van 30km/u naar 160 en van 30km/u naar 200km/u

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 04:27

Vandaag, vanavond :lol: even 2 keer opnieuw gemeten maar dan van 30 naar 100;

van 30km/u naar 100km/u in 3.6 sec

kon nog wel iets sneller maar liet het bij die 2 en dan het gemiddelde, de eerste x kwam ie niet goed weg in 2 beetje traag, de tweede keer te goed wheelspin en ook verlies, maar zal niet zoveel schelen hooguit 0,2 sneller dan de tijd hierboven.
Ok nog even voor de gein van 0 naar 100 maar wheelspin toen maar in z'n 2 gestart maar dan nog wheelspin als het koppel erin springt dus ging niet echt, ja 5.2sec maar in theorie moet ie rond de 4 sec kunnen halen als ie het maar kwijt kon, maargoed over een paar weken gooi ik er nieuwe banden op, dat scheelt ook een hoop en een langer luchtfilter en heb het luchtfilter huis iets aangepast voor koelere lucht wat weer goed is voor topsnelheid, helaas heeft een Z3 coupe een slechte CW waarde van tussen de 0,37 en 0,41 zelfs al ergens gelezen vandaar dat een porsche zo makkelijk nog gaat boven de 240 die heeft een waarde van ongeveer 0,31 of lager ligt aan het type en dat scheelt enorm moet ik dus extra pk's voor aanspreken zeg maar....gelukkig zitten die er ook wel in maar toch, was de CW waarde beter dan was ie nog sneller van 160 tot het einde...als ik de nwe banden heb ga ik Duitsland eens weer even in of tijdens CBR07 endan eens echt kijken 8)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 mar 2007, 11:23

Goed bezig Rene!

3.6s is echt giga snel zeg :shock:
Wat doet jou auto b.v. van 80-120 in 3 en 4?

Even over de banden keuze, weet niet wat je er nu onder hebt zitten qua type en merk?
Ik heb net nieuwe Michelin Pilot Sport 2 (PS2) achterbanden onder de M3 gezet, voor had ik ze er al een tijdje onder. Kan niet anders zeggen dat ik qua grip zeer tevreden ben. Ik trek nog wel eens hard weg bij het afkomen van een rotonde, met de vorige banden in 2 altijd driften en wielspin, met deze banden gewoon gaaaan!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 12:09

Ik zal die 80 naar 120 in 3 & 4 ook eens proberen als ik er aan denk en ook een 100 naar 200 vaak ook wel een redelijke weergave van...

Ik heb de Michelin Pilot Sport 2 (PS2) ook op een 2 andere Z3 m coupe's van mij gehad en tot dusver bevielen mij die ook het beste moet ik zeggen, maar vind ze duur...dus ik zoek een goed alternatief, en ik denk dat ikdat heb gevonden in de Falken FK-452 265/30 ZR19 RFD dus die ga ik binnenkort erop gooien en proberen, op zich een goede/leuke prijs en en mooie band met goede testresultaten, eens kijken hoe die met die torque om kan gaan.

Heb nu nog de standaard Hartge Pirelly's eronder en die zijn ook duur, nu hebben ze veel te weinig grip, moet er wel bij zeggen dat toen het en dag 16 graden was even...hij toen veel meer grip had, dus deze band is daar gevoeliger voor dan de Michellin daar merkte je eigenlijk pas onder de 10 graden verschil en bij deze al onder de 14 graden dus zal wel een iets andere samen stelling hebben.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2007, 13:00

Paar tijden van mijn hok gemeten met de G-tech, dus geen teller-km's:

0-100 --> 4,6 sec.
80-120 --> 2,6 sec.
100-200 --> 11,5 sec.

De 80-120 was met vliegende start in z'n 3.

:wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 mar 2007, 13:04

Ook zeer indrukwekkend Opa! :D

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 3105
Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24

Bericht door wjn » 24 mar 2007, 13:08

Opa schreef:Paar tijden van mijn hok gemeten met de G-tech, dus geen teller-km's:

0-100 --> 4,6 sec.

:wink:
Lang leve vierwielaandrijving !!

Maar die is duidelijk ook niet standaard meer 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 13:22

Inderdaad mooie tijden opa :lol: ook serieus snel, en makkelijk op te roepen dat is wel een voordeel, vooral bij stoplichten das nou niet echt "leuk"wel veel pk's onder de voet but power is nothing without control, en zo is het maar net, volgens mij de reclame leus voor een bandenmerk :roll:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2007, 14:17

Ach, een Sub is bij de stoplichten idd. moeilijk te verslaan, zeker als de weg niet droog is, maar met die bakkies van jullie is 't weer veel makkelijker om 'm es lekker dwars te gooien. :wink:
Ik ben met de Sub weleens in de regen op Zandvoort wezen rijden en dan is er weinig spul met 2WD dat 't bij kan houden.
Zo heeft alles z'n voor en z'n nadelen. :)

En idd. wjn.....hij is niet helemaal standaard meer. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 14:39

Ik heb ook 2 sub's gehad en 6 Nissans GTI-R over de jaren, met die sub wilde ik eens een rondje spinnen op de weg...nou dat ging bijna mis, hij draaide dan ook naar buiten zeg maar de cirkel werd te groot kon nog net stoppen...miste wat pk's zoals die 300pk rally auto's dus dat ging ni haha dan is een alleen achter wiel aangedreven auto en dan met goede sper toch wel erg vermakelijk soms...

Heb net nog even van 80 naar 120 geprobeerd alleen in 3 maar 2 x gedaan maar pakte net in verkeerde koppel op dus net niet ideale koppel zeg maar, kon dus jou Opa tijd niet verbeteren, kwam ook op 2.6 sec als beste van de 2 testen van 100 tot....hard pakt ie in het juiste gebied op maar test eerts nog in z'n 4 van 80 naar 120 en dan nog een test van 100 naar 200 moet ik ook nog ff weten, nog genoeg leuks te doen als het weer goed is en de weg vrij is, ben benieuwd naar meer tijden van jullie hier.

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2007, 14:48

Heb net nog even van 80 naar 120 geprobeerd alleen in 3 maar 2 x gedaan maar pakte net in verkeerde koppel op dus net niet ideale koppel zeg maar
Eigenlijk zit ik met de Sub ook net niet in de juiste toeren, maar een keer schakelen kost meer tijd en in z'n 2 red ik de 120km/h niet.
Een Evo heeft kortere overbrengingen en doet de 80-120 sneller dan een Sub.
Ook een Sub met 6-bak, of kortere 5-bak zal op dit punt voordeel hebben.
Zo doet de Evo van ArtosEvo[te zien in 't filmpie met de Corvette van HANZ06] de 80-120 in ongeveer 2 sec. rond, maar die heeft ook ongeveer 400 pk.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 14:51

2 sec? ai...das lekker, daarvoor moet ik ook een andere bak hebben, de auto kan dat wel maar moet je net in de juiste toeren zitten en mijn bak haalt de 120 volgens mij ook niet in 2 althans dat vind ie niet fijn en wil niet te gek doen, trouwens we hebben het ook over in 3 naar en in 4 naar, balen soms hh we zouden zo'n transmissie antonov variabel moeten hebben , maar wel saai lijkt me...maar nooit mis schakelen haha

sven deutschmann
Berichten: 831
Lid geworden op: 09 aug 2006, 18:55
Locatie: omg. sittard

Bericht door sven deutschmann » 24 mar 2007, 14:56

kortere bak is wel leuk dan maar uiteindelijk maar je er geen grotere sprongen door.. iets langere overbrenging kost je door minder schakelen uiteindelijk minder tijd lijkt mij

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2007, 15:02

Kortere bak is wel iets sneller, maar 't nadeel is de hogere toeren die je draait bij een constante snelheid in z'n 5[bij een 5-bak dan].
Mijn Sub draait bijv. bij 140 km/h 3500 toeren in 5 en met de korte 5-bak draai je dan al bijna 5000 toeren.
Ook is de topsnelheid natuurlijk een stuk lager.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 15:06

sven deutschmann schreef:kortere bak is wel leuk dan maar uiteindelijk maar je er geen grotere sprongen door.. iets langere overbrenging kost je door minder schakelen uiteindelijk minder tijd lijkt mij
Klopt Sven, tis ook alleen maar vanuit die testjes prettig voor mooie cijfers, but in real life ben ik erg blij met mijn overbrenging en 6-bak die me over de 300km/u kan brengen en brengt heb al gezien dat ik ongeveer bij 6.500rpm in theorie zo'n 325km/u ongeveer rijd en de 6.000rpm ging redelijk makkelijk, alhoewel dat bij de 300 wel hard duwen is :lol:
dus wie duwt me of bij wie rijd ik in de zocht :lol: adn agat het makelijker, nog wel eerst nwe bandjes voor ik het doe want een klapband bij zo'n snelheid lijkt me geen pretje...safety first

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2007, 15:12

G-tech meting van mijn Sub, bij die middelste meting zat ik alleen en de andere 2 zat er iemand naast van 100 kg. :wink:

[img:640:439]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... 996A4B.jpg[/img]



Dit is de 0-200 km/h:

[img:640:439]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... 65C673.jpg[/img]



De G-krachten van dezelfde meting:

[img:640:439]http://test.speedcars.nl/forum/albumtn. ... 343478.jpg[/img]



Ik zal es kijken of ik de meting van ArtosEvo ergens kan vinden. :wink:

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2007, 15:19

Hier de testjes van de Evo, maar deze zijn alle 3 met de 100 kg-meneer ernaast. :lol:


[img:400:274]http://www.speedcars.nl/forum/files/thu ... ng_193.jpg[/img]

Klik ff op deze link om 't plaatje wat groter te bekijken:

http://www.speedcars.nl/forum/download.php?id=862

:wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 mar 2007, 15:34

Leuk om zo te lezen Opa!
Zeer snelle tijd van 0-200, wat opvallend te zien is 80-120 daar 3s duurt en in 3 inderdaad, zoals je, zei sneller gaat. Dan weet je gelijk dat terug schakelen niet altijd zin heeft ;)

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2007, 15:56

Die 0-200 moet alleen de rollout tijd die rechtsboven staat nog bij opgeteld worden......0,33 sec. :wink:
Voor de tussentijden maakt dat natuurlijk niets uit en ook voor 400 m. schijnt dat zo te horen, dus die 12,6 sec. klopt wel. :)

Een schakelmoment kost al gauw 0,5 sec.....bij mij dan, er zijn jongens[en meiden] die veel sneller schakelen, maar ik probeer altijd nog een klein beetje rustig met 't mechaniek om te gaan. :wink:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 24 mar 2007, 16:32

super tijden hoor, en inderdaad gaaf om te zien wat ik altijd al dacht en vertelde aan mensen dat als er iemand bij inzit het zo een seconde kan schelen op sommige tijden zeg tot 160 vanaf stilstand.
En mooi weerlegd met tijden en grafieken, de EVO grafiek kan ik niet op ben ik niet toe gerechtigd...

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6774
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 24 mar 2007, 16:46

Ik heb die van de Evo ff zelf geupload:

[img:1018:698]http://www.speedcars.nl/forum/album_mod ... 4b52c4.jpg[/img]

:wink:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 24 mar 2007, 16:49

Rappe tussentijden van die EVO :shock: Leuk voor de 2-baans wegen :lol:

Een zware jongen aan boord scheelt inderdaad een pak zeg!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 mar 2007, 16:31

Vandaag op Assen was zoals ik verwacht had en kon dus geen goede tijden krijgen door Wheelspin terwijl je ook nog doseert...behalve tegen Flatline toen moest ik proberen meer maar dat werd alleen maar meer wheelspin ook vanuit 2 starten geen goede zaak wheelspin en koppeling ook in 3 toen kappe wel heel houden, maar koppeling weer schoon nu :lol:
Affijn heb onderweg weer wat testjes gedaan(in duitsland natuurlijk) de test van 100 naar 160 en 200 om koppel en pk's beter in te schatten.

van 100 naar 160km/u doet ie gemiddeld in 4.0 sec in de 3d

van 100 naar 200km/u doet ie gemiddeld in 8.3 sec in 3/4d

dus wel aardig lijkt mij, althans voor mij de snelste tijd dat ik dat ooit heb behaald in een auto van mezelf, maar denk dat sommige van jullie met de turbo auto's dat ook wel benaderen of verbeteren kunnen...van 200 tot 300km/u is weer een extra power verhaal.

Maar eerst eens nwe bandjes halen want na wat spelen op Assen samen oa ook met euhm...de Grijze getunede BMW M3 rijder met die mooie velgen en erg verlaagt, ging het best hard maar ook met banden opwarmen al zal ik dat niet zo weer doen, heeft geen effect voor mij althans te weinig om de boel zo te belasten.
Benieuwd hoe de andere banden nwe zich houden, en volgende keer misschien druk wat verlagen want op 2.6 bar achter zijn de wangen te hard en dus eerder wheelspin...

Ow en onderweg merkte ik door de iets andere opbolling van de motorkap dat er iets niet klopt...doro het vake laten zien van de motor zat de motorkap niet goed dicht :shock: en als je dan euhm wat harder rijd best scary dus op Assen had ik dat ook! zal wel niet mooi hebben geleken met de wind onder de kap, gelukkig alles nog heel want kap is vrij flexiebel dus scheurtjes kun je zo krijgen met al die koel openingen.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 25 mar 2007, 19:15

Allemachtig Rene, dat zijn hele nette tijden!

Wat deed die Sierra van Fasteddie ook alweer van 100-200??

Was die grijze getunde M3 toevallig Paul??

Ben benieuwd of er nog filmpjes gemaakt zijn van de diverse sprints op Assen!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 25 mar 2007, 19:55

Ja geloof dat hij Paul heet..
En ja er zijn filmpjes waar ik ook op sta te verliezen rubber te smelten en bij de rit met Flatline zelfs zwalk en ploeteren met het gas haha achja niet echt vrolijk zal ik ervan worden, maar die 2 ritten om wat extra's te proberen gingen helemaal mis :cry: eigenlijk stom dat had ik bij de eerste 3 ritten moeten uitproberen, tijd zat toen...maar tegen een goede "concurent" moest ik wat anders dus proberen, en nu weet ik het zeker, dat ging helemaal niet :oops:
Ach af en toe wel lol gehad, Paul die draaide wat te ver door en draaide dus maar 2 of 3 donuts...toen kwam meteen een oude bekende dame van hem om hem te waarschuwen, dat was best grappig, Paul..gweldig :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 25 mar 2007, 19:59

Hahah zo kennen we Paul weer!

Heeft hij er nou een supercharger op zitten?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hielke en 3 gasten