Klopt, toen ik vroegâh nog bij een Volvo/Renault Trucks dealer werkte verkocht ik best vaak een Renault Master op GVW 4500kg welke wij dan terugkeurden naar GVW 3500kg simpelweg omdat de auto dan wel technisch het hoge gewicht had. Maar van een auto die als 3,5t 'geboren' was later op te keuren was onmogelijk terwijl de auto nagenoeg identiek was (op tacho (voorbereiding), permanente snelheidsbegrenzer en later ook AEBS na).Martijn_bmw schreef: ↑05 jan 2025, 19:05 Zal afhangen of Toyota dat affabriek levert met CVO.
Bij usa pickup trucks kan het vaak wel, bij bijvoorbeeld Mercedes sprinters ook.
Hedendaags doe ik iets met zwaardere commerciële voertuigen en ook hier ook vaak van dichtbij gezien dat een paar ton terugkeuren bijna nooit geen issue is, maar bij wijze van tien kilo opkeuren echt bijna niet te doen is. Maar weet niet hoe dat bij een personenauto als deze zit. Veiligheidsdingen lijkt mij geen probleem. Technische gewichten chassis ook niet (ladderchassis), van de assen lijkt mij ook niet echt. Immers zie je vaak ook wel dat bvb. gepanserde X5'en (zonder ladderchassis) ook al met C rbw bereden moeten worden. Dan is er wel iets mogelijk zou je zeggen.