135i coupe of 335i coupe
-
Gezien het verschil van mening over enkele auto's, val ik vermoedelijk niet de in de categorie 'volgeling' van Andre
Heb met meerdere 1 serie versie's en 3 serie versie's gereden en vind de 1 gewoon leuker rijden: levendiger. (eerlijk is eerlijk met de nieuwe coupe enkel met 1 motorvariant gereden, de 'gewone' 3 met meerdere, omdat ze nog niet zo lang geleverd worden (en er in het lease park dus nog niet veel zijn
))
Het gekke is (wellicht) dat ik een 5 serie (ondanks gewicht etc) toch leuker vind rijden dan de 3 serie
Maw: misschien zijn er meer 'hokjes' nodig om mensen in te kunnen drukken... Of juist niet

Het gekke is (wellicht) dat ik een 5 serie (ondanks gewicht etc) toch leuker vind rijden dan de 3 serie

Maw: misschien zijn er meer 'hokjes' nodig om mensen in te kunnen drukken... Of juist niet

- RVV
Romo ik ben altijd positief geweest over het uiterlijk van de 1 serie. enige punt van kritiek vond ik de overgang in de C stijl, de hofmeisterknik komt niet mooi uit. Dit word nu ingelost met de 1 serie coupe vind ik.
De 1 serie heeft een mooie rechte neus, net als de e46 en de oudere BMW's. Ik vind dit gewoon stoer. Helemaal nu met de nieuwe voorbumper (zie laatste foto's) De scherpe snede op de flank vind ik ook strak ogen.
Langgerekte proporties hebben me nooit aangesproken, bij de 3 coupe lijkt er maar geen eind aan te komen.
Straks is de achterzijde van de 1 serie bekend, en de kont ligt lekker hoog, beetje e46 niveau, de kont van de 3 coupe loopt af als een glijbaan
Ook de aansluiting van de motorkap op de voorstijl vind ik romelig ogen bij de e92, net alsof de motorkap er nog op moest maar er geen ruimte meer was om hem mooi in de zijflanken te laten verzinken.
Een e92 is geen oerlelijke auto ofzo, maar vanaf de eerste foto's heeft de auto me niks gedaan. Ik had anders allang zo ding gekocht als ik hem mooi vond.
@Andre welke FWD moet ik nemen ?
De 1 serie heeft een mooie rechte neus, net als de e46 en de oudere BMW's. Ik vind dit gewoon stoer. Helemaal nu met de nieuwe voorbumper (zie laatste foto's) De scherpe snede op de flank vind ik ook strak ogen.
Langgerekte proporties hebben me nooit aangesproken, bij de 3 coupe lijkt er maar geen eind aan te komen.
Straks is de achterzijde van de 1 serie bekend, en de kont ligt lekker hoog, beetje e46 niveau, de kont van de 3 coupe loopt af als een glijbaan

Ook de aansluiting van de motorkap op de voorstijl vind ik romelig ogen bij de e92, net alsof de motorkap er nog op moest maar er geen ruimte meer was om hem mooi in de zijflanken te laten verzinken.
Een e92 is geen oerlelijke auto ofzo, maar vanaf de eerste foto's heeft de auto me niks gedaan. Ik had anders allang zo ding gekocht als ik hem mooi vond.
@Andre welke FWD moet ik nemen ?

-
Over smaak valt niet te twisten.
Hij heeft in mijn ogen zoals anderen ook al opperde een hoog Opel astra-sedan gehalte.
Jammer, want in mijn ogen was de 3-coupe een van de weinige nieuwe BMW's die ik mooi vond.
Dermate mooi qua ontwerp, dat ik destijds na de introductie ben geweest en getwijfeld heb (zie "mijn auto" draadje)
Ook al zal de 1 coupe nog links en rechts verfraaid worden, de hoofdlijnen zeggen al meer dan voldoende. De doorgezakte lijn is wederom aanwezig, en verder vind ik de neus net zo lelijk als bij 5 deurs 1 serie.
Maar het geheel ontwerp heeft een "mottenballen" uiterlijk, alsof een oud ontwerp uit 1985 een beetje afgestoft is, en er een paar nieuwe lampen op geplakt zijn.
In mijn ogen is het een stap terug van een 3-coupe naar een 1 coupe.
Het basis rijeigenschappen van een standaard 3 serie lijken mij stukken beter dan een 1-serie. (spoorbreedte-wielbasis-etc)
Hij heeft in mijn ogen zoals anderen ook al opperde een hoog Opel astra-sedan gehalte.
Jammer, want in mijn ogen was de 3-coupe een van de weinige nieuwe BMW's die ik mooi vond.
Dermate mooi qua ontwerp, dat ik destijds na de introductie ben geweest en getwijfeld heb (zie "mijn auto" draadje)
Ook al zal de 1 coupe nog links en rechts verfraaid worden, de hoofdlijnen zeggen al meer dan voldoende. De doorgezakte lijn is wederom aanwezig, en verder vind ik de neus net zo lelijk als bij 5 deurs 1 serie.
Maar het geheel ontwerp heeft een "mottenballen" uiterlijk, alsof een oud ontwerp uit 1985 een beetje afgestoft is, en er een paar nieuwe lampen op geplakt zijn.
In mijn ogen is het een stap terug van een 3-coupe naar een 1 coupe.
Het basis rijeigenschappen van een standaard 3 serie lijken mij stukken beter dan een 1-serie. (spoorbreedte-wielbasis-etc)
-
En diegene die zeggen dat het uiterlijk niet belangrijk is bij de aanschaf van een nieuwe auto, wil ik erop attenderen dat er zelfs mensen een harde slurf krijgen van een CSL -spoilerlipje op een kofferdeksel van een M3.
Er is niks mis met het feit dat je het ontwerp ook belangrijk vindt.
Zelfs als BMW-rijder niet....
- RVV
- Joop
Heb er lang over nagedacht Rico. De 1er is een heerlijke en zeer goede stuurmansauto, dat hoeft André mij echt niet te vertellen (overigens trek ik me sowieso niets van anderen aan zonder het zelf ook na te gaan), maar heb destijds toch de keus gemaakt weer voor een 3er coupe te gaan. En wel om de redenen die ik eerder aangaf. De 3er blijft toch meer auto voor het geld bieden dan een 1er, terwijl ze tweedehands bijna net zo duur zijn; aangezien dat mijn markt is (de één tot twee jaar oude auto's), verkies ik de 3er toch boven de 1er.Rico v Velzen schreef:Joop zelfs vanuit een M3 zie ik de stap naar een 130i/135i niet als een stap terug.
(mocht die stap uberhaupt gemaakt worden)
Anders had ik op die dag allang mijn handtekening gezet en was dit forum weer een Ricoblauwe 1er rijker geweest en een titaanzilvere 3er coupe armer.
(overigens hij staat er nog voor de liefhebber: http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=07RVPR)
- RVV
Rob ik vind het uiterlijk juist erg belangrijk, ik heb nog nooit een auto gekocht die ik niet mooi (genoeg) vond.Rebel schreef:En diegene die zeggen dat het uiterlijk niet belangrijk is bij de aanschaf van een nieuwe auto, wil ik erop attenderen dat er zelfs mensen een harde slurf krijgen van een CSL -spoilerlipje op een kofferdeksel van een M3.
Ze hadden de e92 gewoon dezelfde proporties moeten geven als de e90 sedan, maar dan met 2 deuren en iets aflopende daklijn, ook dezelfde kont hadden ze kunnen handhaven.
Zeg maar hetzelfde als bij de e46 reeks.
-
Typerend dat er een TT bijgehaald moet worden als ik mijn mening verkondig LOL
Ik dacht dat deze topic over de 1 serie versus de 3 serie ging?
En ik geef daar mijn mening over
Maar als je de poll en bekijkt, zie je dat er een groot aantal leden die op de 3 serie stemmen, dit ook toelichten.
Terwijl er bijna evenveel mensen op de 1 serie stemmen , en zich niet laten horen?
Buiten Andre en zijn volgelingen...
Vreemd...
Worden wij bedonderd met dit soort polls
Ik dacht dat deze topic over de 1 serie versus de 3 serie ging?
En ik geef daar mijn mening over
Maar als je de poll en bekijkt, zie je dat er een groot aantal leden die op de 3 serie stemmen, dit ook toelichten.
Terwijl er bijna evenveel mensen op de 1 serie stemmen , en zich niet laten horen?
Buiten Andre en zijn volgelingen...
Vreemd...
Worden wij bedonderd met dit soort polls

- Joop
Met de basis van de 1er is niets mis.
De 1er is op dit moment de scherper sturende van de twee wanneer je vergelijkt met de 3er E46 coupe.
Vergelijkend met de 3er E9x is het verschil een stuk kleiner. Alleen het extra gewicht van de 3er gooit wat roet in het eten als het om de pure rijdersauto aangaat. Dat extra gewicht zorgt overigens wel voor een stuk rust in de auto, daardoor meer GT-like.
De 1er is op dit moment de scherper sturende van de twee wanneer je vergelijkt met de 3er E46 coupe.
Vergelijkend met de 3er E9x is het verschil een stuk kleiner. Alleen het extra gewicht van de 3er gooit wat roet in het eten als het om de pure rijdersauto aangaat. Dat extra gewicht zorgt overigens wel voor een stuk rust in de auto, daardoor meer GT-like.
Laatst gewijzigd door Joop op 18 jun 2007, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Joop schreef:Heb er lang over nagedacht Rico. De 1er is een heerlijke en zeer goede stuurmansauto, dat hoeft André mij echt niet te vertellen (overigens trek ik me sowieso niets van anderen aan zonder het zelf ook na te gaan), maar heb destijds toch de keus gemaakt weer voor een 3er coupe te gaan. En wel om de redenen die ik eerder aangaf. De 3er blijft toch meer auto voor het geld bieden dan een 1er, terwijl ze tweedehands bijna net zo duur zijn; aangezien dat mijn markt is (de één tot twee jaar oude auto's), verkies ik de 3er toch boven de 1er.Rico v Velzen schreef:Joop zelfs vanuit een M3 zie ik de stap naar een 130i/135i niet als een stap terug.
(mocht die stap uberhaupt gemaakt worden)
Anders had ik op die dag allang mijn handtekening gezet en was dit forum weer een Ricoblauwe 1er rijker geweest en een titaanzilvere 3er coupe armer.
(overigens hij staat er nog voor de liefhebber: http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... ken=07RVPR)
Nog even en hij staat er een jaar....
Denk dat dat meer dan genoeg zegt.
Als dit een mooie blauwe 3 coupe was geweest, was hij al lang verkocht geweest.
Hier hoef je geen einstein voor te zijn, om dit te voorspellen.
Nederland bestaat namelijk grotendeels uit "nederlanders" en niet uit "130i-cuprijders" die zich dagelijks op het circuit wanen.

- Joop
Wat ontwerp betreft ben ik blij dat ze de E92 coupe goed hebben laten afwijken van de E90. Het ontwerp van de auto heeft me vanaf het begin al niet echt bekoord. De wijzigingen die ze voor de E92 hebben doorgevoerd zijn precies goed; zoals een coupe ook hoort te zijn.Rico v Velzen schreef:Rob ik vind het uiterlijk juist erg belangrijk, ik heb nog nooit een auto gekocht die ik niet mooi (genoeg) vond.Rebel schreef:En diegene die zeggen dat het uiterlijk niet belangrijk is bij de aanschaf van een nieuwe auto, wil ik erop attenderen dat er zelfs mensen een harde slurf krijgen van een CSL -spoilerlipje op een kofferdeksel van een M3.
Ze hadden de e92 gewoon dezelfde proporties moeten geven als de e90 sedan, maar dan met 2 deuren en iets aflopende daklijn, ook dezelfde kont hadden ze kunnen handhaven.
Zeg maar hetzelfde als bij de e46 reeks.
Dat is bij de E46 overigens niet anders. Ook hier is de coupe veel langgerekter dan de sedan. De vouw in de flanken komt bij de sedan precies tussen het rood-witte deel van de achterlichten uit, bij de coupe in het witte vlak, dit houdt in dat de koets ook achteren iets gezakken is. Tweede is de daklijn circa 30mm lager dan de sedan, wat zeer merkbaar in het interieur is (de sedan lijkt daarentegen wel een MPV).
- RVV
Rob TT ontwerp heb ik juist altijd erg mooi gevonden, tijdloos ontwerp.. net als de mid jaren 80 BMW's met de sharknose.
de 130i staat ondertussen al bijna 14 maanden te koop
Maar een maand of 2 kwam er nog een 130i binnen bij de beier, en die was binnen 3 weken verkocht, zelfde prijs, en zelfs meer kilometers.
Was minder een boyracer, gedekt blauw, geen M paket, satnav en heel veel goodies. dus blijkbaar courant.
De mijne (ex) is voor de 2ehands gewoon niet voorzien van interessante goodies, geen satnav, geen knopjes op het stuur, weinig extra's maar wat ik belangrijk vond zat er op. En dan kom ik weer op jou eigen uitspraak terug. Dat je een auto koopt voor jezelf en niet voor de volgende koper.
Zo denk ik er ook over, het boeit me geen reet of een auto die ik inruil slechte handel is voor een dealer, dan moet ie hem maar niet inruilen/inkopen.
de 130i staat ondertussen al bijna 14 maanden te koop

Maar een maand of 2 kwam er nog een 130i binnen bij de beier, en die was binnen 3 weken verkocht, zelfde prijs, en zelfs meer kilometers.
Was minder een boyracer, gedekt blauw, geen M paket, satnav en heel veel goodies. dus blijkbaar courant.
De mijne (ex) is voor de 2ehands gewoon niet voorzien van interessante goodies, geen satnav, geen knopjes op het stuur, weinig extra's maar wat ik belangrijk vond zat er op. En dan kom ik weer op jou eigen uitspraak terug. Dat je een auto koopt voor jezelf en niet voor de volgende koper.
Zo denk ik er ook over, het boeit me geen reet of een auto die ik inruil slechte handel is voor een dealer, dan moet ie hem maar niet inruilen/inkopen.
- RVV
voor mij is het voornamelijk een smaakkwestie, 135i vs 335i, over smaak valt niet te twisten, en de 1 serie ongeacht welke uitvoering polariseert.
Je vind hem mooi of niet, maar argumenten van ik vind het "meer" auto en daarom kies ik hem, want een 1 serie is een "stap" terug zijn voornamelijk ingegeven door een stukje status die je er aan verbind. Niet dat zoiets niet goed is, mar dat is nou net waar al die fabrikanten garen bij spinnen. maakt elk model dat word opgevolgd wat groter, breder, dikker, en je kunt er weer meer geld voor vragen, en ongemerkt groei je steeds door naar een klasse hoger. en als dathetgene is dat je wil?
Ik ben blij dat de 3 serie is doorgegroeid want daardoor kwam er weer ruimte vrij voor een compacte BMW. Ik zie dat als een win win situatie.
Je vind hem mooi of niet, maar argumenten van ik vind het "meer" auto en daarom kies ik hem, want een 1 serie is een "stap" terug zijn voornamelijk ingegeven door een stukje status die je er aan verbind. Niet dat zoiets niet goed is, mar dat is nou net waar al die fabrikanten garen bij spinnen. maakt elk model dat word opgevolgd wat groter, breder, dikker, en je kunt er weer meer geld voor vragen, en ongemerkt groei je steeds door naar een klasse hoger. en als dathetgene is dat je wil?
Ik ben blij dat de 3 serie is doorgegroeid want daardoor kwam er weer ruimte vrij voor een compacte BMW. Ik zie dat als een win win situatie.
- Joop
Het is overigens maar net hoe je 1er ziet. Het blijft een logisch vervolg op de 3er compact, alleen nu met meerdere varianten (daar zijn BMW en Audi immers heer en meester in: het vullen van gaten in de markt die er niet lijken te zijn). Overigens heeft de 3er compact er ook voor gezorgd dat het onderstel van de gefacelifte 3ers (van na 2002) allemaal op een beter (lees: scherper en sportiever) afgesteld onderstel staan.
Hebben we het over smaak dan had ik graag het onderstel van de 1er in het jasje van de E46 coupe. Aangezien ik nu een keus moet (of mag)maken kies ik toch voor de 335i coupe vind hem er beter uitzien (maar dat kan straks anders zijn als ik de 1er coupe IRL heb gezien).
Status of meningen van anderen boeien mij overigens niet, ik moet in de auto die ik uitzoek rijden en niet de buurman. Als de buurman in de gracht springt moet hij weten, ik vaar er met mijn boot graag door heen.
Overigens het stijgen in prijs van de auto in dit geval de 3er is de grootste onzin. De auto is bij introductie slechts 500 tot 1000 euro in prijs gestegen. Daarmee een niet meer dan normale prijsstijging. Had ook heel anders gekunt zoals in het geval van de VW Passat bijvoorbeeld. De prijsstijging is conform inflatie, maar daarvoor heb je een nog strakker sturende auto teruggekregen, dan de E46 3er al was.
1er is en blijft een racertje, de 3er een heerlijk sportieve reisauto, die ook niet vies is van stevig bochtenwerk. 5er is voor mij (op dit moment) te groot.
Hebben we het over smaak dan had ik graag het onderstel van de 1er in het jasje van de E46 coupe. Aangezien ik nu een keus moet (of mag)maken kies ik toch voor de 335i coupe vind hem er beter uitzien (maar dat kan straks anders zijn als ik de 1er coupe IRL heb gezien).
Status of meningen van anderen boeien mij overigens niet, ik moet in de auto die ik uitzoek rijden en niet de buurman. Als de buurman in de gracht springt moet hij weten, ik vaar er met mijn boot graag door heen.

Overigens het stijgen in prijs van de auto in dit geval de 3er is de grootste onzin. De auto is bij introductie slechts 500 tot 1000 euro in prijs gestegen. Daarmee een niet meer dan normale prijsstijging. Had ook heel anders gekunt zoals in het geval van de VW Passat bijvoorbeeld. De prijsstijging is conform inflatie, maar daarvoor heb je een nog strakker sturende auto teruggekregen, dan de E46 3er al was.
1er is en blijft een racertje, de 3er een heerlijk sportieve reisauto, die ook niet vies is van stevig bochtenwerk. 5er is voor mij (op dit moment) te groot.
- Joop
Kwam deze foto's van mijn coupe in de veel te dure winkelstraat nog tegen (had 'm al eens op E90post geplaatst), wellicht in dit kader nog eens aardig ter vergelijk van de E46 en de E92 coupe:
[img:2048:1536]http://xs216.xs.to/xs216/07251/IMG_3115_E46.jpg[/img]
[img:2048:1536]http://xs216.xs.to/xs216/07251/IMG_3112_E46.jpg[/img]
[img:2048:1536]http://xs216.xs.to/xs216/07251/IMG_3115_E46.jpg[/img]
[img:2048:1536]http://xs216.xs.to/xs216/07251/IMG_3112_E46.jpg[/img]
- RVV
[img:800:600]http://i113.photobucket.com/albums/n201 ... age004.jpg[/img]
[img:560:313]http://www.carmagazine.co.uk/images/art ... _560px.jpg[/img]
Even om de verhoudingen te vergelijken.
- Joop
Je pakt ook weer de juiste foto als voorbeeld voor de E92...,
Even die met die 18" wielen andere pakken graag...

Wat overigens wel goed te zien is dat de hoek van de achterruit van de 1er coupe wel iets flauwer en daklijn iets omlaag had gemogen IMO. Het heeft een iets te veel een sedan gehalte ipv coupe. Wellicht zou dit helemaal tenkoste van de ruimte achterin gegaan zijn, vandaar deze oplossing. Maar aan de andere kant koop je een coupe ook om een mooi te wezen en niet om er direkt praktisch nut van te hebben (al is een 3er coupe nog heel praktisch)
Even die met die 18" wielen andere pakken graag...

Wat overigens wel goed te zien is dat de hoek van de achterruit van de 1er coupe wel iets flauwer en daklijn iets omlaag had gemogen IMO. Het heeft een iets te veel een sedan gehalte ipv coupe. Wellicht zou dit helemaal tenkoste van de ruimte achterin gegaan zijn, vandaar deze oplossing. Maar aan de andere kant koop je een coupe ook om een mooi te wezen en niet om er direkt praktisch nut van te hebben (al is een 3er coupe nog heel praktisch)
-
Rico v Velzen schreef:[img:800:600]http://i113.photobucket.com/albums/n201 ... age004.jpg[/img]
Goeie post Rico !
Koffer is veel te klein in verhouding tot de rest.
Schitterend die e92 foto's....meer graag
Auto is prachtig in verhouding. Een van de weinige BMW's die mij ooit over de streep had kunnen trekken.
Prijs/kwaliteit/ontwerp/motor-uitvoeringen zijn perfect in balans bij dit model.
Ik wist niet dat het alweer 14 maanden geleden was dat je je auto daar hebt ingeleverd.
Ik kan me nog een draadje herrineren (8200rpm) waarin jij en Andre zeiden dat er juist veel vraag zou zijn naar een 130i mochten jullie hem inruilen.
Ik en nog een aantal anderen trokken dit in twijfel....

- Joop
Nog een aantal foto's van de E92 in mijn favoriete kleur TiAg:
[img:1024:733]http://xs216.xs.to/xs216/07251/87.jpeg[/img]
[img:1024:768]http://xs216.xs.to/xs216/07251/80.jpeg[/img]
[img:1024:768]http://xs216.xs.to/xs216/07251/81.jpeg[/img]
[img:1024:697]http://xs216.xs.to/xs216/07251/88.jpeg[/img]
[img:1024:768]http://xs216.xs.to/xs216/07251/83.jpeg[/img]
[img:1024:733]http://xs216.xs.to/xs216/07251/87.jpeg[/img]
[img:1024:768]http://xs216.xs.to/xs216/07251/80.jpeg[/img]
[img:1024:768]http://xs216.xs.to/xs216/07251/81.jpeg[/img]
[img:1024:697]http://xs216.xs.to/xs216/07251/88.jpeg[/img]
[img:1024:768]http://xs216.xs.to/xs216/07251/83.jpeg[/img]