Lacist! Die had van Robin of JP kunnen zijn

Lacist! Die had van Robin of JP kunnen zijn
Dit blijft toch de meest herkenbare BMW generatie. Het is eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Met uitzondering de vorige 4 Gran Coupe. Nu zou ik zeker wel een G21/31 voor de deur willen maar qua lijnenspel is dit onovertroffen.
E46 (M3), E34 (M5), E38(7er) zijn in mijn ogen de esthetisch mooiste evergreen BMWs. Z8 niet echt mooi, Z3 mwoah, X5 mwoah, E39 M5 aardig, E60 M5 koplampen kan ik niet aan wennen....Kadett schreef: 02 dec 2021, 17:42Dit blijft toch de meest herkenbare BMW generatie. Het is eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Met uitzondering de vorige 4 Gran Coupe. Nu zou ik zeker wel een G21/31 voor de deur willen maar qua lijnenspel is dit onovertroffen.
Een z3m, en al helemaal een z3m coupe vind k echt porno. Heb ik liever als een van de anderen van dit rijtje. Al ben ik ook echt e34,e36 en e46 fan hoor.Robin schreef: 03 dec 2021, 10:08E46 (M3), E34 (M5), E38(7er) zijn in mijn ogen de esthetisch mooiste evergreen BMWs. Z8 niet echt mooi, Z3 mwoah, X5 mwoah, E39 M5 aardig, E60 M5 koplampen kan ik niet aan wennen....Kadett schreef: 02 dec 2021, 17:42Dit blijft toch de meest herkenbare BMW generatie. Het is eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Met uitzondering de vorige 4 Gran Coupe. Nu zou ik zeker wel een G21/31 voor de deur willen maar qua lijnenspel is dit onovertroffen.
Zo is elke BMW XM een plug-in hybride met een V8 en vierwielaandrijving. De M Hybrid-genoemde aandrijflijn is opgebouwd rondom de stevig vernieuwde, 4,4 liter grote V8 die bijvoorbeeld ook in de BMW X7 M60i te vinden is. In de basis-XM, als we dat zo mogen noemen, komt dat blok tot 489 pk. Hij werkt echter samen met een in de achttraps automaat verwerkte elektromotor van 197 pk. Het systeemvermogen komt op 653 pk, het koppel op 800 Nm. In deze vorm sprint de XM in 4,3 seconden van 0 naar 100. 200 km/h staat in 14,3 tellen op de klok, de top is naar goed Duits gebruik begrensd op 250 km/h. Een nog bekender Duits gebruik is dat deze ‘veiligheidsmaatregel’ tegen betaling kan worden opgerekt, zodat er met M Drivers Package ook 270 km/h met deze XM kan worden gereden.
Elektrisch rijden
Met al dat geweld zou je bijna vergeten dat het ook nog een plug-in hybride is. De laag in de auto geplaatste accu van de BMW XM heeft een netto-capaciteit van 25,7 kWh. Daarmee dient het PHEV-gedeelte niet alleen maar om de CO2-uitstoot op papier wat te drukken, want de auto moet daadwerkelijk best een eindje kunnen komen op een lading stroom. In het allergunstigste geval 88 km, stelt BMW, met een maximumsnelheid van 140 km/h.
Label Red
Label Red, Label Red, waar doet dat ons nu aan denken? Juist, aan de versie van de Bentley Arnage Red Label, de versie die in tegenstelling tot de Green Label juist géén BMW-motor aan boord had. Wees gerust: de BMW XM Label Red heeft gewoon diezelfde V8 onder de kap. In dit geval levert hij echter nog meer vermogen, 585 pk om precies te zijn. Blijft het daarbij? Uiteraard niet, want ook hier is elektrokracht aanwezig. Het systeemvermogen komt daarmee op 748 pk, bij een koppel van een vette, ronde 1.000 Nm.
Ieder z'n smaak, maar ik vind 'm dus écht stoer, misschien niet de kleurstelling. Maar om dat onder stoelen of banken te schuiven omdat 'de hele wereld' 'm 'lelijk' vindt? Nee ik blief 'm wel in dat segment. En irl echt dik, buiten kijf. Hummers worden ook verkocht.... Ook die iX irl, gewoon ok.Philipoo schreef: 28 sep 2022, 09:20 Het interieur is, los van de kleuren, wel gaaf.. Verder echt het meest afzichtelijke ding wat BMW gebouwd heeft en dat zegt wat tegenwoordig!
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 4 gasten