Banden draadje
-
- Auto: Pulsar GT, Accord R, A110
Re: Banden draadje
Bridgestone potenza sport XL onder de accord sinds vorig jaar. Iedere 2-3 jaar komen er nieuwe onder, dus ik heb er al van alles onder gehad in die 24 jaar. Deze potenza’s zijn echt de fijnste die ik er ooit onder heb gehad.
-
Die Bridgestone Potenza Sport schijnt erg goed te zijn maar met een extreem slijtage patroon bij trackdays? Dat is de reden dat ik ze niet gekocht heb. Met de Z3 Coupe ben ik terug naar 17 duims en dan is het behelpen met de maten. Uitgekomen bij de GY Asymmetric 6 wat schijnbaar een uitmuntende UHP band is.
ContiSportcontact 7 schijnt op eenzame hoogte te staan en presteert ook buitengewoon op het circuit. Deze tzt maar voor de Megane R26 kopen.
ContiSportcontact 7 schijnt op eenzame hoogte te staan en presteert ook buitengewoon op het circuit. Deze tzt maar voor de Megane R26 kopen.
- Philipoo
ik heb ze op de ND, ook veel circuit mee gedaan al en houden het perfect! Wel wat veel slijtage op de wangen op Meppen, maar dat is meer het circuit icm iets te weinig camber denk ik.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Die Conti Sportcontact 7 is er alleen niet in 17/18 inch toch? Ik ben nu bezig met mijn 2e set Bridgestone Potenza sports, best wat rondes TF mee gedaan en rij er ook vrij sportief mee elders. Slijtage bevalt me prima. Wel willen ze gaan smeren als ze echt warm zijn maar daar leek mijne 1e set minder last van te hebben dan de nieuwe set.HSR schreef: ↑13 jan 2025, 15:29 Die Bridgestone Potenza Sport schijnt erg goed te zijn maar met een extreem slijtage patroon bij trackdays? Dat is de reden dat ik ze niet gekocht heb. Met de Z3 Coupe ben ik terug naar 17 duims en dan is het behelpen met de maten. Uitgekomen bij de GY Asymmetric 6 wat schijnbaar een uitmuntende UHP band is.
-
- Auto: Pulsar GT, Accord R, A110
215/45/17 is ook niet meer alles voor te koop heb ik de indruk.
-
Sportcontact 7 is er volgens mij wel in 18 duims wat ik kon zien. Zodra de GY A6 op zijn wellicht de Potenza Sports kopen.
-
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Ah inmiddels wel in 225/40/18 inderdaad net als de PS4S 

-
OnlineRS-Ron
Ik heb met de Giulia na 5000km nog 4 mm profiel op de Potenza Sport achterbanden...... geen circuit gezien.
Gr Ron
Gr Ron
- Martijn M
Die 5% van de tijd verschilt het waarschijnlijk ja, maar is in mijn optiek nog steeds niet het prijsverschil waard.
-
Heb inmiddels een setje Goodyear Asymmetric 6 in 245-40-17 rondom op de Z3 coupe zitten. Dit is een UHP band en ik ben echt onder de indruk hoe goed de band is! Performance is vooralsnog beter dan de Michelin Super Sports die ik er op had zitten. Band communiceert beter, geeft veel vertrouwen en zowel grip als tractie is zeer goed. Vind ze overigens ook beter dan de Michelin PS4S UUHP's die ik op de Megane RS heb zitten ofschoon ik vermoed dat de PS4S iets meer grip heeft.
Dat geeft dan te denken. De Asymmetric 6 is een UHP. Dan heb je daarboven nog de UUHP zoals de Sportcontact 7. Echt bizar wat voor ontwikkelingen er zijn geweest in het bandenwereldje.
Dat geeft dan te denken. De Asymmetric 6 is een UHP. Dan heb je daarboven nog de UUHP zoals de Sportcontact 7. Echt bizar wat voor ontwikkelingen er zijn geweest in het bandenwereldje.
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Bedankt voor het delen van de ervaringen, deze banden staan ook op m'n shortlist om onder de Evo te gaan monteren.
-
- Auto: Een paar BMW's
HSR schreef: ↑24 feb 2025, 12:08 Heb inmiddels een setje Goodyear Asymmetric 6 in 245-40-17 rondom op de Z3 coupe zitten. Dit is een UHP band en ik ben echt onder de indruk hoe goed de band is! Performance is vooralsnog beter dan de Michelin Super Sports die ik er op had zitten. Band communiceert beter, geeft veel vertrouwen en zowel grip als tractie is zeer goed. Vind ze overigens ook beter dan de Michelin PS4S UUHP's die ik op de Megane RS heb zitten ofschoon ik vermoed dat de PS4S iets meer grip heeft.
Er zijn inderdaad flinke stappen gezet als het gaat om banden. De Michelin Pilot Super Sport die je eerst onder je Z3 Coupé had, was ooit dé referentieband. Hij werd zelfs af fabriek onder de F10 M5 gelegd, wat destijds al veel zei over de prestaties.
De Michelin Pilot Sport 4S is echter echt een flinke verbetering ten opzichte van de Super Sport, met meer grip, beter stuurgevoel en allround betere prestaties.
PS: Ik heb zelf de Michelin Pilot Sport 5 onder mijn Z3 Coupé laten monteren omdat de 4S niet in de juiste maat beschikbaar is. Hele fijne band, zowel onder een sportieve auto als onder een cruiser. Ik heb ze ook onder mijn E30 740i liggen, en ook daar bevallen ze goed.
-
-
Klopt! De opvolger van de PS4S is inderdaad de PS S5, maar helaas is die nog maar in beperkte maten beschikbaar. En tot nu toe heb ik ze alleen met MO (Mercedes) markering gezien. En ja, met zo'n MO-stempel onder een BMW rijden...

Of zijn ze inmiddels ook beschikbaar zonder MO markering?
- Kasteel
4S vond ik vooral in nat beter en ging veel langer mee, op droog/warm was verschil beperkt, maar voor mij nipt SS + stuurgevoel vond ik van de SS altijd beter.
- Philipoo
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dit vooral inderdaad! Remweg nat wegdek is bij wijze van spreken defying the laws of physiscs(toen de PS4Sen nieuw waren).
Verder komen ze aardig overeen, en heb de SS op een trackday eens aan de tand gevoeld. Miscchien afrolgeluid en wat Kasteel zegt dat insturen wat 2% strakker gaat ofzo(werd ook in verschillende tests al gezegd, dus ga je er op letten). PS4S voor alledag wint 't bij mij tov SS, maar SS was meer dan ok bandje op Assen.
Welke als opvolger te kiezen? Weer PS4S of Sport Contact 7 of die GoodYears (zijn die er in de oem M2 maten?)
https://news.goodyear.eu/goodyear-uhp-a ... ery-drive/
-
-
^^^^
Black…round…Pirelli….
Black…round…Pirelli….
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Ik was in de markt voor nieuwe set Doublecoin DC-100 maar ik denk dat ik toch andere bandjes ga kopen...
Volledige artikel op AD.nlANWB: ‘Koop deze drie zomerbanden niet’
.............
‘Dramatische gevolgen’
Dit jaar valt vooral de Doublecoin DC-100 op in negatieve zin, met zorgwekkende remprestaties op nat wegdek. Wanneer de auto met de beste banden uit de test al stilstaat, komt de auto met de DoubleCoin banden nog met een snelheid van 49 kilometer per uur voorbij razen. Of knalt er bovenop. Ongevallen met zulke snelheidsverschillen kunnen volgens de ANWB dramatische gevolgen hebben.
.................
-
-
Doublecoin parels:)