Cor zijn CL63 AMG in het vat

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Corvette

Bericht door Corvette » 26 feb 2007, 20:05

Beste Rico,
ik ben je nu al twee antwoorden verschuldigd, dus bij deze

Die 300 km zou je best wel eens kunnen aantikken in de slipstream achter mij of die van Hans, maar dat is overigens niet zonder gevaar dus of je dat nou wel moet doen :?: :?: :?: Van mij mag het wel maar dan niet met 5 auto's achter elkaar.
Voor wat betreft die Corvette >>>

DIE GAAT ER NIET UIT :!: :!: :!: als de CL komt. 8) 8) 8)

P.S. Of het moet wel zo'n klereding zijn ja dan zout ik hem er uit.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 feb 2007, 20:13

Neeeeeeeeeeeeeeeee Natuurlijk niet.
Als hij eenmaal die hamernde sound heeft mee gemaakt dan wil je niks anders meer.
Zaterdag komt hij daar wel achter.
Verkocht voor het leven,hoop ik :lol:

Grtz,Hans :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 26 feb 2007, 20:14

o,ik ben net te laat met mijn reactie zie ik :lol:

RVV

Bericht door RVV » 26 feb 2007, 20:26

Cor mooi om te lezen!

Macboy

Bericht door Macboy » 05 mar 2007, 22:03

he Cor dit draadje gemist. Mijn gevoel zei iets over mooi interieur en ik voelde de post van Elmar al aan ;)

Nee bruut. Had je in Londen al gezegd super keuze. Jammer inderdaad dat je niet meer foto's hebt van de CL500.

Wat een ongelooflijk brute auto die CL. Prachtig gewoon en super keuze. Kan me daar helemaal in vinden :)

RVV

Bericht door RVV » 05 mar 2007, 23:08

Toevallig kwam ik deze middag een zwitser tegen in een CL500 nu zeg ik dat ik geen mercedes man ben maar manmanman wat een mooie wagen IRL die vent was zwaar geïrriteerd dat ik met mijn gare touring om hem heen zat te zwermen. de mooiste Mercedes van afgelopen 20 jaar imho.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 mar 2007, 23:55

Ik was ook geen Mercedes man maar nadat ik in Cor zijn amg sl een stukje heb mogen rijden,en ja het gas mocht er vol op,ben ik daar toch even anders over gaan denken.

Cor bedankt nog,ik vond het een belevenis.

Maaaaaar ik werd niet bang in de mercedes omdat ik wist (van Cor)dat de electronica me wel zou redden.
Wat dat betreft kan je iedereen met die wagen wegsturen want dat kan bijna niet misgaan en het is knap dat een auto met zo`n vermogen zo`n rijgedrag heeft.

De corvette kan je niet met iedereen mee geven.
Ondanks de tractie controle en stabiliteits programma heb ik al een paar keer aardig dwars gestaan bij bv de rijksweg opgaan met een bochtige oprit.
Ik heb me al een paar keer afgevraagd of ik het electronische vangnet wel aan had staan.(en dat had ik)
Met deze buiten temperatuur heb je maar weinig grip en ik rij nog een beetje alsof ik met een 4 wiel aangedreven auto rijd dus ga vaak vroeg en soms te vroeg op het gas.
Ik rij dus ook meestal heel geconcentreerd en heb regelmatig een beetje een natte rug want spannend is het wel.
Maar ik vind dit wel de leukste manier van auto rijden en dat miste ik bij de sl van Cor.
Al zal daar ook wel een stand op zitten die je helemaal de mist in kan laten gaan.(je kon een hoop instellen in iedergeval) :lol:

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 06 mar 2007, 14:13

Zaterdag een CL600 gezien bij de Ijsselhallen in Zwolle! Wat een beest zeg! :o

Voor de liefhebbers:
De foto's
http://www.autogespot.com/viewimages.ph ... 2007180155

GTRene

Bericht door GTRene » 06 mar 2007, 14:31

Brute bak Cor...mooie kleur ook...we are talking Torque :lol:
GTRene

Corvette

Bericht door Corvette » 07 mar 2007, 02:00

Ha die Hans,

leuk te horen dat je de SL ook wel aardig vond sturen, maar ik moet je toch even corrigeren :!:
Je kan ook met een SL de hele weg nodig hebben als je de beveiliging er af gooit. Dus het gummen en vegen ( driving-fun ) is wel degelijk mogelijk. :lol: :lol: :lol:
Jij heb je natuurlijk ( net als ik ) heel netjes gedragen, omdat je in een andermans en in een hele vreemde auto rijdt, maar als je hem een paar dagen zou rijden dan word je met de dag ( of met het uur ) brutaler en binnen een week gaat het dak eraf. 8) 8) 8)
Er is echter altijd een soort van back-up >>> als je er bijna vanaf vliegt grijpt de elektronica in. Je kan het ongeveer met die van jou vergelijken. Bij jouw Z06 reageert de elektronica ook heel laat, bijna te laat.
Ik vond het in ieder geval prachtig om weer even een stukje in een Corvette te rijden. Dit was al mijn tweede ritje. :lol: :lol: :lol:
Je moet wel alle zeilen bij zetten in vergelijking met een MB. Mosschien ga ik naar Duitsland om een zogenaamde Corvette Performance Training te volgen. Dit wordt georganiseerd door de importeur. Het duurt een dag en de kosten weet ik niet precies meer, maar ik dacht zo'n 750 euro. Er zijn 3 niveau's ( of levels ) , maar de zogenaamde Safety Training is voor de al wat ervaren rijder niet meer zo spannend.
Het 2e is dat wel en het 3e level is helemaal een feest 8) :lol: 8) :lol: 8) :lol: Je kan dan ook een door hen beschikbaar gestelde auto rijden. Het is dan een C6 en ook wel een Z06, maar ik denk dat je beter in je eigen wagen kan deelnemen. Zo'n dag is zeer nuttig en zeker als je de Corvette beter wil leren kennen.
Als je ook interesse hebt >>> laat het me dan even weten. Ik zal van de week de data nog even opzoeken of ernaar informeren.

Nou Hans ik wens je veel rijplezier met de CORVETTE en heeeeeeel voorzichtig de snelweg op draaien he :!: :!: :!: :lol: :lol: :lol:
Mazzel
Cor

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2007, 09:16

Nou Cor,aardig vond sturen is een understatement.

Dat vliegtuig stuurd als een scheermes.
Ik vind het alleen knap dat ze de wagen door al die electronica zo veilig kunnen krijgen dat een peentje zoals ik er ook hard mee kan gaan zonder van de weg te geraken.
Zo`n dagje op cursus met de corvette lijkt me wel wat.
Als je er meer over weet moet je het maar zeggen.
Het lijkt me in iedergeval wel leuk,zeker met je eigen wagen.
Ik hoor het wel.
Ik ga nu zo weer ff een oprit proberen :lol:

Grtz,Hans

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 07 mar 2007, 13:49

Mooi he dat Duitse spul 8)
MB is erg goed bezig.

RVV

Bericht door RVV » 07 mar 2007, 14:20

Cor Dame schreef:is dan een C6 en ook wel een Z06, maar ik denk dat je beter in je eigen wagen kan deelnemen. Zo'n dag is zeer nuttig en zeker als je de Corvette beter wil leren kennen.
Nee joh niet je eigen auto ,als je hem dan plat rijd ben je gelijk zuur :cry: :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 07 mar 2007, 15:11

Rico v Velzen schreef:
Cor Dame schreef:is dan een C6 en ook wel een Z06, maar ik denk dat je beter in je eigen wagen kan deelnemen. Zo'n dag is zeer nuttig en zeker als je de Corvette beter wil leren kennen.
Ik ben gisteren naast me z06 gaan zitten om haar nou eens goed te leren kennen.
Het heeft niets geholpen. :lol:
Toch maar naar duitsland dan.

Grtz,Hans

Fasteddie

Bericht door Fasteddie » 07 mar 2007, 18:08

:mrgreen:

Shakes

Bericht door Shakes » 07 mar 2007, 18:09

:P

Dat is de spirit!

Corvette

Bericht door Corvette » 07 mar 2007, 22:58

Hans,
via bijgaande link heb je direkt de informatie omtrent die training waar ik het over had.
Lees het effe en maak je keuze zodat we iets kunnen afspreken.
In Belgie ( Zolder ) is er een training ( level 2 ) op 1 en 2 oktober.

http://www.corvette-performance-training.com/

Groeten
Corvette

Corvette

Bericht door Corvette » 07 mar 2007, 23:03

Rico,
misschien heb je wel gelijk en moeten we gewoon een auto pakken die toch al beschikbaar wordt gesteld en waar je toch ook al voor betaald hebt.
En zoals jij ook al zei ....rij je hem kort .....dan pak je er nog 1. 8) 8) 8)
Ze hebben er zat staan. Misschien dat ze bij de 4e beginnen te zeuren. Zeikerds. :lol: :lol: :lol:

Gr.
Cor

Geert.

Bericht door Geert. » 19 mar 2007, 20:20

Wat doe ik verkeerd :twisted:

Op dit moment heb je al een fantastische auto in je bezit en de volgende supercar staat al weer te wachten :D Ik was mee naar de meeting bij Harry Bootsma, daar heb je ff achter Kees (flatline- blauwe z3 mcoupe) aangereden .. heb echt zitten genieten van je auto!! vooral toen je langskwam rijden, is net een jachtvliegtuig!! echt waar wat een droomauto :lol:

Bij een bochtje naar recht zei ik nog tegen Kees laat Cor ff zien hoe je moet driften :wink:

Misschien dat ik er overheen heb gelezen maar wanneer komt de corvette? Ook dat is niet verkeerd 8)

Greetz Geert

Corvette

Bericht door Corvette » 19 mar 2007, 21:42

Beste Geert,
de Corvette komt op maandag 2 april op kenteken. :D :D :D
Op dit moment wordt er nog aan gesleuteld. O.a. uitlaat, cold air box, filters, software, en nog een paar dingetjes zoals velgen zwart i.p.v. gepolijst. Ik heb hem gekocht met gepolijste velgen, maar ik vind zwart toch leuker, dus..........................poedercoaten dan maar.
Misschien dat er nog leer in komt ( dashboard en deuren ) , maar dat weet ik nog niet zeker, omdat die verkoper een bedrag noemde waar je van achter over slaat.
Oh ja........er is nog 1 ding..........na de montage van al die meuk moet ik nog wel even naar Munchen voor het definitieve afstellen bij Geigercars.

Doei

Corvette

Geert.

Bericht door Geert. » 19 mar 2007, 21:52

Cor Dame schreef:Beste Geert,
Oh ja........er is nog 1 ding..........na de montage van al die meuk moet ik nog wel even naar Munchen voor het definitieve afstellen bij Geigercars.
Wat een narigheid 8) hahahah vergeet je niet je camera mee te nemen :D
Ben het trouwens met je eens om de velgen een donkere kleur te geven, dat geeft naar mijn mening de auto een lekker rauwe en agressieve look :lol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 mar 2007, 21:57

Heeeee Cor,

Doe is ff normaal joh :lol:

Grtz,Hanz06 :wink:

Corvette

Bericht door Corvette » 19 mar 2007, 22:07

Ha die Hannes,

voordat ik naar Duitsland ga bel ik je nog. Je moet maar eens kijken op de site van Geigercars dan weet je welke uitlaat ik bedoel.....>>> levert 40 pekaatjes hansie.....is niet mis, toch :?: En dan natuurlijk ook nog die andere aanpassingen......totaal misschien 90 pk extra :?: :?: :?: Ik laat het toch even nameten als ik weer terug kom uit Duitsland en ben zeer benieuwd wat we dan hier constateren.

Nou ja we horen elkaar binnenkort.

Doei

Corvette

Elmar

Bericht door Elmar » 19 mar 2007, 22:13

Cor, ik heb op de site van Geigercars gekeken, maar snap het niet helemaal. Ze hebben een compleet uitlaat systeem die tot 40 PK winst geeft en ze hebben een tuningspaket, incl compleet uitlaatsysteem, welke in totaal ook 40 PK winst geeft. Echter wel voor meer dan het dubbelle aan kosten. :?
En ze hebben een set wat 90 PK extra geeft, maar daar koop je een leuke Fiat Panda voor...

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 19 mar 2007, 22:16

Gefeliciteerd!

Een pracht wagen! 8)

Gesloten