Let the brainwashing begin...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gijzer

Bericht door Gijzer » 09 mar 2007, 10:38

Peter Tunissen schreef: Oh ja, het milieu.
Ik ben petrolhead, maar juist ook heel erg voor het milieu.
Een mooi bos met daar doorheen zo'n idyllisch kronkelpaadje vind ik prachtig; veruit het meest ideale decor voor een rallyproef of heuvelklim! 8)
The end. :wink:

RVV

Bericht door RVV » 09 mar 2007, 10:40

Het is net hans en grietje, prachting die mooie afsluitingen. Gewoon alle mijö terroristen in de oven douwen net als de boze heks :wink:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 mar 2007, 10:45

GoT..... Leuk om te lezen, maar met die mods daar denk ik er niet over na om er te posten. Volgens mij heb ik binnen 2 posts ruzie met die clan.
Laatst gewijzigd door Mari Oh Oh! op 09 mar 2007, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 09 mar 2007, 10:48

Zo erg ? Is moderator zijn dan een soort statussymbool daaro ?

Gijzer

Bericht door Gijzer » 09 mar 2007, 10:50

Rico v Velzen schreef:Zo erg ? Is moderator zijn dan een soort statussymbool daaro ?
Hier ook hoor meneer Buddha. :D

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 09 mar 2007, 10:53

Zo denk ik er ook over Peter! En velen met mij.

Klein beetje bijdragen aan met milieu (en wat besparen in je portemonnee door te investeren in zuinigere apparaten, woning etc.) en toch genieten van de natuur (door er soms lekker naartoe of doorheen te rijden met je auto) dat bevalt mij erg goed.

Ik heb een onzuinige 535, maar woon wel naast kantoor en doe veel afspraken in de stad op de fiets.

OV blijkt niet zo goed te zijn als de milieulobby dacht. Ik blijf deze discussie boeiend vinden, ook op dit forum. :)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 mar 2007, 11:07

Ik heb het idee dat ik er zelf ook wel redelijk verstandig mee omga. Vaak gebruikte lampen zijn bij ons spaarlampen. Verwarming gaat op tijd uit en alleen aan op commando(ik heb alleen de lage temperatuur in het programma staan).

Waar ik echter niet tegen kan is dat de huidige trend is dat je bijna met het mes op de keel moet investeren in het milieu: of in verbruikskosten òf aanschaf van een nieuw apparaat. Hoe dan ook het moet je geld kosten. Waarschijnlijk geldt bij apparaten ook dat een nieuwe maken en de oude nog werkende, maar iets onzuinigere bij het grof vuil gooien milieutechnisch ook niet zo positief is als het lijkt. En zo gauw ik het idee heb dat het mij geld kost en we er niets mee opschieten qua milieu(dat bedrijven er wel bij varen is leuk voor ze, maar dat was het doel niet dacht ik zo) haak ik af en is mijn goodwill omgeslagen in het omgekeerde.

Damir Vukovic

Bericht door Damir Vukovic » 09 mar 2007, 16:05

Echt grote veranderingen en innovaties ontstaan meestal alleen als er een echte uitdaging aanwezig is. Als ingenieur en iemand met geek-factor groter dan 0.8 kijk ik al een tijd uit naar nieuwe technologieen, maar ze komen er gewoon niet. En dat is niet omdat we niet kunnen bouwen, maar omdat we dat niet willen.

Waarom een complete luxeboot M3 met V8 en 1600+ kg ipv een lichte M3 met 4cyl en een gewicht dat ONDER dat van de E30M3 ligt? De techniek is aanwezig, de wil alleen niet. Is niet premium genoeg (doe mij even een kots smilie). Reken er trouwens maar op dat die M3 ook rete zuinig zou zijn met lage CO uitstoot.

Stadsverwarming met behulp van restwarmte uit de industrie..gebeurt al een beetje her en der, maar hoeveel meer van dit soort mogelijkheden zien we over het hoofd?

Warmtepompen die water op en neer pompen om temperatuur te regelen etc. Supercool

etc

Ik ben daarnaast gewoon een liefhebber van dingen die zo efficient zijn dat ze met minimale middelen maximaal resultaat hebben. Daar zou ik als jong ingenieur mijn leven aan willen wijden. Blijkt ook nog eens goed te kunnen zijn voor het milieu..verdomd zeg!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 mar 2007, 16:23

Mee eens, we staan te veel stil op dat vlak, daar ligt een schone taak op U te wachten............................. :wink:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 mar 2007, 16:26

Wim te Riet schreef:
Rico v Velzen schreef:Ja lekker ons druk maken met 16 miljoen man in een land dat overkomt met een pukkel op wereldschaal.

Ik heb liever dat die 1 miljard indiërs en 1,2 miljard chinezen zich druk maken over het mijö..
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat zij de boel verzieken houdt nog niet in dat wij dat dan ook maar (weer) moeten gaan doen. Dan zijn we ineens weer terug waar we 30-40 jaar geleden waren.
Volgens mij kon er nog wel eens goed geld te verdienen zijn met het schoon maken van China en India, maar pas als de druk van de rest van de wereld groot genoeg wordt. Tot die tijd blijven ze lekker aanklooien.
En die druk blijft voorlopig nog wel even uit ook. Om de reden dat het een aantal hele machige industrieën wel goed uitkomt dat het daar allemaal niet zo nauw mikt. Je ziet niet voor niks een booming groei in zware/chemische industrieën in die landen. Naast lage lonen hoeven ze zich ook niet druk te maken over allerlei regeltjes.

Je wil niet weten wat PR afdelingen van die bedrijven allemaal doen om in het westen mooi weer te spelen maar ondertussen kunnen ze in Azië en Afrika gewoon hun gang gaan.

Dutch

Bericht door Dutch » 09 mar 2007, 17:24

Ook hier is weer het motto uit 'All the president's men' (over het Watergate-schandaal) van toepassing: Follow The Money...

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 09 mar 2007, 17:35

@ Damir: Daarom vind ik de Lotus Elise (met name de eerste serie) ook zo gaaf...

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 mar 2007, 19:05

Als je de warmte die een motor produceert weet om te zetten in bewegingsenergie ben je een heel eind op weg. Heeft meer effect dan hybride techieken en ook het terugwinnen van remenergie, dat zijn dan leuke extra's.

En een Elise is een grappig ding(vast super voor erbij), maar t.o.v. zelfs een E30 M3 is dat een heel andere wagen. Laat dat zo blijven graag. :)

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 mar 2007, 20:18

We hebben er weer 1 :lol:
BRUSSEL - De Belgische minister van Defensie blijkt een legerhelikopter te hebben gecharterd om tijdig de milieufilm van Al Gore te kunnen bezoeken.

Hij vloog daarmee van Brussel naar Hasselt. De vlucht van twee uur kostte twaalf tot twintig keer meer broeikasgas CO2 dan dezelfde afstand per auto.

De onthulling in de Belgische krant La Libre Belgique is het zoveelste schandaal rond minister André Flahaut. Een week geleden beloofde hij de Congolese president zomaar een eredoctoraat, een belofte die hij moest intrekken.

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 09 mar 2007, 20:35

Wouter81 schreef:We hebben er weer 1 :lol:
BRUSSEL - De Belgische minister van Defensie blijkt een legerhelikopter te hebben gecharterd om tijdig de milieufilm van Al Gore te kunnen bezoeken.

Hij vloog daarmee van Brussel naar Hasselt. De vlucht van twee uur kostte twaalf tot twintig keer meer broeikasgas CO2 dan dezelfde afstand per auto.

De onthulling in de Belgische krant La Libre Belgique is het zoveelste schandaal rond minister André Flahaut. Een week geleden beloofde hij de Congolese president zomaar een eredoctoraat, een belofte die hij moest intrekken.
Briljant!
Ik ving vandaag iets op dat Nederland een nieuwe hyperdepiepermoderne kolengestookte centrale wil bouwen waarbij het vrijkomende CO2 in de grond wordt opgeslagen. Zo pompen we Nederland gewoon omhoog. Wat nou stijgende zeespiegel? ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 mar 2007, 21:35

Wim te Riet schreef:
Wouter81 schreef:We hebben er weer 1 :lol:

Briljant!
Ik ving vandaag iets op dat Nederland een nieuwe hyperdepiepermoderne kolengestookte centrale wil bouwen waarbij het vrijkomende CO2 in de grond wordt opgeslagen. Zo pompen we Nederland gewoon omhoog. Wat nou stijgende zeespiegel? ;)

Eerst zit Nederland op een gas bel, dan op een CO2 bel en als laatste op een zeep bel, die uiteraard lekker uit elkaar spat van stommiteit........ :wink:

Michel P

Bericht door Michel P » 11 mar 2007, 12:36

Hans

Bericht door Hans » 11 mar 2007, 19:22

laat de regeringsleider maar eens naar ide film gaan.

Plaats reactie