Vanwege alle chipproblematiek kreeg ik het bericht dat HK audio en Active Cruise Control (ACC) niet meegeleverd zouden worden. ACC is jammer maar geen ramp. Ik rijd zelf nooit op de cruise control (vriendin overigens wel). Het missen van HK vind ik wel onverteerbaar. Goede audio vind ik cruciaal op een auto en ik heb geen zin om bij een nieuwe auto met iets minder te moeten settelen. Ik geef tenslotte genoeg geld uit.
Na overleg met de dealer besloten om de koop te annuleren en ben ik op zoek gegaan naar een alternatief. Uiteindelijk gekozen voor een jong gebruikte die bij dezelfde dealer stond. Wel een Touring en helaas zonder Individual leer (wel alcantara), maar verder heel veel opties aan boord. Dus inc panoramadak, HK (duh), elektrische stoelen, M-sport, laserlichten, head-up display, comfort acces, geluidswerende zijruiten etc etc. Een 'jahreswagen' uit Duitsland van januari 2021 met 13k op de teller. De auto is ook voorzien van 19 inch velgen, deze zijn echter licht beschadigd. Dus die laat ik vervangen voor Jet Blacks (ik ben overigens geen Rotterdammer hahaha). Ik had bij de nieuwe 18 inches besteld, maar ik laat nu wel 19 inch erop zitten. Bij de Touring vind ik de 18 inches net iets te ielig. Bij de sedan vind ik ze wel ok. Ook laat ik de sierlijsten rond de grille vervangen door zwarte exemplaren.
Meer info over de auto vind je op https://driveaholic.nl/de-bmw-die-niet- ... -wel-komt/. De eerste foto is nog met de velgen die ik laat vervangen. De foto van de configurator is uiteindelijk zoals die gaat worden. Vrijdag mag ik hem ophalen.