Vanmiddag voor het eerst ooit eens een hele rit elektrisch gereden, in super eco gaspedaal stand (oftewel: mega rustig gereden) totaal rit ca 19Km, terugval bereik volgens auto 23 Km en verbruik 34 Kw/100Km, wanneer ik enigszins normaal gas geef dan zit die rond de 39-44 Kw/100Km. De meeste SUV EV's zouden tussen de 20-25Kw/100Km zitten, dus deze hybrid loopt een stuk duurder in EV modus dan een full EV.
De Facelift versie hybrid zoals die van Daan schijnt wat dat betreft een stuk verbeterd te zijn.
Puur elektrisch rijden is dus je mega inhouden om te voorkomen dat de brandstofmotor bij schakelt en wanneer je bij een openbare laadpaal zou moeten laden a ca. 0,65/Kw betaal je dus tussen de €22-26 per 100Km, vrijwel gelijk aan 1:10 superplus en is er dus bijna 0 voordeel bij elektrisch rijden tov brandstof..
Het enige voordeel is bij file verkeer, dan bespaar je wat en bij gebruik eigen laadmogelijkheid..
Oftewel boeie.. ik geef gewoon lekker beetje gas, ik rijd voor mijn plezier, niet om eco stress te hebben.. maar rijd over het algemeen best redelijk rustig, slechts incidenteel even lekker op het gas
Rijd tot nu toe met regelmatig bijladen, zo'n 50% in hybrid en de rest in hybrid hold stand (dan gaat alleen bij file rijden en stilstand over op elektrisch) tussen de 1:9,5-1:12 dat is toch best aardig vind ik
Alleen tijdens het ruim 500Km ritje vanuit Duitsland met de LC op de trailer, zo'n 3,3-3,4T aan de haak, liep die met de cruise op ca 115Km/u ca 1:6,8