Lotus Elise en Subaru WRX STI
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Wat update's aan de STI.
Lekker die stoelen in de mini. Leuke combo ook met de STI.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Wat update's aan de STI.
Strakke updates aan de STI weer Alex. Komt die Mini bij Smudde weg?
- Alexsti
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Wat update's aan de STI.
Zit wel lekker die stoelen ja , zelfs lange mensen kunnen meerijden omdat ze vrij laag zitten.
yep , Mini komt bij Smudde vandaan , stond boven in de showroom.
Alex,
yep , Mini komt bij Smudde vandaan , stond boven in de showroom.
Alex,
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Wat update's aan de STI.
Dat dacht ik al, hebben wij ook nog even naar gekeken maar het gebrek aan sleutel-kunnen van mij heeft ons toch maar doen besluiten een moderne auto te kopen.
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Wat update's aan de STI.
Moet je niet zo'n feloranje jas dragen Aandachttrekkert!Alexsti schreef:Hmm.....kan ook nergens meer ongemerkt komen...
Was idd. op CPZ van het weekend , maar de STI staat nog op winterbanden , dus rustig aan gedaan.
Alex,
Man, dat zachte rubber geeft alleen maar meer grip!
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Wat update's aan de STI.
Lekkere upgrades hoor... alleen wel beetje armoe die krik
- Alexsti
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Wat update's aan de STI.
Tom , sja er moest idd. nog het een en ander aan gebeuren....
Knot, ja die krik ben ik met je eens...... maar m'n hyperdeluxe garagekrik past er niet onder..
Wel stond er nog een 3-poot steun onder met sleutelen.
Alex,
Anders rijden die blinde coureurs me overhoop....RJay schreef: Moet je niet zo'n feloranje jas dragen Aandachttrekkert!
Knot, ja die krik ben ik met je eens...... maar m'n hyperdeluxe garagekrik past er niet onder..
Wel stond er nog een 3-poot steun onder met sleutelen.
Alex,
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Wat update's aan de STI.
Mooi wagenpark zo! Stiekem vind ik de Mini nog stoerder dan de STI
- Alexsti
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
- JP
- Berichten: 31417
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Fotoshoot Mini
Werkelijk een plaatje.... Schitterend....!
Rij je er eigenlijk veel mee?
Rij je er eigenlijk veel mee?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Fotoshoot Mini
Super, die Mini!
- Alexsti
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Fotoshoot Mini
Dank
Als 't mooi weer is lente/zomer rij ik er best veel mee, zelfs gewoon woon-werk verkeer , een kleine 8.000km per jaar.
Is het slechter weer regen enzo, en in de winter dan wordt de Subaru ingezet.
Alex,
Als 't mooi weer is lente/zomer rij ik er best veel mee, zelfs gewoon woon-werk verkeer , een kleine 8.000km per jaar.
Is het slechter weer regen enzo, en in de winter dan wordt de Subaru ingezet.
Alex,
- RJay
- Berichten: 3708
- Lid geworden op: 11 nov 2008, 22:43
- Locatie: Velserbroek
Re: Fotoshoot Mini
Blijft een gaaf wagentje zo
- Alexsti
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Fotoshoot Mini
Zag dat ik wat update's achter loop dus even een paar bij elkaar van afgelopen jaar:
De originele velgen Velgen waren redelijk 'mat' geworden,geen glans meer en kleine krasjes ingebrande remstof ed.
Aangezien de banden die eromheen zaten toch op waren deze eraf laten halen en de velgen naar een hersteller gebracht.
Deze heeft ze gezandstraald daarna in de Epoxy grondverf de goude laklaag met daarna een paar lagen blanke lak ,buiten en binnenzijde zijn gedaan zodat de gehele velg goed beschermd is.
Ziet er echt heeeeeeeeel strak uit een hele mooie glans en een supperrrrrr glad resultaat !
Foto van de spouiter gehad toen ze in de Epoxy stonden :
Thuis in de woonkamer:
Aangezien de remblokken uit 2 delen bestonden deze ook maar even vernieuwd....
Dacht zelf dat ik met dit setje de winter nog wel door kon komen , niet dus....ze waren nog wel 5mm dik ongeveer bij de montage ergens in oktober, de blokken waren pagid blue remblokken
Dus vanmorgen maar een nieuw setje Carbone Lorraine RC5+remblokken gemonteerd , wel een fris klusje.
Gelijk de remschijven gecontroleerd ( DBA 5000 SLR ) daar was niks aan te zien, alleen in de groeven zaten stukjes remblok/vuil welke ik verwijderd heb.
Ook opgemeten ze waren nog 29 mm dik dus 1 mm versleten in bijna 2 jaar en +/- 10.000 km, nette slijtage dus aangezien ik met harde remblokken rij op het circuit.
Let even op de tekst op het doosje.
Was dus gewoon een brok uitgebroken welke nog in de klauw zat en wat kleinere stukjes die eruit vielen bij de demontage...
Oud & nieuw:
Omdat het wiel er toch af was even het nieuw gespoten wiel ernaast gezet.
Klein verschilletje...
Ook de binnenzijde ziet er iets anders uit....
Nu nog even de nieuwe remblokken inremmen , het is eerste keer dat ik met die remblokken rij , gebruik voor op het circuit wel hetzelfde merk maar dan een slag hardere blokken de RC6.
Weer even een update aan de STI !
Als eerste ,de vers gespoten velgen met Toyo's R888 zitten alweer een tijdje onder de STI , hier even een plaatje van afgelopen trackday:
Ik had gemerkt dat de motor niet echt lekker liep, beetje inhield met hoge toeren ed.
Het mengsel was het niet , bleek toen we dat gemeten hadden , deze was goed en heeel rijk maar daarover meer.
De bougies dan maar , dat was een goed idee want deze waren redelijk op de puntjes waren weggebrand en de gap was hierdoor te groot geworden.
Dus nieuwe erin ( NGK PFR7B ),bleek het wel te zijn want de STI liep weer goed !
Omdat ik ook wilde kijken of het vermogen er nog was en hoeveel te rijk hij stond bij ACE lang geweest , de STI aangesloten op de laptop en een paar testruns gedaan, bleek dat de STI nog een gezonde 370 PK en 463 NM koppel had.
Maar omdat de motor bij hogere toerentallen heel erg rijk stond en Jerry van ACE zag dat op ander punten ook nog wat verbetering aanwezig waren , 2 weken later teruggekomen om de mapping aan te passen.
Dat was dus afgelopen weekend , na weer de laptop te hebben aangesloten weer testruns wezen maken om als eerste de turbodruk over het hele toerengebied optimaal te krijgen , dit hebben we met de AVCR gedaan.
Dat ging niet zo makkelijk ,bleek een slang naar de turbo toe niet goed vast te zitten.....nadat deze weer goed vast zat bleef de turbodruk een stuk constanter.
Daarna de brandstof ( die heeeeeeel erg rijk stond bovenin ) aangepast en de ontsteking ed.
Uiteindelijk na een paar uurtjes en een halve tank brandstof... op een gemiddelde uitgekomen van 393 PK en 486 NM met een buitentemp. van 20 graden en een inlaattemp. van 28 graden.
Op een koude dag gemeten kan dit zomaar 400/500 PK/Nm worden, over het hele toerengebied is meer koppel iets wat je goed voelt.
Het is nog wel een veilige setting voor het blok, er ook vanuit gaand dat ik soms op het circuit rij.
Ben er dus weer bij mee !
Alex,
De originele velgen Velgen waren redelijk 'mat' geworden,geen glans meer en kleine krasjes ingebrande remstof ed.
Aangezien de banden die eromheen zaten toch op waren deze eraf laten halen en de velgen naar een hersteller gebracht.
Deze heeft ze gezandstraald daarna in de Epoxy grondverf de goude laklaag met daarna een paar lagen blanke lak ,buiten en binnenzijde zijn gedaan zodat de gehele velg goed beschermd is.
Ziet er echt heeeeeeeeel strak uit een hele mooie glans en een supperrrrrr glad resultaat !
Foto van de spouiter gehad toen ze in de Epoxy stonden :
Thuis in de woonkamer:
Aangezien de remblokken uit 2 delen bestonden deze ook maar even vernieuwd....
Dacht zelf dat ik met dit setje de winter nog wel door kon komen , niet dus....ze waren nog wel 5mm dik ongeveer bij de montage ergens in oktober, de blokken waren pagid blue remblokken
Dus vanmorgen maar een nieuw setje Carbone Lorraine RC5+remblokken gemonteerd , wel een fris klusje.
Gelijk de remschijven gecontroleerd ( DBA 5000 SLR ) daar was niks aan te zien, alleen in de groeven zaten stukjes remblok/vuil welke ik verwijderd heb.
Ook opgemeten ze waren nog 29 mm dik dus 1 mm versleten in bijna 2 jaar en +/- 10.000 km, nette slijtage dus aangezien ik met harde remblokken rij op het circuit.
Let even op de tekst op het doosje.
Was dus gewoon een brok uitgebroken welke nog in de klauw zat en wat kleinere stukjes die eruit vielen bij de demontage...
Oud & nieuw:
Omdat het wiel er toch af was even het nieuw gespoten wiel ernaast gezet.
Klein verschilletje...
Ook de binnenzijde ziet er iets anders uit....
Nu nog even de nieuwe remblokken inremmen , het is eerste keer dat ik met die remblokken rij , gebruik voor op het circuit wel hetzelfde merk maar dan een slag hardere blokken de RC6.
Weer even een update aan de STI !
Als eerste ,de vers gespoten velgen met Toyo's R888 zitten alweer een tijdje onder de STI , hier even een plaatje van afgelopen trackday:
Ik had gemerkt dat de motor niet echt lekker liep, beetje inhield met hoge toeren ed.
Het mengsel was het niet , bleek toen we dat gemeten hadden , deze was goed en heeel rijk maar daarover meer.
De bougies dan maar , dat was een goed idee want deze waren redelijk op de puntjes waren weggebrand en de gap was hierdoor te groot geworden.
Dus nieuwe erin ( NGK PFR7B ),bleek het wel te zijn want de STI liep weer goed !
Omdat ik ook wilde kijken of het vermogen er nog was en hoeveel te rijk hij stond bij ACE lang geweest , de STI aangesloten op de laptop en een paar testruns gedaan, bleek dat de STI nog een gezonde 370 PK en 463 NM koppel had.
Maar omdat de motor bij hogere toerentallen heel erg rijk stond en Jerry van ACE zag dat op ander punten ook nog wat verbetering aanwezig waren , 2 weken later teruggekomen om de mapping aan te passen.
Dat was dus afgelopen weekend , na weer de laptop te hebben aangesloten weer testruns wezen maken om als eerste de turbodruk over het hele toerengebied optimaal te krijgen , dit hebben we met de AVCR gedaan.
Dat ging niet zo makkelijk ,bleek een slang naar de turbo toe niet goed vast te zitten.....nadat deze weer goed vast zat bleef de turbodruk een stuk constanter.
Daarna de brandstof ( die heeeeeeel erg rijk stond bovenin ) aangepast en de ontsteking ed.
Uiteindelijk na een paar uurtjes en een halve tank brandstof... op een gemiddelde uitgekomen van 393 PK en 486 NM met een buitentemp. van 20 graden en een inlaattemp. van 28 graden.
Op een koude dag gemeten kan dit zomaar 400/500 PK/Nm worden, over het hele toerengebied is meer koppel iets wat je goed voelt.
Het is nog wel een veilige setting voor het blok, er ook vanuit gaand dat ik soms op het circuit rij.
Ben er dus weer bij mee !
Alex,
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Update's aan de Subaru
Mooie update!
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Re: Update's aan de Subaru
Lekker hoor.
- Downforce Hans
- Berichten: 12552
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Update's aan de Subaru
Je kan er dus weer ff tegenaan met het hok, 500 nm is altijd lekker natuurlijk...
- Roy RS
- Berichten: 4924
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Update's aan de Subaru
doet altijd zo lekker fris aan als de wielen weer lekker vers zijn! ziet er goed uit en heerlijk natuurlijk als t boeltje ook weer lekker soepel loopt! kan ie er weer even tegenaan!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Update's aan de Subaru
mooie waarden en wat zijn die velgen opgeknapt
scheelt wel dat het 1 kleur is qua prijs maar dan nog is zoiets laten doen toch nog vrij prijzig vaak.
scheelt wel dat het 1 kleur is qua prijs maar dan nog is zoiets laten doen toch nog vrij prijzig vaak.
- Alexsti
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Update's aan de Subaru
Wielen maken de auto idd., en nu na 10 jaar dat ik de Subaru heb werd 't wel tijd.
Kosten waren 125 eurie per wiel Rene, vindt ik nog wel meevallen voor het werk ; stralen-grondlaag-gouden laag en de blanke laklaag.
Het rijden blijft verslavend.... zeker als de turbo erin komt bij de 4000rpm en doorgaat tot bijna 8000rpm...
Hok gaat voorlopig nog niet weg, zou ook niks anders (betaalbaar) weten wat evenveel rijplezier geeft !
Alex,
Kosten waren 125 eurie per wiel Rene, vindt ik nog wel meevallen voor het werk ; stralen-grondlaag-gouden laag en de blanke laklaag.
Het rijden blijft verslavend.... zeker als de turbo erin komt bij de 4000rpm en doorgaat tot bijna 8000rpm...
Hok gaat voorlopig nog niet weg, zou ook niks anders (betaalbaar) weten wat evenveel rijplezier geeft !
Alex,
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Update's aan de Subaru
de markt is idd wat dat betreft in de keuzes en voor zo'n shopping bedrag vrij moeilijk wil je iets leuks met dat vermogen en of sportiviteit e.d. halen en ook nog redelijk betaalbaar.
oei...das nog best prijzig idd per wiel, maar lees wel dat het vrij arbeidsintensief is, ik dacht eerder iets van 60,-euro ofzo per wiel, heb ook wel veel duurder gezien (paar jaar terug toen ik zelf zocht) maar dan kwamen er speciale klusjes bij als reparatie of meer-delige velgen of meerdere kleuren e.d.
eneuh die blokjes die verkrompelden waren dat de Padgid blue? had dat niet zo snel bij dat merk verwacht, maar kan ook aan de omstandigheden liggen ofcorse
oei...das nog best prijzig idd per wiel, maar lees wel dat het vrij arbeidsintensief is, ik dacht eerder iets van 60,-euro ofzo per wiel, heb ook wel veel duurder gezien (paar jaar terug toen ik zelf zocht) maar dan kwamen er speciale klusjes bij als reparatie of meer-delige velgen of meerdere kleuren e.d.
eneuh die blokjes die verkrompelden waren dat de Padgid blue? had dat niet zo snel bij dat merk verwacht, maar kan ook aan de omstandigheden liggen ofcorse
- Bram
- Berichten: 15898
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Update's aan de Subaru
Blijft een geweldige auto Alex, ik heb met de mijne ook altijd dikke pret gehad
- Downforce Hans
- Berichten: 12552
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Update's aan de Subaru
Dat ding van jou stond altijd in de garage..............je reed er 7km per jaar mee om je APK te vernieuwen.Bram schreef:Blijft een geweldige auto Alex, ik heb met de mijne ook altijd dikke pret gehad
- Bram
- Berichten: 15898
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: Update's aan de Subaru
Dit is motorblok nummer 3 dat erin gaat?
- Alexsti
- Berichten: 1072
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 19:14
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Re: Update's aan de Subaru
Rene, dit waren idd. Padgid blue blokken.....ook op het circuit gebruikt en dan gaan ze niet erg lang mee...
Over het spuiten van de velgen, het is maar net wat voor kwaliteit je wil , even opschuren en spuiten zal goedkoper zijn als hoe ik ze heb laten doen.
Bram,
Over het spuiten van de velgen, het is maar net wat voor kwaliteit je wil , even opschuren en spuiten zal goedkoper zijn als hoe ik ze heb laten doen.
Bram,
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast