Breng die man niet op ideeën.......
Jos.

[/quote]
Daar ben je dan allang de eerste niet meer mee.....JP schreef: 30 sep 2021, 15:57 Gooi eens een 5 cylinder in een Golfje GTI......gewoon omdat het kan (maar waarschijnlijk niet te betalen is )![]()
Eigen topic afstoffen,jos_br schreef: 29 sep 2021, 21:20 Klein schopje, de T5 is vorige week afgeleverd, loopt letterlijk als een nieuwe.
De rode Golf hebben we eerst 500km ingereden met een aangepast programma aangezien de turbo groter is en de auto geen DPF meer heeft. Staat nu bij JD Engineering om afgesteld te worden, ben er zelf wel benieuwd wat deze uiteindelijk gaat doen. Het DPF wordt er dadelijk elke keuring er weer onder gezet.
De T3 willen we eigenlijk voorzien van een 1,9D, eens kijken of we een motor kunnen vinden.
Jos.
Wat wordt het streefvermogen voor de 3.0Bitdi?jos_br schreef: 10 nov 2021, 23:18 We hebben deze auto bij JD geruild voor een ander Biturboproject, dit keer een 3.0Bitdi. Deze had koppakkingproblemen en wordt incl. grote Wagnerintercooler afgesteld na deze reparatie.
Jaguar / LandRover hebben ook een 240 pk 2 liter diesel. Mercedes heeft een "300d" versie met 265 pk. Maar erg veel vermogen uit een 2 liter diesel.Jan Terwolde schreef: 11 nov 2021, 12:13 Jeetje wel goed porrie voor een 2 liter diesel zeg!
Onderstaand wel echt de sterksten van de 2 liter diesels, of zie ik wat over het hoofd?
vw 2.0 bitdi 240pk
bmw b47 231pk
bmw n47 218pk
Binnenkort toch een V10 in dit theater.......ik geloof 2e week december ingeplant, maar de auto (Touareq) staat er al. Zal er ook foto's van maken.
Inmiddels geen streefvermogen, maar doet 455pk/920nm.SlowCo schreef: 11 nov 2021, 12:16Wat wordt het streefvermogen voor de 3.0Bitdi?jos_br schreef: 10 nov 2021, 23:18 We hebben deze auto bij JD geruild voor een ander Biturboproject, dit keer een 3.0Bitdi. Deze had koppakkingproblemen en wordt incl. grote Wagnerintercooler afgesteld na deze reparatie.
We hebben zo'n motor eens voorzien van andere turbo's, deed meteen 1200nm in een Pheaton..........Martijn_bmw schreef: 11 nov 2021, 22:07 Die V10 is wel echt een gaaf blok! Ooit in de begin jaren eens een blokje mee om kunnen doen ook in een touareg
Wowjos_br schreef: 11 nov 2021, 23:56We hebben zo'n motor eens voorzien van andere turbo's, deed meteen 1200nm in een Pheaton..........Martijn_bmw schreef: 11 nov 2021, 22:07 Die V10 is wel echt een gaaf blok! Ooit in de begin jaren eens een blokje mee om kunnen doen ook in een touareg![]()
Jos.
Hoe lang houdt de versnellingsbak dat?jos_br schreef: 11 nov 2021, 23:56 We hebben zo'n motor eens voorzien van andere turbo's, deed meteen 1200nm in een Pheaton..........![]()
Motor op zich is sterk zat, zijn twee aan elkaar gebouwde Transporter T5 motoren. Eerste serie hebben weleens een catastrofaal aflopende distributietandwielen dingetje gehad, verder lekkage probleempjes, maar er zijn er zat die braaf behoorlijke km standen af hebben gelegd. Zuiver mechanische dingen zoals drijfstangen e.d. geven nooit problemen.Eeuwe schreef: 12 nov 2021, 23:24
En hoe lang houd de motor het? Schijnen ook niet de besten te zijn toch?
Inderdaad, "dat zeefje" kan werkelijk voor een berg schade aanrichten. Heb de auto net opgehaald bij de tuner. Zit goed gang in, is nu een soort rijbewijsversnipperaar.Martijn_bmw schreef: 08 dec 2021, 07:18 Gave update weer! 650pk dikke waarde zeg
En dat zeefje wat je vast hebt is de boosdoener van kapotte turbo?
Gebruikers op dit forum: Hans44, maurizio, Vanreijmersdal en 3 gasten