Had ze op een E28 dus niet de lichtste maar ook niet de zwaarste.MJvanBlokland schreef: ↑26 okt 2020, 15:08Ik hoop dat het wel iets van verbetering geeft, er is in de kleinere maten weinig keus helaas.
Had jij ze ook op een lichte auto? Heb zelf nog niet met de Toyo's gereden overigens, de velgen zijn er nog niet. Maar qua ontwikkeling is de Toyo een stuk nieuwer dan de Vredestein, dus hoop dat ze wat hebben geleerd van de minpunten die ze met de T1R hadden.
Peugeot 106 Rallye verkocht - En nu?
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
Bedankt heren, kan en zal ik beide wat mee doen als ik negatief bericht krijg van de schade expert een dezer dagen.Spijkerhard schreef: ↑26 okt 2020, 00:51 Al bij twee kennisen het schadebedrag ruim weten te verdubbelen, door de opdracht te geven aan de verzekering van de tegen partij ( niet de taxateur): zet er maar een terug uit hetzelfde jaar, zelfde uitvoering, en we doen niet moeilijk, ongeveer dezelfde km stand, het mag een andere kleur zijn.
MJvanBlokland schreef: ↑26 okt 2020, 09:27 Qua banden heb ik voor een de Yaris een nieuwe set Toyo TR1's liggen, rij momenteel met de sporttrac5 wat ik zou omschrijven als een zeer matige band. Ik verwacht dat de Toyo's het beter gaan doen veel nieuwere band qua ontwerp.
Mijn ervaringen met de Sporttrac5
- Zachte wang
- Tractie bij vochtig/nat wegdek waardeloos
- Bij warm weer gaan ze snel smeren
Mijn broertje rijd met Nangkang NS-2R 185/60R14 dat zou mijn keus zijn als je de Rallye als weekend auto gebruikt.
Als dat zo is dan laat ik de bandenboer die bandenmaat bestellen. Cm breder is natuurlijk helemaal prima. Toyo T1R heb ik onder mijn Impreza gehad járen terug. Was op droog asfalt echt een superband, echter op nat asfalt kon je beter op kale velgen rijden... Verder hoorde ik over de Vredestein van de vorige eigenaar goede verhalen. Zou binnen de 'Rallye wereld' een goed bekend staande band zijn in inderdaad deze kleine bandenmaat.
Als klopt wat jij zegt Martijn, ga ik natuurlijk graag voor een centimeter breder. En wat betreft die Nankangs NS-2R, semi's lijkt me ultiem en inderdaad moet het een hobby/weekend/mooi weer auto worden. Wellicht is dat wel een goede keuze dan, zeker voor het geld. Echter wat gebeurt er als je per ongeluk toch eens in de regen belandt? En zou ik geen problemen met aanlopen o.i.d. krijgen met 185/60-14R?
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
Ja klopt, dat is wel wat ik zoal hoorde en las. Maar..wel in het geval van de s1 maat en dan zijn er bijna geen alternatieven. Was even vergeten dat de s2 maat iets breder mag zijn dus dan heb je veel meer keuze. Al lijkt de Vredestein prima recensies te hebben.
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
185/60/14 zou ik niet doen, dan heb je een hele hoge wang. 185/55/14 gewoon nemen, dat past gegarandeerd en loopt met eventueel verlagen later ook niet aan.
Zou wel even dubbel checken of je ook echt S2 steelies eronder hebt, anders krijg je een beetje ballonbanden.
Zou wel even dubbel checken of je ook echt S2 steelies eronder hebt, anders krijg je een beetje ballonbanden.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12760
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
Veel mensen noemen het semi's, maar het zijn UHP-banden volgens mij. Heb zelf zowel met NS-2R als Federal 595 RS-R vaak in de regen en op koud/nat wegdek gereden, maar zeker met het goede asfalt dat we in Nederland hebben stelt dat weinig voor als je een beetje rustig aan doet. Met de NS-2R's een keer in een pak sneeuw op de Veluwe terecht gekomen (vroeger, toen er nog sneeuw viel), maar zelfs toen ben ik niet dood gegaan!Godspeed schreef: ↑26 okt 2020, 20:07 Als klopt wat jij zegt Martijn, ga ik natuurlijk graag voor een centimeter breder. En wat betreft die Nankangs NS-2R, semi's lijkt me ultiem en inderdaad moet het een hobby/weekend/mooi weer auto worden. Wellicht is dat wel een goede keuze dan, zeker voor het geld. Echter wat gebeurt er als je per ongeluk toch eens in de regen belandt? En zou ik geen problemen met aanlopen o.i.d. krijgen met 185/60-14R?
- MVB
- Berichten: 840
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
- Locatie: onder een BMW
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
De Toyo is vorig jaar op de markt gekomen dus verwacht dat hij wat beter presteert als de Vredestein die al vrij oud is.
Ik ben het er trouwens mee eens dat de T1R niet briljant was in vochtige omstandigheden maar verwacht dat de TR1 het beter doet is een totaal andere band. Hoop over een paar weken de nieuwe set eronder te hebben, zal dan eens kijken of het beter is
Nieuwe TR1
Oude T1R
Ik ben het er trouwens mee eens dat de T1R niet briljant was in vochtige omstandigheden maar verwacht dat de TR1 het beter doet is een totaal andere band. Hoop over een paar weken de nieuwe set eronder te hebben, zal dan eens kijken of het beter is
Nieuwe TR1
Oude T1R
-
Online
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
https://bofiracing.co.uk/blog/a-bofi-re ... t-the-t1r/
klinkt niet echt geweldig om eerlijk te zijn. als er keuze is zou ik verder zoeken
klinkt niet echt geweldig om eerlijk te zijn. als er keuze is zou ik verder zoeken
- Rolf205
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
Die wel:
https://www.9tro.com/media/cars/yokoham ... 052-review
https://www.tyrereviews.co.uk/Article/2 ... e-Test.htm
Ik heb ze op mn racer en komen ook op mn weekend toy; op de laatste trackday kregen we een bui regen en ik leef nog steeds.Overall the A052s are very impressive surpassing even our own expectations of what a road-legal ‘semi-slick’ tyre should perform. The Yokohamas are also very forgiving as its way easier to correct when you make a mistake while driving spiritedly.
Enige nadeel is dat ze slecht leverbaar zijn en duur (129,- ps bij bandenleader)
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
Morgen heb ik als het goed is de banden van de velgen. Dan in ieder geval de breedte even meten voordat ze weg gaan voor de coating. Daarna maar even plan de campagne betreft de bandenkeuze.
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
Staat aan de binnenkant van de velg maar ik heb het nog gecheckt dacht ik (99% zeker) en het is 6J. Wel benieuwd naar het resultaat van het coaten! Ik lees mee want sta voor dezelfde keuze. Al kun je in jouw maat ook nog kiezen voor Dunlop Sport Bluresponse en Goodyear EfficientGrip Performance. Misschien is dat wat?
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
Je zou nog kunnen overwegen om de steelies te laten verbreden naar 7J en dan 185/55/14 erom te leggen
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: 106 S2 Rallye - Zo, die is kapot...
Om 185 breed kwijt te kunnen zou ik de velgen dus niet hoeven verbreden, volgens jouw eigen woordenMartijn M schreef: ↑27 okt 2020, 08:11 185/60/14 zou ik niet doen, dan heb je een hele hoge wang. 185/55/14 gewoon nemen, dat past gegarandeerd en loopt met eventueel verlagen later ook niet aan.
Zou wel even dubbel checken of je ook echt S2 steelies eronder hebt, anders krijg je een beetje ballonbanden.
Hoe dan ook, 185/55-14R wordt 'm niet in de Nankangs, die zijn er in die maat alleen in 60 hoog. Ben benieuwd hoe dat staat en of dat goed gaat met ca. 45 mm verlaging. Zit mezelf eigenlijk lekker te maken voor semi's en dan is die Nankang vanwege z'n prijs erg aantrekkelijk.
Yokohama A052s is een alternatief, volgens mij ook verkrijgbaar in 185/55-14R maar erg prijzig...
- Martijn M
- Berichten: 3309
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Klopt, met 7" brede wielen en 185/55 staan de banden wat meer getrokken en zijn de kasten wat meer gevuld. Maar de OEM maat voor 6" steelies is 185/55.
Een vriend van mij heeft 165/60/14 semi's onder z'n 106. Semi's vallen wat breder dan normale banden.
Edit: Dat lieg ik, dat was in 15"
Een vriend van mij heeft 165/60/14 semi's onder z'n 106. Semi's vallen wat breder dan normale banden.
Edit: Dat lieg ik, dat was in 15"
- Paskal
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Dat semi's wat breder vallen dan normale banden is wat short trough the corner. Err zullen vast semi's zijn die breder uitvallen, maar da's zeker niet bij allen het geval. Mijn ervaring onder de Clio is bijvoorbeeld dat de Nankang AR-1 een stuk smaller uitvalt dan een normale band. Ik vond hem zelfs wat te getrokken op de velg staan in de standaard 215-breedte voor een Clio 3 RS.Martijn M schreef: ↑29 okt 2020, 08:40 Klopt, met 7" brede wielen en 185/55 staan de banden wat meer getrokken en zijn de kasten wat meer gevuld. Maar de OEM maat voor 6" steelies is 185/55.
Een vriend van mij heeft 165/60/14 semi's onder z'n 106. Semi's vallen wat breder dan normale banden.
Edit: Dat lieg ik, dat was in 15"
- Jan Terwolde
- Berichten: 2858
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Ns2r en federal rsr zijn niets mis mee in de regen. Het zijn geen michelin ps4's maar wel vergelijkbaar als veel normale zomerbanden, het viel mij positief op. Is wel de oude compound waar ik ervaring mee heb btw. Nu de federal rsr ouder beginnen te worden/ te veel heat cycles hebben gehad vind ik ze wel slechter worden zowel in de regen als op het droog terwijl er nog genoeg profiel op zit. Ik was laatst op nieuwe michelin pss sneller als op de federals op het circuit..
Laatst wel gehoord dat de nieuwe federal rsr pro ook kan delamineren bij circuitgebruik dus ik zou voor de ns2r gaan. zijwangen zijn mooi stijf en in de regen ook goed genoeg.
Laatst wel gehoord dat de nieuwe federal rsr pro ook kan delamineren bij circuitgebruik dus ik zou voor de ns2r gaan. zijwangen zijn mooi stijf en in de regen ook goed genoeg.
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
De banden zijn inmiddels van de velgen. Ik heb de velgen gemeten en kom op 152mm, dus 6J inderdaad. Zou het verschil tussen 185-55 en 185-60 zo gigantisch zijn? Scheelt 9mm in de hoogte. De voorkeur ligt namelijk nog op de NS-2R.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 13:54
- Auto: Mazda mx-5 nb, Mercedes W114
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Nee, dat scheelt niet veel. 1 van de medewerkers van Speedhunters heeft ook 60 hoogte eronder.
zie link: http://www.speedhunters.com/2019/11/pro ... wing-stop/
zie link: http://www.speedhunters.com/2019/11/pro ... wing-stop/
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
- Locatie: Amsterdam
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Mwa, vind het wel vrij veel band hoor, beetje all-terrain look. Zeker als je vergelijkt met de foto van de blauwe hierboven.
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Goeie! Dankjewel. Wat Ivo zegt klopt wel, er is erg veel band bij 60 hoog. Al stoort het me ook weer niet dusdanig om naar bijv de A052s over te stappen voor €50,00 per band meer, dat verschil vind ik het niet waard bij een slijtageproduct. Mocht het toch tegenvallen of heel gek eruit zien, dan weet ik dat voor de volgende set banden. Ik neig momenteel dan ook sterk naar de Nankangs in 60 hoog.Hoaxerable schreef: ↑30 okt 2020, 17:14 Nee, dat scheelt niet veel. 1 van de medewerkers van Speedhunters heeft ook 60 hoogte eronder.
zie link: http://www.speedhunters.com/2019/11/pro ... wing-stop/
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 30 okt 2020, 13:54
- Auto: Mazda mx-5 nb, Mercedes W114
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Inderdaad, zo groot is het verschil niet in mijn ogen. Als ik de wielkuip bekijk is er best ruimte 'over'. Ik heb daarom (als iets minder circuit gebruiker) voor rainexperts 3. Veel positieve dingen over gehoord.Godspeed schreef: ↑31 okt 2020, 22:56Goeie! Dankjewel. Wat Ivo zegt klopt wel, er is erg veel band bij 60 hoog. Al stoort het me ook weer niet dusdanig om naar bijv de A052s over te stappen voor €50,00 per band meer, dat verschil vind ik het niet waard bij een slijtageproduct. Mocht het toch tegenvallen of heel gek eruit zien, dan weet ik dat voor de volgende set banden. Ik neig momenteel dan ook sterk naar de Nankangs in 60 hoog.Hoaxerable schreef: ↑30 okt 2020, 17:14 Nee, dat scheelt niet veel. 1 van de medewerkers van Speedhunters heeft ook 60 hoogte eronder.
zie link: http://www.speedhunters.com/2019/11/pro ... wing-stop/
-
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:23
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Ben geen bandengoeroe, maar als de auto op straat gebruikt wordt zou ik alle budget semi's links laten liggen.
De meeste zijn waardeloos in de regen, en met wat temperatuur in de banden vaak pas merkbaar beter dan een goede straatband.
De meeste zijn waardeloos in de regen, en met wat temperatuur in de banden vaak pas merkbaar beter dan een goede straatband.
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Des te meer reden om temperatuur in de banden te krijgen
En regen zal ik toch proberen te mijden. Indien ik er per ongeluk in beland dan maar rustig aan doen, maar het wordt toch een weekend / mooi weer autootje. Ook met budget semi’s zal het verschil gigantisch zijn met de banden die ik nu op lagen. Hankook Optimo met een dot code van 2010 en Vikings, wat dat in godsnaam ook is, met een dot code van 2004
En regen zal ik toch proberen te mijden. Indien ik er per ongeluk in beland dan maar rustig aan doen, maar het wordt toch een weekend / mooi weer autootje. Ook met budget semi’s zal het verschil gigantisch zijn met de banden die ik nu op lagen. Hankook Optimo met een dot code van 2010 en Vikings, wat dat in godsnaam ook is, met een dot code van 2004
- Godspeed
- Berichten: 2073
- Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Welke (sportieve) banden?
Verder heb ik banden besteld, toch maar voor ‘veel’ band gekozen: NS-2R in 185/60-14R. Dan zijn die mooi binnen als de velgen terugkomen van de coater.
Laatst gewijzigd door Godspeed op 03 nov 2020, 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26878
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Peugeot 106 S2 Rallye - Tweede Rallye gekocht...
Cool! Mooi modelletje zo
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], frank de jonge, Google [Bot], mark1974, Peter-Paul en 20 gasten