om de ECU te finetunen op de nieuwe inlaat...
Ik heb ook gelezen op M3forum dat de airbox niet past op xenon modellen...
broodje aap dus...
Ik wil dus zeggen dat ik liever zelf dingen ondervind dan af te lezen van een forum en mijn ervaringen zijn zeker niet negatief. Als je vermogenswinst wil moet je een ESS supercharger zetten, klaar...
En Mark, als je de beste intake sound wil ga je best naar een Delage kitje. Dan zit je wel met standalone fuel management maar dan lach je met CSL performance
Vermogenverlies is er zeker niet, daar ben ik toch al zeker van

Het rare is dat de dip er enkel in 2de versnelling is. 3de en 4de jenst ie lekker hard door. Ook raar is dat als je kort achtereen WOT acceleraties doet en dan terug afremt en in 2de terug accelereert vanaf 3k oid de dip gewoon weg is. Ik vermoed dan ook dat als de dip er is de air/fuel mixture niet optimaal is. Daarom even binnensteken bij Kempower om de ECU te finetunen op de nieuwe inlaat...
Ik heb ook gelezen op M3forum dat de airbox niet past op xenon modellen...

Ik wil dus zeggen dat ik liever zelf dingen ondervind dan af te lezen van een forum en mijn ervaringen zijn zeker niet negatief. Als je vermogenswinst wil moet je een ESS supercharger zetten, klaar...
En Mark, als je de beste intake sound wil ga je best naar een Delage kitje. Dan zit je wel met standalone fuel management maar dan lach je met CSL performance

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, Berry1000RR, Bing [Bot], Dimitri, EvdP, Fabian, jvb, Marc Sierra, Mark 320iS, Martijn M, Wimo en 3 gasten