Advies gevraagd mbt. jonge auto importeren icm. Porsche Appproved
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Advies gevraagd mbt. jonge auto importeren icm. Porsche Appproved
OK Martijn, Luco & Eeuwe, dank, wist ik allemaal niet, wel summum van SUV en ook nog een lekkere 519PS!
- Martijn_bmw
komt doordat het een plugin hybride is waardoor de auto volgens WLTP een extreem laag benzineverbruik en dus CO2 uitstoot heeft.Robin schreef: 24 apr 2025, 10:21 OK Martijn, Luco & Eeuwe, dank, wist ik allemaal niet, wel summum van SUV en ook nog een lekkere 519PS!
BPM wordt 100% bepaald op het kenteken CO2 en dus is die zo goed als 0EUR op deze Cayenne en andere Plugin hybrides.
Daar komt vanaf volgend jaar ook wel verandering in waarschijnlijk maar voor nu maakt het PHEV's fiscaal interessant en zie je vaak dat de snellere/dikkere PHEV versie van een model goedkoper is dan de variant die enkel op benzine rijdt

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat wist ik wel bij die M5 vs M3 bijv Martijn, ik wist niet hoe dat bij D import zou gaan, dank!
-
- Auto: Dikke Bmw
Waarom trek je er niet een bezoek voor uit. Zoals je schrijft al een behoorlijke som geld en enerzijds kan ik mij voorstellen dat een Porsche verkoper per mail niet geld weg geeft. Voor mij althans is een auto kopen het hele plaatje, niet alleen de prijs en specificaties, dus ook even langs gaan en kijken of het echt bevalt.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Mooie kar hoor
En idd, aan die approved heb je niks. D’r zit nog fabrieksgarantie op. Dus daarna pas verlengen.

- Eeuwe
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Bedankt allen!
Simpelweg geen tijd.. we vertrouwen er van afstand op dat de auto goed is.Crookie schreef: 24 apr 2025, 10:52 Waarom trek je er niet een bezoek voor uit. Zoals je schrijft al een behoorlijke som geld en enerzijds kan ik mij voorstellen dat een Porsche verkoper per mail niet geld weg geeft. Voor mij althans is een auto kopen het hele plaatje, niet alleen de prijs en specificaties, dus ook even langs gaan en kijken of het echt bevalt.
-
Als ie maar 140k kost, zou ik ook niet de moeite doen om even te gaan kijken en proefrijden... 

-
Het is niet dat deze auto bij een autohandelaar op een achteraf industrieterrein staat.
Alleen op z'n scherpst onderhandelen via e-mail is niet vanzelfsprekend (zeker als je er nog nooit zaken mee hebt gedaan), dat werkt bij sommige bedrijven face-to-face beter. De tegenpartij weet dat je serieus bent, je kunt elkaar in de ogen aankijken en elkaar direct de hand schudden om de deal te maken. E-mail is wat dat betreft veel vrijblijvender.
Alleen op z'n scherpst onderhandelen via e-mail is niet vanzelfsprekend (zeker als je er nog nooit zaken mee hebt gedaan), dat werkt bij sommige bedrijven face-to-face beter. De tegenpartij weet dat je serieus bent, je kunt elkaar in de ogen aankijken en elkaar direct de hand schudden om de deal te maken. E-mail is wat dat betreft veel vrijblijvender.
- Arthur
Wat het buitenland betreft weet ik dat niet, hier in NL doe ik het hoofdzakelijk via mail en whatsapp.
-
- Auto: Dikke Bmw
Tom schreef: 24 apr 2025, 16:48 Het is niet dat deze auto bij een autohandelaar op een achteraf industrieterrein staat.

-
+1Tom schreef: 24 apr 2025, 16:48 Het is niet dat deze auto bij een autohandelaar op een achteraf industrieterrein staat.
Ik zou haast willen zeggen, E-mail is te vrijblijvend.
- Eeuwe
Same. Krijg zo vaak per mail een akkoord op een offerte van bedragen ruim boven de ton. En ja, ook ik vind dat wel een tikkeltje bijzonder, maar vind het stiekem ook wel efficient. Scheelt weer een ritje naar de klant, eem zeuren en koffie leuren.Arthur schreef: 24 apr 2025, 16:54 Wat het buitenland betreft weet ik dat niet, hier in NL doe ik het hoofdzakelijk via mail en whatsapp.
-
Nieuwe klant of bestaande klant?Eeuwe schreef: 24 apr 2025, 20:09Same. Krijg zo vaak per mail een akkoord op een offerte van bedragen ruim boven de ton. En ja, ook ik vind dat wel een tikkeltje bijzonder, maar vind het stiekem ook wel efficient. Scheelt weer een ritje naar de klant, eem zeuren en koffie leuren.Arthur schreef: 24 apr 2025, 16:54 Wat het buitenland betreft weet ik dat niet, hier in NL doe ik het hoofdzakelijk via mail en whatsapp.
En gelijk maar even aanvullend, zijn die debiteuren aangemeld bij een kredietverzekeraar of lever je goederen van ruim boven de ton op goed geluk dat ze de factuur betalen of laat je ze vooruit betalen?
- Arthur
Niet mee eens. Ik zou willen zeggen, met auto nr.51, dat ik wel enige ervaring heb. Als het in de buurt is, is het nog te doen. Maar een aantal keren ergens naartoe gereden en erachter gekomen dat we er niet uit zouden komen. Of dat ze zich moeten beraden op de inruiler en dat ik ongedane zaken retour kon. Laatste keer naar Groenlo gereden met m’n toen 530i op een M340i touring, ik moet nog teruggebeld worden. Praten we over juli/augustus 2023. Daarna m’n huidige M340i gekocht in Lelystad en via mail en whatsapp alles geregeld onder voorbehoud van bezichtiging en proefrit. Zo vaak gedaan en bevalt me beter dan ergens voor Jan Lul naartoe rijden.Elise schreef: 24 apr 2025, 20:05+1Tom schreef: 24 apr 2025, 16:48 Het is niet dat deze auto bij een autohandelaar op een achteraf industrieterrein staat.
Ik zou haast willen zeggen, E-mail is te vrijblijvend.
-
Laat ik het anders zeggen Arthur, als ik iets te koop heb en mensen willen vooraf onderhandelen, laat ik nooit het achterste van mijn tong zien. Om daar achter te komen zul je echt langs moeten komen en ter plaatse moeten bieden.
Zie ik zelf iets te koop staan waarvan ik de vraagprijs veel te hoog vind, dan vraag ik altijd of ik voor X euro mag komen kijken. Dan is de bovengrens al bepaald, dan kun je altijd bieden naar waarde als je er bent.
Maar onverrichte zaken retour op de vraagprijs komt bij mij eigenlijk nooit voor, bijna altijd blijkt dat zaken mooier voorgesteld worden dan ze in werkelijkheid zijn en dat een deal daarop afketst.
Zie ik zelf iets te koop staan waarvan ik de vraagprijs veel te hoog vind, dan vraag ik altijd of ik voor X euro mag komen kijken. Dan is de bovengrens al bepaald, dan kun je altijd bieden naar waarde als je er bent.
Maar onverrichte zaken retour op de vraagprijs komt bij mij eigenlijk nooit voor, bijna altijd blijkt dat zaken mooier voorgesteld worden dan ze in werkelijkheid zijn en dat een deal daarop afketst.
- Arthur
Als we het over auto’s hebben, hebben we het al gauw over duizenden euro’s verschil die er kunnen zijn bij vraag en bieding. Dus als dat totaal niet in jouw gedachtegang past ga je dus onverrichte zaken terug. Of iemand het achterste van z’n tong heeft laten zien weet je toch nooit. Want als de deal gesloten wordt hebben beide partijen er vrede mee, beide hebben blijkbaar het doel bereikt. Daar komt bij dat ik weet waar ik interesse in heb en zij weten wat eraan komt, daarvoor hoeven wij elkaar niet in de showroom te treffen. En voordat de uiteindelijke krabbel gezet wordt ga je toetsen of het kloppend is weergegeven.
Maar de Porsche waar Eeuwe interesse in heeft zou ik ook op afstand kopen. Porschedealer, jaartje oud, volledige garantie, prijzen zijn vrij duidelijk. Dus proberen of ze voor 135k verkopen. Je moet alleen niet verbolgen zijn als het niet lukt. Op naar de volgende…
Maar de Porsche waar Eeuwe interesse in heeft zou ik ook op afstand kopen. Porschedealer, jaartje oud, volledige garantie, prijzen zijn vrij duidelijk. Dus proberen of ze voor 135k verkopen. Je moet alleen niet verbolgen zijn als het niet lukt. Op naar de volgende…
-
Mijn voorkeur zou ook zijn via e-mail, zeker met zo'n auto (jaar oud, Porsche dealer, garantie etc.).
Maar ik weet niet hoeveel flauwekul e-mails een autobedrijf krijgt. Misschien tientallen per week. Als ik zelf wat op Marktplaats te koop zet flikker ik ook een hoop biedingen weg, ga daar geen tijd aan besteden. Mogelijk loop ik zo ook eens een koper mis. Sommige autobedrijven zullen op diezelfde manier denken/werken.
Maar ik weet niet hoeveel flauwekul e-mails een autobedrijf krijgt. Misschien tientallen per week. Als ik zelf wat op Marktplaats te koop zet flikker ik ook een hoop biedingen weg, ga daar geen tijd aan besteden. Mogelijk loop ik zo ook eens een koper mis. Sommige autobedrijven zullen op diezelfde manier denken/werken.
- Fabian
een "verkoper" moet ook als niet als verkoper gezien worden, maar als een "dealmaker". Als die dat vak verstaat, en de klant dat ook begrijpt, dan kom je tot een deal (als die voor beiden interessant is)
Maar ook wat Tom zegt: de hoeveelheid rommel die je binnenkrijgt op een advertentie is echt absurd. Soms reageer je dan wat te kort wellicht, maar ja, het is een lead....als je die niet opvolgt weet je zeker dat je aan die lead geen auto verkoopt. Dus moet je kijken of er een deal mogelijk is....
Maar ook wat Tom zegt: de hoeveelheid rommel die je binnenkrijgt op een advertentie is echt absurd. Soms reageer je dan wat te kort wellicht, maar ja, het is een lead....als je die niet opvolgt weet je zeker dat je aan die lead geen auto verkoopt. Dus moet je kijken of er een deal mogelijk is....
- Arthur
Dat laatste geloof ik graag. Een enkele keer komt het voor dat ik geen reactie krijg. Dat vind ik dan op dat moment wel vreemd maar schakel ik door naar wat anders. En wil ik wel graag dan probeer ik het nogmaals. Maar laatst had ik al contact met een bedrijf en vervolgens blijft het, na wat berichtwisselingen, alsnog stil. Nou, dan niet. Moet zeggen dat merkdealers het over het algemeen goed oppakken.
-
-
Ze zijn ook een van de weinigen die niks produceren in de US.Elise schreef: 29 apr 2025, 09:37 Gaan die kortingen dan toch komen?
Porsche hard geraakt door Amerikaanse heffingen
- Arthur
En, staat ‘ie al in NL? 

- Eeuwe
Die uit Siegen niet. Het is uiteindelijk wel gelukt met een andere Cayenne S E-Hybrid Coupé van een paar maand oud met 9dkm. Ex jahreswagen van Porsche AG. Vandaag akkoord gegeven. Krijgt nog een controle-inspectie en schone olie en dan kan 'ie naar NL toe. Dus over een kleine maand wel gebruiksklaar

Uiteindelijk deed deze dealer helemaal niet moeilijk over onderhandelen. Heb er zonder de man compleet onder water te trekken al eenvoudig een paar duizend afgekregen (en dan ben ik ook wel tevreden). Zo gek was dat nou dus ook alweer niet

- Martijn_bmw