Zonder de grens over te gaan leer je nooit waar de grens ligt he!Downforce Hans schreef: ↑02 apr 2025, 09:32Bij Downforce heeft hij het geleerd al kan ik me één uitstapje op Zolder nog wel herinneren......![]()
DFRacing
- Barend
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: 29 nov 2008, 23:48
- Auto: F20 m135i
- Locatie: Breda
Re: DFRacing
- Downforce Hans
- Berichten: 12601
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: DFRacing
Google maps is your friend......Barend schreef: ↑03 apr 2025, 19:00Zonder de grens over te gaan leer je nooit waar de grens ligt he!Downforce Hans schreef: ↑02 apr 2025, 09:32Bij Downforce heeft hij het geleerd al kan ik me één uitstapje op Zolder nog wel herinneren......![]()

- Peter Tunissen
- Berichten: 8382
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: DFRacing
Een 130i (met korte wielbasis) op Dunlop slicks is gewoon een ontzettend vervelende auto op de grens; ik ben er nooit echt vriendjes mee geworden in ieder geval en Laurens ging er dan ook een enorme klap harder ermee. Nu kan die ook bizar goed sturen, maar een Westfield ligt mij persoonlijk veel beter, dus daarmee durf ik de strijd met iedereen wel aan.
In ieder geval zijn we afgelopen nacht om 03:30 teruggekomen uit Dijon.
Het uitgebreide verslag volgt nog, maar het was een machtig mooi weekend.
Ik denk dat de meeste mensen hier het circuit niet kennen, maar het gevecht tussen René Arnoux in de Renault F1 en Gilles Villeneuve in zijn Ferrari wel? Dat was dus op Dijon en het circuit is in het echt net zo gaaf als je op basis van die filmpjes zou verwachten. Er zijn een stuk of zes inhaalmogelijkheden (op een ronde van 3,8km) en je hebt echt wel flinke ballen nodig om op de grens te rijden, want de hoogteverschillen maken het een ontzettend verraderlijk baantje, met weinig uitloopzones op sommige plekken. Maar daarover later meer.
Dan even kort over de uitslagen, die waren niet optimaal, maar wel constant.
Kwalificatie: P3.
Race 1: P3.
Race 2: P3.
Race 3: P3.
Overall weekend resultaat: P3.
Stand in het kampioenschap: P3.
We hebben de auto met name motorisch nog niet helemaal goed voor elkaar en missen rechte lijnsnelheid. Dat is erg vervelend, want het rechte stuk op Dijon is meer dan een kilometer lang, dus als je auto daar snelheid mist ben je altijd een soort sitting duck naar de finish toe.
Is het dan nog een beetje spannend in die Cup. Nou...
Race 1: P3 dus, 1.065s achter P2, 2.621s voor P4, na 16 rondes racen.
Race 2: P3, 0,070s achter P2, 0,029s voor P4, na 17 rondes racen.
Race 3: P3, 0,053s achter P2, 0,001(!)s voor P4, na 16 rondes racen.
Met name de derde race was een geweldig spektakel met 7-8 mensen die de eerste helft van de race in een volle knokpartij met elkaar bezig waren en continu van positie wisselden. En dat vrijwel zonder elkaar te raken en zonder serieuze schades. Echt geweldig mooi; de filmpjes volgen z.s.m.!
In ieder geval zijn we afgelopen nacht om 03:30 teruggekomen uit Dijon.
Het uitgebreide verslag volgt nog, maar het was een machtig mooi weekend.
Ik denk dat de meeste mensen hier het circuit niet kennen, maar het gevecht tussen René Arnoux in de Renault F1 en Gilles Villeneuve in zijn Ferrari wel? Dat was dus op Dijon en het circuit is in het echt net zo gaaf als je op basis van die filmpjes zou verwachten. Er zijn een stuk of zes inhaalmogelijkheden (op een ronde van 3,8km) en je hebt echt wel flinke ballen nodig om op de grens te rijden, want de hoogteverschillen maken het een ontzettend verraderlijk baantje, met weinig uitloopzones op sommige plekken. Maar daarover later meer.
Dan even kort over de uitslagen, die waren niet optimaal, maar wel constant.
Kwalificatie: P3.
Race 1: P3.
Race 2: P3.
Race 3: P3.
Overall weekend resultaat: P3.
Stand in het kampioenschap: P3.
We hebben de auto met name motorisch nog niet helemaal goed voor elkaar en missen rechte lijnsnelheid. Dat is erg vervelend, want het rechte stuk op Dijon is meer dan een kilometer lang, dus als je auto daar snelheid mist ben je altijd een soort sitting duck naar de finish toe.
Is het dan nog een beetje spannend in die Cup. Nou...
Race 1: P3 dus, 1.065s achter P2, 2.621s voor P4, na 16 rondes racen.
Race 2: P3, 0,070s achter P2, 0,029s voor P4, na 17 rondes racen.
Race 3: P3, 0,053s achter P2, 0,001(!)s voor P4, na 16 rondes racen.
Met name de derde race was een geweldig spektakel met 7-8 mensen die de eerste helft van de race in een volle knokpartij met elkaar bezig waren en continu van positie wisselden. En dat vrijwel zonder elkaar te raken en zonder serieuze schades. Echt geweldig mooi; de filmpjes volgen z.s.m.!

-
- Berichten: 4300
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: DFRacing
Klinkt zeer goed. Prima resultaten en op het podium!
- Peter Tunissen
- Berichten: 8382
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: DFRacing
Onze filmpjes laten helaas nog even op zich wachten, maar mijn accountant racet ook mee in deze klasse en die heeft al een filmpje van zijn 3e race online gezet.
Echt genieten dit, zeker als je zelf midden in deze heksenketel zit!
Echt genieten dit, zeker als je zelf midden in deze heksenketel zit!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten