Gumball 3000

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
volvoc30

Bericht door volvoc30 » 30 apr 2007, 23:49

Brava schreef:
volvoc30 schreef:
Brava schreef: Ik vind het wel iets anders dan afgunst/automobilistje pesten als een stel patjakkers hier komen en op georganiseerde schaal de wet aan hun laars komen lappen en andere weggebruikers in gevaar brengen.
Dat zeg ik ook, bepaalde situaties moeten hard bestraft worden. Maar als Petrolhead kan ik alleen maar smullen van de beelden van Gumball. Maar net als een paar jaar terug met de quote challenge. De politie deed er alles aan om bekeuringen uit te schrijven, ze wachten iedereen op. Voor mij zijn er andere prioriteiten. Je komt in NL overal mee weg. Zolang het niet met verkeer of belastingonderduiking te maken heeft (zwart-wit redenering 8) )
O, ik vind de auto's ook prachtig maar het volk dat erin zit... [img:64:32]http://www.babybmw.net/forum/images/smi ... n_sick.gif[/img] Ik heb op Motors TV en Discovery e.d. wel eens reportages gezien van andere jaargangen en ik vond het tenenkrommend.
Laten we het idd maar niet hebben over het volk wat erin zit. Maar gelukkig zitten er wel een aantal oprechte petrolheads bij zoals jamiroquai. Maar de rest komt voor de show en om achterlijke toeren met hun wagen uit te halen.

Rebel

Bericht door Rebel » 01 mei 2007, 01:47

Opzicht wel leuk voor de mensen die dit soort auto's zelden of nooit ziet, om toch eens mee te maken.
Schitterend dat die Veyron uitgerekend door een vrouw wordt bestuurd.

Ik denk dat de etentjes, en de avondjes stappen op het einde van een dag net zo zeer bij de fun horen voor dit soort mensen.
Verder stellen die boetes natuurlijk weinig voor.

Valt een beetje onder dezelfde categarie als die eigenaar van een Ferrari die zijn auto tijdens de Scuderia-cursus op de Ring in de vangrail parkeerde, en en een kwartier later naar huis belde of ze hem zijn Porsche konden brengen zodat hij smiddag's weer de cursus kon voortzetten.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 01 mei 2007, 07:45

Vraagje: als ze geen kat-en-muis spelletje met de pliesie zouden willen spelen, zouden ze de auto's toch ook niet zo wild bestickeren?

Er zitten een paar fraaie klassiekers tussen: een Dino (als ik 't goed zag) en een XJ220 (ja, da's toch zeker een klassieker!). Heel gaaf.

Verder kan je aan sommige auto's wel zien hoe de smaak van de eigenaren is. Een RR met zwarte velgen... je moet er van houden.

Ook erg fraaie staaltjes van 'inpakken' van auto's in folie: bankbiljetten, tijgervelletjes... Leuk!

Het gezelschap lijkt me het minst leuke van 't evenement. Maar ik hoor dan ook niet bij de 'doelgroep' ;)

En wat het optreden van de pliesie betreft: op ons petrolheads komt dat nogal overtrokken over. Maar ik denk dat ze preventief bezig zijn, mede door ervaringen in afgelopen jaren?
Laten we elkaar geen mietje noemen: De GBR staat nu niet bekend om het keurige rijgedrag van de deelnemers.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 01 mei 2007, 10:06

Nou moet het ook niet veel gekker worden! Ik zat zaterdag nog te denken, als de Gumball door Nederland komt, zal er vast later een verbod komen op dit soort Rally's komen...

http://www.ad.nl/binnenland/article1332901.ece

René130i

Bericht door René130i » 01 mei 2007, 10:24

Spee = kneus deluxe
"Er zijn geen ongelukken gebeurd," zegt Spee. "Maar dat is een kwestie van geluk"
:lol: :?: :roll:

Sjaak Langendoen

Bericht door Sjaak Langendoen » 01 mei 2007, 10:41

Was die Spee zijn reetkevertje met poedelkapsel er niet bij?? en vind dat volk wat er aan mee doet prachtig,lekker losgeslagen,just my style......

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 01 mei 2007, 10:44

Sjaak Langendoen schreef:Was die Spee zijn reetkevertje met poedelkapsel er niet bij?? en vind dat volk wat er aan mee doet prachtig,lekker losgeslagen,just my style......
Dan kan ik jouw een hand geven! :D

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2007, 10:48

Duitse politie meet in ieder geval niet met 2 maten. Ik denk dat onze eigen CBR een kleine generale repetitie is geweest :wink:

Hans

Bericht door Hans » 01 mei 2007, 10:58

‘A4 bij Schiphol is een prima racebaan’
Door ANNELIEKE DIJKSTRA ARJAN PAANS

DEN HAAG - Weggebruikers die zich gisternacht rot schrokken toen ze op de A4 van Den Haag naar Amsterdam een...

Politie controleert een rallywagen....Porsche of Ferrari rechts voorbij zagen scheuren met 200 kilometer per uur, moeten niet zeuren.

Ze hadden maar rechts moeten rijden: ,,Sneller verkeer heeft voorrang.’’

Zo zien autosportfans dat. Als iedereen gewoon op de rechterrijbaan blijft op het moment dat de paradepaardjes van de Gumball3000, een prestigieuze rally over de openbare wegen van Europa, voorbij komen scheuren, gebeuren er ook geen ongelukken. Zeggen de liefhebbers.

Op internet geven ze elkaar tips over de routes in ons land waar je de snelheid lekker kunt opvoeren. ,,De A4 bij Schiphol is natuurlijk een prachtige racebaan,’’ zegt de een. ,,Op de A27 heb je een mooie linkerrijstrook met een rood kruis erboven,’’ zegt de ander.

Justitie wil korte metten maken met het racen op de openbare weg en onderzoekt of na de straatraces ook de wegrally’s kunnen worden verboden. Zondagnacht vorderde de politie zeven rijbewijzen en twee auto’s in van deelnemers aan de Gumball3000, waaraan rijke ondernemers en vips meedoen. De Amerikaanse rapper Xzibit, presentator van het tuningprogramma Pimp my ride, raakte zijn rijbewijs kwijt toen hij werd gepakt. Hij reed 160 waar maar 100 kilometer per uur was toegestaan. Een Duitse deelnemer aan de race werd geflitst toen hij met 150 kilometer per uur door een 80-kilometerzone reed.

,,Een normale rally zou moeten kunnen als iedereen zich aan de verkeersregels houdt,’’ zegt Koos Spee, hoofd van de verkeerstak van justitie. ,,Daarom hebben we nog niet aan een verbod gedacht. Maar na zondagnacht blijkt dat deze mensen andere weggebruikers gewoon van de weg afblazen.’’

De stoet met 100 luxueuze racewagens en hun steenrijke bestuurders vertrok zondag vanuit Londen naar Frankfurt. Nadat de Nederlandse politie verscheidene wagens wegens gevaarlijk en veel te hard rijden van de weg had gehaald, greep ook de Duitse politie in. De organisatie is woedend. ,,Ik geloof niet dat zoveel mensen te hard gereden hebben,’’ zegt woordvoerder Alex in Londen. ,,Ze moeten ons hebben omdat we mooie autos bezitten. ’’

De koploper van het klassement, het team Polizei, vertelt op zijn website vol trots in België voor ‘liefst 120 euro’ op de bon te zijn geslingerd. er staat een ‘leuke’ foto bij. De organisator doet dat af als gekkigheid.

Zie ook:
Justitie wil snel verbod autorally’s

Justitie wil snel verbod autorally’s
Door ANNELIEKE DIJKSTRA

DEN HAAG - Justitie onderzoekt de mogelijkheid van een verbod op prestigieuze autorally’s die...

De Gumball Rally. FOTO EPA...
over de openbare weg voeren. Dit zegt verkeersofficier van justitie Koos Spee, nadat de politie gisternacht deelnemers aan de internationale Gumball3000-rally betrapte op levensgevaarlijk rijgedrag op de Nederlandse wegen.
Een Porsche en een Ferrari werden in beslag genomen omdat ze 200 kilometer per uur reden, rechts inhaalden en bumperkleefden. Zeven andere coureurs raakten hun rijbewijs kwijt omdat ze meer dan 50 kilometer per uur te hard reden. ,,Er zijn geen ongelukken gebeurd,’’ zegt Spee. ,,Maar dat is een kwestie van geluk, want ze waren andere weggebruikers gewoon van de weg aan het blazen. We tolereren dit niet.’’
De Gumball3000 is een zevendaagse rally door Europa waaraan vooral miljonairs en vips meedoen. Ook de Duitse politie slingerde talloze coureurs op de bon. Volgens de organisatie is te snel rijden niet de bedoeling, maar is de politie jaloers op de rijders. ,,Ik geloof niet dat ze te hard reden. Ze willen ons gewoon pakken.’
De eerste Gumball Rally was in 1999. Het evenement is flink gegroeid. Er zijn nu 120 deelnemers die 28.000 pond startgeld betalen.
Straks zijn puzzelritten ook verboten, en als je met 3 man achter elkaar aanrijdt zal ook worden aangemerkt als zijnde een race of rally als het aan Koos / justitie ligt. Allemaal verboten dat ge-autorij.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 mei 2007, 11:31

Het wordt straks net als in die film met Sylvester Stalone, Judge Dredd waar helemaal niks meer mag en je de ondergrondse(normale) mensen in actie ziet komen tegen al dat ge nanny :lol:
[img:100:136]http://ia.ec.imdb.com/media/imdb/01/I/26/74/74m.jpg[/img]

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2007, 11:37

Het is en blijft een teer punt, mij persoonlijk zet het ook flink aan het denken voor wat betreft dingetjes op de rails zetten in de toekomst.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 01 mei 2007, 12:29

Rico v Velzen schreef:Het is en blijft een teer punt, mij persoonlijk zet het ook flink aan het denken voor wat betreft dingetjes op de rails zetten in de toekomst.
Waar het op neer komt: dit soort extremen dreigen het voor de welwillenden onder ons gewoon te verzieken.
Kijk nou eens naar de afgelopen CBR: bijna in samenwerking met de Polizei is het toch nog een geslaagde dag geworden, of niet?
Zo kan het dus ook.
De GBR-deelnemers lappen echt alles aan hun laars (kom op: ze zullen misschien niet allemaal rechts ingehaald hebben, maar waar rook is, is vuur!) en daardoor gaan bij Koos alle alarmbellen rinkelen.

Ik vind het om die reden dus ook goed dat daar tegen opgetreden wordt.

Let wel: ik heb niks tegen hard rijden, mits het andere weggebruikers niet in gevaar brengt.

Femme

Bericht door Femme » 01 mei 2007, 13:26

Wim te Riet schreef:
Rico v Velzen schreef:Het is en blijft een teer punt, mij persoonlijk zet het ook flink aan het denken voor wat betreft dingetjes op de rails zetten in de toekomst.
Waar het op neer komt: dit soort extremen dreigen het voor de welwillenden onder ons gewoon te verzieken.
Kijk nou eens naar de afgelopen CBR: bijna in samenwerking met de Polizei is het toch nog een geslaagde dag geworden, of niet?
Zo kan het dus ook.
Er heeft vorige week helemaal geen CBR plaatsgevonden. Het originele idee van de CBR is een "toerrit" op hoge snelheid waarbij de deelnemers onder andere de gelegenheid krijgen om de prestaties van elkaars voertuigen te vergelijken. Dit laatste wordt in ieder geval volgens de Nederlandse verkeerswet gezien als het deelnemen in een wedstrijd en dat mag niet op de openbare weg. De Duitsers zullen waarschijnlijk een vergelijkbare bepaling hebben (daarom mochten we niet bij elkaar in de buurt komen).

Een parkeerplaatsmeeting, waarbij de deelnemers ieder voor zich zonder overtreding van de verkeersregels een rondje op de openbare weg rijden, kun je ook in Nederland legaal organiseren.

Koos Spee zou met evenveel toewijding een batterij KLPD'ers op een in Nederland georganiseerde CBR afgestuurd hebben als hij zaterdag deed met Gumball.

Maik

Bericht door Maik » 01 mei 2007, 13:38

Kunnen we voor de gein niet eens een CBR in nederland organiseren dan?
Eens kijken met wat voor groot circus de KLPD komt "kijken".
Vantevoren weer een leuke route uitstippelen, en die zogenaamd gaan rijden, maar als we daar aankomen dat we alleen een parkeerplaatsmeeting hebben en weer wat individuele ritjes (met legale snelheden!) doen.
Een beetje geheimzinnig doen weer her en der op internet en dan zal het wel groot aangepakt gaan worden.
En dan op de dag zelf de agenten vriendelijk begroeten en hun gezellig toe/uitlachen :wink:

Maik

Bericht door Maik » 01 mei 2007, 13:38

En kijken of we het journaal halen, ik zet toch wel minimaal in op het Hart van Nederland! :lol:

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 01 mei 2007, 13:42

lijkt me inderdaad erg gaaf om dat te doen... Hoe vet is dat. Wordt WEER mijn nummerbord genoteerd net als in Heerenveen hahaaha

Tom

Bericht door Tom » 01 mei 2007, 13:45

Dat zou wel de grap van het jaar zijn :lol: ik ben eigenlijk best benieuwd wat voor circus het gaat worden.

Hielke

Bericht door Hielke » 01 mei 2007, 13:50

Ik sluit me bij Wim te Riet's relaas aan.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 01 mei 2007, 13:53

Flatline schreef:lijkt me inderdaad erg gaaf om dat te doen... Hoe vet is dat. Wordt WEER mijn nummerbord genoteerd net als in Heerenveen hahaaha
Dat had ook zo zijn redenen ;)

Tom

Bericht door Tom » 01 mei 2007, 13:54

‘A4 bij Schiphol is een prima racebaan’
Door ANNELIEKE DIJKSTRA ARJAN PAANS
Door ANNELIEKE DIJKSTRA
Toeval?

Overigens vind ik het wel terecht dat men boetes uitdeelt, die GBR-deelnemers rijden (zover ik heb gezien in filmpjes) ook aardig aso rond. Wat te hard rijden en een keer rechts inhalen is prima maar over vluchtstroken met meer dan 50km/u snelheidsverschil zigzaggend door het verkeer is aardig gek, kans op ongelukken is dan al een stuk groter.
Mij zetten ze ook aan de kant als ik zoiets doe.

Enige waar ik van baal is de regels an sich (niet zozeer dat ze ingrijpen als men het niet nakomt). Die belachelijke 80 en 100km zones... al die slaapkoppen die onnodig links hangen... trajectcontroles/fliters. Het zou als beter zijn als die mongolen rechts gingen rijden zodat je er links langskan met 160km/u (dan is het gewoon een Mulder boete.. lekker boeiend). Maar nee met 90 of 100 km/u in de weg blijven rijden zonder een idee te hebben wat er om je heen plaats vind..dat is Nederland.

Hans

Bericht door Hans » 01 mei 2007, 15:39

Maik schreef:Kunnen we voor de gein niet eens een CBR in nederland organiseren dan?
Vantevoren weer een leuke route uitstippelen, en die zogenaamd gaan rijden, maar als we daar aankomen dat we alleen een parkeerplaatsmeeting hebben en weer wat individuele ritjes (met legale snelheden!) doen.
Een beetje geheimzinnig doen weer her en der op internet en dan zal het wel groot aangepakt gaan worden.
En dan op de dag zelf de agenten vriendelijk begroeten en hun gezellig toe/uitlachen :wink:
LOL 8)

RVV

Bericht door RVV » 01 mei 2007, 15:42

Of een hoax meeting :twisted: :twisted: :twisted: zo eentje waar de Nederlandse FBI op af komt :lol: Van die mannetjes in zwarte pakken en helmen en M4's.

Waar woont Koos Spee eigenlijk ? organiseren we het bij hem in de straat 8)

Sjaak Langendoen

Bericht door Sjaak Langendoen » 01 mei 2007, 15:52

Goed plan,wanneer??

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 01 mei 2007, 16:09

Maik schreef:Kunnen we voor de gein niet eens een CBR in nederland organiseren dan?
Dan pakken ze mij toch wel vanwege m'n uitlaat, want reken maar dat ze dan zielig gaan doen.

Maik

Bericht door Maik » 01 mei 2007, 16:16

Dat ding maakt ook gewoon een t#ringherrie, tijd dat ze die bami-bak opruimen uit het keurige straatbeeld 8)

Plaats reactie