was trouwens meer reactie op marc die 630pk noemdeTristan schreef:Zei ook over de 600pk heen. Tis gissen waar de max. met chip ligt. Maar een enorm vermogen zal het zeker zijn.
wordt het trouwens ook niet eens tijd voor een rs8 ?
Marc RS4 schreef:Net wakker zeker? RS4 V8 haalt topvermogen op 8250Rpm exact t zelfde als de nieuwe M3.BBVW schreef:Audi= laagtoerig en emotieloos
BMW= V10 Raspaard met formule 1 techniek waarvan het kippevel van over je rug loopt.
Lekkere lege uitspraak ook......
S6 435 pk 6800Marc RS4 schreef:Net wakker zeker? RS4 V8 haalt topvermogen op 8250Rpm exact t zelfde als de nieuwe M3.BBVW schreef:Audi= laagtoerig en emotieloos
BMW= V10 Raspaard met formule 1 techniek waarvan het kippevel van over je rug loopt.
Lekkere lege uitspraak ook......
De PK race is al jaren bezig tussen de topmerken. Ik weet nog de vorige wagen van me pa, die had een V8 met 280pk. een van de krachtigste in z; n soort. Tegenwoordig moet een V8 minimaal 375pj hebben. Alles schuift steeds 2 cilinders op kwa vermogen lijkt het wel. Tegenwoordig peuteren ze uit een 6-cilinder makkelijk 270pk. Het gaat nergens over.Rico v Velzen schreef:Afgezien van M's zoekrijden, die overigens goed snel zijn, kijk maar naar filmpjes van onbegrenste M5's en M6's.. is een grens van rond de 500pk toch absoluut genoeg. Neem die vette's 500pk straight forward out of this world qua snelheid. O-200 in 11, nogwat.
Wat moet zo'n RS6 dan 0-200 in 9 seconden ofzo ?
Technologisch allemaal mooi hoor, maar ik krijg steeds meer het idee dat men letterlijk uitstervende dino's aan het uitbrengen is.
Het verschil tussen 343pk en 580pk is immens hoor. Maar alleen maar in straight line.
wat is het tegenantwoord ? 650pk ? dit is toch een zinloze pk race ?
Als het nou een sportwagen zou zijn maar dat is het absoluut niet. Ik zie echt geen rechtvaardiging voor zoveel power. Vind ik eigenlijk al bij de M5.
Mij doet het niet zo heel veel, pak een Jap met een wastrommel turbo erop en je hebt ook 600pk, zo'n auto heeft tenminste nog rechtvaardiging omdat het liefhebbers werk is.
overbodig in autoland imho. Maar de Audi mannen kunnen in ieder geval weer rustig slapen
Het gaat tegenwoordig lijkt het meer om de cijfers dan om de rijeigenschappen. IMHO is 500pk voor een sedan echt de limiet. Maar je zult zien dat over een paar jaar de grens verlegt zal zijn naar 650+. Gaat nergens meer over dan. 1 defectje aan de motor en je kan meteen 5000EU neerleggen.Rico v Velzen schreef:Dat bedoel ik ook. Tijdje terug reed JC van Topgear in een Brabus, iets van dik 700pk, 1100 nm koppel, op papier van tge watertanden maar gewoon niet te rijden, power kon op gen enkele manier fatsoenlijk benut worden, ESP/tractei control systemen draaiden roodgloeiend en elk opkomend pleziertje in een bochtje werd genadeloos afgestraft.. zelfs straight line kon die niet zijn power kwijt..
Is dit wat men wil ?
Auto's met zoveel vermogen dat ze niet meer door de mens beheersbaar zijn ?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten