M2CS
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: M2CS
Kleur is Hockenheim Silber, zelfde als M2C Robin
Het is een kleur met vele gezichten, afhankelijk van de licht inval, vuilnisbakken grijs, primer wit, tot parelmoer in de volle zon.
Kleur was ook geen keus, ook niet erg; zwart, met zwarte nieren, zwarte wielen vind ik 3 keer niks, details vallen compleet weg, ook te veel jaren Michael Knight déjà vu voor mij. Missano Blau doet me niets, Alpin Weiss had gekund, maar die zat er niet op
, HKS is ook een unieke M kleur, dit in tegenstelling tot voornoemde kleuren die ook regulier bestelbaar zijn.
Ja van M2HB naar M2CS DCT (die er dus uitgaat, alle volgende M-en krijgen en normale automaat met koppelomvormer net als reeds de huidige M5.) Dus laatste kans DCT
De GT4 PDK idd, die naar verwachting september / oktober dit jaar wordt aangekondigd, de bedoeling is dat ik die volgende lente/begin zomer ga ophalen.
Het is een kleur met vele gezichten, afhankelijk van de licht inval, vuilnisbakken grijs, primer wit, tot parelmoer in de volle zon.
Kleur was ook geen keus, ook niet erg; zwart, met zwarte nieren, zwarte wielen vind ik 3 keer niks, details vallen compleet weg, ook te veel jaren Michael Knight déjà vu voor mij. Missano Blau doet me niets, Alpin Weiss had gekund, maar die zat er niet op

Ja van M2HB naar M2CS DCT (die er dus uitgaat, alle volgende M-en krijgen en normale automaat met koppelomvormer net als reeds de huidige M5.) Dus laatste kans DCT
De GT4 PDK idd, die naar verwachting september / oktober dit jaar wordt aangekondigd, de bedoeling is dat ik die volgende lente/begin zomer ga ophalen.
- JP
-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
^^ Die plaats is zeker beschikbaar

Ik neem geen 2 HB en, ik neem 2 automaten.
Bij de BMW heb ik geen keus, die stond er zo, de deal te mooi om niet te accepteren
De Porsche heb ik altijd alleen maar met PDK willen hebben, ook vaak uitgelegd waarom, dat weet zo'n beetje iedereen hier wel
Ja, ze komen gebroederlijk naast elkaar te staan, ik zet de HP4 er nog tussen

Bij de BMW heb ik geen keus, die stond er zo, de deal te mooi om niet te accepteren
De Porsche heb ik altijd alleen maar met PDK willen hebben, ook vaak uitgelegd waarom, dat weet zo'n beetje iedereen hier wel
Ja, ze komen gebroederlijk naast elkaar te staan, ik zet de HP4 er nog tussen

- Arthur
- Auto: Nr.51
- JP
- romo
^Gen probleem, mag zelfs op de bestuurders plek
Ik heb vele DF-ers in mijn karren laten rijden, het gedeelde rijplezier is voor mij een extra dimensie !

Ik heb vele DF-ers in mijn karren laten rijden, het gedeelde rijplezier is voor mij een extra dimensie !
-
Okido, snap ik.
Maar dan mis je wss de HB niet zo erg.
Er zullen in huidig klimaat wss ook wel M2CS HB deals te doen zijn.
Verkopen die CS’en eigenlijk goed in NL?
Maar allesinds:
Veel plezier gewenst en zal zowieso genieten worden in een vertrouwde omgeving maar toch ook weer helemaal anders!!
Maar dan mis je wss de HB niet zo erg.
Er zullen in huidig klimaat wss ook wel M2CS HB deals te doen zijn.
Verkopen die CS’en eigenlijk goed in NL?
Maar allesinds:
Veel plezier gewenst en zal zowieso genieten worden in een vertrouwde omgeving maar toch ook weer helemaal anders!!
-
Onlinetomgtr
Helemaal eens met de gedachtengang. PDK is super en ben je meteen van lange verzetten af. DCT is geen PDK maar als de korting ernaar is, dan maar DCT. Overigens gok ik dat als je eenmaal een auto met PDK hebt staan je je wel gaat irriteren aan DCT. Maar goed, tegen de tijd dat de GT4 met PDK verkrijgbaar is is de M2 weer aan inruil toe.romo schreef: 25 jul 2020, 12:33 ^^ Die plaats is zeker beschikbaar![]()
![]()
- romo
HB, zelfs op de reguliere M2, is een zeldzaamheid ! De verkoper had er buiten de mijne nog nooit eentje mee gezien.
Met dank aan de CO2 emissies en de >BPM, mijn HB deed al €8K meerprijsin 2016 tov van de standaard DCT toen.
De HB heeft een perfecte bak, de pook schakelt als geen enkele BMW zo goed in alle jaren daarvoor, echt waanzinnig, de koppeling zal ik geen seconde missen; dood, gevoelloos, te hoog, te vaag aangrijpingspunt, ik had daar een haat-liefde verhouding mee. een horror koppeling.
Met dank aan de CO2 emissies en de >BPM, mijn HB deed al €8K meerprijsin 2016 tov van de standaard DCT toen.
De HB heeft een perfecte bak, de pook schakelt als geen enkele BMW zo goed in alle jaren daarvoor, echt waanzinnig, de koppeling zal ik geen seconde missen; dood, gevoelloos, te hoog, te vaag aangrijpingspunt, ik had daar een haat-liefde verhouding mee. een horror koppeling.
- Arthur
Zoveel verschil tussen DCT en PDK?tomgtr schreef: 25 jul 2020, 12:41Helemaal eens met de gedachtengang. PDK is super en ben je meteen van lange verzetten af. DCT is geen PDK maar als de korting ernaar is, dan maar DCT. Overigens gok ik dat als je eenmaal een auto met PDK hebt staan je je wel gaat irriteren aan DCT. Maar goed, tegen de tijd dat de GT4 met PDK verkrijgbaar is is de M2 weer aan inruil toe.romo schreef: 25 jul 2020, 12:33 ^^ Die plaats is zeker beschikbaar![]()
![]()
- Arthur
-
Onlinetomgtr
Volgens Ilja wel. Maar jokes aside, ja! PDK doet altijd wat je wil. Meteen. DCT meestal. En mocht je willen dat dat heel snel gebeurt dan gaat dat ook redelijk lomp. Maar mijn ervaringen zijn van een DCT bak 5 jaar geleden, ongetwijfeld is dat verbeterd ondertussen.Arthur schreef: 25 jul 2020, 12:44Zoveel verschil tussen DCT en PDK?tomgtr schreef: 25 jul 2020, 12:41Helemaal eens met de gedachtengang. PDK is super en ben je meteen van lange verzetten af. DCT is geen PDK maar als de korting ernaar is, dan maar DCT. Overigens gok ik dat als je eenmaal een auto met PDK hebt staan je je wel gaat irriteren aan DCT. Maar goed, tegen de tijd dat de GT4 met PDK verkrijgbaar is is de M2 weer aan inruil toe.romo schreef: 25 jul 2020, 12:33 ^^ Die plaats is zeker beschikbaar![]()
![]()
-
OnlineMartijn_bmw
Ik ben ook handbak liefhebber maar dan vooral in de ouderwetse techniek.
Aan het gas hangende atmo lijn6 zoals alleen een atmo dat kan met een verfijnde ouderwetse koppeling en handbak in diezelfde tijd was een automaat nog een logge 4/5 bak met een koppelomvormer die alle sjeu eruit haalde.
Maar tijden veranderen, de turbo motoren hangen niet aan het gas als een atmo en de dct bakken zijn zo heerlijk en goed dat ik nu ook voor een dct automaat zou gaan ipv de handbak.
Zelfs in mijn 435i vind ik de zf8 een heerlijke combinatie terwijl ik in mijn z3 met ouderwetse atmo 6lijn voor geen goud een automaat zou willen hebben.
Aan het gas hangende atmo lijn6 zoals alleen een atmo dat kan met een verfijnde ouderwetse koppeling en handbak in diezelfde tijd was een automaat nog een logge 4/5 bak met een koppelomvormer die alle sjeu eruit haalde.
Maar tijden veranderen, de turbo motoren hangen niet aan het gas als een atmo en de dct bakken zijn zo heerlijk en goed dat ik nu ook voor een dct automaat zou gaan ipv de handbak.
Zelfs in mijn 435i vind ik de zf8 een heerlijke combinatie terwijl ik in mijn z3 met ouderwetse atmo 6lijn voor geen goud een automaat zou willen hebben.
-
Voor een daily of een hobby auto?Martijn_bmw schreef: 25 jul 2020, 13:02...
Maar tijden veranderen, de turbo motoren hangen niet aan het gas als een atmo en de dct bakken zijn zo heerlijk en goed dat ik nu ook voor een dct automaat zou gaan ipv de handbak...
- romo
Ik was een zeer overtuigd HB man, altijd in alle karren, tot ik de 981 GTS PDK kreeg; Die PDK geeft me nu nog kippenvel, de snelheid zowel op-als terug schakelend, het intuïtieve als of die bak mijn gedachten kon lezen mn in de automaat stand, het wast echt met stip het beste wat ik ooit heb meegemaakt.
De DCT had ik mindere ervaring mee, intussen kan dat door software updates natuurlijk anders zijn, DCT is ook een "Drive Logic" bak naar mijn beste weten.
Dat houdt in dat als je er mee rijdt als een oud w..f dat die bak ook zo reageert, de kunst is dus om die bak te leren dat ie aan de bak moet
Dat lerende karakter begreep ik van Andre zit na 20k km vol, dus binnen die tijd moet je de zweep er over leggen
De DCT had ik mindere ervaring mee, intussen kan dat door software updates natuurlijk anders zijn, DCT is ook een "Drive Logic" bak naar mijn beste weten.
Dat houdt in dat als je er mee rijdt als een oud w..f dat die bak ook zo reageert, de kunst is dus om die bak te leren dat ie aan de bak moet

Dat lerende karakter begreep ik van Andre zit na 20k km vol, dus binnen die tijd moet je de zweep er over leggen

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt Romo betr DCT.
In de basis is 't een vloeiende maar trage bak. Maar door 'm op z'n donder te geven in de snelste stand is hij ook bij terugschakelen echt bliksemsnel en na die '20k km' is het wat het is.
In de basis is 't een vloeiende maar trage bak. Maar door 'm op z'n donder te geven in de snelste stand is hij ook bij terugschakelen echt bliksemsnel en na die '20k km' is het wat het is.
Vanaf 1:58Martijn_bmw schreef: 25 jul 2020, 13:02 Ik ben ook handbak liefhebber maar dan vooral in de ouderwetse techniek.

-
OnlineMartijn_bmw
^^ lol Robin 
@Aernoudt, daily maar dat is de M2 ook van Romo.
Porsche kan ik niet beoordelen heb nooit met pdk gereden

@Aernoudt, daily maar dat is de M2 ook van Romo.
Porsche kan ik niet beoordelen heb nooit met pdk gereden
-
Onlinetomgtr
Nou is op m’n plus 6 de ZF8 wel zo bij de les dat een dubbele koppeling echt nog maar weinig meerwaarde heeft moet ik zeggen. Maar op een M zou ik mocht ik kunnen kiezen tussen een ZF8 en een DCT ik ook DCT zou kiezen. Omdat het kan. Maar zou liever een HB op mijn plus 6 hebben gehad.