Officieel: Audi RS6 specs.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 07 mei 2007, 19:54

Tristan schreef:Zei ook over de 600pk heen. Tis gissen waar de max. met chip ligt. Maar een enorm vermogen zal het zeker zijn.
was trouwens meer reactie op marc die 630pk noemde

wordt het trouwens ook niet eens tijd voor een rs8 ?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 mei 2007, 20:01

RS8 komt er niet. Is geen markt voor. S8 rijders willen het comfort van een A8 en de snelheid van een Porsche. RS6 wordt bijvoorbeeld al minder comfortabel en meer opzichtig dan een S8.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 07 mei 2007, 20:06

BBVW schreef:Audi= laagtoerig en emotieloos

BMW= V10 Raspaard met formule 1 techniek waarvan het kippevel van over je rug loopt.
Net wakker zeker? RS4 V8 haalt topvermogen op 8250Rpm exact t zelfde als de nieuwe M3.


Lekkere lege uitspraak ook......

HSR
Berichten: 5498
Lid geworden op: 18 aug 2006, 21:31

Bericht door HSR » 07 mei 2007, 20:16

BBVW schreef:Audi= laagtoerig en emotieloos

BMW= V10 Raspaard met formule 1 techniek waarvan het kippevel van over je rug loopt.


Ik mag het niet zeggen, maar dit is wederom een stompzinnige uitspraak.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 mei 2007, 20:28

V10 van een Viper is ook laagtoerig en emotieloos. :wink:

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 07 mei 2007, 20:30

Je bedoelt de eigenaren ervan, Tristan.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 mei 2007, 20:33

Elmar schreef:Je bedoelt de eigenaren ervan, Tristan.
Nou, barst los met je emoties.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Bericht door Elmar » 07 mei 2007, 20:44

Huh, het was emotieloos...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 07 mei 2007, 20:52

Elmar schreef:Huh, het was emotieloos...
Wou je niet het tegendeel bewijzen dan......? :wink:

tom caubo
Berichten: 341
Lid geworden op: 28 feb 2007, 01:16
Locatie: schimmert(limburg)

Bericht door tom caubo » 07 mei 2007, 21:02

580 pk MET turbo is netjes,maar de M5/6 heeft 507 pk ZONDER turbo en dat vind ik veel netter.
voor mij dus toch een M inplaats van een RS :wink:

Gebruikersavatar
Daniel
Berichten: 1030
Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
Locatie: Hilversum

Bericht door Daniel » 07 mei 2007, 21:11

't zal meer een bewuste keuze voor een hoger koppel zijn dan de zucht naar een zo hoog mogelijk vermogen. Plus er zal wel een limiet zitten aan het vermogen dat de quattro-aandrijving kan verwerken. De V8 in de RS4 toont aan dat Audi ook geen moeite heeft om een specifiek vermogen van tegen de 100 pk per liter te halen.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 07 mei 2007, 22:50

Marc RS4 schreef:
BBVW schreef:Audi= laagtoerig en emotieloos

BMW= V10 Raspaard met formule 1 techniek waarvan het kippevel van over je rug loopt.
Net wakker zeker? RS4 V8 haalt topvermogen op 8250Rpm exact t zelfde als de nieuwe M3.


Lekkere lege uitspraak ook......


haha wat een uitspraken weer :?

Auto heeft wel degelijk hoogtoerige motoren en als je het over kippevel op je rug hebt ga dan eens rijden met een M5 en daarna met een RS4 en geef daarna even reactie.Ik weet heeeeel zeker dat een RS6 een waanzinnig geluid gaat maken mede omdat de S6 al net zo goed zoniet beter klinkt dan een M5.

Wat waarschijnlijk wel anders is tov een M5 is de speelsheid.MET quatro valt gewoon weinig te driften!! Ervaarde ik vandaag helaas :? !!!

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 07 mei 2007, 23:31

Marc RS4 schreef:
BBVW schreef:Audi= laagtoerig en emotieloos

BMW= V10 Raspaard met formule 1 techniek waarvan het kippevel van over je rug loopt.
Net wakker zeker? RS4 V8 haalt topvermogen op 8250Rpm exact t zelfde als de nieuwe M3.


Lekkere lege uitspraak ook......
S6 435 pk 6800
M5 507 pk 7750

We hadden het over de V10's toch??

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 07 mei 2007, 23:41

580pk :?: Knap hoor, maar wat moet je er mee?

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 07 mei 2007, 23:56

Rico v Velzen schreef:580pk :?: Knap hoor, maar wat moet je er mee?
Alle BMW M modellen zoek rijden? 8)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 08 mei 2007, 00:05

Rico v Velzen schreef:580pk :?: Knap hoor, maar wat moet je er mee?
Gas geven. Of je nou 343pk heb of 580pk, is allebei veel.

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 08 mei 2007, 00:07

Rico, ga je schamen :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2007, 00:16

Afgezien van M's zoekrijden, die overigens goed snel zijn, kijk maar naar filmpjes van onbegrenste M5's en M6's.. is een grens van rond de 500pk toch absoluut genoeg. Neem die vette's 500pk straight forward out of this world qua snelheid. O-200 in 11, nogwat.

Wat moet zo'n RS6 dan 0-200 in 9 seconden ofzo ?

Technologisch allemaal mooi hoor, maar ik krijg steeds meer het idee dat men letterlijk uitstervende dino's aan het uitbrengen is.

Het verschil tussen 343pk en 580pk is immens hoor. Maar alleen maar in straight line.

wat is het tegenantwoord ? 650pk ? dit is toch een zinloze pk race ?


Als het nou een sportwagen zou zijn maar dat is het absoluut niet. Ik zie echt geen rechtvaardiging voor zoveel power. Vind ik eigenlijk al bij de M5.

Mij doet het niet zo heel veel, pak een Jap met een wastrommel turbo erop en je hebt ook 600pk, zo'n auto heeft tenminste nog rechtvaardiging omdat het liefhebbers werk is.

overbodig in autoland imho. Maar de Audi mannen kunnen in ieder geval weer rustig slapen :wink:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2007, 00:19

Fastedie die M5 van jou heeft gewoon een perfecte power verhouding.. de tijden dat we van 400pk een harde plasser kregen, waar zijn ze gebleven.

Nu is 500pk maar zozo. een Audi RS4 mmwaaoh 420pk.. schiet niet op..

EN dat dit 580pk :!: :?:
verhoudingen zijn compleet zoek.

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 08 mei 2007, 00:25

Rico v Velzen schreef:Afgezien van M's zoekrijden, die overigens goed snel zijn, kijk maar naar filmpjes van onbegrenste M5's en M6's.. is een grens van rond de 500pk toch absoluut genoeg. Neem die vette's 500pk straight forward out of this world qua snelheid. O-200 in 11, nogwat.

Wat moet zo'n RS6 dan 0-200 in 9 seconden ofzo ?

Technologisch allemaal mooi hoor, maar ik krijg steeds meer het idee dat men letterlijk uitstervende dino's aan het uitbrengen is.

Het verschil tussen 343pk en 580pk is immens hoor. Maar alleen maar in straight line.

wat is het tegenantwoord ? 650pk ? dit is toch een zinloze pk race ?


Als het nou een sportwagen zou zijn maar dat is het absoluut niet. Ik zie echt geen rechtvaardiging voor zoveel power. Vind ik eigenlijk al bij de M5.

Mij doet het niet zo heel veel, pak een Jap met een wastrommel turbo erop en je hebt ook 600pk, zo'n auto heeft tenminste nog rechtvaardiging omdat het liefhebbers werk is.

overbodig in autoland imho. Maar de Audi mannen kunnen in ieder geval weer rustig slapen :wink:
De PK race is al jaren bezig tussen de topmerken. Ik weet nog de vorige wagen van me pa, die had een V8 met 280pk. een van de krachtigste in z; n soort. Tegenwoordig moet een V8 minimaal 375pj hebben. Alles schuift steeds 2 cilinders op kwa vermogen lijkt het wel. Tegenwoordig peuteren ze uit een 6-cilinder makkelijk 270pk. Het gaat nergens over.

Het idee van Audi is IMHO de meeste pk's leveren. Toen BMW 2jaar geleden de M5 op de markt zette dacht niemand dat dit niet te overtreffen was. Kijk nu naar de AMG moddelen gaat ook nergens meer over. ZIj persen uit een V8 zonder turbo's ook 500+pk's. Vraag me ook af waar dit ophoud. er moet een grens zijn, zeker kwa grip. Audi heeft dan wel AWD maar met RWD is dit moeilijk op de weg te brengen tenzij je niet teveel koppel levert aan de motoren. BMW geeft de nieuwe M3 420PK. Weet overigens niet of dat een nieuwe motor is. Maar las een tijdje terug dat BWM een nieuwe/doorontwikkelde V8 aan het produceren is dus dat zou nog meer moeten leveren. Denk bij deze ook dat een V12 overbodig is. Of de verschillende merken moeten zo ACHTERLIJK veel pk's in hun limosines willen stoppen. het is/was een leuke ontwikkeling maar de grens kwa vermogen is voor mij wel bereikt.

Gebruikersavatar
Fasteddie
Berichten: 684
Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44

Bericht door Fasteddie » 08 mei 2007, 00:29

Zit wat in Rico.....maar voor de Autobahn "Beschleuniging" vanaf 100 km/h....net nadat de vrachtwagen weer naar rechts gaat en de Porsche in de binnenspiegel gaat lopen drukken....op die momenten kan je niet genoeg power hebben.....dan is het voluit knallen vanaf 100 tot 250 een enorme adrenaline rush.....

Persoonlijk vind ik die PK monsters allemaal prima...BRING 'M ON !!!...ik koop ze een paar jaar na introductie wel....en heb er dan mega lol van :mrgreen:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2007, 00:29

Dat bedoel ik ook. Tijdje terug reed JC van Topgear in een Brabus, iets van dik 700pk, 1100 nm koppel, op papier van tge watertanden maar gewoon niet te rijden, power kon op gen enkele manier fatsoenlijk benut worden, ESP/tractei control systemen draaiden roodgloeiend en elk opkomend pleziertje in een bochtje werd genadeloos afgestraft.. zelfs straight line kon die niet zijn power kwijt..

Is dit wat men wil ?


Auto's met zoveel vermogen dat ze niet meer door de mens beheersbaar zijn ?

Gebruikersavatar
volvoc30
Berichten: 1097
Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
Locatie: Breda (parel van het zuiden!)

Bericht door volvoc30 » 08 mei 2007, 00:36

Rico v Velzen schreef:Dat bedoel ik ook. Tijdje terug reed JC van Topgear in een Brabus, iets van dik 700pk, 1100 nm koppel, op papier van tge watertanden maar gewoon niet te rijden, power kon op gen enkele manier fatsoenlijk benut worden, ESP/tractei control systemen draaiden roodgloeiend en elk opkomend pleziertje in een bochtje werd genadeloos afgestraft.. zelfs straight line kon die niet zijn power kwijt..

Is dit wat men wil ?


Auto's met zoveel vermogen dat ze niet meer door de mens beheersbaar zijn ?
Het gaat tegenwoordig lijkt het meer om de cijfers dan om de rijeigenschappen. IMHO is 500pk voor een sedan echt de limiet. Maar je zult zien dat over een paar jaar de grens verlegt zal zijn naar 650+. Gaat nergens meer over dan. 1 defectje aan de motor en je kan meteen 5000EU neerleggen.

Gebruikersavatar
DDX
Berichten: 1499
Lid geworden op: 07 sep 2006, 20:04

Bericht door DDX » 08 mei 2007, 00:41

Rico v Velzen schreef:Als het nou een sportwagen zou zijn maar dat is het absoluut niet. Ik zie echt geen rechtvaardiging voor zoveel power.
overbodig in autoland imho. Maar de Audi mannen kunnen in ieder geval weer rustig slapen :wink:
daarom hang dat blok+turbo's in een R8 :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 08 mei 2007, 01:00

juist DDX

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten