BMW G99 M5 - 2024
- veejay
- Berichten: 1992
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: BMW G99 M5 - 2024
Erik heeft heel veel (nare) ervaringen gehad met remmen idd.
- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW G99 M5 - 2024
Remmen zijn idd wel een (mijn?) pijnpuntje, maar toen in die F10 M5 was het ook wel een alles of niets rijstijl. Het is inmiddels 11 jaar geleden en ik ben wat milder geworden. Op alle vlakken (behalve op mijn mountainbike) trouwens, maar dat is een andere discussie. De remmen op de Rangerover SDV8 gingen 100.000km mee, teller staat inmiddels op 138kkm en het spul is nog als nieuw. De blokken waren na die 100kkm trouwens nog steeds niet op maar die vervang je dan natuurlijk ook. Het kan dus gewoon wel.
Die G90 heeft alle ingredienten voor absolute remmen ellende trouwens. De 440mm schijven van op de F10 pasten net in de 20" wielen. Op de G90 zitten ook 20" (voor)wielen. Dus ook 440mm schijven (denk ik dan). Wel is de auto 500kg zwaarder en heeft hij 200pk meer. Wat denken ze zelf precies bij BMW ? Ja ik weet het wel. CCM optie a 10k euro nemen. Ja mooi, maar die zijn ook verre van foutloos (kennis van me denk toch ook de schijven 4x moeten laten fixen op zijn M8, wel kosten BMW dan).
Die G90 heeft alle ingredienten voor absolute remmen ellende trouwens. De 440mm schijven van op de F10 pasten net in de 20" wielen. Op de G90 zitten ook 20" (voor)wielen. Dus ook 440mm schijven (denk ik dan). Wel is de auto 500kg zwaarder en heeft hij 200pk meer. Wat denken ze zelf precies bij BMW ? Ja ik weet het wel. CCM optie a 10k euro nemen. Ja mooi, maar die zijn ook verre van foutloos (kennis van me denk toch ook de schijven 4x moeten laten fixen op zijn M8, wel kosten BMW dan).
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: BMW G99 M5 - 2024
De electro motor (re)genereert ook veel remkracht verwacht ik toch wel.
- sitechris
- Berichten: 4846
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 (G87)
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW G99 M5 - 2024
Op een loodzware hybride met zoveel vermogen moet je eigenlijk altijd keramisch bestellen.
-
- Berichten: 11389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW G99 M5 - 2024
Waar zou bmw de schokbrekers inkopen bij Scania?
-
OnlineLuco
- Berichten: 29295
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
-
- Berichten: 54757
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW G99 M5 - 2024

Koffie!
- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW G99 M5 - 2024
Ik denk eerder bij Vremac.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29295
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW G99 M5 - 2024
Met dat gewicht gebruiken ze zeker nog loodaccu's
-
Online
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 29 jun 2024, 20:04
- Auto: Een paar BMW's
Re: BMW G99 M5 - 2024
Ik vind hem superdik. Ben benieuwd hoe deze nieuwe M5 zal rijden. Maar ik ga er vanuit dat BMW M dat weer piekfijn heeft verzorgd.
-
OnlineBram
- Berichten: 16538
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW G99 M5 - 2024
Denk dat die stuwraketten heeft om snel en goed door de bocht te komen
-
Online
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 29 jun 2024, 20:04
- Auto: Een paar BMW's
Re: BMW G99 M5 - 2024
Endless ME20 remblokken zijn in combinatie met de stalen OEM remschijven van een F10 M5 een enorme verbetering in mijn ervaring. Qua bite, doseerbaarheid, rempedaal gevoel etc. En je krijgt ze amper te heet.Erik schreef: 27 jun 2024, 16:45 Remmen zijn idd wel een (mijn?) pijnpuntje, maar toen in die F10 M5 was het ook wel een alles of niets rijstijl.
- Erik
- Berichten: 1975
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW G99 M5 - 2024
Ik heb destijds alles geprobeerd, met hulp van forumleden hier incl Movit schijven, 3 verschillende soorten blokken. Rustig rijden. Rustig remmen. Hard rijden. Hard remmen. Inclusief de totaal debiele response van BMW NL dat ze klanten adviseren om bij schijven die onder de 140graden zijn, niet te hard te remmen......wedervraag hoe ik op de openbare weg weet of die schijven erboven of eronder zijn, en wat ik dan moet doen als ik toch hard moet remmen als de schijven te koud zijn. Probleem was ook niet dat ze te heet werden, vooral dat ze ijs en ijskoud waren en dan bij 305kmh GPS in de ankers.Bimmer M schreef: 29 jun 2024, 20:54Endless ME20 remblokken zijn in combinatie met de stalen OEM remschijven van een F10 M5 een enorme verbetering in mijn ervaring. Qua bite, doseerbaarheid, rempedaal gevoel etc. En je krijgt ze amper te heet.Erik schreef: 27 jun 2024, 16:45 Remmen zijn idd wel een (mijn?) pijnpuntje, maar toen in die F10 M5 was het ook wel een alles of niets rijstijl.
Let op, mijn gebruik was verre van doorsnede. Voornamelijke autobahn. 800km woonwerk maandag heen vrijdag terug. 2 jaar lang. Probleem was niet te heet maar veel te koud.
Zelfde ritten met de F80M3 erna, soms nog hogere (gemiddelde) snelheid, zelfde schijven, 90.000km met eerste set schijven gedaan op OEM blokken.
- Kasteel
- Berichten: 5433
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW G99 M5 - 2024
Bij Tesla werkt dat juist niet als je hard remtWillemBoer schreef: 27 jun 2024, 17:29 De electro motor (re)genereert ook veel remkracht verwacht ik toch wel.

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28384
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW G99 M5 - 2024
Bij elke EV is inderdaad het eerste stuk remvertraging met de EV motor om stroom op te slaan.Kasteel schreef: 02 jul 2024, 10:28Bij Tesla werkt dat juist niet als je hard remtWillemBoer schreef: 27 jun 2024, 17:29 De electro motor (re)genereert ook veel remkracht verwacht ik toch wel.; denk dat dit bij overige ook zo is (niet zeker)
vraag je meer remvertraging dan de EV motor aan weerstand kan bieden worden de schijven erbij gepakt en wordt de overige remenergie ouderwets omgezet in warmte in de schijven

- Kasteel
- Berichten: 5433
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: BMW G99 M5 - 2024
Volgens mij niet 'erbij' gepakt, maar als enige gepaktMartijn_bmw schreef: 02 jul 2024, 12:05vraag je meer remvertraging dan de EV motor aan weerstand kan bieden worden de schijven erbij gepakt en wordt de overige remenergie ouderwets omgezet in warmte in de schijvenKasteel schreef: 02 jul 2024, 10:28Bij Tesla werkt dat juist niet als je hard remtWillemBoer schreef: 27 jun 2024, 17:29 De electro motor (re)genereert ook veel remkracht verwacht ik toch wel.; denk dat dit bij overige ook zo is (niet zeker)
![]()


-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: BMW G99 M5 - 2024
Nou verwacht ik toch van //M(motorsport) dat ze deze innovatie toepassen op de M5, remprobleem gelijk opgelost..
- JP
- Berichten: 33971
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: BMW G99 M5 - 2024
Beetje kleur op de weg 





-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28384
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW G99 M5 - 2024
Ah oke, ga ik ook eens testen in mijn MBKasteel schreef: 02 jul 2024, 12:49Volgens mij niet 'erbij' gepakt, maar als enige gepaktMartijn_bmw schreef: 02 jul 2024, 12:05vraag je meer remvertraging dan de EV motor aan weerstand kan bieden worden de schijven erbij gepakt en wordt de overige remenergie ouderwets omgezet in warmte in de schijvenKasteel schreef: 02 jul 2024, 10:28
Bij Tesla werkt dat juist niet als je hard remt; denk dat dit bij overige ook zo is (niet zeker)
![]()
; als jij op rechte stuk op circuit vol ankert, wordt er niks ontvangen bij de batterijen
![]()

-edit-
Getest, bij hard remmen blijft MB de accu bijladen tot dat je in de ABS raakt dan stopt ie met bijladen en remt alleen op de schijven in de ABS
- JP
- Berichten: 33971
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
-
- Berichten: 990
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: Renault Clio 1.0 six speed fwd
Re: BMW G99 M5 - 2024
Als de Benz dit doet, dan de M5 al helemaal.Martijn_bmw schreef: 02 jul 2024, 13:12Ah oke, ga ik ook eens testen in mijn MBKasteel schreef: 02 jul 2024, 12:49Volgens mij niet 'erbij' gepakt, maar als enige gepaktMartijn_bmw schreef: 02 jul 2024, 12:05
vraag je meer remvertraging dan de EV motor aan weerstand kan bieden worden de schijven erbij gepakt en wordt de overige remenergie ouderwets omgezet in warmte in de schijven![]()
; als jij op rechte stuk op circuit vol ankert, wordt er niks ontvangen bij de batterijen
![]()
-edit-
Getest, bij hard remmen blijft MB de accu bijladen tot dat je in de ABS raakt dan stopt ie met bijladen en remt alleen op de schijven in de ABS
Dus als voorbeeld, autobahn 200kmh+ afremmen naar 100 zou geen probleem moeten opleveren. Op het circuit moet je met zo’n ding toch niet komen.
-
Online
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 29 jun 2024, 20:04
- Auto: Een paar BMW's
Re: BMW G99 M5 - 2024
Zou het toch graag een keer proberen. Maar dan wel liever op de Nurburgring dan op een circuit als Zolder.
-
- Berichten: 54757
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW G99 M5 - 2024
Die M5 op Goodwood. Woah skitterend ding, wel een erg interessante kar als daily:)
-
OnlineBram
- Berichten: 16538
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: BMW G99 M5 - 2024
Jij zit vroeg aan het bier vandaag zeg.
Of heb je meteen naar het Frysk slokje gegrepen?
Of heb je meteen naar het Frysk slokje gegrepen?
- EvdP
- Berichten: 6689
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: BMW G99 M5 - 2024
Kan ook erg laat zijn.. Hangt er vanaf of je hebt geslapen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 15 gasten