Einde van Spyker in zicht?
- Joop
Dat probeerde ik ook te zeggen met de handelswijze van Victor bij McGregor. Daar lukte het weliswaar wel en is er vrij vlot weer uitgestapt.
Vlug cashen dus, zoals Michel het al aangaf.
Maarreuh... Ik hoor eigenlijk ook niets meer van Maarten de Bruijn. Hij was toch ook weer bezig met een nieuwe sportwagen??
Vlug cashen dus, zoals Michel het al aangaf.
Maarreuh... Ik hoor eigenlijk ook niets meer van Maarten de Bruijn. Hij was toch ook weer bezig met een nieuwe sportwagen??
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Krantenuitgever PCM staat een miljoenenclaim te wachten van sportwagenfabrikant Spyker.
De bolidebouwer uit Zeewolde gaat het volledige koersverlies op het concern verhalen dat vorige week ontstond na onjuist gebleken berichtgeving in PCM-titel het Algemeen Dagblad. Dat schrijft Het Financiele Telegraaf dinsdag.
De schadeclaim die Spyker gaat indienen bedraagt ten minste EUR 12 miljoen, zo melden ingewijden. 'We hangen ze aan de hoogste boom', kondigt Spyker-bestuurder Victor Muller de juridische actie jegens het AD aan.
Aandeel
Het aandeel Spyker ging vorige week fors onderuit nadat het AD melding maakte van een faillissementsaanvraag door een voormalige verzekeraar van Spyker. Beurswaakhond AFM schrapte de handel op de dag van de bewuste publicatie.
- Michel P
Ik heb de Spijker vanaf moment 1 dat ik hem in het echt heb gezien, verschrikkelijk lelijk gevonden (is smaak, dus persoonlijk). Teveel kermis en dus weinig subtiel. Ofwel imitatie antiek, wellicht met passie ontworpen en gemaakt, maar het kan nog niet in de schaduw staan van ferrari of Aston Martin om eens een vergelijk te maken.@Michel, zo heel erg lelijk waren de Spijkers ook weer niet. Er zaten mooie trekjes aan. Maar ook minder mooie.
Dat de ontwerper uit Spijker stapt omdat de koers die men, de moneymakersclub (Nina Brink nivo) een andere koers denkt te moeten varen spreekt zeer voor deze mijnheer, en toont zijn passie! De speedboot bijvoorbeeld is prachtig, en ik blijf deze ontwerper met veel belangstelling volgen.
Michel
- Hendrik Kinderman
Heb laatst nog een documentaire op de nos gezien, waar Donkervoort werd vergeleken met Spyker. Joop Donkervoort kwam ook aan het woord met zijn 30 jaren ervaring. Hij zei dat Victor Muller te veel in één keer wil. Hij is te ambitieus. De aankoop van een F1-team is dan ook nog te veel. Hij moest zich gewoon eerst op de verkoop van sportwagens focussen, en pas daarna (als het een succes is) verdere dingen ondernemen. Onder meer daardoor is het succes ver te zoeken. Dat is ook een reden waarom Maarten de Bruijn (ontwerper van de C8 ) is opgestapt. Hij vond dat Muller teveel de commercie opzoekt.
Jammer voor Spyker...
de C8 is namelijk een beeldschone auto, wat ver te zoeken is van de Peking to Paris
Jammer voor Spyker...
de C8 is namelijk een beeldschone auto, wat ver te zoeken is van de Peking to Paris
-
-
- Auto: M3P, 130i
Re: Einde van Spyker in zicht?
http://www.fd.nl/artikel/21501776/spyke ... en-antonov" onclick="window.open(this.href);return false;
Spyker wil sportwagentak verkopen aan Antonov
24 februari 2011, 9:15 uur | FD.nl
Het Nederlandse Spyker heeft plannen om de sportwagentak te verkopen aan de Russische miljardair Antonov. Spyker wil zich richten op het autobedrijf Saab.
Dat heeft het autobedrijf uit Zeewolde vandaag bekendgemaakt.
Spyker heeft een voorlopig contract getekend met CPP Global Holdings, een Brits bedrijf van Vladimir Antonov.
Antonov zou €15 mln moeten betalen voor Spyker. Na de verkoop krijgt Spyker ook nog een maximum van €17 mln uit de winst voor belastingen over de periode 2011-2016.
Spyker wil zich met de verkoop beter kunnen richten op Saab, de vorig jaar overgenomen Zweedse autoproducent. Ook draagt het bij aan het verminderen van de schuld die Spyker Cars heeft.
-
- Sperdy
Tja, voor het merk heb ik wel een sympathie. Die Victor Muller kan ik niet zien. Dat het op mislukken staat is geen verrassing. Saab slipt natuurlijk ook door zijn vingers tzt. Nogmaals, toch jammer van zo'n liefhebbersproduct, want dat is wel DF
- Oof
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Artikel op de FP had wel iets uitgebreider gemogen. Erg jammer dat een van de weinige Nederlandse autofabrikanten word verkocht. Antonov had al 30% procent van de aandelen als ik het goed begrijp. Dus 15/7*10= 21. Ik had verwacht dat Spyker maar waard zou zijn dan 21 miljoen.
- Sjoerd MP BMW
Daaag Nederlandse glorie... 

- Hielke
3,5 jaar verder en dan nu uiteindelijk toch.Sjoerd MP BMW schreef:Daaag Nederlandse glorie...
Blijft een hele knappe prestatie, 15 jaar lang auto's met verlies verkopen.
-
OnlineMartijn_bmw
Hielke schreef:3,5 jaar verder en dan nu uiteindelijk toch.Sjoerd MP BMW schreef:Daaag Nederlandse glorie...
Blijft een hele knappe prestatie, 15 jaar lang auto's met verlies verkopen.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
http://www.nu.nl/ondernemen/3956880/aut ... lliet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Blaaskakerij en hoogmoed, en dus nu de val...
Joop Donkervoort=100% benzine in z'n bloed.
Victor Muller= 100% nep en verwaandheid in z'n bloed.
Jammer voor de gedupeerden, maar het merk was zo'n stuk gebakken lucht, gewoon om 't schaamrood van op je kaken te krijgen.
Blaaskakerij en hoogmoed, en dus nu de val...
Joop Donkervoort=100% benzine in z'n bloed.
Victor Muller= 100% nep en verwaandheid in z'n bloed.
Jammer voor de gedupeerden, maar het merk was zo'n stuk gebakken lucht, gewoon om 't schaamrood van op je kaken te krijgen.

- GTRene
beetje wel, toch best jammer...
Gelukkig doet Joop Donkervoort het nog wel goed.
Gelukkig doet Joop Donkervoort het nog wel goed.
- GTRene
komt waarschijnlijk al vrij snel weer een doorstart
http://www.autoweek.nl/nieuws/31222/vee ... rm=a_39732" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autoweek.nl/nieuws/31222/vee ... rm=a_39732" onclick="window.open(this.href);return false;
"Binnen no time kreeg ik al mails uit de Verenigde Staten en het Verre Oosten. Ook Spyker-oprichter Victor Muller heeft plannen voor een doorstart. Tijdens de surseance benaderden diverse partijen mij al'', zegt Pasman. De curator wil in januari een bidbook opstellen waarna het biedproces op gang kan komen.
De curator wil eerst bekijken of een gehele of gedeeltelijke doorstart van de autoproducent tot de mogelijkheden behoort. "Maar er zijn ook partijen die alleen het merk willen kopen.'' Pasman wil daarom goed in kaart brengen waar geïnteresseerde partijen precies op zouden willen bieden.
- WJ
Ik snap niet dat er nog mensen met die Muller in zee gaan. Ik kan er soms echt met mjin verstand niet bij hoe zulk soort tuig gewoon door kan blijven kloot-violen.
- 328Ti
Omdat dit óók tuig is?....WJ schreef:Ik snap niet dat er nog mensen met die Muller in zee gaan. Ik kan er soms echt met mjin verstand niet bij hoe zulk soort tuig gewoon door kan blijven kloot-violen.

- Joy
http://www.spykercars.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Huh? En ik maar denken dat Spyker morsdood is.
Huh? En ik maar denken dat Spyker morsdood is.

20 DAYS UNTIL THE UNVEILING OF
The spyker c8 preliator
The Spyker C8 Preliator will make it’s debut on March 1
14:30 at the 2016 Geneva International Motor Show.
-
Het worden elektrische auto's en vliegtuigen:Joy schreef:http://www.spykercars.com/
Huh? En ik maar denken dat Spyker morsdood is.![]()
20 DAYS UNTIL THE UNVEILING OF
The spyker c8 preliator
The Spyker C8 Preliator will make it’s debut on March 1
14:30 at the 2016 Geneva International Motor Show.
http://www.spykercars.com/news/spyker-s ... torium-134
Victor Muller wordt de tweede Elon Musk (Tesla)...

- WJ
Ik krijg bij die Muller toch eerder een Bernie Madoff vibe dan een Musk. 

-
Nee joh, alles wat Victor Muller aanraakt verandert in goud-
-kleurige rommel....

-kleurige rommel....

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik vind het wel mooi. Opgeven staat niet in zijn woordenboek. Mooi toch? 
Benieuwd waarmee ze komen, misschien vlieg ik nog wel even naar Genève om te kijken daar.

Benieuwd waarmee ze komen, misschien vlieg ik nog wel even naar Genève om te kijken daar.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Een reactie van autoblog
Muller zou zelfs al bezig zijn met een opvolger van deze vers aangekondigde, en die moet het merk helemaal weer tot leven wekken. Naam? De C9 Defibrillator

Muller zou zelfs al bezig zijn met een opvolger van deze vers aangekondigde, en die moet het merk helemaal weer tot leven wekken. Naam? De C9 Defibrillator
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
smiley schreef:Een reactie van autoblog![]()

- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder